Scorito Tour de France 2021

1 2 3 4 ... 258 259
Ajvenema

Ik ben echt benieuwd of mensen porte en hart gaan nemen voor 3.5+:) ik heb er max 2 voor over, en dan nog betwijfel ik of ze erin komen...

John Bidon

Selectie van @Stanro ziet er al strak uit. Al zou ik plek maken voor Sagan.

Ludi

Scorito is een stapelspel gemaakt voor het grote publiek. Ik denk dat er hier een boel proberen de prijzen op te drijven (dezelfde die normaal zeuren over hoog budget), terwijl dat het spel niet per se beter of leuker maakt. Als je binnen het budget redelijk vrij kan kiezen (tot op zekere hoogte) kun je met de verwachtingen en parkoerskennis veel meer verschil maken en is het minder zo, zoals bij de giro, dat je een grote groep spelers hebt die zich hulpeloos voelen over het ontbreken van een superrenner. Stel je zou automatisch een streep door roglic krijgen als je pogacar kiest (of andersom), dan is het spel veel minder te spelen dan wanneer dat niet is. Dat is eigenlijk in extremis wat men hier aan het doen is door, bijvoorbeeld een Hart, op te drijven naar ver boven de 3m. Dat is niet wat scorito wil of waar het voor staat.

Ik verwacht dus, met Thomas en Carapaz al super duur maar niet de favorieten en niet in aanmerking voor wit, de rest van Ineos niet bijzonder duur. Als ze net zo duur of vergelijkbaar duur zijn als Dumoulin vorig jaar, die als gedeeld kopman met de topfavoriet, 4m was is dat dus echt heel raar. Daarom verwacht ik ze dus flink onder de 4m. 2 kopmannen voor hun, die niet favoriet zijn en dan ook nog concurrentie met elkaar. Als sivakov en martinez 2.5m zijn in giro met de favoriet voor roze en wit, waarom deze 2 dan duurder?

Laatst gewijzigd
gerben0808

Is natuurlijk ook wel zo dat de concurrentie voor Ineos, Roglic en Pogacar niet heel denderend is. Een fitte Landa kan wellicht aardig meekomen in de bergen (geen idee hoe het er voorstaat met hem). En dan heb je nog Mas en Lopez waar ik wel wat van verwacht. De rest zit daar naar mijn idee toch wel heel ver achter.

Stanro

Ben bang dat dit qua budget al niet gaat passen.
En Sagan altijd meenemen, maar het wordt echt dringen voor de groene trui. Naast eerder genoemde 10 topsprinters nog een berg semi-sprinters die een heuvel over komen, zoals Colbrelli, Matthews, Pedersen, Stuyven, Degenkolb, Hofstetter, Van Avermaet, Politt, Laporte, wellicht Kristoff.

Ludi

'@ajvenema: inderdaad, dat dus

gerben0808

'@KJ het gaat mij ook niet om het opdrijven van prijzen maar meer over het feit dat dit renners zijn die zelf ook veel kunnen presteren. Martinez had nog nooit een goed klassement in een grote ronde gereden en Sivakov 1x 9e. Dat is toch een flink verschil met Porte, Carapaz en Hart. Hierdoor was Bernal de overduidelijke kopman en is dat nu met Thomas niet of in ieder geval minder het geval. Die polarisatie ben ik niet bang voor aangezien het budget in de Tour toch altijd een stuk hoger is, zelfs relatief gezien.

Ajvenema

Ik moet zeggen dat ik het ook wel met die scorito-opzet eens ben hoor. Stel je móet idd kiezen tussen roglic en pogacar, en jouw keuze glijdt uit over een bidon, ben je meteen klaar. Als iedereen in theorie de ‘essentials’ kan pakken, dan blijft het langer spannend, en komt het ook meer aan op het vinden van de juiste balans, parkoerkennis en marginal gains:) Als je heel veel rigoreuze keuzes moet maken wordt het toch iets meer gokken, en kun je geen buffers opbouwen om pech tegen te gaan.

Verder gaat scorito inderdaad ook echt kijken naar de rol van die ineos jongens. Heb me zelf nog niet echt verdiept, maar ik geloof dat thomas en carapaz de kopmannen zijn? Dan zijn die andere jongens echt geen 4 miljoen.. wat er natuurlijk uiteindelijk voor kán zorgen dat je voor 2.5 miljoen een top5 man pakt in porte of hart. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Hart, het zou me ontzettend verbazen als ie uberhaupt lang mee gaat in de bergen, maar ik heb een bias tegen de giro van 2020:)

nasibal

Ik denk dat McNulty wel in orde is.

Landeirovic

Tuurlijk is Mcnulty in orde! Had eergisteren enorm veel pech. Dat hij zo kon sprinten had ik nooit verwacht. Reed veruit de snelste sprint! Als je nog eens zag hoe Bjerg 12km of meer zich helemaal los aan het sleuren was zou hij inderdaad een goede man voor Pogacar zijn.

nasibal

Landeirovic aandelen UAE?

Gladiool

Barbero 7e, hype!

Jori

https://www.cyclingnews.com/news/uaes-tour-de-france-team-taking-shape-at-criterium-du-dauphine/

Ludi

Eigenlijk zouden we dit draadje toch vooral moeten bewaren tot na de opening. Maar ach 😅

lo squalo dello Stretto

Uit het artikel:
He explained that Kristoff brings an awful lot more to UAE’s Tour team than his regular knack of taking bunch sprint victories. “I think the most important thing with Alex is what he brings to the team in the sense of atmosphere,” said Peiper. “OK, he can ride in the wind, he can look after Tadej, he can do a sprint, he took the monkey off our backs last year by winning stage one in the Tour de France, but he also brings that atmosphere to the team, playing his music full gas, making jokes, and you need that in the team to keep it light because there’s enough stress already. I’ve only realised in the last few months the difference he made to the team because of that atmosphere.”

Benieuwd of Cycling News Landeirovic zijn mening ook nog gaat vragen.

Bissie

Haha man man. We zitten pas op bladzijde 3, 2 dagen voor het openen van de markt en de sneren worden al aardig uitgedeeld! De zandbak berichten zullen ook snel volgen... :-)

Ludi

Zandbak is al langs gekomen, lees maar terug. Barbero zal ook wel +250k krijgen nu ie genoemd wordt.

Jori

'@lsds: uit hetzelfde artikel

Winner of the opening stage of last year’s Tour de France, Alexander Kristoff is currently on the reserve list for Tour selection
:p

Landeirovic

'@Lsds

https://www.dagsavisen.no/sport/2021/05/26/kristoff-om-tour-de-france-uttaket-har-kniven-pa-strupen/

In een Noors interview zegt Kristoff zelf " ik denk dat ik er niet zal bijstaan"

Ludi

Als ik scorito was zou ik em mooi 1m maken dan 🤞😜

Jori

Als McNulty morgen goed rijdt, stelt het ook niet zoveel voor. Hij staat toch te ver in het klassement, dus hem zullen ze wel laten rijden :p

nasibal

'@Jori

Ja ik denk dat hij morgen een aardige vrijgeleide van het peloton krijgt. De vraag is alleen hoeveel man hij mee krijgt. Wie weet wordt het wel een enorme solo. Zou straf zijn.

RVH

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Roglic en Pogacar even duur gaan zijn. Aangezien Pogacar natuurlijk makkelijk die witte trui gaat meepikken verwacht ik hem toch wel 0.5 tot 1 miljoen duurder dan Roglic.
Verder heel erg veel zin in de aankomende tour. Hoop op een heel sterk Ineos, dat on-Sky gaat koersen. En de Scorito stagiair mag hiervoor de prijsjes lekker bepalen.

Heb al wel wat namen in mijn hoofd zitten, maar de prijzen maar eens afwachten aankomende donderdag. Dat gaat allesbepalend zijn uiteindelijk. Lekker opzoek naar de pareltjes en stiekem hopen op een categorie 1.25 miljoen (zal wel niet).

Van plan om voor het eerst regelmatig te reageren op dit forum en niet alleen mee te lezen. De voorpret is al begonnen!

nasibal

Heb al wel wat namen in mijn hoofd zitten, maar de prijzen maar eens afwachten aankomende donderdag. Dat gaat allesbepalend zijn uiteindelijk.

Ik ben dus bang dat dat niet zoveel gaat uitmaken deze Tour. De namen die je móet hebben zul je er wel in kunnen klikken, en de overige namen die je daar aan toevoegt zullen slechts van beperkt belang zijn. Vrees ik.

Mijn vermoeden is dat ik binnen 10 minuten na openen van de markt 20 namen heb en dan de rest van de tijd bezig ben met:

- Wie is de Bouchard van de Tour
- Wie van de 20 gaat de lul zijn en thuis blijven voor de Bouchard van de Tour.

Laatst gewijzigd
heuveltje af

'@nasibal dat dus. Pinot voor 1 miljoen de musthave. Of toch niet. Wie wordt de Caruso. 1 voordeel we zijn Europees dus de Nederlanders zullen niet de werels kosten...

1 2 3 4 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.