Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 95 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er waren meer valpartijen in het peloton ... de afdaling daar was dezelfde van de Tour waar Bennett viel. Schachmann gaf ook aan dat het heel glad was op bepaalde stukken. Kruijswijk zei dat Roglic zomaar opeens weggleed zonder enige aanleiding. Puur pech maar wel lullig voor hem. Ook was er doordat de jury barage maakte geen mogelijkheid om tussen de auto's terug te komen iets wat normaal nooit een probleem is na een val of pech. Het zijn vervelende samenlopende omstandigheden waarbij iedere zijn best heeft gedaan om Roglic terug te brengen in het peloton.

madeinstars

Ondertussen heb ik even gekeken naar renners die volgend jaar zonder contract zitten. Er zitten wel wat interessante namen tussen. Asgreen en Senechal springen wel in het oog qua voorjaar. Lijkt me niet meteen heel realistisch, maar met wat extra budget van Dumoulin... Qua Belgen zijn Keukeleire, Aimé De Gendt en Theuns wel interssant puur als ondersteuning in het voorjaar. Voor ondersteuning in het rondewerk wordt het toch wat lastiger, lijkt het. Ik denk dat ze daar vooral moeten gokken op de ontwikkeling van Vingegaard, Foss en Leemreijze.

Overigens zou ik er als Nederlandse ploeg alles aan doen om Schelling binnen te halen. Zoveel Nederlandse talenten zijn er helaas niet en Schelling kan op veel terreinen wel goed uit de voeten en heeft nog groeimarge.

tendam

Het lijkt er wel op dat dit Roglic relatief vaak overkomt. Hij is alleen een blok graniet op de fiets, dus zwaar geblesseerd raakt hij bijna nooit. Is hij een soort Kelderman, een beetje dromerig? Of is hij nog steeds niet zo goed in zich bewegen door het peloton?

Yeez

'@tendam schijnt soms nogal nochalant te zijn ja. Zie regenjack in de vuelta bijvoorbeeld, maar ook de tour in 2018 waar hij in de laatste waaier zit en, als ze willen, ploegen hem op 10 minuten kunnen fietsen. Heel de ploeg moest daar uitzakken en voor hem werken en vooraan werd gelukkig niet gekoerst. Zo zijn er bovendien meer voorbeelden (val baskenland 2018 en natuurlijk in grote rondes)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Quote: "De suggestie was lachwekkend omdat programma’s worden opgesteld met de renners in alle zorgvuldigheid en niet te pas en te onpas worden omgegooid omdat het sommige commentatoren en/of posters wel zien zitten. Laat ik het heel cru stellen hier, al had vandaag Wout zo als jouw suggestie gisteren was Harper aan zijn zijde gehad of Kuss of Kruiswijk dan nog had Pogacar hier de ronde gewonnen.
1) Zeeman legt zelf uit, dat zij er geen rekening mee hadden gehouden, dat Wout zover zou komen;
Eigenlijk zou je zeggen, dat hebben zij bij de stage toch kunnen vaststellen. Dus hoe zorgvuldig is dat dan.
2) In de toekomst krijgt Wout ook een betere ondersteuning mee;
Gelukkig hebben zij nu ook zelf gezien, dat de ondersteuning in deze beter had gekund.
3) De samenstelling van de T/A-ploeg is voor een groot deel de Vlaamse kern om samen beter en sterker te worden.
Dan is mijn vraag, waarom is dan geen Pascal Eenkhoorn meegenomen?
N.B. Verder is Pogacar natuurlijk de beste renner op dit moment; dat moet Wout nu ook constateren
En Wout heeft te vaak op uitvallen moeten reageren en dan lopen de benen vol. Hij had beter op die ene aanval van Matieu kunnen wachten, want hij wist ook dat die zou komen. (om de kou voor de blijven)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Eenkhoorn erbij zou de selectie wat uit balans brengen, daarom.

Dat is het ingewikkelde van meerdere doelen die door elkaar heen lopen; het is onmogelijk om een perfecte ondersteuning voor de sprints, een perfecte ondersteuning voor de lastige ritten en een perfecte voorbereiding voor de hele klassieke kern met elkaar te combineren. Dat is de realiteit.

Volgens mij is daar een prima balans in gevonden, met een goede ondersteuning voor de sprints, een prima ondersteuning voor de lastige ritten en naast de goede voorbereiding van de aanwezige Vlaamse mannen, voor de afwezigen een hoogtestage.

Maar goed, als je in wil zoomen op één specifiek onderdeel en daar de lat maar hoog genoeg legt, dan is er altijd wat te zeuren natuurlijk.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@kelderfan Je trekt heel rare conclusies op basis van de quotes die je zelf geeft. Als Zeeman zegt dat ze niet verwacht hadden dat hij mee kon doen om de winst, betekent dat toch per definitie dat ze dat niet aan z'n waardes op Tenerife konden aflezen? Bovendien zegt hij: “Het resultaat vonden we niet eens belangrijk.” Een quote die je dan weer negeert.

Wat betreft je 2e quote zegt Zeeman: "nu duidelijk is dat Wout voor eindwinst kan meedoen in rittenkoersen tot een week, gaan we daar in de samenstelling nog meer rekening mee houden.” Daarmee wil hij niet zeggen dat het in de T-A beter had gekund, want voor het doel dat ze deze week hadden, hadden ze de juiste mannen mee. Volgende keer verandert misschien het doel (winst) en dus verandert de samenstelling.

Punt 3 is inmiddels de Kelderfan special geschuif met poppetjes en wat als ze die en die hadden meegenomen. Volgens mij heb je deze week al gezged dat Kuss, Vingegaard en nu Eenkhoorn erbij hadden moeten zijn. Misschien kan Jumbo volgende keer een verzoek indienen bij de UCI om met 10 man te starten, of misschien halverwege de koers te wisselen. Wat had Eenkhoorn hier toegevoegd dat de andere renners niet konden? Waarom zou het zo belangrijk zijn om Eenkhoorn erbij te hebben? De onderliggende boodschap is duidelijk: Van Aert, Van Hooydonck, Roosen en Affini vormen de kern. Eenkhoorn staat er een treetje onder.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Keldefan omdat Eenkhoorn nu op hoogtestage is met de rest van de klassieke kern die nog niet eerder op hoogtestage waren. Van Hooydonck en Affini wel al en die zijn dus daarom nu met Wout mee. De enige die dan niet op hoogtestage is geweest is Roosen maar gezien zijn vorm was dat blijkbaar ook niet nodig.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@madinstars
Ik zou zeggen blijf bij sterren; want mijn discussie is met @Murcia of is dat een broertje van je.
Ik trek rare conclusies op basis van de opmerkingen van de heer Zeeman.. Vervoeg je daar met je onzin.
@rahimns
Dat weet ik ook wel, maar Eenkhoorn had hier meer aan gehad in de filosofie van Zeeman.

Maar Grischa Niermann geeft nog wat meer info. De koersleiding/UCI hebben de 2e. valpartij niet gezien of genegeerd en hebben de auto's barrage laten maken. Dan wordt Roglic wel heel zwaar gedupeerd. En het is dezelfde berg als in de TdF.
Toen er wel meer renners onderuit gingen (met regen, dat wel).
Dus degene, die Roglic geen concentratie enz. toedichten, zijn ook abuis.

S. Morgenstern

Eenkhoorn had hier ook (!) veel aan kunnen hebben waarschijnlijk, maar de plekken zijn niet oneindig. De conclusie zal zijn geweest dat de renners die nu mee zijn degenen zijn die het meest hebben aan deze stevige koersprikkel vlak voor de klassiekers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat is wat ik al eerder zei inderdaad... veel wegen zijn daar ook door olie glad en met regen wordt dat er vaak niet beter op. Verder weet ik niet wat jij uit de filosofie van Zeeman gehaald hebt dat Eenkhoorn niets aan een hoogtestage heeft.

kelderfan

Quote: “Dit was en blijft voor Wout en ploegmaats in eerste instantie een voorbereidingskoers op de klassiekers.”
Lijkt mij toch duidelijk. Alleen een hoogtestage lijkt mij voor Pascal ook niet de beste voorbereiding.
Je ziet bij Ineos dat de hoogtestages ook niet altijd werken. Wat dat betreft is de overstap van bijv. De Plus ook geen goede geweest.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@kelderfan ik begrijp uit je gebrek aan inhoudelijke reactie, dat je het eigenlijk zelf ook niet meer helemaal weet.

kelderfan

'@madeinstars
Gelukkig weet jij 't allemaal beter, maar ik zou eerst eens lezen of beter Zeeman bellen.
Hieronder ook uit Zeemans mond.
Quote: "Het was natuurlijk mooi geweest dat Wout iemand als Sepp Kuss aan z’n zijde had gehad."

S. Morgenstern

Wat is nu precies het punt met betrekking tot Eenkhoorn? En geldt hetzelfde voor Dekker en Wynants? Hadden ze hier dan met de hele klassieke ploeg moeten rijden? En tegelijkertijd binnen een andere discussie met Kuss, Foss en Vingegaard?

Laatst gewijzigd
YogiBear

Als ze vooraf hadden geweten dat Wout zover zou kunnen komen en als er meer ruimte in het budget zou zijn geweest en als de programma's van alle anderen (behalve Primoz en Wout) flexibel zouden zijn en als dat geen gevolgen heeft voor het verdere rijden in de loop van het jaar en als je een hoogtestage zo maar kunt onderbreken en als je zoveel mogelijk binnen een bubbel wilt blijven in het coronajaar en als je nooit teleurstellingen en blessures kent als team etc Heb het idee dat dat de gedachten van Kelderfan zijn die hij hier niet altijd opschrijft. Moet wel zeggen dat zijn posts dan een stuk beter te begrijpen zijn.

Yeez

Nieuwe Pagina

Murcia

Kritiek is heel normaal en goed als je sporters en teams volgt, Ik ben bv van mening dat je best een punt mag maken dat deze momenten rond Primoz best wel vaak voorkomen. Maar wat mij stoort is als de mensen die er voor betaald krijgen om ons op de hoogte houden en verslag te doen van die prachtige sport die wielrennen is bewust dingen weglaten of verdraaien. Voorbeeld Extra Time Koers afgelopen woensdag, Wout wint de rit en er wordt weer het verhaal opgehangen dat hij het helemaal alleen moest doen. Dan doe je de waarheid onrecht aan net zoals nu de tweede plek van Wout verklaren niet doordat Pogacar beter is maar te wijzen naar de ploeg. Terwijl men drommels goed weet met welke instelling van Aert en de ploeg daar rijdt. Als je dan ook nog zoals Kroon gisteren zei dat er bij de laatste 15 man minimaal 2 Jumbo renners moeten zitten heb ik de neiging om te schreeuwen dat als Karsten zijn vriend had meegedaan die kans het grootst was geweest.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Oorspronkelijk was natuurlijk ook het plan dat Tom hier naast Wout zou starten. Die zou voor het klassement zijn gegaan met Wout in een vrije rol om te kijken hoever die zou komen. Door de ons allemaal bekende omstandigheden zijn die plannen dus gewijzigd en is gewoon tegen Wout gezegd kijk maar hoever je komt, maar de Tirreno staat verder wel gewoon in het teken van je hoofddoel dit voorjaar de klassiekers en dus is zijn ploeg daaraan ook aangepast. Daar is niets vreemd aan. Dat daarbij hij dan steun krijgt van Foss en Gesink is een keuze. Het had ook Bennett kunnen zijn en dat Gesink naar Paris-Nice was gegaan maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit veel had uitgemaakt. En uiteindelijk is het echt geen ramp om 2e te worden achter Pogacar.

Yeez

'@murcia ik denk niet dat het bewust is. De fixatie van sporza op v aert is groot. Daarbij valt de ploeg in het niet. Verder zou ik ook niet teveel in de slachtofferrol kruipen. Laat het gaan.

Yeez

'@rahimns geen ramp? Fans zijn te verwend geraakt en moeten beseffen hoe onwijs knap die prestaties van wout en primoz zijn. Gevaar is dat we het normaal gaan vinden en alles gaan opzoeken om op te zeiken, maar dit is verre van normaal

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ik maak helemaal geen punt met Pascal Eenkhoorn; alleen zegt Zeeman wij rijden in de T/A met de klassieke kern ook om elkaar beter te leren kennen. Dan zeg ik waarom dan niet Pascal Eenkhoorn meegenomen, want die is ook belangrijk voor 't Vlaamse. Dat heb jij toch ook vaker laten vallen.
@YogiBear
Uit de data van de renners, die op hoogte hebben getraind is ook vastgesteld, dat Roglic in goede vorm verkeerd.
Ook de data van Wout waren dik in orde. Dan weet je als ploegleiding toch ook, dat Wout goed zou zijn in de T/A.
Dus begrijp jij ondertussen ook wat ik bedoel. Mooi zo.
Die bubbelgedachte moet toch duidelijk zijn in 't 2e. coronajaar. En elke sportvolger weet toch inmiddels dat er vaak wordt gevallen bij de sprints en in de gladde afdalingen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Dat wij verwend zijn geraakt, is toch niet verkeerd. Zeker als je twee van die kanjers in huis hebt gehaald.
Hoge bomen vangen veel wind toch.
Maar wat bedoel je nou met zeiken. Want ben jij dan aan 't onzeiken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Omdat je niet tien renners op kunt stellen en keuzes moet maken. Eenkhoorn paste er daardoor dus niet bij. Roosen in eerste instantie ook niet; er zijn gewoon twee goede routes naar de klassiekers

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Yeez
Heeft volgens mij niks met een slachtofferrol te maken maar simpelweg een benoemen van wat wij allemaal zien en horen. Het is ook meer dan een fixatie op van Aert maar meer de constatering dat de pers die hier vaak vrij bot en te kritisch wordt genoemd al valt dat ook wel mee vind ik in Vlaanderen omslaat in een blinde adoratie en het slijmen naar de renner. Daar verlies ik geen nacht slaap door maar op een forum over wielrennen kun je er best even bij stilstaan.
Nu door naar misschien wel een massasprint of niet? De inspanningen moeten in het peloton nu ook wel doorwegen zou je zeggen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 95 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.