Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 97 ... 454 455
Poeksel

Was er niet wat onzekerheid over hoe de tijdritfietsen van Cervelo zouden bevallen, of herinner ik me dat verkeerd? Dit is in ieder geval bemoeidigend.

kelderfan

Ja het is natuurlijk een stap naar een nieuwe fiets. Maar Wout heeft tijdens de stage om de drie dagen de tijritfiets getest.
Maar Wout en Mathieu hebben 't weer eerlijk verdeeld met ieder 2 zeges in deze T/A. Hiermee kan Wout weer stappen zetten in zijn carriere.
Op naar de MSR. Wordt dat weer zo'n class onder de giganten.

madeinstars

Ik denk oprecht dat Wout van Aert deze zomer al een hel egrote joker kan zijn voor Jumbo. Na de klassiekers nog iets meer gewicht verliezen en op hoogtestage volle bak inzetten op het klimmen en ik denk dat ze met Wout een betere Dumoulin van vorig jaar hebben. Zeker omdat ze dit jaar de koers niet meer hoeven dragen met Pogacar als uitgesproken favoriet.

Murcia

De maten en de verhoudingen van het frame zijn natuurlijk anders dan bij Bianchi dus daar waren renners wel een beetje onzeker over omdat je dan het hele proces van afstellen per individu dan weer door moet en het komt op de millimeter aan. Maar de betrokkenen hebben zo te zien prima werk geleverd.

Yeez

Moet je dat willen? Nu al? En daarna ook nog een tijdrit op de spelen en het wk. ik zou dat even bewaren voor over 2 jaar.

S. Morgenstern

Dumoulin had vorig jaar vierde of vijfde geweest zonder zijn overbodige opofferingsacties. Ik kan me niet voorstellen dat Van Aert dat niveau nu in huis heeft.

kelderfan

'@Yeez
De Settima staat nu toch wel bij 't WT van JV.

Yeez

'@kelderfan klopt! De organisatie gaf toch jumbo-visma wt aan. Zie openingspagina

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je de meeste renners hoort over de overstap naar Cervelo maakte de meeste zich daar helemaal niet zo druk over. Ze zeiden dat het lastigste werk voor de mechaniekers was omdat die ervoor moesten zorgen dat de afstelling gelijk zou zijn als met de Bianchi. Die hebben blijkbaar fantastisch werk afgeleverd. Ook vandaag zie je dat de ploeg ook in de breedte prima presteert, ze behoren gewoon tot de top 5 beste ploegen. En dan ben ik denk ik nog voorzichtig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De regels omtrent de uitwisseling van renners is wat omslachtig. Maar blijkbaar mogen de ploegen op WT niveau in een .1 wedstrijd wel meer dan 2 renners uit de opleidingsploeg opstellen, in een .pro wedstrijd mag dat dus max 2 zijn. Andersom mag de Academy in hun wedstrijden op .1 niveau altijd maar max 2 WT renners opstellen.

Yeez

Dus zijn ze nu als wt ingeschreven voor bartali, zodat ze naast Leemreize en Vingegaard 4 beloftes mogen meenemen. Als ze als developement team hadden ingeschreven mocht deze opstelling ook, maar dan had bartali ze waarschijnlijk niet toegelaten ;)

kelderfan

'@Yeez
Gaat dat zover. Dat wist ik niet. Maar de ploeg wist zelf wel; die hebben die koers ook steeds als WT benaderd.
Maar Jonas Vingegaard mag zich laten zien in de Settimana, maar naast Gijs Leemreize krijgt hij Ballerstedt, Hessmann, Pluimers en Tim mee? Ik had gehoopt op die Finn Fisher-Black, die zich toch goed heeft laten zien in Istrie.

S. Morgenstern

Gaan ze nu bij het Development team ook al weigeren de renners in vorm in iedere koers op te stellen?!

Yeez

'@kelderfan het is een voorlopige opstelling. Tim van Dijke is gevallen en heeft nog geen koers gereden dit jaar, dus misschien start die niet (of wel).

Laatst gewijzigd
Yeez

Van der poel staat trouwens niet op de voorlopige startlijst van gent-wevelgem. Extra kans voor wout. Probleem is dat die finale lang is en als je daar zonder ploeggenoten zit en een andere ploeg met 3 man je daar overal op moet reageren

wieler4live

Wel een leuk feitje dat Jumbo in alle wt koersen de puntentrui heeft gewonnen tot nu toe

Stoempie

Een boek met een open einde...

Yeez

Het seizoen begint toch wel weer gewoon top voor jumbo-visma. Enige smetje is de val en daarbij behorende eindwinst die roglic mist. Verder loopt het toch weer boven verwachting.

wieler4live

Mee eens @yeez

molovin

Mee eens, de kopmannen staan er en lijken beiden zelfs nog wat sterker dan vorig jaar. De UAE was ook super en Vingegaard lijkt me ook een stap gezet te hebben, evenals Harper. Kuss was al goed. Daarnaast lijkt de ploeg voor het voorjaar toch beter te zijn dan ik dacht ondanks gemis van Teunissen en Dumoulin. En Foss vind ik tot dusver ook erg goed koersen. Als je 1 team zou moeten maken van de sterkste renners van deze ploeg heb je een ernstig sterk team.

Murcia

Ik sluit mij er ook bij aan. De kopmannen al in erg goede doen, een etappe op World Tour niveau met Jonas. Harper die vierde wordt in het AK in de Emiraten en Dekker die daar erg sterk voor de dag kwam, verder een goede Foss, Roosen gezien in de Tirreno en Steven die een voortreffelijke tijdrit reed in P-N. Als je ook nog Fisher-Black en Kooij als goede youngsters mag meerekenen dan kun je als ploeg naast de teleurstellingen, val Roglic en blessures Martin en Teunissen + het ontbreken van Tom toch spreken van een geslaagde opening van het seizoen.

Stoempie

Zo is dat, Murcia.

S. Morgenstern

https://sporza.be/nl/2021/03/16/van-hooydonck-mijn-benen-waren-niet-zoals-ik-wou~1615909133181/

https://sporza.be/nl/2021/03/16/wout-van-aert-als-ik-goed-genoeg-ben-maakt-de-tactiek-van-mathieu-in-sanremo-niet-uit~1615908470142/

https://www.velonews.com/news/road/meet-jumbo-vismas-next-big-thing-david-dekker/

Laatst gewijzigd
Stoempie

Thanks morgenstern

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Ik weet niet of je't volgt, maar jouw toetel Aaron Van Poucke zit in de kopgroep en "Uno-😒X Pro Cycling Team maakt tempo in het peloton". Veel slachtoffers door 't hoge tempo lees ik. Unox maakt er worst van.
Trouwens mijn favo staat al weer snel aan de start van Volta Ciclista a Catalunya met Bora.
Kijken hoe Kuss en Kruijswijk het gaan doen in die ronde. Vorig jaar was Kruijswijk goed op dreef in Catalunya.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 97 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.