Team DSM 2021

1 2 ... 14 ... 38 39
Rawolf

Mooi dat team DSM het initiatief neemt nu, ben benieuwd hoe Bardet dit gaat opvolgen

FritsvanHoefelen

Heerlijke putsch. Hoop dat ze slagen

Ritzege > 7de plek

FritsvanHoefelen

Helaas. 2km te lang

YogiBear

Leuke stand in het ploegen klassement. Kijk ik normaal niet zo naar, maar je moet het voor jezelf een beetje spannend maken.

user26777

Ach, ze hebben initiatief genomen en waarom niet, ze moesten toch die kant op.
In eerste instantie leek het een kansloze missie, maar na verloop van tijd werd het toch serieus. Prima werk van Storer en Bilbao. Caruso duidelijk de sterkste en bleef de achtervolgers verdiend voor. Bardet uitstekende vierde plaats, maar de teleurstelling zal overheersen!

Rawolf

10 keer beter dit dan in de wielen van Ineos naar de finish bollen!

Die 5e plek word nog wel een flinke kluif om te verdedigen met Martinez en Almeida als voornaamste belagers. Kan ook nog 7e plek worden, echter, 3e week TT geeft altijd verrassingen.

FritsvanHoefelen

Vandaag hebben de renners een tweede plek, 2x een derde plek en een keer een vierde plek genoteerd. Helaas geen zeges, maar dat kan niet lang duren als het zo doorgaat

user26777

Moet ook een beetje meezitten natuurlijk. Zelfde geld is Hindley, die voorafgaand aan de giro ziek is geweest en later moest opgeven, op het niveau van vorig jaar. Dan heb je toch wat meer stootkracht.
Desondanks heb ik een prima DSM gezien deze Giro, verre van kleurloos, die overwinningen komen er nog wel!

FritsvanHoefelen

Wiebes wint weer.

Eekhoff vandaag 4de in de sprint; 6de in GC.

Bardet volgens verwachting teruggezakt. Naar 7.
Rapportcijfer Giro?

user26777

Een 8 toch wel wat mij betreft. Diverse ereplaatsen, aanvallend gekoerst met als hoogtepunt de uitvoering van het aanvalsplan met eerst Nico Denz in de kopgroep om zich terug te laten zakken om nog een tijdje op kop te sleuren. Daarna de aanval met 3 man in de afdaling.

Pech met het uitvallen van mede kopman Hindley.

FritsvanHoefelen

Zelf zou ik een 7 zeggen. De einddoelstelling (top5 Bardet) niet gehaald en net geen ereplaatsen kunnen verzilveren.

Vandaag weer actieve DSM-ers (Brenner en Gall) maar helaas durft/wil niemand mee.
Van Wilder weer knap 7de (en beste jongere)

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik hou t ook op een zeventje, de kopmannen hadden niet de benen om prijzen te pakken helaas. Wel mooie poging laatste GC dag

ChefSpijker

Hindley - 3. Wellicht een excuus wegens fysiek ongemak. Maar of dat speelde al de hele ronde (waarom start je dan?) of hij had ook gewoon het niveau niet.

Arndt - 9. Beste man wat mij betreft. Tuurlijk zelf drie keer top 4 gereden, maar ook in sommige bergritten reed ie nog lang op kop van de DSM-trein in het peloton. Verdiende wel een ritzege.

Bardet - 6. Krappe voldoende. Als kopman eigenlijk te weinig geleverd. De rit van Caruso had ie gewonnen als ie echt in orde was geweest. Caruso ging vol voor z'n klassement en Bardet hoefde enkel in het wiel te blijven plakken op de slotklim. Werd perfect gebracht door z'n ploeg. En juist in de Strade-rit waar je verwachtte dat hij een slag zou slaan, liet ie het afweten in de finale.

Denz - 6. Onzichtbare knecht die even zichtbaar werd in de Bettiol-rit. Maar die mannen heb je ook nodig. Kan er daardoor ook niet veel meer dan een 6 van maken.

Hamilton - 7. Beetje wisselvallig. Soms snel weg als knecht, andere ritten weer uitstekend zoals de laatste zaterdag en natuurlijk de etappe dat ie zelf mee deed voor de zege. Beetje pech dat ie op een heel sterke Vendrame stuitte. Dan ben je zonder sprint bij voorbaat kansloos.

Kanter - 5. Zijn sterke Vuelta geen vervolg kunnen geven. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog, maar als je in de slotrit in Madrid mee kunt strijden met Philipsen en Ackermann voor de zege, is twee keer net aan top 10 wel erg magertjes. Wel pech met een valpartij bij zijn beste kans op een goede ereplaats. Maar overall gezien toch wel ondermaats.

Roche - 7. Vaak is zijn tweede grote ronde in het jaar beter dan zijn eerste. Dus hopelijk was het goede slot van deze Giro ook een mooi voorteken voor de volgende grote ronde dit jaar. Had hem voor de Bettiol-rit een 6'je gegeven, maar de laatste dagen een volle punt erbij gescoord. Had hem al afgeschreven in de Bettiol-rit toen ie in eerste instantie moest lossen, maar knokte zich erg knap terug.

Storer - 8. Een wat minder vrije rol dan afgelopen Vuelta, maar misschien juist daardoor wel indrukwekkender. Heeft Bardet echt door de slotweek gesleept. Heb het gevoel dat hij een rit had kunnen pakken als ie de juiste (berg)rit mee had gezeten. Naar de Zoncolan bijvoorbeeld.

Dan kom ik gemiddeld uit op een cijfer van 6,5 ;) Als we Hindley buiten beschouwing laten een 7.

Laatst gewijzigd
Rawolf

6,5 is afgerond ook een 7 :)

flag-nl Thymen Arensman
flag-be Tiesj Benoot
flag-fr Romain Combaud
flag-gb Mark Donovan
flag-dk Søren Kragh Andersen
flag-no Andreas Leknessund
flag-de Jasha Sütterlin

Sterke ploeg in Zwitserland, prima ondersteuning voor Benoot die hier zeker top 5 kan rijden. SKA voor de tijdrit ook een kans op winst.

Rawolf

Stiekem doet die halve jongerenploeg in Dauphine het best aardig, vandaag meeste renners in de eerste groep. Maar weer weinig uitzicht op echte resultaten zeker na val van Wilder.

FritsvanHoefelen

Ze proberen iedere keer wel in de aanval te komen, maar dan zie je echt nog wel dat het veelal beloftes zijn

FritsvanHoefelen

Roy Curvers heeft nog veel te leren hè? Ik snap de tactiek van vandaag (en gisteren) niet.

Hoe kan je nou van 12km tot 7km met vijf renners op kop gaan rijden en dan uiteindelijk Dainese aan zijn lot overlaten in de sprint?

FritsvanHoefelen

Chris Hamilton verlengd naar 2023. Was van beide kanten een nobrainer

Rawolf

"Roy Curvers heeft nog veel te leren hè? Ik snap de tactiek van vandaag (en gisteren) niet.

Hoe kan je nou van 12km tot 7km met vijf renners op kop gaan rijden en dan uiteindelijk Dainese aan zijn lot overlaten in de sprint?"

Heb de elfstedenronde niet gekeken maar kan me wel voorstellen dat die sprinttrein niet vlekkeloos loopt als ik de starters zie met 3 nederlanders (dus niet de beste) van t Development team in de selectie.

FritsvanHoefelen

'@rawolf
Sprinttrein is niet nodig, maar nu moest Dainese zelf de laatste anderhalve kilometer naar voren proberen te komen.
Sla die eerste kilometers over en zet hem nog een keer goed af in een wiel bij de vod...

madeinstars

Ik had gehoopt dat Arensman hier voor een mooi klassement zou gaan rijden, maar vandaag op 10 minuten binnengekomen... Was dat gepland of is er iets anders aan de hand?

S. Morgenstern

Donovan ook niet op het niveau van een renner die op zou gaan voor de Tour de France. Nu was Tusveld ook niet echt geweldig in de Dauphine, dus de concurrentie voor die plek is wellicht niet zo groot.

Rawolf

het niveau van Arensman en Donovan is niet echt te bepalen op basis van vandaag met meerdere breuken in de afdalingen in de finale.

Tusveld vond ik overigens een prima Dauphine rijden met meerdere vroege vluchten, zal dan eerder je te hoge verwachtingen zijn... een winnaar is t niet maar wel een goeie pion

madeinstars

Tusveld was wel in orde inderdaad. Op basis van vandaag kan je weinig zeggen over de vorm van Arensman, hoewel de tijdrit ook niet fantastisch was, maar het is toch jammer dat een klassement nu al uitgesloten is. Hopelijk laat hij zich in de bergetappes en de volgende tijdrit wel zien.

S. Morgenstern

Tusveld was wel bij de mindere van die vluchters. Prima knecht verder, maar niet goed genoeg voor de Tour de France selectie wat mij betreft. Behalve als er echt geen betere alternatieven zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 14 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.