Team DSM 2021

1 2 ... 18 ... 38 39
S. Morgenstern

Ja, goede! Arensman was ook een keer de sterkste van een kopgroep op een dag dat het peloton helaas te weinig ruimte gaf.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Poeksel, van de 5 meest waardevolle renners in die ranking vorig jaar zijn er 3 vertrokken. De nummer 1,2 en 5. Kelderman, Hirschi en Matthews.

Rawolf

Nog 2 momenten waar er een overwinninging in had gezeten:

De etappe waar Kanter wat tegenkwam in de Giro was hij 1 vd enige overlevende sprinters. Podium had er daar sowieso ingezeten.

Dainese 2e in hongarije was dat geen fotofinish?

Maar het blijft natuurlijk enigzins mager voor een ploeg als DSM die ik toch wel bij de subtop reken.

Zwarte Wout

Ik meen dat in een recent verleden Movistar en Astana nog geen handvol overwinningen in een seizoen hadden, zichtbaarheid vertekent vaak, maar je koopt er niets voor.

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Dat was toch de rit die Sagan won? Daar zaten nog best aardig wat sprinters bij. Gezien het optreden van Kanter in de Giro zag ik 'm daar ook niet snel Gaviria en Cimolai kloppen. Maar dat is ook geen schande natuurlijk.

Laatst gewijzigd
rennerske

Dan concludeer ik uit bovenstaande posts dat DSM ook dit jaar nog steeds een ploeg met goede renners heeft die tot de subtop gerekend moet worden. Subtop lijkt me plaats 6 t/m 10, dat zijn in de huidige ranking ploegen als Bora, Alpacin, Movistar en Astana. Dat belooft wat! Met een 21-ste plaats op de ranking, tussen de Direct Energies, Wanty’s en Bingoals van deze wereld, kan het vanaf nu dus alleen maar veel beter gaan. Laat die Vrijbuiterstour maar komen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Waarom moet daar zo'n starre conclusie aanhangen?

Bora heeft sowieso meer middelen en is in de breedte sterker dan DSM, de anderen die je noemt valt wel mee te wedijveren in sterke seizoenen.

Laatste jaren bij DSM heel veel verloop geweest qua kopmannen dus het is allemaal ook lastig te zeggen

Murcia

De ploeg zit in de subtop als we het over budget hebben maar heeft een bewuste keuze gemaakt om de ploeg als de plek voor jeugdig toptalent in de markt te zetten. Dan moet je er rekening mee houden dat het oogsten (overwinningen) wat langer kan duren. De crux is om dit talent wel langer te behouden en niet te moeten toezien hoe over één of twee jaar UAE. Ineos, Bora, TJV de vruchten gaan plukken van jouw inspanningen. Dit jaar al goede staaltjes gezien van Van Wilder en ook jongens als Leknessund, Dainese en een verrassing voor mij Storer zijn op de goede weg. Bol pakt zijn eerste World Tour zege maar komt er voor de rest nog niet aan de pas maar een zege in de Tour doet het ook al heel anders lijken. Benoot en Bardet zijn prima renners maar natuurlijk geen veelwinnaars.

rennerske

Star? Wie?
In topsport geldt: resultaten uit het verleden zijn irrelevant voor een zinnige beoordeling van het heden. Maar goed, we zijn het niet eens, ook goed.

rennerske

Van Wilder netjes. Stiekem iets dichter gedroomd maar komt nog wel. Gaan we nog veel plezier aan beleven

Rawolf

Dus vandaag is DSM wel een subtop ploeg na prestatie van Wilder? Alles voor vandaag valt immers onder het verleden ;)

S. Morgenstern

Tot de tijdrit van Arensman dan

Rawolf

Arensman zit in een dipje ja dus nu moeten we de worldtourstatus van team dsm vrezen. Misschien weet Arensman senior meer

horsm

Ik ben ook benieuwd waar dat dipje aan ligt. Hij doet het vandaag minder dan een reeks nobodies zonder contract.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wellicht vandaag gewoon wat last van de hoge temperatuur. Hij reed in Zwitserland nog een aardige tijdrit, dus rampzalig zal de vorm ook niet zijn momenteel. Het is zeker niet zijn beste periode, of een mooie voortzetting van zijn rijden aan het eind van de eerste seizoenshelft. Dat kan echter uitstekend zo gepland zijn, met een opbouw richting de Vuelta die hem nu nog niet op optimaal prestatie niveau aan de start van koersen doet verschijnen.

Laatst gewijzigd
horsm

Ja, dat klinkt eigenlijk wel logisch.

mwarensman

Het NK TT wilde Thymen zelf graag rijden voor de ervaring. Punt is wel dat hij na de 2e etappe in Zwitserland minder output levert dan verwacht, en dat bleek ook weer op het NK. Wat de analyse van de ploeg is weet ik niet.

In ieder geval heeft hij nu even rust.

horsm

Thanks, Martijn! Even rust en op naar de tweede helft van het seizoen!

FritsvanHoefelen

De verjonging was dit jaar er misschien te veel aan. Twee ex-renners die ook wel wat aan de ploeg te danken hebben zijn transfervrij. Zou leuk zijn als Sinkeldam of Degenkolb terugkomen

FritsvanHoefelen

Toch geen Arndt.

Bol
Nieuwenhuis
Eekhoff
Pedersen
Sütterlin
Donovan
Benoot
Kragh

Laatst gewijzigd
Rawolf

Sutterlin dus ipv Tusveld in de ploeg die ik een paar weken geleden gokte. Wel wat meer power voor de sprint trein in theorie maar heeft dit seizoen nog weinig laten zien.

Deze sprint trein kan weleens de beste in de Tour worden.

S. Morgenstern

Roche ook niet, die werd wel verwacht toch? Donovan op zijn plek is een behoorlijke achteruitgang. Daarnaast dus geen ´derde klimmer´ maar met Sutterlin een extra renner voor de trein van Bol. Mooi dat ze daar vertrouwen in hebben en Sutterlin was in goede doen de laatste maand, dus ook wel verdiend.

madeinstars

In potentie een geweldige sprinttrein. Als ze op één of andere manier kunnen zorgen dat er niemand in het wiel van Bol zit zou hij een etappe kunnen winnen. Anders moeten ze hem echt op 100 meter afzetten.

ChefSpijker

Roche zal wel gewoon de Vuelta doen dan, daar is ie altijd op z'n best.

Rawolf

Donovan vind ik zeker geen achteruitgang tov Roche, als je niet alleen op uitslagen afgaat.... die kerel heeft echt goeie dingen laten zien dit seizoen.

1 2 ... 18 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.