Team DSM 2021

1 2 ... 15 ... 38 39
S. Morgenstern

Donovan vandaag laatste man van de ploeg. Zou Gall nog een optie kunnen zijn? Of stiekem toch gewoon Van Wilder?

Rawolf

Elke keer als een renner laatste vd ploeg word vervangen voor de eventuele tourselectie lijkt me geen goed plan, dan blijf je bezig lol. Donovan is ook nooit gecommuniceerd vanuit de ploeg het is slechts een gedachtenspinsel hier.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De tourselectie is inderdaad niet gecommuniceerd (mocht hij al vast staan), dus daarom kunnen wij er hier over speculeren. De plek van de derde klimmer lijkt me wat dat betreft het grootste vraagteken, dus interessant om te volgen. Het niveau van Donovan volgen lijkt me wat dat betreft ook interessant, inderdaad ook omdat hij hier een aantal hier genoemd is als optie (paar keer op pad geweest met een deel van de selectie dacht ik). Maar goed, we kunnen het er ook niet over hebben natuurlijk..

FritsvanHoefelen

Het wordt toch gewoon onderstaand lijkt mij:
Bol
Nieuwenhuis
Eekhoff
Pedersen
Benoot
Kragh Andersen
Roche
Tusveld

S. Morgenstern

Ja, wanneer je nu de renners die op hoogte/training met die sprinttrein werden gemeld bekijkt, dan zou je nu waarschijnlijk bij Tusveld uitkomen voor die laatste plek. Meest degelijke keuze dan, hoewel een wat spannendere optie beter zou passen bij de vrijbuiters doelen die ze hebben gesteld.

Laatst gewijzigd
Yeez

Enig idee wat er met Arensman is? Bewust laten lopen?

ChefSpijker

Vraag me vooral af wat er met Tiesj is gebeurd. Zat er continu goed bij op de klim voorin de groep en opeens was ie weg vlak voor/na de top. Leknessund zat toen nog knap mee bij Tolhoek en Oomen en keerde nog terug bij de favorieten. Maar was daarna ook plots weg. Moeten wachten op Tiesj vanwege pech? Je ziet bij Leknessund wel dat ie met kleine stapjes steeds beter wordt.

ChefSpijker

Antwoord al gevonden, klinkt als kramp:

“I’m pretty disappointed with the day,” said Benoot. “On the second last climb I had some issues with my hamstrings which made me drop just before the top. Andreas helped me as much as he could on the descent and in the valley, before I went as fast as I could to the line. I am feeling good though, and hopefully with some good treatment tomorrow will improve. We’ll talk this evening about how we take on the next few days and go from there.”

Rawolf

Met talenten kan t vriezen of dooien, lijkt erop dat Arensman en Donovan even in een dipje zitten.

Benoot meer van verwacht, misschien te explosief voor hem? Of die kramp? Hopelijk komt er nog wat bij voor de Tour.

Leknessund wel weer heel goed

S. Morgenstern

Leknessund het lichtpuntje van het moment inderdaad.

De mannen voor de Tour vallen alleen wat tegen de laatste tijd. Ergens zorgelijk en het zou mooi zijn om ook van hun wat lichtpuntjes te zien. Aan de andere kant reden ze vorig jaar voor de Tour ook niet geweldig rond (behalve Hirschi dan, maar die bleek wat buiten de planning van de ploeg te kleuren) en hadden ze daar uiteindelijk gewoon goed naartoe gepiekt.

Laatst gewijzigd
Poeksel

De laatste overwinning is alweer ruim drie maanden geleden. Ze kunnen er dus wel eentje gebruiken nog voor de Tour om wat meer moraal te hebben. Misschien Bol morgen.

Rawolf

In dit sprintersveld zie ik het niet direct gebeuren, maar Bol kan soms overwacht uit de hoek komen! Toch wat wisselvallig nog

n92

Dit seizoen is niet meer te redden tenzij ze in de tour één van de dominante teams zijn en meer dan één rit winnen. Het seizoen vliegt namelijk voorbij. En zelfs dan is het afwachten wat er in de overige wedstrijden gebeurd.

Ik vind het zorgelijk dat ik slechts enkele momenten herinner waar ze de koers in domineerden (bijv. overwinning Bol in Paris-Nice en de aanval van Bardet in de Giro). Sowieso was het niveau vaak wisselvallig en inconsistent. Ik vind de (tactische) keuzes ook soms vreemd. (Bijv. kansen opofferen voor kopmannen die niet goed genoeg blijken. Gebrek aan initiatief om mee te gaan in vluchten e.d.)

De periode tot en met einde tour wordt cruciaal. (en met het oog op de toekomst hoop ik vooral dat daarna de Vuelta een hele grote doorbraak wordt voor het team met jongens als Leknessund, Arensman en van Wilder).

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik vind niet dat er echt gebrek is aan het meegaan in vluchtgroepen. Afgelopen Giro althans zeker niet en ook Arensman hebben we regelmatig vooraan gezien.

Hoe dan ook een seizoen met erg weinig lichtpuntjes tot nu toe. Stork, Leknessund, Arensman en Van Wilder.

Rawolf

Wat wil je zonder Dumoulin, Matthews, Hirschi enz. Het team zit weer in een overgangsfase. Ik had met deze renners ook niet veel meer resultaten verwacht. Misschien iets meer van Bardet maar dan houdt t wel op.

Andere lichtpuntjes wat mij betreft Eekhhoff die zich steeds meer toont, Gall die duidelijk een stap heeft gezet ten opzichte van vorig seizoen, zelfde geld voor Donovan en Vermaerke die op de goede weg lijken. Dat zijn samen met de genoemde namen van Morgenstern 8 renners waar we de komende jaren veel van kunnen verwachten.

De grootste vis, Brenner nog wat in de schaduw voorlopig

S. Morgenstern

Bardet, Bol, Kragh en eigenlijk het hele Vlaamse voorjaar. Dat zijn toch wel renners waarvan je meer resultaten had kunnen verwachten?

ChefSpijker

Vind de progressie van Eekhoff juist ook tegenvallen na z'n sterke optreden afgelopen najaar. Vooral op het NK en in Bretagne waar hij Matthews naar de zege bracht. Buiten de leadout van Cees in Parijs-Nice was zijn voorjaar gewoon slecht.

De kritiek met betrekking tot gebrek aan initiatief snap ik ook niet zo. Alleen doordat die zeges ontbreken vergeet je ze wellicht weer sneller. In de Giro kun je ze alleen verwijten dat ze niet meezaten in de Strade- en Zoncolan-etappes. Zeker de Straderit, als je ziet wat de kwaliteit van die kopgroep was. Met een beetje fatsoenlijke klimmer mee had je daar de zege voor het oprapen. Maar daar hebben veel ploegen zich op verkeken. Verder hebben ze wel het maximale eruit gehaald in de vluchtetappes met 1x p2, 3x p3 en 1x p4.

n92

'@Rawolf Ik begrijp dat het af en toe wat minder kan gaan. Ik ben fan van deze ploeg vanwege de opkomende talenten en weet dat dit soms ten koste gaat van resultaat. En soms moet je geluk hebben. Maar met deze ploeg moet je wel altijd mee kunnen doen in het heetst van de strijd en dat is naar mijn mening tot nu te weinig het geval.

@Chefspijker Zo te zien heb ik mij slecht uitgedrukt. Ik bedoelde dat ze kansen laten lopen (straderit). Ook de rit van Campenaerts had gewonnen kunnen worden als snelle man Arndt niet alleen zit tussen de ploegen met 2 of 3 pionnen. En dit waren beide dagen waarin het niet heel ingewikkeld was om mee te gaan. Geluk moet je ook afdwingen.

Terwijl ze later zoals de aanval met Bardet of de vlucht van Arndt, Roche en Denz wel weer laten zien dat ze het een en ander kunnen 'afdwingen' (maar dan te maken krijgen met een ijzersterke Caruso en een werelddag van Bettiol). Maargoed, dit is natuurlijk gezeur in de kantlijn van mij. Als het niet draait valt elke gemiste kans op en ben ik wellicht zout op elke slak het leggen. Oplossing: winnen.

Poeksel

Benoot zal vast ook niet tevreden zijn met zijn seizoen. Hij is nooit echt slecht: op een tijdrit na elke keer top 50 en de vijfde plek in Parijs-Nice was goed, maar nog geen enkele podiumplek. En gisteren was matig.

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Weer geen sprintkans voor Bol. Gaat wel heel beperkt naar de Tour

FritsvanHoefelen

Leknessund maar naar de Tour dan?;) Die zet zichzelf stevig in de jongerentrui in Zwitserland

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Bardet, Bol, Kragh en eigenlijk het hele Vlaamse voorjaar. Dat zijn toch wel renners waarvan je meer resultaten had kunnen verwachten?"

Wielrennen is geen computerspel, voor SKA moet het ook wat samenvallen om een overwinning te pakken, is een paar keer goed geweest. Bol 1 overwinning, eentje extra had gekund... maar had ook niet gekund. Bardet ook geen winnaar.

Van wie had het in het vlaamse voorjaar moeten komen dan? SKA op papier maar heeft daar nog nooit getoond. Benoot was hele voorjaar degelijk maar miste topvorm/beetje geluk

S. Morgenstern

Meer resultaten... Het is nu over het algemeen gewoon iets minder dan je mag hopen toch?

Rawolf

Niet perse nee. Gasten die standaard een aantal overwinningen per jaar pakken rijden er nu gewoon ff niet bij DSM of zijn nog talenten die eraan komen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Die Henri Vandenabeele zorgt toch wel voor een zonnetje bij DSM, want die wordt mooi 3e. in de Giro Ciclistico d'Italia 2.2

Laatst gewijzigd
1 2 ... 15 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.