Scorito Tour de France 2021

« 1 2 3 4 ... 258 259
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

De WielerFlits sub-league van het Tourspel van Scorito is geopend

Hoe werkt het?
Bij het Tourspel stel je een team van 20 renners samen. Per etappe selecteer je negen renners. Daarnaast mag je een kopman aanwijzen, waarmee je extra punten kunt verdienen. De volledige spelregels en de puntentelling zijn te bekijken via de website en in de Scorito-app.

Het Tourspel speel je voor € 3,99.
Voor € 10,99 heb je een jaarabonnement en kan je een heel jaar lang onbeperkt meedoen aan alle spellen van Scorito.

Hoofdprijs:
Sta je aan het einde van de Tour aan kop van het klassement van onze sub-league? Dan ontvang je een WAHOO ELEMNT BOLT 2.0 Fietscomputer t.w.v. € 279.99,-.

Schrijf je nu in



Je hebt tot uiterlijk zaterdag 26 juni, 12:30 uur de tijd om je team van 20 renners compleet te maken.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Heb hem maar even aangemaakt omdat we er toch al over begonnen :)

Ludi

Meestal vind de moderator dit niet zo leuk, want ze willen de eerste post hebben voor hun winactie, als ik het goed herinner van vorig jaar volgens mij 😅

ZK

Wat gaat verdeling zijn tussen Sagan en Ackermann? Of gaan ze ackermann gezien matige vorm thuislaten?

Westland95

Ben er nog niet helemaal zeker van maar ik denk dat ik Pogacar meeneem.

daanbrkh

'@zk
Ik denk dat Sagan echt wel voor de puntentrui gaat. Dus ik verwacht hem ook gewoon meesprinten in vlakke etappes. Geen idee wat Ackermann dan eigenlijk zou toevoegen in de tour selectie. Zelfde probleem bij Cofidis. Laporte heeft de vorm en Viviani staat toch momenteel ook op de PCS startlijst.

Ludi

Ik denk Ackermann met trein, Sagan vrij om zelf zijn weg te zoeken. Ackermann die probeert in ieder geval tussensprint punten van Bennett af te snoepen.

Viviani geen idee, dacht dat hij na de Giro geen tour zou rijden, maar hij staat nu wel ineens in startlijst dus wie weet. Zou laporte een slechte pick maken. Zonder viviani zou laporte een stuk betere pick zijn, lijkt me.

Ik ben benieuwd naar Yates met een stagehunterprijsje.

vevie

Ik weet iig dat ik Pog en Rog sowieso meeneem, maar goed dat doet iedereen. Verder leun ik enorm naar Carapaz, Lopez en Mas. Voor de sprint en overige etappes wordt het voor mij alvast kijken naar Alaphilippe, Bennet en Poel. Dan een team om deze speerpunten bouwen.

Ooh ja @KJ: Yates natuurlijk ook enorm interessant. Vorige keer toen hij etappejager was, was de prijs 2 mil.

Laatst gewijzigd
Jori

Vorige keer hadden ze dacht ik ook gewoon HB's topic gestolen, hun bericht daar boven geknald en toen het topic weer heropent. Idealiter hebben ze het liever niet qua werk, maar extra aandacht voor zo'n spelletje waarmee ze samenwerken is nou ook weer niet zo nadelig voor hen he :p

Ludi

Blijf het toch typisch vinden dat scorito geen officiële discussie plek heeft, zoals eigenlijk ieder spel of Community in 2021 :p of dat dan een Reddit, discord of wat dan ook is maakt nog niet echt uit.

Vind het nog steeds vreemd dat zowel merlier als Philipsen de tour krijgen. Met ook nog MvdP mee. Had dan merlier Giro + Vuelta gegeven ofzo. Of philipsen die 2, is me om het even.

Sjonge Jonge

Ik betwijfel of Merlier en Viviani wel de Tour rijden.
Dat ze nu op PCS staan zegt mij eerlijk gezegd nog niet zo veel.

Gladiool

Oh woeps, helemaal niet over nagedacht.

@Mods: sorry hè :D.

Guido Maltempi

Was het niet zo dat Ackermann in z'n contract had staan dat hij minimaal 1x de Tour mocht rijden? Zit inmiddels in z'n laatste contractjaar dus dan zou het een 'moetje' zijn. Wat @Kj zegt lijkt me inderdaad logisch. Sagan achter Ackermann in het treintje en dan in de laatste km zelf op avontuur.

Viviani zou op de OS aan de baanwedstrijd mee gaan doen, dus het lijkt me sterk dat hij de Tour rijdt.

gerben0808

Ben benieuwd naar de prijzen van de INEOS mannen. Roglic en Pogacar zullen wel 6 miljoen worden, Thomas daarachter met zo'n 5 miljoen. Vraag me af of ze Porte en Carapaz ook 5 miljoen maken. Wordt een flink budget zo :)

De Condor van Echt

Mooi dat hij alvast geopend is, wel zo overzichtelijk :)

Zou @Primavera weer zijn briljante lijstje willen posten? Dan kunnen we het makkelijk terugvinden en zorgen dat alles afgevinkt wordt XD

Ab Normaal

Gaat Laporte überhaupt nog mee sprinten in de vlakke sprints? Zie hem dat de laatste tijd niet vaak doen, heeft toch geen kans, zal ook niet voor de puntentrui gaan.
Kan me voorstellen dat hij zich spaart voor de lastigere sprints.

Ludi

Ik verwacht carapaz rond zo'n 4.5, Porte en hart een stuk daaronder, richting sivakov en Martinez prijzen, Dennis rond 2.5m(+-500k), Rowe 1m andere 2 iets van 1.5m ofzo

Boasson en Hagen

Jullie maken het de stagiair wel heel makkelijk zo.

Gladiool

Inderdaad. Ik verwacht dat iedereen 500k wordt, met een budget van 10 miljoen. Zou vooral nog effe geen potentiele pareltjes en ploegentactieken noemen ;-).

Wat vinden we van het parcours?

hartstikkebedankt

Laporte mag alvast voor Van Aert gaan werken deze Tour

Landeirovic

Uae zal gaan met

Pogacar
Bjerg
Mcnulty
Formolo
De La Cruz
Hirschi
Majka
Polanc

Ludi

Dit topic openen heeft inderdaad voors en tegens. Te veel nu benoemen lijkt me inderdaad niet heel handig, zeker niet geheimpjes ;p al is pogacar en roglic 6m ofzo noemen nou niet echt baanbrekend. En zijn de meeste namen zoals Ewan, Bennett, Sagan nou ook weer niet enorm verrassend.

Ik vind vooral dat er nog vrij weinig voorbeschouwing te vinden is over het parkoers. Sommige plaatjes vertekenen enorm, zoals voor etappe 3 bijvoorbeeld. Als ik door laflammerouge klik zie ik een vrij "pelotonfinish" eerste week, soms geheel soms met wat renners achter een peloton vermoedelijk, een rare eerste bergrit, en dan een AKdag voor de eerste rustdag. Daar zullen voor het eerst echt verschillen worden gemaakt bergop verwacht ik. Ik zie in de tweede week veel typische keuzes, zoals een afdaling vanaf de Ventoux wat ik toch jammer vind, en een laatste week met een vrij goede balans in tegenstelling tot de giro. Daar zit wel een beetje alles in, wat sprint, wat bergen, tijdrit en wat aanvalsspel.

Teeke_de_Kapper

de klemtoon ligt wel op de sprints, denk ik. Etappe 1, 2 Punchersprints Etappe 3, 4, 6, 10, 12, 19, 21 massasprints, 9, 11, 15, 17, 18 voor de klimmers. Etappe 5, 20 voor de tijdrijders en de rest 7, 8, 13, 14, 16 een mix voor dalers en vluchters.

Ludi

'@hierboven: polanc? Geen Kristoff?

hartstikkebedankt

'@Lander mooie selectie en duidelijk alle ballen op Pogacar. Is er iets aan de hand met McNulty? Eergisteren ook op achterstand alweer binnen gekomen.

« 1 2 3 4 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.