Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 89 ... 454 455
Cycling

'@Molovin @Glorious Ik denk dat JV de etappe wel controleert, maar het niet erg vindt dat een kopgroep om de winst in de etappe gaat strijden. Onder voorwaarde natuurlijk dat er geen klassementsrenners bij zitten. Morgen en zondag zijn voor de ploeg veel belangrijker. Als ploeg moet je weten wanneer je energie moet sparen in een ronde.

Laatst gewijzigd
Glorious

'@molovin @harryjohan71 Ik heb het gevoel dat Bora misschien voor Schachmann wil gaan en dat de boel daardoor misschien weleens gecontroleerd zou kunnen blijven, maar wordt erg lastig natuurlijk. Het zou inderdaad goed kunnen dat de vluchters de kans krijgen hoor. De eindzege voor Jumbo is het belangrijkste natuurlijk. van Aert zou het vandaag weleens kunnen afmaken, alles is gesproken door mij als niet objectieve fan :) maar wel redelijk realistisch hoop ik.

Ben alleen nu de weg kwijt. Wat voor ritten krijgen we in PN zaterdag en zondag...De mensjes daar mogen namelijk een luchtje scheppen in Nice...

Laatst gewijzigd
tendam

Ik vond het gisteren indrukwekkend hoor, hoe Jumbo in feite in z'n eentje de hele koers controleerde in de Tirreno. En dat met toch niet bepaald de A-ploeg. Foss en Roosen allebei zeer sterk, Gesink niet zo (maar die is de laatste jaren niet meer altijd en overal op de afspraak, zoals in zijn hoogtijdagen).

Cycling

https://www.wielerflits.nl/nieuws/slotetappe-parijs-nice-eindigt-in-levens-in-plaats-van-nice/

Slotetappe wijzigt niet qua zwaarte en is relatief kort. Dit mag voor JV geen probleem zijn, ook zonder Martin niet.
Etappe van zaterdag heeft alleen een andere startplaats.

Yeez

Vandaag minder steile aankomst in de tirreno, waar wout op de macht toch verder zou moeten kunnen komen.

Laatste man

Hoewel ik geen story nieuws breng, heeft Dylan nu weer een lastige week met zijn zoontje die plotseling is opgenomen in het ziekenhuis.

Hopelijk kan die jongen over 2 maanden eindelijk eens rustig een koers rijden na dit jaar.

madeinstars

Mijn dochtertje lag twee weken geleden een nacht in het ziekenhuis met hele hoge koorts vanwege de waterpokken, dat was al heel erg schrikken, maar in ieder geval was vrij snel duidelijk dat het niet heel ernstig was. Echt een verschrikking als er onzekerheid is over wat er mis is.

kelderfan

Ja het is wederom Roglic chapeau# die 't doet. Mooie sprintzege toch weer.

Poeksel

TJV al twee sprints gewonnen dit seizoen en ook nog twee tweede plaatsen. Wie heeft Groenewegen nodig?

Laatst gewijzigd
Murcia

Als ploeg en in de hoogst genoteerde wedstrijden wordt er geleverd. Dan kun je alleen maar tevreden zijn. Als Primoz echt wil lonkt er morgen ook een ritzege wat zijn 50e overwinning zou zijn. Wout kan morgen laten zien hoe ver hij nu al reikt in het AK van een grote koers. Ik denk nog steeds dat Poga en met name INEOS morgen huis gaan houden maar we zullen zien.

kelderfan

Wout Van Aert doet 't nog steeds goed met hulp van Timo Roosen; maar vandaag ook met een goede Gesink.
Als hij morgen niet te veel tijd moet inleveren op Poga, dan kan JV alleen maar tevreden zijn.
Maar Roglic en zijn mannen doen 't ook heel goed met als bekroning toch weer een mooie zege.
@Poeksel
Wat sprinters betreft zit JV goed met Rogla, Van Aert, Teunissen, Groenewegen en Kooij. Daarbij nog een machtsprinter Dekker. Want hoe ga je je sprinters verdelen over de verschillende koersen. Met alleen WT komt waarschijnlijk een van de sprinters te kort,

xistnc

kelderfan@
maar > en

Glorious

Zoals we verwacht hadden een Jumbo dag. Morgen moet Roglic er gewoon voor gaan, je weet nooit wat er gebeurd verder in het seizoen. Alles meepakken plus Kruiswijk top 10 in.
Zou van Aert echt bij de beste mee gaan morgen? Lastig in te schatten, wel de Tour nog in mijn hoofd waar hij gewoon 20e werd als knecht en echt super was.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wout Van Aert ziet er goed uit; dus kijken hoe ver hij gaat rijken in de bergrit van morgen. Als hij wat tijd verliest, dan volgen er nog twee ritten en een tijdrit om 't weer recht te zetten.
Belangrijk in deze is de vorm van Foss en Gesink. Die moeten hem beschermen.

Glorious

Ineos vandaag iig 18, 19 en 20 seconden verloren.

Murcia

'@Glorious
Inderdaad, betekend toch dat Pogacar in een relatieve zetel zit t.o.v. Bernal en Thomas maar ook dat Wout meer marge heeft dan ik eerst had verwacht. Gaat gewoon een erg leuke etappe worden waarbij vooral de lengte van de klim benut moet worden en dus het aanval op aanval vooral van de mannen van Sir Dave gaat regenen.

Cycling

Verstandig gereden van de ploeg in zowel Paris - Nice en Tirreno. De ploegleiders groeien ook in het naar de hand zetten van een ronde. Zeer verstandig om vandaag de renners te sparen.

Rawolf

Roosen eindelijk weereens goed

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roosen is eigenlijk vanaf dag 1 dit jaar goed. Hij ziet er echt top uit. Van Hooydonck ook heel sterk. Aan die 2 gaat Wout veel hebben de rest van het voorjaar.

tendam

Ik vond Roosen in de Omloop nog niet echt overtuigend, maar in de Strade deed hij volgens mij al de suicide pull voor Van Aert en in de Tirreno is hij ook echt wel goed bezig. Ik zie het Teunissen of Groendahl Jansen niet beter doen, eerlijk gezegd...

Murcia

Timo heeft ook nogal wat voor zijn kiezen gehad de afgelopen twee seizoenen met name privé, mooi om dan nu weer dit niveau van hem te zien. Haalt hij dit in de rest van het voorjaar dan heeft Wout er een prima man bij tot diep in de koers.

molovin

Je ziet de voorjaarsploeg ook sterker worden. Was in de Omloop ook pas hun eerste koers he, deze tirreno maakt ze echt beter. Tobias Foss ben ik ook van onder de indruk, al is hij meer type klimmer.

kelderfan

Bij IDL Lippens en De Cauwer over o.a. Tom Dumoulin.
Quote: "Ben bang dat dit het einde van zijn loopbaan is".
Je zou in zijn oor willen toeteren "Sammy kijk omhoog"

tendam

Wat ik vreemder vind is De Cauwer over Van Aert. 'Met zijn body moet hij kunnen aanhaken op de beklimming in de Tirreno'. Wat? Met zijn body moet hij dat juist niet kunnen, hij is 10 kilo zwaarder dan de klimmers. Het zou echt een mirakel zijn als hij daar in de buurt van Pogacar kan blijven. Als het nou een colletje was van 6 km ofzo, maar dit is 15 km aan 7%.

AWestie

Jongens, willen jullie wat vaker links meesturen met quotes?

1 2 ... 89 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.