Scorito Tour de France 2021

1 2 3 4 ... 258 259
Milanjacks

Ik ga mijn team bouwen rondom.

Roglic,Poga,Thomas, Carapaz,Ewan,Bennett, Alaphillipe + zoveel mogelijk truipunten van UAE/Jumbo.
De bergaanvallers zullen het onderspit delven in deze Tour. Puncheurs met een goede tijdrit zijn ook altijd welkom in de selectie. Mensen die de tour niet afrijden heb ik sowieso geen plaats voor. Gezien het vele (punch/sprint) geweld zit ik er ook aan te denken om Sagan thuis te laten zeker als Akcermann ook nog mee gaat.

Laatst gewijzigd
lo squalo dello Stretto

Kristoff zal toch ook wel de Tour rijden hoor

hartstikkebedankt

Beter geen Ewan nemen dan Milan

Ludi

McNulty lijkt niet helemaal goed. Eerste rit had ie mechanische pech, tussen de auto's teruggebracht, toen toch snel moeten lossen.

Landeirovic

Polanc sowieso! Die wil Pogacar er sowieso bij. Kristoff staat op de reserve lijst. Ze hebben de overweging gemaakt aar kwamen tot de conclusie dat Kristoff enkel mee kan om Pogacar uit de wind te houden. Bjerg kan dat met zijn 1,91m ook perfect. Dat heeft hij getoond in de Uae Tour. Bjerg klimt ook beter dat bewees hij vorig jaar in de Giro en dit jaar in de Uae Tour. Ook heeft hij op hoogtestage enorm veel indruk gemaakt. Bjerg kan laat ons zeggen veel makkelijker een berg over dan Kristoff.

Mcnulty had eergisteren een mechanisch probleem. Het duurde een tijd voor de Ploegauto er was. Hij moest een lange inhaalrace doen waardoor hij redelijk wat energie verbruikte en dit moest bekopen op de laatste heuvel. Gisteren werd hij dan weer wel mooi 12e. De ploeg gaat nog steeds een top 10 in het eindklassement proberen en verwacht in de tijdrit morgen al redelijk wat tijd terug te nemen op sommige renners.

@lo squalo dello stretto neen, dit heb ik je reeds al een paar maanden gezegd en dit werd mij bevestigd. Hij staat dan ook op de reservelijst.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Hb: spaak gebroken en daarna wel terug gekomen, maar niet in een goede conditie dat hij daarna nog het hogere tempo aankon. Komt ook van hoogte, dus Peiper zei vooral af te wachten, maar was wel lichtelijk ongerust. Maar dat zullen ze bijv. bij TJV met Vingegaard en WvA ook zijn

Ludi

Kristoff voegt dan toch meer toe dan een formolo, als je polanc, Hirschi, DLC, McNulty, Majka ook al hebt? Sterke selectie wel.

Landeirovic

Polanc zal ingezet worden meer voor het vlakke en heuvels.

gerben0808

'@KJ Porte voor 2,5m zou wel heel interessant zijn. Sowieso wordt het een leuke puzzel met die Ineos mannen, 4 man die in theorie top 10 kunnen rijden, dat waarschijnlijk niet allemaal gaan doen, en als Roglic en/of pogacar gaan domineren zijn er ook niet veel teampunten te verdienen.

Ludi

Ik denk dat "vorige jaar giro winnaar" hart niet goedkoper is dan Porte. Carapaz was vorig jaar als "winnaar van de laatste giro" ook 4.5m toch, zelfs met lichte blessure en onbekende vorm. Ik verwacht ook Carapaz dit jaar niet goedkoper dan dan. En dan Hart duurder dan Porte in principe. Een team met 4 man boven de 3m zou wel een unicum zijn. dus ik verwacht Porte voor "zoiets" wat jij noemt, zeker aan gezien Dennis ook wel 2m of meer is lijkt me. Ze kunnen moeilijk van UAE, TJV en Ineos in totaal meer dan 15x 3m+ maken. En als je Porte op veel meer dan 2.5m zet, wat doe je dan met kuss, kruijswijk, vingegaard, majka, Hirschi, Kristoff, kwiato, Martin, mcnulty, Formolo, DLC, Bjerg, WvA, Dennis? Die hebben ook allemaal "iets". Buiten de kopmannen natuurlijk, die natuurlijk hoog geprijsd zullen zijn. Lijkt me lastig om die prijzen allemaal enorm hoog te maken. Ik verwacht de meeste van die namen tussen 1.5 en 2.5, enkelen misschien 1m zoals Bjerg of DLC of Martin of weet ik het en enkelen misschien hoger, zoals kruijswijk. Misschien een Rowe of gesink of een paar hierboven gewoon zelfs 750k.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Ik ben benieuwd wat van Aert en MVDP gaan kosten...
Matthieu wil natuurlijk graag presteren op de spelen, maar dat betekend niet dat ie er niet ook kan staan in de tour. Is 1 van de 6 mannen die in theorie tot rit 7 in het geel kan rijden... In dat geval heeft ie na 6/7 ritjes al zoveel punten gehaald dat alles daarna een bonus is. Tenzij ie meteen een miljoen of 4 moet kosten natuurlijk.

Het van Aert verhaal is een beetje de omgekeerde versie. Het lijkt erop dat ie niet in topvorm begint (Dus die kans op geel is wat kleiner) Maar zal er uiteindelijk prima staan. Voordeel is dat zijn uitrij-kans een stuk groter is, alsmede de kans op teampunten.

lo squalo dello Stretto

Polanc is een klimmer. Waarom zou je hem op het vlakke en de heuvels inzetten? Da's zoals dat INEOS gaat beweren dat ze Hart gaan inzetten op het vlakke. In een computerspel klinkt dat tof maar als er waaiers zijn heb je echt andere renners nodig. Zoals een Luke Rowe. Of Kristoff.

Je kan gelijk hebben Landeirovic maar als er waaiers komen en Pogacar verliest minuten dan is het hun eigen schuld. Die selectie die je noemt is heel sterk in het (midden)gebergte maar op het vlakke kom je vrees ik tekort.

Ketjap Manis

Met de tijdrit voor de eerste bergen kon Porte wel eens de 2e man achter Thomas worden. En hij draait ook een goed seizoen tot nu toe. Nooit verwacht dat ik hem ooit nog zou overwegen ;)

Jasperdewaal11

Kijkend naar de etappes denk je bijna: 10 sprinters, 3 puncheurs, Roglic + Pogacar, 1 goedkope tijdrijder daarnaast knechtjes en je bent er :P

Landeirovic

Uhm, Polanc vergelijken met Hart... Polanc is net zeer sterk op het vlakke. Trouwens in de waaier vorig jaar. Daar hadden ze enorm veel aan Kristoff he. Kwam binnen op 15minuten en was al gelost toen de waaiers kwamen. Heeft maw geen enkele kopbeurt gedaan.

Ludi

Ineos heeft ook altijd enkele hardrijders, met kwiato en Dennis en dan Rowe voor het vlakke. Tjv heeft van Aert, Teunissen, Martin. Alleen bjerg en polanc lijkt me dan weinig

ivo001

Roglic voor 10m en Pogacar voor 10m zou ik ze nog nemen.

Ludi

Ligt een beetje aan het budget natuurlijk en de andere prijzen.

Landeirovic

Maar als je doelt op de echte vlakke ritten dan kunnen Mcnulty en Hirschi het als hardrijders ook he.

gerben0808

'@KJ dat zal inderdaad de afweging worden, de girowinst van Hart tegenover de 3e plek in de tour van Porte, met daarbij ook nog het goede voorseizoen van Porte in het achterhoofd. Schat persoonlijk Porte wat hoger in, en vanwege die tijdrit wat Ketjap zegt wellicht zelfs naast Carapaz. Ze kunnen inderdaad niet elke knecht boven de 3m maken al is de situatie bij Ineos toch wel anders dan die bij Jumbo en UAE waar er toch duidelijk 1 kopman is. Ben benieuwd wat ze er van brouwen!

Stanro

Kijkend naar de etappes denk je bijna: 10 sprinters, 3 puncheurs, Roglic + Pogacar, 1 goedkope tijdrijder daarnaast knechtjes en je bent er :P

Bennett
Ewan
Démare
Bouhanni
Coquard
Philipsen
Ackermann
Viviani
Nizzolo
Bol

Van der Poel
Van Aert
Alaphilippe

Roglic
Pogacar

Küng

Fraille
Rolland
Polanc
Gesink

Stop de tijd!

ivo001

STOP!

Ludi

Als Porte en Hart allebei 3.5-4.5m zijn net iets minder dan hun kopmannen kies je toch gewoon heel makkelijk Dennis voor de helft? Mij lijkt zoveel man 3m+ maken alleen maar polarisatie geven. En klopt wat je zegt, maar Kristoff kan zomaar 3m zijn. WvA geen idee. Kruijswijk veel goedkoper dan Porte en Hart lijkt me ook niet waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@Stanro Mooi man! :)

vevie

Verschil hebben we nodig @kj. Zo hoog mogelijk de prijzen maken zodat we wel moeten kiezen.

1 2 3 4 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.