Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 121 ... 258 259
Wout Geuns

Ik heb eigenlijk een vraagje ik volg al lang de koers maar doe scorito nog maar pas: mijn vraag is wat doen jullie in de laatste etappe want je zet toch 7 sprinters er toch in voor de rit punten + groene trui (eindklassement)
Maar hoe krijg dan de punten van het algemeen klassement (einduitslag) of tellen de punten van de bus wel voor de einduitslag.
Of moet je echt kiezen tussen beste sprinters en beste AK mannen.
Waarschijnlijk is dit echt een domme vraag maar sorry ik ben nieuw.

Rider

'@wout: eindpunten krijg je gewoon, hoef je ze niet voor op te stellen.

oborobo

Sagan of van Aert,allebei 4 miljoen.

Ted de la course

'@doe maar Renaat
Ja

@Wout voor de eindklassementen tellen al je renners mee in de laatste etappe, ook die op de bank

BConinx

Aru, eruit. Barbero erin bij Qhubeka Assos.

MightySosa

'@oborobo
Ik heb momenteel Wout, maar dat is meer op goed vertrouwen. Wil je meer zekerheid dan moet je voor Sagan gaan. Dus het is maar net wat je wil. Super berekend spelen of een leuk team op de been brengen waar een paar renners tussen zitten waar je echt fan van bent

appien jan

Die vraag had ik gisteren dus ook. Maar het antwoord daarop was uiteindelijk gewoon allebei meenemen en daar ruimte voor maken

de Tour

Jaaa Barbero

daanmeels

Is de kans aanwezig dat Bissegger de Foss van de Giro wordt?

Aardappel

Die Morkov wordt nu opeens ook minder aantrekkelijk zonder Bennett. Gaat zeker niet zoveel punten opleveren nu hij zonder Bennett rijdt.

Maar kwam al keer hier eerder voorbij, hij fietst toch stiekem een 14e plek binnen. Mocht Cav dan een keer een goeie dag hebben, zijn het ook nog eens mooie etappe puntjes.

Hoe kijken andere hier na? Is het een no-go zonder Bennett. Ik ben benieuwd! 🧐

Ric

Ik wil bisseger ook nemen. Maar als t puur en alleen voor zijn 2 tijdritten is dan zijn er betere opties denk ik.
Ik ben ook nog zoekende op hij in meer etappes tot zijn recht kan komen. Of anders een kung (met Demare als punten potentieel) dan interessanter is.

KV

Ja, Bissegger is zeker te vergelijken met Foss. Absoluut opstelwaardig in de bergritten...

jsprunk

Barbero! Die gaat minstens 300 punten scoren :D

KV

Heb het mij ook al afgevraagd ivm Morkov. Lijkt minder interessant te worden nu.

Aan de andere kant: dit was dus met Cav (die niet in zijn wiel zat):

https://www.procyclingstats.com/race/tour-of-belgium/2021/stage-3

Gladiool

Ik zou de uitslagen bergop van Bissegger even erbij pakken. Dan weet je of hij de volgende Foss is.

Aardappel

'@KV ja die had ik ook gezien, dan zou het toch een hele leuke opvuller zijn.😁

La Primavera

Is de kans aanwezig dat Bissegger de Foss van de Giro wordt?

Mooie avond in de ArenA gehad zo te zien. ;)

RemmertW

123 pagina's doorgeworsteld
Het kan nog altijd alle kanten op.
Op sprintvlak lees ik weinig Merlier (Phililipsen geblesseerd) en Pedersen (tijdje iets minder maar vorig jaar en begin dit jaar top in de vlakke sprints). Bijv colbrelli / laporte waren toch vooral sterk afgelopen maanden op een sprint na een lastig parcours.
Die etappes zijn toch maar schaars.

Mindless

Door het wegvallen van Bennett kom ik toch weer op Van Aert uit. Hoewel ik hier een aantal keer betoogd heb hoeveel punten hij in potentie wel niet kan halen (een beetje for the sake of argument) vond ik het uiteindelijk niet rationeel om hem te klikken en koos ik voor Ewan. Maar ja... nu staat er in de plaats van Bennett een 3,5 miljoen goedkoper sprintertje in en is Van Aert inpassen ineens weer heel makkelijk. Het probleem alleen: ik heb hem voor etappe 1 en 2 eigenlijk helemaal niet nodig.

Maar ik wil hem emotioneel wel graag. Wat een drama hè.

We doen het gewoon. Moet toch ergens voor kunnen juichen. Matthieu en Wout eruit laten is ook té pijnlijk.

Laatst gewijzigd
geelinlatourette

Ik vind het (net als iedereen hier volgens mij) erg lastig in te schatten welke sprinters ik mee moet nemen. Welke sprinters die een heuvel over kunnen hebben inmiddels aangegeven ook mee te doen in de vlakke sprints? Ik kan helaas over vrijwel geen één sprinter hier iets over vinden. En wie schatten jullie van deze ‘heuvelsprinters’ het hoogst in in de vlakkere ritten?

Ik heb op dit moment Demaré, Sagan, Matthews, Colbrelli, Coquard, Laporte en Mezgec. 5 vd 7 zijn in principe pas écht goed in een sprint na een wat lastigere etappe, raden jullie aan om één van deze te vervangen voor een pure sprinter?

Mindless

'@geelinlatourette, ik zie in Mezgec niet echt een sprinter. Ik zou hem vervangen voor een sprinter (of een extra sprinter nemen als je hem graag wilt houden), dan zit je mijns inziens verder qua verdeling wel goed. Matthews, Colbrelli en Laporte blijven wel ietwat twijfelachtig voor de pure sprints, maar goed uiteindelijk moet je toch een aantal sprinters kiezen hè. Op eigenlijk alle alternatieven valt wel wat af te dingen (behalve Ewan in jouw geval).

Wout Geuns

Wat gaat de verdeling Walscheid en Barbero zijn voor de sprints want had Walscheid erin geklikt Maar nu is die volgens mij geen sprintkopman meer
Zetten ze alles op Barbero
Of gaan ze beetje afwisselen?

Thomberg

Ik verwacht persoonlijk dat Barbero de Cimolai gaat worden en een slordige 320 punten binnen harkt

dazzler2120

Aha, ik zie dat de Barbero award alweer opgebouwd wordt

KV

320 punten?? Dan heb je toch zijn kopmanpunten nog niet meegerekend?

1 2 ... 121 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.