Team DSM 2021

1 2 ... 34 ... 38 39
Rawolf

Benoot weg zou ik wel zeer jammer vinden, lijkt altijd een zeer plezante kerel die juist perfect in het DSM plaatje zou moeten passen. Heeft zich ook niet te beroerd getoond is voor een ander op kop te rijden. Voor hem is het voorjaar wel tegengevallen.

De ploegleiding dient ook kritisch op zichzelf te reflecteren en in de hogere regionen wat wijzigingen te maken al is het maar voor de geloofwaardigheid.

Poeksel

Er is gelukkig ook nog goed nieuws. Team DSM is weliswaar laatste geeindigd van de WT-teams in de UCI team ranking, maar op de PCS ranking hebben ze toch maar mooi Qhubeka NextHash achter zich gehouden.

Yeez

'@murcia dat zal ook met geld te maken hebben. Van Wilder zal niet zo’n groot contract hebben als dat Benoot heeft

Murcia

'@Yeez
Eens, maar wat mij stoort is dat Van Wilder tot een soort van symbool wordt gemaakt door de leiding. Hij moet en zal zijn contract uitdienen terwijl om hem heen de een na de ander weg mag of zelfs een duwtje in de rug krijgt naar een andere ploeg.

Yeez

Dat weg “mogen” zal de renner in kwestie natuurlijk ook geld kosten…

Murcia

Zeker, maar bij een juridische procedure wordt vaak de resterende duur van het contract als basis genomen. Renners en hun management + de ploegen weten dat. Ilan lijkt me echt niet boven de 70000 euro te komen als jaarwedde dus zou daar wel een mouw aan te passen zijn. Nog steeds veel geld maar met behulp van je nieuwe werkgever wel overkomelijk. In plaats daarvan is er over hem een constant Njet te horen in plaats van het gebruikelijke overleg. Uiteindelijk denk ik dat ook hij zal vertrekken maar hoe langer de zaak wordt vertraagd hoe minder plaatsjes er zijn. Stel dat Tiesj naar TJV wil en mag vertrekken dan zitten die gewoon vol en dat geldt al voor behoorlijk wat ploegen want ook DQS is al zo goed als klaar.

$kedel

Voor van Wilder zullen veel ploegen alsnog wel een plekje hebben ook al waren ze klaar voor 2022.

Ik maak me ondertussen toch wel zorgen om de renners van DSM.
Bardet, als je in nood bent rinkel dan 3x met je fietsbel op de top van L'Alpe d'Huez en we komen je redden!

S. Morgenstern

Ik vraag me af hoe het staat met de lengte van de sponsorcontracten. Ik dacht eerder dat het voor onbepaalde tijd was, maar als je nu naar de renners kijkt die in 2023 nog onder contract staan, dan is dat eigenlijk alleen Degenkolb met een aantal talenten. Beeld wat niet helemaal overeen komt met wat we eerder hebben gezien bij deze ploeg (met vaak lange contracten voor de belangrijkste renners). De verlengingen waren dit jaar ook schaars en zover ik me kan herinneren ook enkel met slechts één jaar erbij (Dainese wellicht langer, maar weet niet wanneer die verlenging was).

Poeksel

Volgens PCS zijn er 27 renners (inclusief Benoot en Van Wilder) onder contract voor 2022, klopt dat? Exclusief Haga, Tusveld en Salmon waarvan de status onbekend is. Het gedoe zou wel gunstig voor Tusveld kunnen zijn (als hij zou willen blijven).

https://www.procyclingstats.com/team/team-dsm-2022

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Of gaan ze met een kleinere selectie werken om nog vaker de jeugdrenners in te laten vallen

kelderfan

'@Poeksel
DSM heeft nu 27 renners staan voor 2022; maar als Van Wilder gelijk krijgt en Benoot mag vertrekken naar hopelijk TJV, dan blijven er nog maar 25 renners over. Maar is toch een minimum van het aantal renners.
Dan is er nog werk aan de winkel met hopelijk Tusveld en Haga als welkome spijtoptanten.👍

Murcia

Tusveld is natuurlijk geen spijtoptant, de ploeg wilde niet met hem verder dus in dat geval zou de ploeg spijtoptant zijn. Ik dacht dat in de World Tour 27 renners het minimum was die je onder contract moet hebben. Dan is er nog werk aan de winkel. Het wordt in elk geval een zeer jonge ploeg maar dat nodigt wel uit tot een onbevangen manier van koersen.

Murcia

'@Morgenstern
Toen jij dit opbracht ben ik eens gaan kijken bij de nieuwsberichten over de aankondiging van DSM als hoofdsponsor en daar vond ik dat Wielerflits sprak over het niet bekend zijn van de duur, Nu.nl vermeldde een verbintenis voor onbepaalde tijd en In de Leiderstrui had het over 4 jaar. Bij mij is het ook volstrekt onduidelijk hoe de vork wat dat betreft in de steel zit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tijdens de teampresentatie is gezegd dat het voor een periode van 4 jaar was.

Murcia

'@rahimns
Dank! Dat geeft de ploeg voldoende speelruimte voor het beleid om de jongeren door te laten groeien.

Turtlehead

'@Murcia: niet als ze allemaal na twee jaar vertrokken zijn.

Murcia

'@Turtlehead
Daar kan ik niks tegenin brengen, de lawine van vertrekkers moet je inderdaad zien te stoppen. Zelf zou ik graag ook hardere keuzes zien, voor mij betekend dit inzetten op Dainese als de eerste sprinter ipv Bol bijvoorbeeld. Die heeft meer talent en kan ook zonder een hele trein worden gebruikt.

Bimbo Visma

Leuke aflevering van de Grote Plaat podcast met de ex-geschiedenis-student Thymen

Yeez

Zeker! Verstandige en bescheiden gast. Lijkt heel bewust op een rustig tempo te willen ontwikkelen.

xistnc

Heeft 'ie van z'n moeder, schijnt.

Yeez

Jij hoopt op een reactie van Martijn?

mwarensman

Tevreden? 😇

Laatst gewijzigd
Yeez

'@martijn dankjewel! ;)

Bimbo Visma

Wel jammer dat WF die podcast nog niet gevonden heeft

Yeez

Wat moeten ze daarmee doen dan?

1 2 ... 34 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.