Dat de trein wel in orde is ben ik niet helemaal met je eens. Is hij in orde zitten ze namelijk de laatste km op kop en daar deed voornamelijk Mathieu het werk voor Tim.
Wat in orde was is dat ze tot diep in de finale bij Cees bleven maar hem alsnog in de laatste KM lieten battlelen met Sagan. Vooropgesteld denk ik ook dat Cees niet in topvorm is gekomen door de achterstand door ziekte maar kijk naar vorig jaar: daar komt hij bijna aan winnen toe als hij tot de meet alla de Kittel trein naar de finishlijn gebracht wordt.
Als ze willen scoren met Cees zal er nog een stap gemaakt moeten worden.
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je je benen stil houdt en rustig "uitbolt". Het heilige vuur zit niet erg in hem.
Anderen rijden de ballen uit hun broek om hem in een goede uitgangspositie te krijgen, dan mag je echt wel tot over de meet doortrappen voor een zo'n goed mogelijke klassering!
Dat Cees heilig vuur snap ik wel. Veel renners hebben dit jaar onvrede geuit over de wijze waarop zij klaargestoomd werden voor de wedstrijden. Ook hij. Nu is hij ziek geweest, wellicht is het een milde overtraining geweest van alle trainingsvolume op trainingskampen. Waar blijft dan je motivatie. Het punt is als je te weinig intensiteit traint wordt je meer een granfondo rijder. Je ligt dan bij forse tempowisselingen al op de pijnbank.
Ik weet niet wie Wiebes traint, maar dit zit op het goede spoor.
Ik zie Tusveld niet misstaan mits hij zelf trek heeft in een rol als pure helper binnen een AK-ploeg. Als hij daar toe bereid is zie ik hem in die rol wel groeien. Het is ook lastig voor hem als renner, ik zie bij hem altijd het spreekwoord over het servet en het tafellaken voor me. Mocht hij echt een vrijere rol willen dan ga je bij TJV gefrustreerd raken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.