Team DSM 2021

1 2 ... 36 37 38 39
Murcia

Eens, dit is een klassiek geval van de boodschapper die het gedaan heeft. Eekhoff hoeft van mij echt niet zijn baas die de centjes overmaakt af te vallen en het is goed mogelijk dat de manier van werken hem wel bevalt maar het net doen alsof er niks aan de hand is komt gekunsteld over. Gisteren ook bij Bol die vond dat alles goed gaat en ging terwijl hij eerder dit jaar voorzichtig al wat opmerkingen maakte over de trainingen die niet zo goed waren. Overigens ben ik niet zo somber over volgend jaar als tenminste een SKA weer kan aanknopen bij 2020 en jongens als Dainese en Arensman maar ook een Stork net zulke stappen zetten als dit jaar. Voeg daarbij Bardet, Pedersen, hopelijk Leknessund en een talentvolle jonge Belg en de conclusie moet zijn dat de basis misschien behoorlijk smaller is maar de potentie van het jeugdige talent ook zo maar leidt tot de volgende doorbraak a la Hirschi.

mwarensman

Hahaha Interessant. Waarom zou je 22e het jaar van “de waarheid” moeten zijn? Is er iets wat je dan op 24 of 28 jarige leeftijd niet meer kan?

Michieltje

Sorry Martijn. Ik was een beetje lui. Met 22 bedoelde ik 2022, volgend seizoen 😀

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Martijn, als je nou even goed leest, snap je dat hij 2022 bedoelt en niet iemands 22e levensjaar.
Maar kan het je ook niet kwalijk nemen, je bent drukker bezig om alle kritiek over de ploeg weg te lachen, want er is volgens jou niets mis.

Ik hoop dat de smalle selectie de ploeg niet gaat opbreken, want met Dainese, Bardet, Arensman, SKA, Eekhoff, Leknessund en Vandenabeele is er nog talent genoeg om uitslagen mee te rijden (noem Bol bewust niet, zie daar te weinig ontwikkeling).
Maar ik hoop vooral dat ze niet zo negatief in het nieuws komen, want het imago mag wel weer wat beter worden

Michieltje

Precies Murcia, het vertrek van vele belangrijke renners kan ruimte bieden voor de doorbraak van nieuwe, jonge gasten. Al hebben aardig wat jonge gasten het team de laatste jaren juist verlaten. Visie kan ik nauwelijks nog bespeuren. Maar nood breekt wetten.

mwarensman

Ai, ik zie het. Foutje.

Laatste man

Mooi dat Bol en Eekhoff weerstand bieden naar buiten toe. Als zij dit vinden, goed om gewoon eens te zeggen. Het klinkt mij bij DSM ook wat te management achtig en zoveel renners die weg gaan is geen toeval, maar we kennen helaas de details ook niet. Wie weet wat er over 5-10 jaar naar buiten komt over deze periode.

Aantal jaar geleden waren ze perfect en werd Jumbo afgemaakt, nu zijn de rollen omgedraaid. Zal er beide keren wel beetje tussenin zitten.

Rawolf

Wel grappig die vergelijking met Jumbo, nu met de situatie Groenewegen.

Contract word vervroegt ontbonden, als dit bij DSM was gebeurt waren de duivels weer ontbonden en nu bij Jumbo hebben de nieuwsberichten een positieve klank.

Ook een wake-up call voor het marketing en communicatie team van team DSM, zo kan het ook.

Maar we moeten ook eerlijk zijn, mocht Jumbo een sportief minder 2021 hebben gehad verklaard iedereen ze voor gek dat ze Groenewegen afstoten.

Laatst gewijzigd
SolitaryShell

Als je het verschil niet kunt zien tussen hoe bij DSM contracten ontbonden worden en hoe het bij Jumbo-Visma is gegaan, houdt het al snel op.

Ab Normaal

Bij Groenewegen wordt het contract puur ontbonden omdat ze hem niet het programma kunnen bieden wat hij graag wil rijden omdat anderen betere kansen hebben.

Dat is net wat anders dan ben DSM.
Ben wel heel benieuwd naar de prestaties van DSM in Parijs-Roubaix dit jaar.

Murcia

Het fundamentele verschil is natuurlijk dat Groenewegen het tot nu toe enige geval is van vroegtijdige contract ontbinding en bij DSM en voorgangers gaan we al richting de 10. Verder is er geen reden om aan te nemen dat er iets anders speelt dan de sportieve ambitie bij Dylan terwijl bij DSM er telkens al ver van te voren de verhalen in de pers verschijnen over onvrede op tal van fronten die standaard door de leiding worden ontkend tegen beter weten in. Je hoeft geen verhaaltjes te verzinnen als uit alles blijkt dat de reden die door beide partijen is opgegeven klopt. Ik heb geen enkele roddel of gerucht door insiders gezien die de verklaringen van zowel Dylan als de ploeg onderuit halen.

S. Morgenstern

Hoe had je het vertrek van Benoot dan als een mooi verhaal willen verkopen?! Ondertussen valt er niets meer te spinnen.

Groenewegen wil als topsprinter naar de Tour de France, maar vond zichzelf terug bij een ploeg met gele (en groene) ambities van/met andere renners. Zo'n situatie hadden we toch ook bij DSM heel goed kunnen begrijpen?! Beetje een onderschatting van het denkvermogen van iedereen hier om te doen alsof berichtgeving in de pers en slimme spins van communicatie afdelingen deze beoordelingen kleuren.

KJP

Er zijn alleen maar verschillen in die situatie natuurlijk:

Groenewegen
1. Renner die extreem veel betekend heeft voor de ploeg waar zijn contract ontbonden wordt. Die er enorm grote successen heeft behaald in de grootste wedstrijden.
2. Renner die inmiddels een beetje is ingehaald door de groei van andere renners in zijn ploeg en daardoor zijn eigen ambities niet meer kan verwezenlijken. Er is sprake van een stukje dankbaarheid van de ploeg door punt 1, en ze gunnen het Dylan dus zijn ambities wel weer waar te kunnen maken.
3. Er zijn verder geen andere renners in het recente verleden waarbij het contact ontbonden werd omdat er sprake was van ontevredenheid
4. Er wordt niet met modder gegooid over eventuele tekortkomingen in de persoonlijkheid van de renner waarvan het contract ontbonden wordt.

Benoot:
1. heeft nog nauwelijks iets betekend voor de ploeg. Heeft eigenlijk niks groots gewonnen en heeft zeker niet geholpen om DSM weer terug op de kaart te zetten ofzo zoals bij Groenewegen wel het geval is.
2. Er is totaal geen sprake van een situatie waarbij de groei van andere renners Benoot nu in de weg staat bij DSM. Sterker nog hij heeft juist alle vrijheid en kiest voor een situatie waar hij ogenschijnlijk veel minder vrijheid gaat krijgen. Je kunt ook met geen mogelijkheid stellen dat dankbaarheid vanuit een ploeg hier echt een rol gespeeld heeft.
3. Er zijn rond de ploeg enorm van andere zaken met renners die vertrokken zijn omdat ze ontevreden zijn over de manier waarop DSM met haar renners om gaat.
4. In veel van die zaken (Benoot is dan nog relatief goed afgewikkeld zelfs) smijt de ploegleiding vaak met modder door te stellen dat renners veel te individualistisch opereren en geen teamplayers zijn.

Dus je hebt geen marketing afdeling nodig om dingen hier positiever te draaien. In de ene situatie is gewoon sprake van wederzijds respect en elkaar iets gunnen. In de andere situatie is sprake van een ploeg die al jarenlang aan het afbrokkelen is omdat ze schijnbaar zelf niet zo goed met mensen om kunnen gaan als ze zelf denken.

AWestie

Het is ook niet nodig om renners die positief zijn over DSM direct in twijfel te trekken. Ik kan mij nog steeds goed voorstellen dat hun aanpak werkt voor de heren Arensman, Eekhof en Bardet.

KJP

Zeker, de aanpak zal echt wel bij een aantal mensen wel goed aan slaan.

Waar ik zelf wel een beetje moeite mij heb is dat het bij de ploegleiding van DSM echt altijd aan de ander ligt. Ze komen echt heel dogmatisch over en iedereen die niet weet om te gaan met hun manier van werken wordt maar meteen een gebrek aan cooperation verweten.

Ondanks dat ik jarenlang wel een zwak heb gehad voor de ploeg vind ik van buitenaf op dit moment wel dat ze nogal doorgeslagen lijken en geen greintje zelfkritiek kennen in die ploegleiding.

Rawolf

Jullie zien de situatie Groenewegen wel heel naief. Wat er eigenlijk is gebeurt is dat je een topper hebt, Groenewegen, en die is door verschillende aankopen van Jumbo systematisch uit de ploeg gewerkt. (Ik heb begin dit jaar al aangegeven dat het huwelijk Jumbo-Groenewegen op deze weg geen lang leven heeft)

Dat is net als Ineos nu opeens Pogacar zou aantrekken en zo Bernal op een zijspoor zetten. Denk dat Bernal daar ook niet heel blij mee zou zijn. Bij Groenewegen is het wat geleidelijker gegaan maar ik vind Jumbos rol eigenlijk net zo kwalijk als DSM bij sommige gevallen.

Met een beetje marketinggebabbel en creatieve communicatie kan je een grote doelgroep de situatie al vanaf een ander daglicht laten bekijken waar jullie in dit topic volgensmij zelf het voorbeeld van zijn haha.

Jumbo bouwt een heel verhaal dat beide partijen het zo ongelofelijk jammer vinden maar och gossie het kan niet anders en hoe tof is het dan dat ze Groenewegen die Kans geven toch vrijheid te krijgen. Verhaallijn 2 z'n 'maatje' Zeeman die ook tranen met tuiten huilt nu zijn eigen Jumbo Visma roadmap Groenewegen keihard op een zijspoor zet.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ja, dat gebeurt bij INEOS nooit, dat iemand op een zijspoor komt doordat er steeds maar nieuwe topaankopen bijkomen.

Witte Trui

We weten niet wat er mogelijk contractueel met Groenewegen is afgesproken bij zijn verlenging. Afspraken over Tour- deelnames? Ondersteuning? Wellicht bijt de ontwikkeling van Roglic/Vingegaard i.c.m. de ontdekte sprintkwaliteiten wel met die afspraken. Dan is het wederzijds belang om te ontbinden. Waar eerder lof werd geuit over lange contracten, blijkt dat dan ook 'problematisch' te kunnen zijn en is dat netjes opgelost.

Bij DSM ontbinden ze veelvuldig contracten (relatief gezien) maar hoeft dat niet altijd een probleem te zijn. Bij een verstandhouding die niet langer top is (want het is topsport), is ontbinden ook een chique oplossing (chiquer dan soms in het voetbal). Alleen de verhalen er omheen zijn niet altijd fraai (Benoot inderdaad niet direct problematisch, ook anderen waren te volgen). Maar enkelen ook wel echt met moddergooien en dan is er meestal meer aan de hand.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het grote verschil is dat Dylan een aanbieding kreeg die te mooi was voor hem om naast zich neer te leggen. Hij was anders gewoon met veel plezier gebleven. Met die aanbieding is hij naar de ploegleiding gegaan, niet uit onvrede maar gewoon omdat hij bij de Australiër meer kansen zag voor zichzelf. En de ploeg heeft daar aan meegewerkt. Het komt in ieder geval anders over dan bij DSM en er zijn ook nooit geluiden van onvrede van zijn kant naar buiten gekomen, het kwam voor iedereen als een verrassing. Verder mag je het verkopen zoals je wil hoor... komt alleen wel wat armoedig over.

Murcia

Mijn probleem zit hem in de analyse dat Groenewegen systematisch op een zijspoor zou zijn gezet om vervolgens hemzelf geen andere keuze te laten dan op eigen verzoek te vertrekken. Dat lijkt meer op complotdenken dan een op feiten gebaseerde conclusie. Ik zie het meer als een evolutie binnen de ploeg waar door de successen van Roglic en Wout, met name die laatste vanwege zijn sprintvermogen en allround zijn de sportieve kansen voor Dylan kleiner en kleiner werden.
Als we in de complotmodus zouden schieten was de gebeurtenis in Polen natuurlijk de perfecte aanleiding geweest om afscheid van elkaar te nemen maar de ploeg heeft zich juist als een Leeuw achter Dylan opgesteld. En Dylan is mondig genoeg om als er echt sprake zou zijn van meer dan een sportieve ambitie die tegen haar grenzen oploopt dit via zijn connecties duidelijk te maken. Bij DSM speelt er echter een structurele onvrede bij meerdere mensen in de staf en renners jegens de leiding en diens reactie is om 'Lipstick on a pig' te doen en dat te bagatelliseren en/of ontkennen.

S. Morgenstern

Wat is nu precies het kwalijke wat Jumbo heeft gedaan? Wordt mij niet helemaal duidelijk

Rawolf

rahimns: "Het grote verschil is dat Dylan een aanbieding kreeg die te mooi was voor hem om naast zich neer te leggen. Hij was anders gewoon met veel plezier gebleven. Met die aanbieding is hij naar de ploegleiding gegaan, niet uit onvrede maar gewoon omdat hij bij de Australiër meer kansen zag voor zichzelf. En de ploeg heeft daar aan meegewerkt. Het komt in ieder geval anders over dan bij DSM en er zijn ook nooit geluiden van onvrede van zijn kant naar buiten gekomen, het kwam voor iedereen als een verrassing. Verder mag je het verkopen zoals je wil hoor… komt alleen wel wat armoedig over."

Het is niet toegestaan een aanbieding te doen aan Groenewegen terwijl hij onder contract ligt. Daar moet al een overeenstemming met Jumbo zijn geweest dat hij mag uitkijken. Dus dat Groenewegen anders met veel plezier gebleven was betwijfel ik ten zeerste. Hij gaat niet voor niks rondkijken. krijgt niet de kans zijn doelen na te streven.

Nogmaals wat ik dus aangeef, Jumbo brengt het heel mooi en bij DSM is het natuurlijk veel vaker gebeurt maar een groot deel is gewoon scoping. DSM houd zich stil en Jumbo bouwt er een heel mooi verhaal omheen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Peter Winnen in zijn wekelijkse column: "Spekenbrink bedoelt volgens mij dat een renner alleen maar nuttig is zolang hij niet zelf nadenkt."

Rawolf

haha

hier trouwens de team presentatie
https://www.youtube.com/watch?v=vLPGeKUAqG4

Snap na het kijken hiervan wel waarom de klassiekerploeg tegenviel, die Phil West(hoofdploegleider klassiekerploeg) stuurt vreemde vibes. Matt Winston wel toffe enthousiaste kerel dat was in de Vuelta filmpjes ook al regelmatig te zien ;)

S. Morgenstern

Nogmaals wat ik dus aangeef, Jumbo brengt het heel mooi en bij DSM is het natuurlijk veel vaker gebeurt maar een groot deel is gewoon scoping. DSM houd zich stil en Jumbo bouwt er een heel mooi verhaal omheen.

Alsof wij niet in staat zijn kritisch door die verhalen heel te kijken en het daar hier niet met elkaar over kunnen hebben. We zijn er niet door simpelweg te stellen dat DSM het verhaal wat mooier moet verkopen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 36 37 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.