Benoot is nog afwachten maar ik dacht dat een World Tour ploeg een minimum van 27 renners onder contract moet hebben wat betekend dat de ploeg nog minimaal 2 renners er bij moet hebben als we aannemen dat Tiesj vertrekt. Inderdaad is het doorschuiven van jongens uit het Development dan de voor de hand liggende optie.
'@Rawolf Rawolf
In a statement released by Team DSM, the rider confirmed his departure.
quote: CN; "I have good memories here at Team DSM, with some great opportunities and I have learned a lot. It’s fun to be part of this team, but it’s also demanding," Benoon said."
Het is niet allemaal negatief tov 't Team DSM meldt CN.
Overigens is DSM erg succesvol in het binnenhalen van nieuwe sponsors/partners. Vandaag werd bekend dat Youfone zich verbindt aan de ploeg. Dus het verhaal van Iwan is aansprekend genoeg om zijn ploeg financieel sterker te maken. Hopelijk kan het vele talent dat aanwezig is het komende jaar voor successen zorgen. Naast Bardet heb ik met Dainese, Arensman, Leknessund en een Leo Hayther genoeg redenen om ze met belangstelling te volgen.
Hier een link naar deel twee: https://sporza.be/nl/2021/12/07/de-interne-keuken-van-team-dsm-waar-iedereen-vlucht-2-er-heerst-een-sovjet-regime~1638899679575/
Pijnlijke opmerkingen over de leiding, genoemd als Sovjet regime en de (on)eerlijkheid van Kemna. Geen enkele poging tot teambuilding en het meest navrante is dat er bij DSM geen aandacht is voor het individuele aspect binnen de sport. Alle renners worden als inwisselbaar gezien. Genant zijn de stukjes over het komen en gaan van het overig personeel met ploegleiders die hun renners niet eens kennen en de manier van discussiëren van Rudi en Iwan. Alles ligt aan de ander en nooit aan hunzelf. Eigenlijk bevestigd het commentaar van de leiding op deze artikelen in Sporza juist de kritiek. Wel goed om te lezen dat Tom, Bling en Barguil tijdens een stage aanvoelden dat er behoefte was aan wat anders en dus zelf maar een dagje karten gingen betalen voor de hele groep maar weer een teken van onvermogen bij de leiding.
Opmerkelijk om zo cynisch te reageren op een stuk waar op medisch gebied wat dingen voorbij komen waar ik als bekende van een werknemer bij die ploeg heel ongemakkelijk van zou worden. Het komt op mij in ieder geval over als tamelijk onverantwoordelijk werkgeverschap. Lijkt me als vader van een renner niet fijn is om te lezen.
Nog even over het weerwoord:
"Waar loopt het dan mis? "We merken dat het voor sommige mensen moeilijk is om samen te werken."
" Zo zullen we zwaarder laten meewegen of mensen wel bij ons passen. Wie heeft de flexibiliteit om samen te werken met experten"
Anders gezegd: het ligt niet aan ons maar aan die renners...
Wat betreft assertiviteit: de renners die aan het woord komen suggereren dat dat niet op prijs wordt gesteld bij DSM.
Morgenstern: Het komt op mij in ieder geval over als tamelijk onverantwoordelijk werkgeverschap. Lijkt me als vader van een renner niet fijn is om te lezen.
Het lijkt me geweldig om als vader van een renner te moeten weten dat zijn zoon verplicht is om pilletjes te nemen waarvan nog steeds niet vaststaat of er geen latere bijverschijnselen verschijnen
Al die anonieme klagers, ik word er zo moe van.
En nog moeier word ik van Sporza die het dan de wereld ingooit zonder dat er 100% bewijs is..
Ze kunnen zich beter af gaan vragen of het bij hun sterrenploeg allemaal wel goed gaat in de medische begeleiding
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.