Team DSM 2021

1 2 ... 7 ... 38 39
S. Morgenstern

Hindley is niet zo´n vreemde situatie natuurlijk. Die kan nu financieel een mooie slag slaan, vlak na zijn succes in de Giro.

De verhaal van Krak, mits waar, is wel echt te bizar voor woorden.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Rawolf
Wat is dat toch met jouw ploegske; want dat is al de zoveelste gedwongen vertrek.
Hindley naar Trek kan ik begrijpen. Kragh Andersen is op weg naar JV?

Haha DSM vind ik een leuke ploeg maar zeker niet 'mijn' ploegske.

Het SKA verhaal vind ik vreemd, bij een ander fietsenmerk zijn sowieso sommige afmetingen anders dus precies dezelfde houding is Onmogelijk. Logisch dat er opnieuw naar de tijdrithouding gekeken moet worden. Waar de discussie intern over gaat is mij niet helemaal duidelijk.

n92

Mijn bescheiden mening: neem het oorspronkelijke artikel van het Nieuwsblad met een korreltje (of een flinke schep) zout. Dat is een mix van een opinie, nieuwsbericht en interview. Dat is sowieso al een no-go. Maar verder is het ook om andere redenen belabberd (kort gezegd: ongenuanceerde zaken, irrelevante zaken, vreemde argumenten, kort door de bocht, oude koeien enz.) Teveel om hier één voor één te ontleden.

Laten we maar afwachten of het daadwerkelijk drama oplevert. Overigens hebben ze bij DSM wel een probleem. Hun reputatie is echt gigantisch ruk. Of dat terecht of onterecht is maakt niks uit. Je moet dat oplossen.

Mocht er opnieuw drama komen dan zijn er mijn inziens 3 opties. 1. Je zorgt dat renners niet meer ontevreden zijn en er geen conflicten zijn. 2. Je vliegt er keihard in en maakt met de grootst mogelijke arrogantie voor eens en altijd duidelijk dat het niks uitmaakt dat renners naar andere ploegen vertrekken. 3 Zorg voor dusdanig veel succes dat je iedereen de mond snoert.

tendam

Bij wie is de reputatie ruk? Jonge renners kiezen nog altijd graag voor deze ploeg. Ze halen nog altijd overal de grootste talenten op.

ChefSpijker

'@Murcia > Hoe zou SKA bij Jumbo passen? SKA moet het juist van zijn vrijheid hebben om aan te kunnen vallen. Niet in het gareel fietsen van een Wout of Roglic. Lijkt me eerder een renner voor Trek. Daar heb je ook al mooi een Deense enclave. Mooie toevoeging voor de trein van Mads en behoudt genoeg vrijheid om zijn eigen kracht te benutten.

Laatst gewijzigd
n92

'@tendam Klopt helemaal. Daar doelde ik ook niet op. Door die reputatie kan elke renner momenteel een breuk forceren en dan zal iedereen naar DSM wijze. Daarnaast lijkt het mij voor sponsorbelangen veel handiger als een beetje een fijne reputatie hebt bij fans/media.

@Iedereen overigens wordt (nog) nergens iets gezegd over een overgang van SKA gezegd. Enkel dat er blijkbaar wat gedoe is geweest.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@ChefSpijker
Ik zie Kragh als een ideale renner voor TJV omdat men juist in het voorjaar en het eendagswerk in het algemeen een renner met zijn kwaliteiten mist. Nu is in elke klassieker Wout de enige man die de ploeg kan uitspelen. Met SKA heb je een tweede pion die daardoor automatisch ook veel kansen zal krijgen om voor de zege te gaan. Verder is hij iemand die nog veel verder kan groeien mbt de tijdrit. En voor wat betreft de grote rondes zal er net als bij Wout ook wel een oplossing gevonden kunnen worden voor de belangen van de AK-kopman en hemzelf.
Maar dit alles is natuurlijk een beschouwing die niet aan de orde is met een doorlopend contract bij DSM.

user26777

Wanneer je einde contract bent en je kunt elders (veel) meer verdienen dan je huidige ploeg kan- of wil betalen, waarom niet?
Hindley is een prima renner, maar daar staan binnen afzienbare tijd wel alternatieven voor klaar die ook nog eens een goede tijdrit in de benen hebben.

Indien je nog een doorlopend contract hebt en je in de belangstelling staat van andere ploegen, is een conflict snel gecreëerd. Je manager lekt wat naar de media (zoals bij Dumoulin) en het spel zit op de wagen.
Of dat in onderhavig geval aan de orde is zal de tijd leren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat creëeren van een conflict is nu ook weer niet zo'n makkelijke stap. Wanneer iedereen die ergens anders naartoe kan, zo'n situatie zou creëeren, dan blijft er weinig meer over.

Op een gegeven moment is het ook niet meer te verbloemen met die tweede optie die hier eerder voorbij kwam. Spekenbrink zal richting die volgenden die altijd weer klaar staan in de rij, moeten tonen dat trouw blijven aan de ploeg na 'de doorbraak' ook een mooie optie is.

Wanneer het blijft steken op 'wij willen zelf niet meer met ze verder', dan blijft je aanlopen tegen pijnlijkheden als 'goed dat we voor Hirschi hebben gekozen in plaats van voor Kamna.'

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/forbloeffet-dansk-tour-helt-hvor-kommer-det-fra/8542773

Duidelijk statement van Krak! Hij had het ook een beetje kunnen laten hangen, als er meer aan de hand was, maar stelt dus dat hij gewoon goed op zijn plek zit bij DSM en zijn aanpak.

Opmerkelijk gegeven wel dat hij nog niet weet hoe zijn programma er de rest van het seizoen uit gaat zien. Ik meen dat ook Bardet en Benoot eerder in het jaar wat dat betreft nog met wat onduidelijkheid zaten. Ongebruikelijke aanpak voor deze ploeg.

FritsvanHoefelen

Leek me ook al ongeloofwaardig, maar dit krijg je nu natuurlijk wel. Het is makkelijk om verhalen te maken rond team Spekenbrink/DSM

user26777

Vooral spijtig voor enkele lieden op het TJV navelstaarders forum, die hem al gebombardeerd hadden tot knecht voor Wout v. Aert.

AWestie

Navelstaarders forum nog wel, zo lees ik niet de inbreng in dat andere topic.

S. Morgenstern

Die stappen zo weer over op een nieuw doelwit, daar hoef je je niet druk om te maken.

kelderfan

Je hebt helemaal gelijk hoor; er blijven genoeg doelwitten over en waar vuur is.
Dat verhaal met Kragh lijkt mij nog niet over, gezien zijn programma.

mwarensman

Navelstaarders, na deze typering kan ik niet meer normaal naar TJV topics kijken :-)

Koosr1946

ik kijk al het hele jaar niet meer naar dat gele topic

S. Morgenstern

Zou het niet mooi zijn als dit topic zijn bestaansrecht zou ontlenen aan het bespreken van de presentaties van DSM-renners, zonder een geforceerde vorm van afzetten tegen een ander?

Vandaag hoopgevende prologen van Van Wilder en Arensman! Wellicht zit er voor een van beide een mooie toptien plek in deze week. Zou een lekkere stap vooruit zijn.

user26777

Een eerder verschenen interview met Thymen Arensman:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/rondetalent-thymen-arensman-maakt-profdebuut-laat-mij-nog-maar-even-in-de-luwte/

Yeez

Ik wilde hier eigenlijk een vraag stellen, maar wat is dit voor topic haha? Hebben alle zuurpruimen rondom jv zich hier verzamelt om hun gal over de ploeg te spugen ipv over dsm te babbelen 😂😂😂😂

S. Morgenstern

Arensman en Van Wilder netjes in de eerste groep. Van Wilder goed in positie toen het tempo omhoog ging en Arensman met een aanval daarvoor. Hoopgevend voor zaterdag. Jongerenklassement sowieso een mooie kans.

Yeez

Dat was eigenlijk mijn vraag ja. Wat rijden die 2 jonge talenten (van wilder & arensman) nog dit seizoen?

user26777

Benieuwd wat er met Chris Hamilton gebeurd is...

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Da’s gek inderdaad. DNF na een lange vlucht

S. Morgenstern

Hamilton meldde zich in de kopgroep op een gegeven moment bij een neutrale wagen. Leek me dat dat de dokter was.

1 2 ... 7 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.