Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 96 ... 454 455
kelderfan

'@S.Morgenstern
Ja Roosen voor Dumoulin is een groot verschil. Dat poets je niet weg met onze commentaren.
Maar achteraf gezien is het opstellen van Timo Roosen een plus. Maar hij met Van Hooydonck en Affini had voldoende geweest om Wout bij te staan in de sprint of in een etappe als vandaag.
Kijken wat Roosen, Affini, Van Hooydonck en Van Aert nog in de tank hebben voor vandaag en morgen in de tijdrit.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@kelderfan Poging om te kijken of ik je begrijp. Roosen, Van Hooydonck en Affini zie je als voldoende en noodzakelijk voor de ondersteuning van Van Aert op het vlakke/ in de sprint. Correct? Dan blijven er drie plekken over, waarvan op voorhand Gesink en Foss best logisch zijn. Correct? [Dat Gesink dan iets minder is, doet er 'op voorhand' even niet toe]. Dan is dus de plek die nu door Martens wordt ingenomen de enige 'discussieplek'? Correct? Persoonlijk vind ik dan een keuze voor Martens als zijnde iemand die zowel op het vlakke als in heuvelachtig terrein mee kan, best een logische. Zelfde had ik trouwens gevonden van Vingegaard of Eenkhoorn. Daarmee is voor mij persoonlijk het ook geen discussiepunt welke van de drie er mee hadden gemoeten omdat voor alle drie wat te zeggen zou zijn geweest. Ik snap dan dat er waarschijnlijk keuzes zijn gemaakt voor Vingegaard en Eenkhoorn wat betreft trainings- en wedstrijdopbouw van het seizoen, waar je zo min mogelijk van af wilt wijken, zeker als je met Martens een in mijn ogen logische keuze maakt. Dat de keuzes wellicht anders waren uitgevallen als Van Aert tot de top drie kanshebbers behoorde voor het algemeen klassement, is weer een ander verhaal.

S. Morgenstern

Roosen is hier in plaats van Teunissen. Foss in plaats van Dumoulin.

Yeez

Jv wil niet rijden vandaag. Onbegrijpelijk.

madeinstars

Ja, dit vind ik ook wel een rare keus. Martens, Foss en Gesink hoeven morgen niks meer.

Murcia

Misschien voelde Wout de benen wel van gisteren of dicht zich nog kansen toe morgen. Bij bijna alle (sprinters) ploegen was de motivatie minimaal. Als zelfs Eolo? op kop gaat rijden weet je wel genoeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@YogiBear
Jij vergelijkt Martens (in afscheidmodus) met Vingegaard, die net een rit heeft gewonnen.in een bergrit en heb je de laatste aflevering van de Vuelta gezien. Met Jonas Vingegaard erbij was 't toch andere koek geweest in de bergrit van de T/A.
@Yeez
Ja, dat was zeker onbegrijpelijk, maar ook DSM maakt er een potje van. De uitslag is bekend en dan kun je dit verwachten.

YogiBear

'@kelderfan Ik begrijp uit jouw antwoord dat het inderdaad om dat ene plekje gaat wat jou betreft. Dat maakt inderdaad de discussie Martens vs iemand anders. Dan ben ik het er best mee eens dat Vingegaard een betere ondersteuning in de bergen was geweest. Of dat uit had gemaakt en of dat ook geldt voor het vlakke is wat mij betreft een vraag. Daarnaast ga je dan natuurlijk schuiven met het programma van Vingegaard, waardoor je evt op andere plekken ook moet schuiven, danwel accepteren dat hij minder rust of minder ruimte voor trainingsstages heeft. Als Van Aert echt topfavoriet was geweest, wellicht een goede keuze. Gegeven de insteek vooraf; kijken hoever Wout kan komen en daarvan leren, snap ik dat ze niet meteen zijn gaan schuiven in de programma's van andere renners.

Murcia

Dat het met Vingegaard anders zou zijn gelopen zaterdag vind ik nogal een boude stelling. Hij is nogal wisselvallig, in de UAE tour wint hij de ene bergetappe maar eindigt hij ver van achteren in de andere. Ook met hem verander je volgens mij niets aan de einduitslag van de Tirreno.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@YogiBear
1) Vingegaard staat nu voor de Settimana opgesteld. Hij had beter met Martens kunnen wisselen.
2) Quote: "Als Van Aert echt topfavoriet was geweest, wellicht een goede keuze. Gegeven de insteek vooraf; kijken hoever Wout kan komen en daarvan leren, snap ik dat ze niet meteen zijn gaan schuiven in de programma’s van andere renners."
Ik heb al eerder gezegd, dat TJV uit de data van Van Aert en Roglic hebben gelezen, dat zij in orde zijn voor de klus.
Dus kon JV van te voren weten, dat Wout verder reikt, dan een top-tien plek. Dan ga je je team daarop toch inrichten, wel rekening houden de bubbels.
3) Met het wegvallen van Dumoulin en ook Teunissen is er geschoven met een aantal renners. De overblijvende renners zijn nu ook op hoogtestage gesuurd. Voor een Wynants en Dekker lijkt mij die hoogtestage niet van toegevoegde waarde.

S. Morgenstern

Vingegaard is nu toch op hoogtestage om zich via Settimana in topvorm te rijden voor zijn hoofddoelen in de eerste seizoenshelft. Waarom zou je Martens zo´n planning eerder gunnen?!! Ik vind dat Vingegaard dat programma zelf heeft afgedwongen.

Voor een Wynants en Dekker lijkt mij die hoogtestage niet van toegevoegde waarde.

Waarom niet? Op basis van welke kennis heb je die mening?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Op basis van welke kennis dan, is die hoogtestage goed voor Wynants en Dekker?
Tony Martin heeft daar geen behoefte aan en Maarten Wynants wel?
Trouwens je weet misschien nog wel, dat Groenewegen is mee gegaan op hoogte; ja maar wel een etage lager als de klimmers. Volgens mij is 't weer daar de voornaamste reden.

kelderfan

Het is natuurlijk mooi, dat Jonas Vingegaard zich goed kan voorbereiden op de Teide met oog op de Settimana.
Ik heb iets gelezen van Leemreize, maar wie krijgt hij verder mee?

S. Morgenstern

De kennis binnen de ploeg, op basis waarvan ze deze planning hebben gemaakt voor die renners. Ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen. Ik vraag me dus af welke aanleiding jij ziet om dat wel te doen. Kun je dat uitleggen?

Top dat je nu dan toch aangeeft dat er goede redenen zijn om Vingegaard niet op te stellen in de Tirreno!!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat heb ik net gedaan toch! Maar jij hebt kennis van binnen de ploeg. Daar kan ik niet tegenop.😉
Tony Martin gaat niet op hoogte, want daar wordt hij niet beter van.
Waarom zou Maarten Wynants (neemt volgende maand afscheid) daar wel behoefte aan hebben.
En de klimmers gaan natuurlijk wel op hoogte, maar een sprinter (zie Groenewegen) zoekt een hotel lager op de berg op.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik heb die kennis niet, vandaar de terughoudendheid om er een andere mening over te hebben.

Dus omdat Tony Martin weinig heeft aan een hoogtestage, zou hetzelfde gelden voor Wynants? En omdat Groenewegen een iets andere hoogtestage doet dan de klimmers (wel slapen op hoogte trouwens, maar in het dal trainen), zou het geen goed idee zijn voor Dekker?! Begrijp ik goed dat dat je redenen zijn?

Ik vind het wat wankel. Wynants en Tony Martin zijn allebei oud, dus dan zullen ze ook wel andere eigenschappen delen? Is dat de redenatie? Echter, wanneer Wynants net als Tony Martin niets zou hebben aan een hoogtestage, waarom zouden ze hem dan op hoogtestage sturen? Scheelt weer in de portemonnee.

Lijkt me dat Wynants net als Van Aert, Van Hooydonck, Teunissen en Affini wordt ingeschat als een renner die er baat bij kan hebben. Net als Dekker en Eenkhoorn. Aanleiding zoeken om daar aan te twijfelen, omdat Tony Martin nooit op hoogte gaat, is wat vreemd.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Volgende

madeinstars

Morgenstern, jij hebt echt het geduld van een engel. Respect. Alsof je een kleuter grammatica leert.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wij hebben die kennis inderdaad niet, net zoals wij niet hun waardes kunnen inzien. Dus daarom lijkt het me niet logisch om te twijfelen aan de keuzes van de ploeg wie wel of niet op hoogte gaat. Een hoogtestage werkt voor de ene renner wel en voor de andere niet, dat heeft het verleden inderdaad wel eens uitgewezen, ook het moment maakt uit. De ene renner heeft er baat bij om kort voor de races op hoogtestage te gaan, voor de ander is het effect weer anders. Ook daar zal de ploeg rekening mee houden, Dus lijkt het me vanaf hier niet verstandig om daar wat over te zeggen of om aan die keuzes te twijfelen,

Stoempie

Komt een man bij de dokter

Poeksel

De baby van Dylan en Nine schijnt serieus in levensgevaar geweest te zijn. Dylan dacht op een gegeven moment dat hij dood zou gaan. Gelukkig is de baby weer uit het ziekenhuis. Hopelijk blijft hij gezond.

https://twitter.com/GroenewegenD/status/1371490924497399812/photo/1

tdola

Een alte lijkt levensbedreigend, maar is dat gelukkig b
Niet in overgrote deel vd gevallen. Nadere analyse vindt vaak geen oorzaak. (Soms reflux of koorts bijv wel).

kelderfan

Wauw die Wout Van Aert wint de tijdrit. Nr.2 in de eindstand en 2el ritzege in de T/A.
Wout Chapeau#

tdola

Overwinning nr 7 van tjv door van aert. Erg knap hoor.

Murcia

Super van Wout, trouwens ook de rest van de ploeg rijdt prima op de P5.

1 2 ... 96 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.