Zweeler 2023

1 2 ... 10 ... 15 16
JapieJapo

.

Bertsu

Leuk Ivo. Ik net 2 plaatsjes erboven. Werd ook wel weer eens tijd...

ivo001

Netjes Bertsu :)

HF2013

Geen SL voor de Spring Classics?

ChefSpijker

Het budgetspel voor de Giro staat inmiddels ook live:
https://zweeler.com/game/cycling/FantasyGirodItalia2022budget/

Het Giro d'Italia (budget) Spel zal gaan starten op vrijdag 6 mei 2022 om 12:40 uur.

Je krijgt 235 miljoen euro budget om 17 renners voor de basis te kiezen en 45 miljoen euro budget om 4 reserves te kiezen. Punten worden verdiend per etappe en via het algemeen klassement. In beide gevallen gaat het om de top 20.

Als een renner uitvalt, dan neemt de eerstvolgende reserve zijn plaats in. De punten van de uitvaller blijven staan en de punten van de reserve gaan pas tellen vanaf het moment van invallen. Let op: een renner die niet op de startlijst van het spel staat bij de start van het spel, wordt niet vervangen door een reserve!

NIEUW! Welke reserve invalt is afhankelijk van de waarde van de uitvaller. De reserve met de waarde die het dichtst in de buurt komt van de uitvaller, zal zijn plek innemen. Een voorbeeld: u heeft Wout van Aert in uw team met een waarde van 15.0 miljoen. Als reserves heeft u Egan Bernal (27.0 miljoen), Caleb Ewan (11.0 miljoen) en Marc Hirschi (10.0 miljoen). In dat geval zal Ewan invallen voor Van Aert, aangezien zijn waarde het dichtst bij de 15.0 miljoen ligt.

Stel: u heeft twee of meer reserves die evenveel verschil hebben met de uitvaller en het dichtst bij zijn waarde komen, dan zal de duurste van deze reserves invallen. In het genoemde voorbeeld zou dit kunnen gelden als een renner van 10.5 miljoen uitvalt en Ewan en Hirschi allebei nog beschikbaar zijn als reserve. In dat geval valt Ewan in omdat zijn waarde hoger is. Als er twee of meerdere reserves met dezelfde waarde zijn, dan zal de renner die het hoogst op de reservelijst staat als eerste invallen.

Het spel kost € 25,00 per team en we starten met minimaal € 15.000,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 2.500,00 zijn (121 AK prijzen).

Ten slotte is er € 225,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 100,00, € 50,00, € 35,00, € 25,00, € 15,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

1 Carapaz, Richard 40 INEOS Grenadiers
2 Almeida, João 35.3 UAE Team Emirates
3 Yates, Simon 35.1 Team BikeExchange - Jayco
4 Lopez, Miguel Angel 30.7 Astana Qazaqstan Team
5 Poel, Mathieu van der 29 Alpecin - Fenix
6 Bilbao, Pello 26.5 Bahrain Victorious
7 Bardet, Romain 26.2 Team DSM
8 Landa, Mikel 25.3 Bahrain Victorious
9 Ewan, Caleb 23.5 Lotto Soudal
10 Dumoulin, Tom 22.8 Jumbo - Visma
11 Girmay Hailu, Biniam 20 Intermarché - Wanty - Gobert
12 Ciccone, Giulio 19.9 Trek - Segafredo
13 Nizzolo, Giacomo 19.1 Israel - Premier Tech
14 Démare, Arnaud 18.8 Groupama - FDJ
15 Cavendish, Mark 18.6 Quick-Step Alpha Vinyl Team
16 Gaviria, Fernando 16.8 UAE Team Emirates
17 Hayter, Ethan 16.7 INEOS Grenadiers
18 Valverde, Alejandro 16.4 Movistar Team
19 Martin, Guillaume 16 Cofidis
20 Arensman, Thymen 15.5 Team DSM
21 Porte, Richie 15.4 INEOS Grenadiers
22 Hindley, Jai 15 Bora - Hansgrohe
23 Carthy, Hugh 14.9 EF Education - EasyPost
24 Kelderman, Wilco 14.1 Bora - Hansgrohe
25 Valter, Attila 12.3 Groupama - FDJ
26 Cort Nielsen, Magnus 11.8 EF Education - EasyPost
27 Foss, Tobias 11.7 Jumbo - Visma
28 Buchmann, Emanuel 11 Bora - Hansgrohe
29 Bagioli, Andrea 10.9 Quick-Step Alpha Vinyl Team
30 Consonni, Simone 10.5 Cofidis
31 Kämna, Lennard 10.4 Bora - Hansgrohe
32 Pozzovivo, Domenico 10 Intermarché - Wanty - Gobert
...

arjenzvob

Heerlijk, we mogen weer!

Bertsu

Zeker heerlijk! Lekker puzzelen.

hill

Voor de liefhebbers een subleague aangemaakt. WW: wf2022

Bertsu

Top, we gaan er weer voor!

ivo001

Ik doe mee! Hoop de prestatie van vorig jaar te evenaren.

HF2013

Ik heb toch weer een budgetspel team opgesteld. Lang tegen de kosten aangehikt nu er steeds meer alternatieven in de markt zijn.

Ik ga het proberen zonder Yates. Kreeg niet alle 3 (Carapaz, Yates en Almeida) erin gefietst en had meer vertrouwen in Almeida qua tijdrit en aankomsten zoals gisteren. Aangezien ik Carapaz de Giro zie winnen, moest Yates zo buiten de selectie blijven.

Verder een aantal goedkope kopmannen erbij geklikt zoals Gall, Sosa, Pozzo en Kelderman. Hopen op een top-10 plaats en de nodige korte klasseringen in de bergetappes.

Gisteren alweer zuur van de val van Ewan. Zijn puntjes waren zeer welkom geweest.

FrankSteenbergen

Is de 0 punten jackpot verdwenen uit de 15+5 spellen?
Of is hij er nu niet omdat hij vorig jaar bij de Vuelta gewonnen is?

pirazzi

'@FrankSteenbergen: Dat denk ik wel. De prijs voor de nummer 1 is € 500,00 maar als die niet gewonnen wordt schuift het door naar de Tour en kan € 1.000,00 gewonnen worden.
Uit de tutorial:
"Bij de de 15+5 spellen voor de Giro d’Italia, Tour de France en de Vuelta a Espana is er een extra klassement waar je met jouw gekozen renners 0 punten moeten halen. Wanneer je 0 punten haalt, dan win je de “0 punten jackpot”. Let op dat je ook de extra vragen fout voorspelt!"

FrankSteenbergen

'@Pirazzi: klinkt op zich logisch, behalve dat dat wel anders is dan hoe het voorheen ging. Toen was er bij de prijzen altijd een kopje Minste punten klassement én een kopje Nul punten jackpot.
Misschien is dat dus veranderd, omdat het ook wel raar was dat als je de jackpot won, je ook nog de eerste prijs van het minste punten klassement won, maar daar was ik dus benieuwd naar :)
En ook of die prijs dus nog wel hoger is bij de Tour als niemand met 0 punten eindigt deze Giro.

pirazzi

Oké dat weet ik ook niet precies, even afwachten of iemand van Zweeler een reactie geeft dan, of je kunt ze mailen.

ChefSpijker

Er is inderdaad geen 0-punten jackpot meer. Dat was altijd een aardige rompslomp achter de schermen omdat er weer prijzengeld doorgeschoven moest worden en niet direct uitgekeerd. We speelden al langere tijd met het idee om ermee te stoppen, maar de jackpot viel nooit meer :) Tot afgelopen Vuelta, dus dit was een mooi moment om ermee te stoppen. We hebben vanaf heden de eerste prijs van 500 euro bij het minste punten klassement toegevoegd.

Nadeel: de 1e prijs/jackpot zal in dat geval nooit meer oplopen tot bijvoorbeeld 3500 euro zoals afgelopen Vuelta (nadat hij ruim 2 jaar niet gevallen was). Voordeel: de prijs wordt elke ronde uitgekeerd, ook al heeft degene met de minste punten 25 punten. Dus zelfs als je op dag 2 al een punt pakt, mag je nog steeds hopen op die 500 euro.

In de spelregels van het spel is ook geen sprake meer van de 0-punten jackpot en op de Extra Informatie-tab hadden we de volgende tekst neergezet (die ook is gemaild naar spelers als je de nieuwsbrief ontvangt) voordat het spel startte:

Let op: er is geen 0 punten jackpot meer. Vanaf nu is er 500 euro als eerste prijs in het minste punten klassement. Dat betekent dat elke grote ronde de 500 euro gewonnen wordt, zelfs als geen team op 0 punten eindigt.

Laatst gewijzigd
FrankSteenbergen

Dank voor de reactie!
Inderdaad jammer dat er geen klapper gemaakt meer kan worden, maar leuk dat je hoop levend blijft ook al heb je onverhoopt een paar puntjes gesprokkeld. We gaan het zien!
En ik heb direct het vinkje voor de nieuwsbrief even aangezet, wel zo fijn dat soort berichten mee te krijgen inderdaad :)

pirazzi

Dan zou de tekst van de tutorial aangepast kunnen worden, daar is nog wel sprake van een 0 punten jackpot.

Bertsu

Een goede etappe voor Wielerflits, nu 2e...

hill

Inderdaad! Paar met een super dagscore. Lekker hoor.

hill

En wielerflits door naar eerste plaats… hoop dat ‘we’ niet te vroeg op kop zijn gekomen..

ivo001

Ewan en Cavendish die het laten afweten, en mijn grootste gedeelte wisselbudget al in de prullenbak met Lopez :(

Bertsu

Heb ook Cavendish en Ewan, mn die laatste kan niet uit zo.
Gisteren waren Lopez en Taaramae natuurlijk wel oke.
Hopelijk gaat Tesfatsion nu vaker meesprinten, en in ontsnappingen natuurlijk.
Valter en Foss vallen tegen.

pirazzi

Volgens Zweeler is het Eurovisie Songfestival ook een sport, grappig.

ivo001

Nu met Bardet eruit zal mijn budget team niet meer goed gaan scoren ben ik bang. Nadat ik M A Lopez al uit mijn wisselbudget kwijt was, krijg ik nu Affini er in...

1 2 ... 10 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.