Team DSM 2021

1 2 ... 21 ... 38 39
S. Morgenstern

De vorm is er nog niet, zoals hij er vorig jaar was, toen het pieken naar de Tour perfect lukte. Ik denk echter dat Kragh inderdaad de beste kans heeft op succes. Het was vandaag in gunstigere omstandigheden dan gisteren alweer een stuk beter en als hij dan straks eens vooruit zit in een overgangsrit, moet er iets mogelijk zijn. Benoot zie ik met deze benen geen rit pakken en voor Bol moet echt alles perfect vallen wil hij dit jaar kans maken.

Eekhoff ergens in een kopgroep zou ik ook nog wel leuk vinden. Vond hem bij een van de laatste sprints scherp ogen. Nieuwenhuis op zijn goede dagen is ook wel leuk om vooruit te zien.

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

'@Murcia
Niet alleen bij TJV zijn renners gevallen. Benoot gaf vandaag bij "de Belg" aan dat hij sinds zijn crash nog steeds niet goed op de fiets zit.

Laatst gewijzigd
rennerske

Natuurlijk is het tot op heden wat teleurstellend voor een subtopformatie.. Edoch, niet wanhopen. Nog 2 weken te gaan. DSM heeft in potentie goede renners en een vracht aan talent dus het succes is nakende.

Zwarte Wout

Waarbij wel de vraag gesteld mag worden wat de achterstand is t.o.v. van renners die wel ketonen mogen gebruiken.
Ik vermoed dat jonge renners en hun ouders in eerste instantie gecharmeerd zijn vanwege de goede zorg/begeleiding/opleiding, maar naar mate de leeftijd vordert toch om zich heen gaan kijken en kiezen voor een wat ruimere visie v.w.b. genoemd middel.
Wielrennen is sowieso een gevaarlijke sport, wat de eventuele schadelijke bijwerkingen van ketonen zijn, is nog niet bekend.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Renners die naar deze ploeg komen vanuit ploegen waar ze ketonen gebruiken, lopen toch geen achterstand op? De omgekeerde weg zie ik ook niet het tegenovergestelde gebeuren. Of heb jij wel het idee dat bijvoorbeeld Benoot minder is gaan rijden bij deze ploeg?

mwarensman

Natuurlijk lopen ze er een achterstand mee op qua prestaties, waarom worden ketonen anders gebruikt? Niet voor de marketing.

Maar zolang DSM geen antwoord heeft op de langere termijneffecten op het lichaam gaan ze deze ook niet gebruiken. En geef ik ze groot gelijk.

Yeez

Tiesj Benoot: "Er wordt geen druk gelegd op ons, omdat de volledige ploeg dit seizoen een beetje onder zijn niveau presteert. Dan ligt het niet aan de renners alleen. Ook de ploegleiding kijkt wat er beter kan."

Pittige teksten van Benoot. Ik hoorde Martijn hier al zeggen dat ze met een te smalle basis aan het seizoen begonnen. Welke andere aanpak zouden ze eventueel kunnen hanteren?

FritsvanHoefelen

Ik vind het juist netjes omschreven. Dat er iets niet klopte in de voorbereiding was wel duidelijk. Martijn zei het ook al

Murcia

Ik meen dat Bol iets gezegd heeft eerder over het volgens hem te weinig gedaan te hebben in de aanloop naar dit seizoen. Het zou misschien kunnen dat met zoveel jonge renners die al vrij veel grote wedstrijden rijden de angst voor het overtraind raken groot was en de trainingsprogramma's ook voor de ervaren renners wat dunnetjes is geweest.

Rawolf

Benoot bevestigt hier wel zijn valpartij op dag 1.

S. Morgenstern

Gelukkig maar, dat is dan toch nog een nieuwtje waar we ons aan vast kunnen houden.

Ook gelezen dat hij het voorjaar op de normale wijze heeft afgewerkt?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rawolf ja, maar daar sloeg mijn stukje niet direct op. Maar ik zie wat je doet haha ;) hier laat je de negatieve juist weg ipv ze nadrukkelijk te benoemen ;)

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat is zeker niet express Yeez maar het valt wel op dat Morgenstern met zn 'ik denk dat' zonder op bronnen te baseren geregeld door de mand valt de laatste tijd :p

Waarom Team DSM in het geheel mindere prestaties ziet weet ik net zomin als jij. Ik zie wel dat ze in de Tour opzich prima kunnen meedoen in de breedte maar dat is nog niet omgezet in resultaat.

Vooral Hindley valt me tegen dit seizoen verder waren de verwachtinfenbook niet heel hoog

Yeez

hopelijk krijgen ze het op de rit. Je hebt met van Wilder, Arensman, Brenner, Leknessund, Vermaerke etc. Goud in handen. Wat is er trouwens met Dainese aan de hand? Groot sprinter bij de belofte, wat er totaal niet uit lijkt te komen bij de profs.

Zwarte Wout

Hindley heeft in aanloop naar de Giro een blessure opgelopen (knie) Zelf bagatelliseerde hij het een en ander, maar duidelijk is dat het niet 100% was. Ontstekingen aan zijn zitvlak betekende een opgave in de Giro.
Benieuwd of hij in de Vuelta start. Zal o.a. met hem, v. Wilder en Arensman een leuk ploegje kunnen worden, sowieso een interessant deelnemersveld, gezien de "gesneuvelden" in de TdF.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dainese ook een paar keer de leadout op zich genomen, maar had er ook iets meer van verwacht. In de Vuelta gaan we hem wel zien hopelijk

S. Morgenstern

Dingen denken op basis van inschattingen, vormt volgens mij geen verplichting het altijd juist te hebben. Dat is in ieder geval niet de maatstaf waar ik mezelf, of iemand anders hier aan wil houden. Het enige wat je van elkaar kunt vragen is om zo'n inschatting redelijk te onderbouwen. Waarom je daarbij bronnen moet hebben ontgaat me overigens, soms zijn die er gewoon niet (zoals in het geval van het vallen van Benoot) en maak je je inschatting dus op basis van de beschikbare gegevens (waarbij het in dit specifieke geval voor mij gewoon een open kwestie bleef of hij was gevallen).

Wat betreft het verhaal van Benoot, die zich in het voorjaar nog gewoon op de klassiekers ging richten, was er overigens wel al eerder een bron. Deze werd om de één of andere reden steeds verkeerd geïnterpreteerd, maar hopelijk is het verhaal nu wel duidelijk genoeg vertelt door Benoot.

Laatst gewijzigd
mwarensman

Ik ben vind het mooi dat DSM vandaag “verantwoordelijkheid” neemt in de achtervolging. Misschien heb ik het in de eerdere etappes gemist, maar daar heb ik ze niet op kop gezien. Dat vind ik wat zwak. Wellicht brengt het vandaag niet veel maar ze zijn zichtbaar en geeft wellicht goede moraal.

Turtlehead

VanWilder is de volgende die naar de uitgang gaat. Weet iemand of er een personeelslid is, waarop je kunt zien hoe lang iedereen van de staf in dienst is? Volgens mij is gebrek aan continuïteit en/of kwaliteit echt een issue…

Rawolf

Poeh dit is wel heel jammer verhaal van Wilder, weer een heel groot talent dat doorbreekt bij DSM en dan vertrekt...

Yeez

'@rawolf Hij is nog niet doorgebroken. Zal de fout niet bij de ploegbaas moeten worden gezocht, ipv de renner die “doorbreekt” en evt. voor een dikker contract gaat (wat ik niet geloof). In het bedrijfsleven was hij allang gesneuveld. Continuïteit lijkt mij erg belangrijk en dat is hier ver te zoeken. Ook jammer voor Arensman die zijn maatje kwijtraakt

madeinstars

Dit is toch wel een serieus probleem bij DSM. Ook killing voor het imago van de ploeg. Benieuwd hoe lang de sponsor dit nog toe blijft staan of dat er binnenkort koppen gaan rollen.

Renaissance

Waarom is er überhaupt nog een topic over dit team? Amper nog Nederlanders, ze presteren slecht, geen identiteit. Enige van deze ploeg waar ik het in zie zitten is Arensman. Moet net zoals Van Wilder snel wegwezen uit deze troep ploeg die nog onder allemaal PCT ploegen staat qua prestaties. Misschien is dat ook een beter idee. Lekker PCT worden, een goede sprinter oppikken en weer doen waar ze goed in waren.

Yeez

Het is inderdaad niet best. Renners vertrekken uit onvrede over materiaal/verschil in visie. Daarnaast is het budget gewoon de bovenkant van de middenmoot in de wt en is er 1 schamele overwinning gehaald. Het management mag zichzelf weleens de spiegel voor gaan houden

S. Morgenstern

Grootste lichtpuntje van het seizoen. Moet geen gewoonte worden dat die steeds jonger vertrekken

1 2 ... 21 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.