Zweeler 2023

1 2 ... 9 ... 15 16
DorHer

Persoonlijk vind ik het niet zo een goed idee om het aantal tickets (opnieuw) op te trekken. Ik vind het aantrekkelijker dat je een ticket verdient om een "elite"spel mee te spelen met hoge kans op een grote prijs. Iedereen die met zweeler meespeelt weet ondertussen al dat het aartsmoeilijk is en blijft om in de top 10 terecht te komen van een wielerspel met 260 ploegen met dan nog alleen "goede" spelers. Het is op zich al moeilijk om je te kwalificeren en de "opbrengst" wordt op die manier ook wat gedevalueerd. Mij overtuigt het op die manier minder en minder om deel te nemen aan de voorrondes omdat de kans op 150 Euro op daaromtrent als winst voor een RTW ticket wel heel groot is en opnieuw ook groter wordt. Als daar eventueel een hogere topprijs tegenover staat kan dat gevoel weer anders zijn. Zal voor iedereen natuurlijk qua gevoel wat anders zijn, maar voor mij is de limiet wat bereikt. Benieuwd wat anderen hierover denken.

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Ga er maar vanuit dat de Road to elk jaar zal blijven groeien. Zowel in prijzenpot als in aantal tickets. Die spellen zijn erg in trek bij de spelers en we hebben een hoop spelers met wielrennen. Als veel spelers het maximum aantal tickets zouden halen, zou je kunnen spreken van verzadiging. Dat is allerminst het geval.

Dat het daardoor moeilijker wordt om de top 10 in het finalespel te halen is uiteraard waar, alleen daar staan ook al mooie prijzen tegenover (vinden wij). En de kans om het finalespel nu te halen is groter. Het aantal qualifiers is amper gestegen, er zijn vooral tickets bij qualifiers toegevoegd. Eindigde je vorig jaar net een paar punten naast een ticket, is de kans aanwezig dat je hem nu wel hebt.

Vorig jaar is ervoor gekozen om de extra prijzen vooral te investeren in hogere topprijzen (achter de 10k), dit jaar in het verhogen van de minimum prijs. En uiteraard is daardoor ook de rest opgeschoven. Vorig jaar had je vanaf p66 al geen 150 euro meer. Nu pak je bijna 200 euro op die positie. Met het verhogen van de minimum prijs kan het juist ook aantrekkelijker zijn om toch te proberen om een tweede, derde etc ticket te winnen. Omdat je verzekerd bent van 150 euro met één ticket op zak. Daar kun je doorgaans een hoop pogingen voor wagen. En zo je kans op 10k of in elk geval meer dan 1k verhogen.

Maar zo zal iedereen er anders tegenaan kijken. Als we volgend jaar verhogen, is de kans groot dat er dan juist weer wat gedaan wordt aan de topprijzen.

Laatst gewijzigd
DieLangevanSummeren

Die Road to.. spellen zijn volgens mij vooral interessant als marketing tool. Je zou inderdaad met 1 euro 10 k kunnen pakken maar die kans is bijzonder klein. Je speelt tegen de allerbeste spelers en het uitkeringspercentage lijkt me veel kleiner dan bij de reguliere spellen. Daar betaalt Zweeler minimaal 60 % uit (en bij de ML spellen 80 %?) maar bij de ticketspellen ligt dat percentage mijns inziens vele malen lager. Misschien dat ChefSpijker daar duidelijkheid over kan verschaffen? Neemt niet weg dat het leuk blijft om zo'n grote prijs te kunnen pakken. Afgelopen jaar 5 tickets gehaald en dat is ook dit jaar weer de uitdaging.

ChefSpijker

Zweeler is ooit begonnen met alles op 60 procent uitkeren, maar inmiddels staat bijna alles op 80 procent. Alleen Tour, Giro, Vuelta 15+5 en Tour budget nog niet. Die spellen omzetten kost het meeste geld, dus zijn daarom als laatste aan de beurt. De kans is groot dat een of meerdere van die spellen dit jaar ook naar 80 procent gaan.

Bij de Road to's werken we met een vaste prijzenpot vooraf, zodat alle deelnemers bij de start van de eerste qualifier weten wat er aan het einde van de rit te winnen valt. Dat werkt dus anders dan een normaal spel, dat bij de start van dat spel de prijzenpot definitief heeft. De start van de eerste qualifier kun je dus zien als de start van het spel bij een Road to.

Daarom is de pot van een Road to verhoudingsgewijs een stuk hoger dan de startpot bij andere spellen. De pot van een Road to is in principe gebaseerd op 80 procent van het jaar ervoor. Daarom komt er dit jaar ook weer 15k bij in de pot van de Road to bij wielrennen. Als de opkomst uiteindelijk een stuk hoger is dan het jaar ervoor, kan de winst inderdaad groter uitvallen. Maar daar tegenover staat dat Zweeler een groter risico neemt dan bij reguliere spellen.

Die 20 procent is overigens geen pure winst. Vergis je niet hoeveel daar nog weer van naar de banken gaat, die procenten pakken op elke storting. Naast de normale bedrijfskosten die Zweeler heeft. Maar zolang de financiën het toelaten zal er altijd meer geld naar de spelers gaan (daarom is bijna alles al omgezet van 60 naar 80 procent). Hoe meer geld naar de spelers gaat, hoe groter de kans dat zij meer spellen spelen, waardoor de prijzenpotten weer hoger worden en dat weer nieuwe spelers kan aantrekken. Een soort wisselwerking.

Laatst gewijzigd
DieLangevanSummeren

Duidelijk verhaal, dank je wel. Wat mij betreft mag er trouwens wel meer geld naar de top 10 van het ticketspel. Of ik nou 100 of 150 euro pak maakt mij niet zo veel uit. Het doel is voor mij een echte klapper te maken en die 150 euro weegt aardig op tegen de deelnamekosten.

DorHer

Ik volg de laatste opmerking en dat is ook wat mijn idee eerder zou zijn (als het al uitmaakt natuurlijk, het is mijn spel niet ;-)).
Ik zou het aantrekkelijker vinden als er over heel het seizoen slechts 100 tickets te winnen zijn en dit altijd constant blijft en enkel de eerste 20 mensen in het eindspel wat zouden winnen. De winst van een ticket zou veel meer te betekenen hebben en prestigieuzer zijn en de prijzenpot zou veel groter zijn en in de toekomst waarschijnlijk ook stijgen naar meer legendarische bedragen. Wat maakt het uit of je als 98ste nu 150 of 100 euro wint.... Het gaat om de grote prijzen pakken of niets. In een dergelijk spel toch alleszins.
Nogmaals, dat is mijn idee en gevoel.

ChefSpijker

Ik volg de onderbouwing van 100 tickets en een prijzenpot die veel groter is niet helemaal. Dat betekent dat je per qualifier niet veel meer dan 1 ticket kunt winnen. Wordt het dan aantrekkelijker om mee te doen dan wanneer je bijvoorbeeld 5 tickets kunt winnen? Er wort nu al 'geklaagd' dat het zo moeilijk is, dan wordt de lat nóg hoger gelegd. Of je moet veel minder qualifiers doen. Wat waarschijnlijk juist een negatief effect heeft op de hoogte van de prijzenpot.

Laatst gewijzigd
Bertsu

Ik vind de veranderingen prima, maakt me eigenlijk niet heel veel uit. Doe soms mee maar win eigenlijk nooit een ticket, wat niet heel enthousiasmerend werkt.

ivo001

Word Bas Tietema nog toegevoegd aan het jaarspel?

arjenzvob

Die tickets, gaaf om te winnen maar o zo lastig! Toevallig nu eentje met tennis gewonnen, dus dat is wel lekker!

Bertsu

Zeker lekker, mooi.
Ik heb alleen nog maar een voetbal-ticket gewonnen...
Zo, drukke tijden. Klaar voor het wielrennen. Ook nog darten, tennis en olympische spelen erbij...

ivo001

Ik ben er ook klaar voor, 3 budget jaar teams gemaakt. Vorig jaar voor het eerst meegedaan met een team en dat was geen succes.

14/25 renners heb ik in al mijn teams zitten, dus hoop dat daar geen dure missers bij zitten.

ChefSpijker

'@ivo001 >>> Nee, we gaan nu de avond voor de start niet nog renners toevoegen. In het Voorjaarsspel kun je hem straks wel als cultkeuze selecteren ;)

arjenzvob

Ook leuk Bertsu. Gefeliciteerd!

Het zijn zeker drukke tijden Ivo, maar wel erg leuk! Dit, scorito.... Zalig!

HF2013

Dit jaar eigenlijk te weinig puzzelplezier gehad door tijdsgebrek. Uiteraard wel wat teampjes in elkaar geklikt. Hoogste tijd om weer wat meer tijd aan Wielerflits en Zweeler te besteden!

Iemand nog goedkope pareltjes in z'n team voor het budgetspel? In de categorie tot EUR 10M heb ik m'n zinnen op Laporte gezet. Vond het altijd al een interessante renner en nu ie bij JV rijdt, kan ie misschien nog een stapje zetten.

ivo001

Laporte, Christophe 8.1 mln.
Meeus, Jordi 6.6 mln.
Turgis, Anthony 6.5 mln.
Vermeersch, Gianni 6.5 mln.
Ayuso, Juan 5.8 mln.
Hofstetter, Hugo 5.1 mln.
Goossens, Kobe 1.4 mln.
Capiot, Amaury 2.3 mln.
Lie, Arnaud De 2 mln.
Plapp, Luke 1.6 mln.
Suter, Joel 1.2 mln.
Zwiehoff, Ben 1 mln.

Laatst gewijzigd
Piti18

Bijna allemaal van het Meest Gekozen Lijstje, Ivo.
Dat lijstje zouden jullie eigenlijk moeten elimineren Chef Spijker.

skylimit

Ik hoop dat de volgende renners pareltjes zijn: (of tenminste 1 of 2)
- James Shaw 1,8mln.
- Tobias Bayer 1,9mln.
- Antonio Tiberi 1,5mln.
- Felxi Gall 1mln.
- Arjen Liyvns 1mln.

geeke

Wanneer komt het voorjaarspel online??

ChefSpijker

Ergens komende week.

Bertsu

SL 1e periode is aangemaakt...

ChefSpijker

Voorjaarsspel staat inmiddels ook live: https://zweeler.com/game/cycling/FantasySpringClassicsMen2022/

De Omloop Het Nieuwsblad is de traditionele opening van het Vlaamse voorjaar. En ook het startpunt van het Voorjaarsklassiekersspel van Zweeler. De prijzenpot begint dit jaar met € 10.000,00 en de eerste prijs bedraagt € 2.000,00(!).

De zeventien belangrijkste wedstrijden zijn opgenomen in het Voorjaarsklassiekerspel en alle renners hebben een waarde gekregen. Wout van Aert en Tom Pidcock voeren de lijst aan met respectievelijk 50 en 45,2 miljoen. Het is aan de spelers om een zo'n goed mogelijk team samen te stellen bestaande uit twintig renners en de winnaars van de topklassiekers te voorspellen. Een flinke puzzel, maar als de Omloop eenmaal gestart is kan er rustig achterover geleund worden.

Het Voorjaarsklassiekersspel zal gaan starten op zaterdag 26 februari 2022 om 11:15 uur.

Je krijgt 290 miljoen euro budget om 20 renners te kiezen, waarvan jij denkt dat ze de meeste punten gaan halen in de Fantasy Spring Classics Men.

Het spel kost € 10,00 per team en we starten met minimaal € 10.000,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 2.000,00 zijn (181 AK prijzen).

Ten slotte is er € 360,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 150,00, € 100,00, € 50,00, € 35,00, € 25,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

1 Aert, Wout van 50 Jumbo - Visma
2 Pidcock, Tom 45.2 INEOS Grenadiers
3 Alaphilippe, Julian 38.7 Quick-Step Alpha Vinyl Team
4 Colbrelli, Sonny 35.5 Bahrain Victorious
5 Pogačar, Tadej 30.9 UAE Team Emirates
6 Poel, Mathieu van der 30.1 Alpecin - Fenix
7 Stuyven, Jasper 25.6 Trek - Segafredo
8 Asgreen, Kasper 25.3 Quick-Step Alpha Vinyl Team
9 Mohorič, Matej 22 Bahrain Victorious
10 Matthews, Michael 21.5 Team BikeExchange - Jayco
11 Trentin, Matteo 20.9 UAE Team Emirates
12 Sénéchal, Florian 20.8 Quick-Step Alpha Vinyl Team
13 Lampaert, Yves 20.5 Quick-Step Alpha Vinyl Team
14 Avermaet, Greg Van 20.4 AG2R Citroën Team
15 Baarle, Dylan van 20 INEOS Grenadiers
16 Valverde, Alejandro 18.1 Movistar Team
17 Turgis, Anthony 17.8 TotalEnergies
18 Sagan, Peter 16.9 TotalEnergies
19 Bettiol, Alberto 16.7 EF Education - EasyPost
20 Vermeersch, Florian 16.2 Lotto Soudal
21 Naesen, Oliver 15.8 AG2R Citroën Team
22 Moscon, Gianni 15 Astana Qazaqstan Team
23 Laporte, Christophe 14.5 Jumbo - Visma
24 Roglič, Primož 14.4 Jumbo - Visma
25 Stybar, Zdenek 14.2 Quick-Step Alpha Vinyl Team
26 Philipsen, Jasper 14.1 Alpecin - Fenix
27 Schachmann, Maximilian 14 Bora - Hansgrohe
28 Vanmarcke, Sep 13.7 Israel - Premier Tech
29 Kristoff, Alexander 13.5 Intermarché - Wanty - Gobert
30 Pedersen, Mads 13.4 Trek - Segafredo
31 Politt, Nils 13 Bora - Hansgrohe
32 Kwiatkowski, Michal 12.8 INEOS Grenadiers
33 Jakobsen, Fabio 12.7 Quick-Step Alpha Vinyl Team
34 Nizzolo, Giacomo 12.4 Israel - Premier Tech
35 Vermeersch, Gianni 12 Alpecin - Fenix
36 Ewan, Caleb 11.5 Lotto Soudal
37 Fuglsang, Jakob 11.1 Israel - Premier Tech
38 Merlier, Tim 11 Alpecin - Fenix
39 Benoot, Tiesj 10.9 Jumbo - Visma
40 Hayter, Ethan 10.5 INEOS Grenadiers
41 Ballerini, Davide 10.2 Quick-Step Alpha Vinyl Team
42 Küng, Stefan 10.1 Groupama - FDJ
43 Lutsenko, Alexey 10 Astana Qazaqstan Team
44 Evenepoel, Remco 9.9 Quick-Step Alpha Vinyl Team
45 Poppel, Danny van 9.8 Bora - Hansgrohe
46 Aranburu, Alex 9.7 Movistar Team
47 Wellens, Tim 9.5 Lotto Soudal
48 Andersen, Søren Kragh 9.4 Team DSM
49 Cosnefroy, Benoît 9.3 AG2R Citroën Team
50 Gaudu, David 9.2 Groupama - FDJ
...

Bertsu

Weinig enthousiasme zie ik…

arjenzvob

Misschien omdat dit topic 2022 moet worden ;)

Team gemaakt hoor. Sowieso. Altijd leuk!

ivo001

Klein prijsje gewonnen met een 7e plek in de Volta ao Algarve.

1 2 ... 9 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.