Ja het is natuurlijk een stap naar een nieuwe fiets. Maar Wout heeft tijdens de stage om de drie dagen de tijritfiets getest.
Maar Wout en Mathieu hebben 't weer eerlijk verdeeld met ieder 2 zeges in deze T/A. Hiermee kan Wout weer stappen zetten in zijn carriere.
Op naar de MSR. Wordt dat weer zo'n class onder de giganten.
Ik denk oprecht dat Wout van Aert deze zomer al een hel egrote joker kan zijn voor Jumbo. Na de klassiekers nog iets meer gewicht verliezen en op hoogtestage volle bak inzetten op het klimmen en ik denk dat ze met Wout een betere Dumoulin van vorig jaar hebben. Zeker omdat ze dit jaar de koers niet meer hoeven dragen met Pogacar als uitgesproken favoriet.
De maten en de verhoudingen van het frame zijn natuurlijk anders dan bij Bianchi dus daar waren renners wel een beetje onzeker over omdat je dan het hele proces van afstellen per individu dan weer door moet en het komt op de millimeter aan. Maar de betrokkenen hebben zo te zien prima werk geleverd.
Als je de meeste renners hoort over de overstap naar Cervelo maakte de meeste zich daar helemaal niet zo druk over. Ze zeiden dat het lastigste werk voor de mechaniekers was omdat die ervoor moesten zorgen dat de afstelling gelijk zou zijn als met de Bianchi. Die hebben blijkbaar fantastisch werk afgeleverd. Ook vandaag zie je dat de ploeg ook in de breedte prima presteert, ze behoren gewoon tot de top 5 beste ploegen. En dan ben ik denk ik nog voorzichtig.
De regels omtrent de uitwisseling van renners is wat omslachtig. Maar blijkbaar mogen de ploegen op WT niveau in een .1 wedstrijd wel meer dan 2 renners uit de opleidingsploeg opstellen, in een .pro wedstrijd mag dat dus max 2 zijn. Andersom mag de Academy in hun wedstrijden op .1 niveau altijd maar max 2 WT renners opstellen.
'@Yeez
Gaat dat zover. Dat wist ik niet. Maar de ploeg wist zelf wel; die hebben die koers ook steeds als WT benaderd.
Maar Jonas Vingegaard mag zich laten zien in de Settimana, maar naast Gijs Leemreize krijgt hij Ballerstedt, Hessmann, Pluimers en Tim mee? Ik had gehoopt op die Finn Fisher-Black, die zich toch goed heeft laten zien in Istrie.
Mee eens, de kopmannen staan er en lijken beiden zelfs nog wat sterker dan vorig jaar. De UAE was ook super en Vingegaard lijkt me ook een stap gezet te hebben, evenals Harper. Kuss was al goed. Daarnaast lijkt de ploeg voor het voorjaar toch beter te zijn dan ik dacht ondanks gemis van Teunissen en Dumoulin. En Foss vind ik tot dusver ook erg goed koersen. Als je 1 team zou moeten maken van de sterkste renners van deze ploeg heb je een ernstig sterk team.
Ik sluit mij er ook bij aan. De kopmannen al in erg goede doen, een etappe op World Tour niveau met Jonas. Harper die vierde wordt in het AK in de Emiraten en Dekker die daar erg sterk voor de dag kwam, verder een goede Foss, Roosen gezien in de Tirreno en Steven die een voortreffelijke tijdrit reed in P-N. Als je ook nog Fisher-Black en Kooij als goede youngsters mag meerekenen dan kun je als ploeg naast de teleurstellingen, val Roglic en blessures Martin en Teunissen + het ontbreken van Tom toch spreken van een geslaagde opening van het seizoen.
https://sporza.be/nl/2021/03/16/van-hooydonck-mijn-benen-waren-niet-zoals-ik-wou~1615909133181/
https://sporza.be/nl/2021/03/16/wout-van-aert-als-ik-goed-genoeg-ben-maakt-de-tactiek-van-mathieu-in-sanremo-niet-uit~1615908470142/
https://www.velonews.com/news/road/meet-jumbo-vismas-next-big-thing-david-dekker/
'@Michiel De Rooij
Ik weet niet of je't volgt, maar jouw toetel Aaron Van Poucke zit in de kopgroep en "Uno-😒X Pro Cycling Team maakt tempo in het peloton". Veel slachtoffers door 't hoge tempo lees ik. Unox maakt er worst van.
Trouwens mijn favo staat al weer snel aan de start van Volta Ciclista a Catalunya met Bora.
Kijken hoe Kuss en Kruijswijk het gaan doen in die ronde. Vorig jaar was Kruijswijk goed op dreef in Catalunya.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.