Ik vind het wel mooi dat de nieuwe jonger renners bij JV meteen een belangrijke rol vervullen in de wedstrijden. Tuurlijk had Oomen meer op kop kunnen rijden, maar hij zat er nog wel, terwijl al veel renners niet meer konden volgen gisteren. Helemaal mooi om te zien dat Roosen weer terug lijkt te zijn. Echt fantastisch hoe hij vandaag gereden heeft. Zoals vandaag ook weer door Wout bevestigd heeft het team prima werk afgeleverd in een hectische etappe. Laten we vooral renners beoordelen op de rol die ze in een etappe moeten vervullen en niet op de plek waar ze in de etappe geëindigd zijn. Trouwens een renner kan een keer een slechte dag hebben. Die heeft iedereen weleens. Deze renner hoeft dan niet meteen afgeserveerd te worden. Er zal heus wel een reden zijn waarom bijvoorbeeld Gesink vandaag niet zo opvallend van voren te zien was.
Renners die eens stevig onder hun niveau presteren, horen er natuurlijk ook gewoon bij. Volgens mij iets wat je een beetje in moet calculeren en waarbij je niet iedere keer hoeft te stijgeren, of naarstig op zoek moet naar een verklaring.
Wanneer het in de breedte op zou treden, of bij specieke renners opvallend vaak, dan wordt het een ander verhaal. Wanneer dat niet zo is, dan lijkt me de constatering dat een bepaalde renner niet op niveau reed, me volstaan.
Dit seizoen hebben we nu dat soort dagen gezien van Vingegaard, Oomen en Gesink. Dat lijkt me niets bijzonders.
Sterke optredens van beide ploegen zowel in PN als TA. Foss oogt heel sterk, reed heel veel op kop en kon het groepje nog bijhouden tot de finish waar bijv. een Yates ook daar gelijk loste. Roosen ook heel sterk en veel karakter, reed ook nog een eind mee tot de finish. Wordt van dit soort koersen ook duidelijk sterker.
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen: ik wordt zooooooo ontzettend moe van @Kelderfan en begrijp de mensen niet die na al zijn voorgaande "bijdragen" nog steeds serieus op deze scribent reageren. Als ik "kelderfan" zie staan sla ik over. Ik moet dat dan helaas wel vaak doen want deze reaguurder domineert de discussie (veel te veel) en zou daarop eens moeten worden gewezen.
Wat ik vandaag vooral goed vond om te zien is een sterkere roosen dan we tijd gezien hebben.
Als teunissen de tour niet mocht halen, dan is roosen misschien wel de meest logische vervanger (kan ook sprint aantrekken voor van aert). Hopelijk kan hij deze sterke lijn doortrekken ri de klassiekers.
Ik verwacht dat Gesink vandaag een relatieve rustdag krijgt en vooral in het weekend aan de bak moet. Ik mag toch verwachten dat meer ploegen belang hebben bij een sprint. Of zijn ze zo bang dat ze Van Aert niet kunnen verslaan. Ik denk bijvoorbeeld aan LSD, maar er zijn nog meer ploegen met sprinters. Die hebben ze toch niet voor niets meegenomen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.