Scorito Tour de France 2021

1 2 3 4 ... 258 259
Ludi

Mwah ik denk dat je een heel eind komt maar dat het niet zo makkelijk gaat zijn. Plus ik verwacht nog wel wat namen die ineens erbij komen of ineens wegvallen waardoor het proces kan worden herhaald

Ajvenema

Iedereen denkt aan het begin altijd dat het heel easy wordt met ‘dit’ budget, en uiteindelijk wordt het toch gewoon 3 weken wikken en wegen, en ellenlange betogen op het forum;)

arjenzvob

Och man heerlijk! Zo'n zin in donderdag en dan langs alle krochten van het internet struinen om te zoeken naar alle plannen van de teams/renners.

Roglic, Pogacar en Bennett gaan mee, ongeacht de prijs.

nasibal

Maar Bouchard was wel echt een koning natuurlijk

oborobo

En uiteindelijk blijkt het toch weer helemaal anders telopen.

hartstikkebedankt

Landa gaat in ieder geval niet mee bij mij

Ludi

'@ajvenema, klopt, ongeacht budget en prijzen. Zelfs in een budgetloze variant zou ik het niet zomaar weten. Caruso had je in de giro dan bv ook niet gehad hé :p

Teeke_de_Kapper

Zoals Caruso de Landa van de Giro werd, wordt Landa de Caruso van de Tour

vevie

'@ajvenema: met de nadruk op ellenlange.😉

En het blijft idd tobben en puzzelen tot de deadline. Hoe vaak ik wel niet steeds m’n team aan het omgooien ben.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Nu al moeite om alles te lezen...

Colbrelli zal nu ook ineens 3.5 kosten denk ik? Gezien de lastige aankomsten zou hij goede keuze zijn, maar niet voor dat geld. Iedereen kiest dezelfde top AK mannen. De sprinters gaan het verschil maken deze Tour want daar zijn de moeilijke keuzes. Veel teams met 2 gelijkwaardige sprinters. Als die om en om gaan (pedersen stuiven vorig jaar) dan kan een mindere sprinter die altijd sprint ineens slimmer zijn.

Treenert

'@Thombeg, doe daar maar een miljoen vanaf, duurder wordt ie niet,

Je kunt vooraf niet voorspellen wat het verschil gaat maken. Vaak zijn het gebeurtenissen; Pogacar die zijn sleutelbeen breekt, Flip die een Flipje doet, Jumbo dat Corona aan boord haalt, Ineos met een clean sweep etc.

Daan Brakenhoff

'@tombeg
3.5 mil voor Colbrelli is wel een beetje heel overdreven niet? (Scorito leest mee dus ssssst) ;) Ik hoop hem tussen de 1.5 en 2 mil. Zeker als hij weer eens moet knechten voor Landa...

Thomberg

'@Treenert, we kunnen wel voorspellingen proberen te doen natuurlijk. Ik snap wat je zegt hoor en kan er goed inkomen. Het zal wss iets geks zijn wat het verschil maakt. Maar ik heb de etappes proberen te analyseren en dan zie je veel sprint ritten. Ik denk dat die erg belangrijk gaan zijn

Thomberg

Overal lees je bij de twee openingsetappes vooral over de G3 klassieker mannen (WVA, MvdP en Ala), maar ik denk dat de rappe AK mannen. (Vooral die LBL hebben gewonnen) ook mee gaan doen. Anders kan de ander daar tijd gaan pakken (10s + boni). Gezien hun tijdritten kunnen die vanaf de tijdrit al in het geel komen

Maestro Mello

Die ouwe trouwe Uran verdiend bij mij wel weer een plekkie bij de eerste 20 hoor. Aanklampen gedurende de hele tour en dan top 7 rijden, zekerheidje!

Daan Brakenhoff

Het zou mij niet verbazen als je met gemak Roglic, Pogacar, Alaphilippe, Thomas, Bennett, Démare/Ewan en WvA mee kan nemen. Budget zal wel weer ontiegelijk hoog zijn om een boel mensen te gaan lokken. Zeker dat je nu gratis (met reclames) mee kan spelen, denk ik dat Scorito hoopt op een record aan deelnemers. Ook met in gedachten de internationalisering van het spel. Bij de giro was het toch echt nog wel puzzelen om überhaupt twee van Evenepoel, Bernal en Ewan erin te krijgen. Hoop toch stiekem dat we niet 80% van de deelnemers met Ro, Po en Tho gaan zien... van de rest denk ik vooral dat het kiezen van de juiste sprinters een groot verschil gaat maken. Met al die teams waar 2 (of meer) sprinters mee gaan (volgens PCS) (Bora, Cofidis, Trek), en de teams waarbij sprintkansen wellicht worden opgeofferd voor klassementsambities (TJV, Bahrein?) wordt het weer flink puzzelen geblazen! Ik kan niet wachten in ieder geval, het voelt als de dag voor pakjesavond een jaar of 15 geleden ;)

Ludi

Het voelt een beetje als de dag voor je verjaardag ☺️

Don Gielius

Colbrelli zal nu ook ineens 3.5 kosten denk ik? Gezien de lastige aankomsten zou hij goede keuze zijn, maar niet voor dat geld.

Vorig jaar al vergeten, toen hij de ochtend van de start nog snel aankondigde dat hij geen enkele sprint zou gaan doen aangezien het alle ballen op Landa was? Dat hij nu zo gretig is doet mij eerder vermoeden dat hij nu zijn kans moet grijpen en dat het daarna weer knechten wordt. Ook een matig veld vind ik persoonlijk, 3.5m zou gewoon lachwekkend zijn.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel met die scorito-opzet eens ben hoor. Stel je móet idd kiezen tussen roglic en pogacar, en jouw keuze glijdt uit over een bidon, ben je meteen klaar.

Wat je hier beschrijft was nochtans exact de scorito opzet van afgelopen Giro, het stond bijna letterlijk zo in de omschrijving van Eddie E. De pickrate van beide renners leek ook te bevestigen dat de meeste spelers een keuze tussen de 2 maakten. Ben het verder wel met je eens dat het niet noodzakelijk de beste opzet is, zeker als je in het verliezende kamp zit is het gewoon klote. Ik zie ze het deze tour wel opnieuw proberen, met dat verschil dat behalve echte gokkers niemand ook maar zal overwegen om een van de twee Slovenen thuis te laten en dat we daardoor dicht gaan uitkomen bij het scenario dat nasibal beschreef.

Ajvenema

'@don gielius: Ik weet het niet met Colbrelli hoor, ik geloof dat Bahrein niet met het doel komt om te winnen, meer voor dagsucces. Het uitvallen van Landa in de giro kan dat veranderd hebben, maar alle ballen op net terug van een blessure Mikel lijkt me ook niet ideaal in een tour die toch al amper voor hem te winnen is.

En ja, dat was een beetje het giro scenario, en echt lekker viel dat niet bij mij:) hielp daar ook niet mee dat veel van de mannen die je als alternatief voor Bernal nam ook nog uitvielen.

Milanjacks

De testosteronbom uit Noord-Afrika staat hier ook wel op het lijstje met al die vlakke sprints.

Ajvenema

De testosteronbom mag mee voor 750k ofzo, maar die is altijd net even 2x te duur :D

Daan Brakenhoff

Tesfatsion bom? ;)

drop drover

Pfff, wat gaan die dagen plotseling langzaam...one to go

ivo001

Ik begin tegenwoordig pas gewoon een dag of 5 van te voren te puzzelen ipv meteen als die online staat.
Er veranderd meestal toch een hoop met de definitieve selecties en interviews voorraf.

ronvisser

'@ivo001
Ik heb me dat al een paar keer voorgenomen om te voorkomen dat ik die eerste twee weken zinloos aan het puzzelen ben, maar het is me tot nu toe nog nooit gelukt. Ik ben toch altijd te benieuwd welk team ik met het budget kan samenstellen.

In de Tour dit jaar toch wel weer erg weinig aankomsten bergop en veel punchaankomsten. Daarmee wordt een Valverde (uitstekend voorjaar voor een 41-jarige) toch wel weer heel interessant ineens.

1 2 3 4 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.