Team DSM 2021

1 2 ... 36 37 38 39
mwarensman

'@poeksel
Timing van assertiviteit en onderbouwing is belangrijk bij dit team.
Het bekende verhaal van het zadel van Andersen is daar een voorbeeld van. Daar kan je wat van vinden, maar kort voor de start sleutelen ze niet aan fietsen. Als je een goede reden hebt voor een andere fietspositie ga je buiten de koers om langs de bikefitter en wordt het voor alle fietsen aangepast. Zo werkt het daar.

Ander uiterste is het bekende voorbeeld van Dumoulin die bij Jumbo in code geel niets anders deed dan fietsen aanpassen. Daar houden ze bij DSM niet van en willen ze voorkomen.

Ik denk dat voor beide voorbeelden plussen en minnen zijn, maar het is zoals het is en dan ga je er als renner passend mee om.

Maillot à Pois

'@koosr
het is ook geen kwestie die "te bewijzen" is of een 100% zwart-wit verhaal.
Sporza brengt getuigenissen van hoe de renners er tegenaan kijken, en geeft DSM ook kans op wederwoord.
Daar is mijns inziens niets mis mee.

In het voorbeeld van het zadel geef ik DSM gelijk dat het niet zo'n goed idee is om een zadel vlak voor een wedstrijd aan te passen (tenzij er sprake is van een acute blessure waarbij een andere positie de last kan verlichten).
Maar het verhaal op Sporza waarbij het maanden duurt voor er al dan niet groen licht komt om de positie enkele cm aan te passen is dan weer een ander uiterste.

Ik denk dat één van de kernpunten hier is dat een mens van nature de mentale behoefte heeft om even iets niet perfect volgens het boekje te doen. En dat bijvoorbeeld een wetenschappelijk perfect onderbouwd trainingsschema 100% volgen niet altijd het beste resultaat geeft als een renner zich daardoor gestresst voelt.
Zoals het ook eens deugd kan doen af en toe eens een bak friet te gaan halen. Hoewel dat voedingstechnisch niet optimaal is, kan dat een renner wel het gevoel geven dat hij de teugels even heeft kunnen laten vieren en hoeft het daarom niet een negatieve invloed op zijn prestaties te hebben.

Het verhaal van die teambuildings is daar ook een voorbeeld van. Rechtstreeks heeft een keertje gaan karten geen invloed op hoe een renner presteert, en vandaar dat het bij het management van DSM misschien als niet zo belangrijk wordt ervaren. Maar het draagt wel bij aan het mentale welzijn van een persoon, en wie zich goed in zijn vel voelt presteert meestal ook beter.

S. Morgenstern

Nogmaals: ik herken het medisch beeld niet obv wat ik meekrijg.

De Backer en Waeytens zullen toch geen onzin verkopen? Lijkt me dat ze dan wel anoniem hadden willen blijven, net als veel van de andere bronnen. Wellicht is er iets veranderd de laatste jaren, dat er tegenwoordig wel adequaat wordt gereageerd bij medische problemen die eigen experts niet op kunnen lossen, dat zou heel mooi zijn. Lijkt me echter nog steeds geen reden om cynisch te reageren op hun verhalen, die heel onprettig werkgeverschap tonen op een vlak waar je dat (zeker van deze ploeg) niet zo verwachten.

S. Morgenstern

Het lijkt me geweldig om als vader van een renner te moeten weten dat zijn zoon verplicht is om pilletjes te nemen waarvan nog steeds niet vaststaat of er geen latere bijverschijnselen verschijnen

Oh, helemaal mee eens!! Als simpele volger zal het me worst wezen, maar ook dat zou ik als vader heel vervelend vinden. Ik begrijp alleen niet waarom dat voor dit verhaal over DSM een verzachtende omstandigheid zou zijn? Komt een beetje over als zo´n klassieke Koel-calimero reactie.

Laatst gewijzigd
mwarensman

Verplichte “Experimentele pilletjes” die renners slikken? Hahahaha, ga toch weg. Je fantasie slaat op hol.

Customised plates is iets wat al bij vele ploegen gebeurd. Tegen de tijd dat de Tour du France start pogen alle ploegen in reportages dat ze dat zo goed voor elkaar hebben met eigen keukens en koks. Puur marketing.
Voedingssupplementen waren er al in de tijd dat ik op een fiets te vinden was.

Koosr1946

Wie kent ze niet, de Backer en Waeytens, allebei in 2017 bij Sunweg gezeten, had ik ze wel moeten kennen.
Dingen zeggen die 4 jaar gelden eventueel gebeurd hadden kunnen zijn.
Hele grote jongens met hun mondje, nu nog op de fiets
Als je eventueel iets als waarheid aan mag nemen dan niet van 2 gesjeesde wielrenners

mwarensman

'@mailloit
Wat jij en ik beter vinden qua teambuilding is niet relevant. Dat het team strikt en zakelijk werkt is de realiteit. De realiteit is blijkbaar dat veel coureurs hiervan terugkomen. Dan ga je ergens anders heen.

Jij en ik gaan de visie van dit team ook niet veranderen, je kan het wel accepteren als de ploeg wat het is. Dat laatste lijken veel mensen moeite mee te hebben.

Yeez

'@martijn oke, accepteren dus… dat draagt niet bij aan de zelfreflectie die iedere leiding dient te hebben op zichzelf toch?

@koos stop nu. Je zet jezelf alleen maar meer voor paal met je calimero gedrag. Daar is iedereen het over eens hier

Maillot à Pois

'@Martijn
Ik heb ook de ambitie niet om de visie van de ploeg te willen veranderen hoor ;-)
Maar de tijd dat mensen alles accepteren wat een werkgever zegt/beslist, die is voorbij. De werknemer moet er zelf in geloven, anders werkt het niet en zoekt ie een andere baan of werkgever.

En om ook even in management speak te spreken: naast een visie (hoe willen we iets bereiken), heeft een bedrijf meestal ook een missie (wat willen we bereiken)
Af en toe even reflecteren over je visie en kijken of er niet wat aan gesleuteld moet worden (of aan de toepassing ervan, want aan de visie zelf is op zich niet veel mis denk ik) lijkt me niet verkeerd. Zeker als het realiseren van de missie wat uitblijft.

AWestie

Iedere organisatie mag van mij zijn eigen werkwijze hebben, maar ik begrijp echt niet dat de roergangers bij DSM elke keer weer hetzelfde riedeltje blijven afsteken. Zelfs in het interview afgelopen week bleef het droog en oud nieuws.

Persoonlijk krijg ik ongelooflijke kriebels van een door- en doorgemanagede organisatie als DSM, waar je echt duidelijk aan ziet dat het een club is op Hollandse leest. Je kan niet alles managen en regelen en daardoor krijg je ook jaarlijks tegen je neus dat je werknemers niet tegen dat managen kunnen. Maar nog steeds: ieder zijn voorkeuren en zeker bij wielerprofs begrijp ik dat er zo'n team is. Genoeg renners die gewoon vertelt wil worden wat ze moeten doen en dat doen.

Rawolf

Qua pilletjes is DSM juist de ploeg waar het minste word geslikt

S. Morgenstern

Koos had het met zijn pilletjes dan ook over andere ploegen

mwarensman

Oh?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als Tymen gelukkig is bij DSM dan is dat toch prima... de ene ploeg werkt voor de een en voor de ander werkt misschien weer een andere aanpak. Dat zal bij elke ploeg zo zijn. Ik hoop dat hij een geweldig seizoen heeft.

Maillot à Pois

Zo is dat.
En er zijn nog renners gelukkig bij DSM, zo konden de bezoekers van de .be site vandaag lezen.
https://www.wielerflits.be/nieuws/henri-vandenabeele-klaar-voor-worldtourdebuut-focus-op-rittenkoersen-van-een-week/

Yeez

'@rahimns er wordt nergens over Thymen gesproken??. Zijn vader heeft toevallig dezelfde achternaam ;) die heeft het het over de werkwijze van dsm in het algemeen

Bimbo Visma

'@Maillot à Pois
Nu maar hopen dat de Belgen hem met rust laten

Rawolf

DSM moet volgend jaar maar met de benen gaan spreken :). De selectie bevat weer heel veel potentie maar op papier is het iets minder dan 2021 qua namen. Echter door sublieme cooperation kan t resultaat misschien toch beter uitpakken.

Ik verwacht vooral veel van Dainese die eind 2021 echt een stap heeft gezet. Kan zomaar naar eenzelfde niveau als een Philipsen groeien.

Arensman, Bardet, Eekhoff en SKA blijven ook sterkhouders.

Rawolf

Er is ook nog plek en budget voor een buitenkansje. Pozzovivo kom er maar in :)... al misschien wat oud.

Gianni Vermeersch dan

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez Martijn plaatst toch die link naar Facebook of ben ik nu gek 🤨

Yeez

Ik ben gek in dit geval

Chasse_patate

SKA zal ook aan zijn laatste seizoen bij DSM bezig zijn

Zwarte Wout

Eekhof in het AD
,,
Het is frustrerend dat er negatief over onze ploeg wordt gesproken in de media, zeker omdat ik het zelf niet zo ervaar”, legt Eekhoff uit. ,,Ik doe zelf mijn uiterste best om een zo goed mogelijk resultaat te halen en de rest van de ploeg ook. Het kwam er dit jaar niet helemaal uit, helaas. En dat is lastig als je je eerste grote ronde rijdt. Dat zou een hele mooie ervaring moeten zijn, maar er komt ook heel veel op je af. De druk is hoog als het niet goed loopt en dat is jammer.”

De protocollen vanuit zijn ploeg vindt Eekhoff alleen maar fijn. ,,Ik heb het nooit als vervelend ervaren. De ploegleiding geeft ons duidelijke richtlijnen en structuur mee. Daarmee gaan we samen aan de slag. Dat vind ik heel prettig.”

mwarensman

Oh?

Laatst gewijzigd
Michieltje

Tsja Eekhof. Als er tig ploeggenoten niet meer genieten en met bosjes hun contracten ontbinden, moet je niet de media de schuld geven. Er is duidelijk iets flink mis binnen de ploeg. 22 wordt wel het jaar van de waarheid.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 36 37 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.