Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 91 ... 454 455
xistnc

Welnee. Zelfs als die twee tegen elkaar rijden lijken ze in geen enkele onderlinge strijd verwikkeld.

SolitaryShell

Hoe kom je erbij dat dit zijn 50e profzege is… volgens PCS is dit zijn 46e
Hoe kom je aan 46 op ProCyclingStats dan? Die vermelden juist 50.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wordt een beetje moe van die hele ondersteuningsdiscussie.. dan zijn er weer geen genoeg knechten voor de klassiekers, dan weer niet voor in de bergen, dan is de sprinttrein weer te veel. Hou toch op en kijk gewoon vandaag naar de beelden. Bijna alle kopmannen zaten geïsoleerd op die slotklim. Pogacar had ook niemand meer. Er werd zo hard gereden vanaf de voet dat bijna alle knechten er na een paar kilometer al vanaf waren. Kijk Ineos, EF en Astana bijvoorbeeld kiezen ervoor om geen sprinter in hun ploeg op te nemen en die zitten dus vaak in de finale nog wel met een klimmer extra maar die hadden echt zoiets van Wout zoek jij het maar uit. Dan is het misschien gewoon net de pech dat hij al de leiderstrui heeft. Je kan je elke druk maken dat TJV niet met 4 man bij zijn kopman zit op 4km voor de streep maar kijk ook eens verder dan dat... geen elke ploeg had die luxe. Als dit een UAE topic was geweest of een BORA had je waarschijnlijk dezelfde discussies gehad. TJV staat weer 2e in het overwinningen klassement, pakken ook zeges op een hoog niveau en doen bijna in elke koers mee voor de ereplaatsen, dat kunnen echt niet heel veel ploegen zeggen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik wordt moe van jou reactie. Want Wout had steun genoeg. Zal hij leuk vinden zo'n reactie, want hij moest wel zelf de kar trekken met wind op kop. In deze had je meer gehad aan een Vingegaard of Harper toch of niet .
Met Groenewegen kan ik mij echt wel voorstellen, dat hij een mannetje meer mee krijgt, want die leeft van de sprint.
JV heeft klimmers genoeg, maar Wout krijgt er maar 2 mee. Leg jij dat maar eens uit.

tdola

Seizoensplanning, geen dumoulin.
Einde ondersteuning discussie aub

S. Morgenstern

Wind stond in het voordeel van de aanvallers toch? Daar wordt meestal wind in de rug mee bedoeld, aangezien dat het aanvallen bevordert.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@kelderfan
Is niet zo moeilijk om uit te leggen maar vooruit dan maar weer. Wout ging hier naar toe om een klassement te rijden niet om hem te winnen. Een belangrijk detail in de keuze van de renners die om hem heen werden geplaatst. Om jouw voorbeeld van een extra klimknecht aan te halen betekend dit geen Affini of Roosen als lead out mensen in etappe 1. Harper, Vingegaard en Kuss zijn geen jongens die maar te pas en te onpas kunnen worden ingezet , als je ze nu meer laat rijden qua programma moet je dat ergens later compenseren bv in de Waalse wedstrijden of Baskenland/Catalonië waar hun vrij zorgvuldig uitgedokterde programma voor moet worden overhoop gehaald en jij waarschijnlijk de opmerking zou maken waar de ondersteuning van Roglic is gebleven.
Verder heeft Rahimns natuurlijk volkomen gelijk dat de enorm breed in ondersteuning zittende ploegen als UAE en INEOS voor dit werk vandaag of gigantisch door de mand vielen (INEOS) of de sterkste man in koers hadden (UAE).
Kortom het doel van de ploeg was om te kijken hoe ver Wout kon komen in het AK van deze zeer sterk bezette ronde, met nog drie etappes te gaan moet hij alleen de Tourwinnaar voor laten gaan. Verder komt hij bergop iets tekort tegen een nu heel select groepje klimmers en is er al een etappe gewonnen en gaat hij waarschijnlijk de puntentrui pakken. De ploeg heeft met Foss en Roosen jongens die stappen hebben gemaakt. Gesink is nog niet op peil en de andere jongens doen hun werk in de sprintvoorbereiding uitstekend. In deze ronde is tot nog toe een ploeg de verliezer en dat is INEOS.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan lees even de reactie van Gesink op Strava... ik denk dat Wout een stuk realistischer is dan jij hier bent nu. Kijk gewoon de beelden terug... kijk naar wat er in die groep bij Wout zit, denk jij werkelijk dat Vingegaard of Harper daar nog bij hadden gezeten.

tdola

'@rahimns
Met je eens.

Op een goede dag had vingegaard er nog bij kunnen zitten.

Maar ongeacht de ondersteuning voor wout was pogacar gewoon net een tandje te sterk. Geen schande toch!?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola ja Pogacar was echt een maat te groot... Van Aert kreeg verder ook totaal geen steun van die andere kopmannen... logisch natuurlijk maar dat maakte het er ook niet makkelijker op.

Nikolai

Pfffff! Ik word zo moe van die Wuyts. En sowieso van die hele discussie over de ondersteuning van Van Aert. Welke topper had er nog wél een ploeggenoot in die laatste 7 à 8 kilometer? Pogacar zat alleen, Bernal en Thomas reden op achterstand, Yates zat in z'n uppie en ook Almeida was nog de enige van zijn ploeg. Waarom steeds die focus op de ploeg van Van Aert als voor de rest hetzelfde geldt? Slechte journalistiek van Wuyts. Het is incorrect als je als commentator zó slecht je eigen voorkeur kunt verbergen. Het zou goed zijn als ze deze man bij Sporza eens duidelijk maken dat hij zichzelf en zijn werkgever hiermee voor schut zet.

Rawolf

"@tdola ja Pogacar was echt een maat te groot… Van Aert kreeg verder ook totaal geen steun van die andere kopmannen… logisch natuurlijk maar dat maakte het er ook niet makkelijker op."

Dat doet Wout gewoon zelf he, als hij niet gelijk het initiatief neemt gaan anderen echt wel helpen. Blijkbaar vind hij het fijn 1 vlak tempo te rijden zoals Dumoulin, dan neem je anderen automatisch ook sleeptouw.

Ik denk na vandaag wel dat Wout als hij zich er op toelegt een kandidaat Tourwinnaar is, er kan nog wel een paar kilo vanaf wat ten koste gaat van de explosiviteit maar niet van de lange inspanningen. Moet het wel het juiste parcours zijn met veel lopers en tijdritkilometers.

SnellePelle

Het was gewoon een waardeloze ondersteuning voor Wout. Ik snap niet dat hij heeft bijgetekend, had naar Ineos moeten gaan. Die ondersteunen crossers ook. Pidcock heeft notobene zijn eigen trainer meegenomen.

Plugge is gewoon een amateur inkoper.

S. Morgenstern

Tell us how you really feel..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@SnellePelle hoe gaat het met Team DSM

Murcia

'@Nikolai
Wuyts is een parodie op zichzelf geworden en daar kun je in plaats van je te ergeren maar beter om glimlachen. In Vlaanderen moet volgens Sporza het publiek naar de mond gepraat worden en dus krijg je de teksten die hij uitkraamt in Sporza over Wout die de eindzege misloopt door de zwakke knechten. Als je de etappe van vandaag zag weet je dat Poga en Yates er bovenuit staken en met uitzondering van 1 renner binnen de ploeg niemand dat gat naar deze twee had dicht kunnen rijden. Ook is het gênant om niet te benoemen dat deze ronde juist door van Aert en de ploeg wordt gebruikt om te zien wat er in de toekomst mogelijk is en pijnlijk werd het zoals na de eerste etappe toen het werk van de ploeg voor de sprint bewust werd weggelaten. Het steekt nog steeds dat Wout niet voor DQS rijdt. Bij Roglic speelt dan nog de persoonlijke afkeur die hij en de ook door mij nog steeds geliefde José richting hem hebben. Is het Benoot die hier de arme Mäder op de meet klopt dan was de zieligheid van diens lot prompt een stuk minder belangrijk geweest.

$kedel

Vlgnd bldz

tdola

'@yeez

Zooitje overwinningen op openingspagina bijwerken, lol

AWestie

Ik ben wel benieuwd hoe Wout en Tadej de komende rit gaan gebruiken. Moeilijk te controleren ook.

Ik heb ook nog eens de reactie van Wuyts gelezen. Die man heeft geloof ik niet door dat er in recordtijd omhoog is gefietst. Echt, hij slaat door.

Primoz pakt per ongeluk ook de laatste vandaag. Of hij gunt het op miraculeuze wijze aan Stevie.

Nikolai

'@Murcia Helemaal mee eens. Ik denk dat de oorzaak van het geraaskal van Wuyts en co (Planckaert en in iets mindere mate ook De Cauwer) inderdaad ligt bij de frustratie over het feit dat Van Aert niet bij DQS rijdt. Ik kijk wielerwedstrijden ook al een tijdje bij voorkeur niet meer op Sporza, want daar gaat het bijna alleen maar over DQS, waarbij er vooral in grote adoratie over die ploeg wordt gesproken. In dat verband heb ik ook medelijden met Belgische wielerfans die supporter zijn van Lotto-Soudal, want die ploeg komt er maar bekaaid van af. Wuyts en co zien volgens mij nog liever een buitenlandse renner van DQS winnen dan een Belgische van Lotto-Soudal. Zo, en nu heb ik genoeg gezegd over dit onderwerp en ga ik weer genieten van Wout, Roglic en de rest van TJV.

wieler4live

Wat een luxe toch weer eindoverwinning in PN zo goed als zeker en al 3 ritzeges (kan zo maar nog een 4e bij komen vandaag). T-A podium plaats ook wel bijna zeker als er niks geks gebeurt en daar kunnen ook nog zo maar ritzeges bij komen. Het is weer een feest om tjv supporter te zijn.

madeinstars

Ik vind die obsessie met DQS zo grappig, gezien het feit dat de Belgen daar steevast in dienst moeten rijden voor buitenlanders. En dan nemen ze het Jumbo kwalijk dat er geen Nederlanders winnen.

Over de ondersteuning: van alle renners die Jumbo heeft, hadden alleen Roglic zelf en een hele goede Kuss gisteren misschien een verschil kunnen maken voor Van Aert. In het eerste geval had WvA geen kopman geweest en in het tweede geval, tja, Kuss rijdt al genoeg andere koersen.

Ook moet ik dan wel erg lachen om die DSM-fans, zoals SnellePelle,. Zelfs de beste renners van DSM op dit moment zouden nog niet in staat zijn voor Van Aert te knechten, laat staan de ondersteuning daar.

Voor vanmiddag hoop ik op een mooi slagje tussen de puncheurs. Zo goed is die ploeg van Pogacar niet en deze rit is enorm moeilijk te controleren. Een MvdP die gister gespaard heeft en oorlog wil maken zou wel eens een hele goede bondgenoot kunnen zijn voor Wout.

Laatst gewijzigd
Glorious

'@madeinstars volledig mee eens, geen speld tussen te krijgen.

Trouwens, waarom Roglic niet Milaan San Remo laten rijden, kan winnen of ondersteuning zijn voor van Aert. Kansen worden dan veel groter.
Past niet in het programma zal het antwoord zijn.. maarja

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat is de 'maarja'? Waarom is de toegevoegde waarde van Roglic in Sanremo belangrijk genoeg om aan een zorgvuldig samengesteld programma (met allemaal koersen met hele grote winstkansen) te gaan zitten?

Cycling

In San Remo heeft Wout knechten nodig die hem goed van voren houden op de belangrijke momenten. Hiervoor is Roglic echt niet geschikt. Enige voordeel van Roglic is een 2e kopman.

1 2 ... 91 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.