Nu al moeite om alles te lezen...
Colbrelli zal nu ook ineens 3.5 kosten denk ik? Gezien de lastige aankomsten zou hij goede keuze zijn, maar niet voor dat geld. Iedereen kiest dezelfde top AK mannen. De sprinters gaan het verschil maken deze Tour want daar zijn de moeilijke keuzes. Veel teams met 2 gelijkwaardige sprinters. Als die om en om gaan (pedersen stuiven vorig jaar) dan kan een mindere sprinter die altijd sprint ineens slimmer zijn.
Overal lees je bij de twee openingsetappes vooral over de G3 klassieker mannen (WVA, MvdP en Ala), maar ik denk dat de rappe AK mannen. (Vooral die LBL hebben gewonnen) ook mee gaan doen. Anders kan de ander daar tijd gaan pakken (10s + boni). Gezien hun tijdritten kunnen die vanaf de tijdrit al in het geel komen
Het zou mij niet verbazen als je met gemak Roglic, Pogacar, Alaphilippe, Thomas, Bennett, Démare/Ewan en WvA mee kan nemen. Budget zal wel weer ontiegelijk hoog zijn om een boel mensen te gaan lokken. Zeker dat je nu gratis (met reclames) mee kan spelen, denk ik dat Scorito hoopt op een record aan deelnemers. Ook met in gedachten de internationalisering van het spel. Bij de giro was het toch echt nog wel puzzelen om überhaupt twee van Evenepoel, Bernal en Ewan erin te krijgen. Hoop toch stiekem dat we niet 80% van de deelnemers met Ro, Po en Tho gaan zien... van de rest denk ik vooral dat het kiezen van de juiste sprinters een groot verschil gaat maken. Met al die teams waar 2 (of meer) sprinters mee gaan (volgens PCS) (Bora, Cofidis, Trek), en de teams waarbij sprintkansen wellicht worden opgeofferd voor klassementsambities (TJV, Bahrein?) wordt het weer flink puzzelen geblazen! Ik kan niet wachten in ieder geval, het voelt als de dag voor pakjesavond een jaar of 15 geleden ;)
Vorig jaar al vergeten, toen hij de ochtend van de start nog snel aankondigde dat hij geen enkele sprint zou gaan doen aangezien het alle ballen op Landa was? Dat hij nu zo gretig is doet mij eerder vermoeden dat hij nu zijn kans moet grijpen en dat het daarna weer knechten wordt. Ook een matig veld vind ik persoonlijk, 3.5m zou gewoon lachwekkend zijn.
Wat je hier beschrijft was nochtans exact de scorito opzet van afgelopen Giro, het stond bijna letterlijk zo in de omschrijving van Eddie E. De pickrate van beide renners leek ook te bevestigen dat de meeste spelers een keuze tussen de 2 maakten. Ben het verder wel met je eens dat het niet noodzakelijk de beste opzet is, zeker als je in het verliezende kamp zit is het gewoon klote. Ik zie ze het deze tour wel opnieuw proberen, met dat verschil dat behalve echte gokkers niemand ook maar zal overwegen om een van de twee Slovenen thuis te laten en dat we daardoor dicht gaan uitkomen bij het scenario dat nasibal beschreef.
'@don gielius: Ik weet het niet met Colbrelli hoor, ik geloof dat Bahrein niet met het doel komt om te winnen, meer voor dagsucces. Het uitvallen van Landa in de giro kan dat veranderd hebben, maar alle ballen op net terug van een blessure Mikel lijkt me ook niet ideaal in een tour die toch al amper voor hem te winnen is.
En ja, dat was een beetje het giro scenario, en echt lekker viel dat niet bij mij:) hielp daar ook niet mee dat veel van de mannen die je als alternatief voor Bernal nam ook nog uitvielen.
'@ivo001
Ik heb me dat al een paar keer voorgenomen om te voorkomen dat ik die eerste twee weken zinloos aan het puzzelen ben, maar het is me tot nu toe nog nooit gelukt. Ik ben toch altijd te benieuwd welk team ik met het budget kan samenstellen.
In de Tour dit jaar toch wel weer erg weinig aankomsten bergop en veel punchaankomsten. Daarmee wordt een Valverde (uitstekend voorjaar voor een 41-jarige) toch wel weer heel interessant ineens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.