Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 27 ... 109 110
Harderijder

Ik merk dat ik Padun FOMO heb. Zijn 2 miljoen kan ik prima gebruiken om of mijn sprintteam te versterken of Schachmann erin te fietsen maar ik durf hem er niet uit te klikken. Hebben jullie hem?
Andere optie is Trentin, Mas of Majka wisselen.

KV

Puntenklassement wordt zoals in de Tour.

Dit maakt het waarschijnlijk minder interessant om een teammaat van Roglic voor de teampunten mee te nemen…

Chaba

.

Wicked Wout

Lekker dan, 3 dagen voor de start. Kan me voorstellen dat de ploegen dit toch ook graag eerder hadden geweten.

Heb echt letterlijk vanochtend nog een extra TJV-er erin geklikt.

Bedankt voor de waarschuwing @KV

Wicked Wout

Volgens IDL blijft de telling dit jaar nog gelijk...

Antonini

Er zijn 2 roadbooks in omloop (digitaal en hard-copy voor de ploegen). Daarin staan conflicterende informatie over punten telling. Wel is het zo dat er veel minder platte sprints zijn (nogsteeds) dan in de Tour en Giro. Dus zelfs met andere punten telling geef ik de pure sprinters Demare en Jakobsen geen enorm voordeel. Eerder een type Matthews of Trentin mochten die er een doel van maken.

Ludi

'@wicket Wout: ik weet vrij zeker dat dit niet letterlijk vandaag is besloten wanneer het inderdaad zou veranderen. :P

Wicked Wout

Nee dat zal ook inderdaad niet. Maar dan blijft het wel vreemd dat IDL én wielerflits er nu pas lucht van krijgen.

De uitleg hierboven over 2 versies zou natuurlijk een verklaring kunnen zijn

Matthijs_W99

Aberasturi of Aranburu om mn sprintteam te versterken?

Voorwiel

'@Harderijder; ik heb hem eruit geklikt ja. Het leven is soms wreed. Laten we hopen dat dat de komende weken niet het geval is.

ZK

Nu zal iedereen die budget te ruim vond, merken dat het budget toch een stuk krapper is dan gedacht.

Eddix

Inmiddels ben ik (wederom dankzij jullie) zeer tevreden over mijn opstelling. De sprintploeg is wat beperkt, maar ik compenseer met de aanvallers (vind het leuker om ook een beetje te gokken). Ik zit nog met twee moeilijke keuzes:

- Padun of Caruso.. (beide afhankelijk van wat Landa doet, maar ik zie Caruso de drie weken beter doorkomen dan Padun) het is een beetje kiezen tussen talent of ervaring in mijn ogen..
- Stannard of Mezgec (Stannard wat meer allround, Mezgec kan aardig sprinten, maar ik heb ook Matthews al in mijn team.. Waarbij Mezgec en Matthews dan al 2 van de 4 sprinters in mijn team zijn. Wellicht dus zelfs beter om een andere sprinter te nemen nog voor die 1mil.)

Wat denken jullie?

M@thijs

BORA-hansgrohe heeft met Martin Laas en Jordi Meeus twee rappe mannen. Laas is er voor de vlakke sprints, Meeus voor de wat lastigere ritten.

Weet iemand of dit klopt en waar t vandaan komt?
*voorbeschouwing puntenklassement maar kan nergens deze info zelf vinden.

eropenerover

Ik lees op franse sites dat Bouchard juist een beschermde status krijgt en zal mikken op een goede eindklassering. Dat maakt hem toch wel minder interessant, hoewel in hetzelfde artikel tevens staat dat hij een etappezege wil behalen dus maar net hoe je het bericht leest waarschijnlijk.

Antonini

IDL is de beschrijving van de puntentrui inmiddels ook al aangepast, en de bookies zetten hun geld ook op Demare, Phillipsen en Jakobsen over Roglic en Trentin. Deze 3 favorieten vind ik echter veel te duur voor de 4-5 vlakke sprinten. Neig alleen Flip te nemen omdat die ook makkelijk door de bergen lijkt te komen. Maakt een 3e of 4e teamgenoot van Roglic toch minder aantrekkelijk inderdaad.

arjenzvob

Flip? Doet niet mee. Als je Jasper Philipsen bedoeld snap ik je redenering om hem te nemen overigens wel.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Antonini Er is maar één Flip en dat is niet Philipsen..

Antonini

Excuus excuus, maar Philipsen is echt een ruk naam om te typen. We hebben een bijnaam nodig, zeker wanneer die straks met 4 zeges naar huis gaat. JP? Philly?

Bonorrie

Heb me nog niet gemengd in dit forum, maar zit met een dilemma.

1: Bernal en Schachmann (7,5)
Of
2: Carapaz en Yates (7)

Bij optie 2 kan ik m’n sprinters met 500 nog upgraden maar twijfel enorm.
Wat is wijsheid.

Franky122

Ik vind JP een uitstekend voorstel. Immers, dé zwoele stem bij Lingo waar het publiek altijd roept: GROOOEN(E TRUI)!

Antonini

'@Franky122 GROEN GROEN GROEN

@Bonorrie Optie1.

Antonini

Team staat 90% vast. Alleen nog benieuwd wie UAE gaat opstellen. Trentin gaat met die parcours op papier veel punten pakken, maar als ze ook Molano meesturen dan ga ik toch twijfelen over zijn totaal aantal sprint kansen. Duurt lang voor UAE begrippen.

wielergekkie

'@Bonorrie Ik zal voor optie 1 gaan.

Ik zit nog met 2 twijfel gevallen, wie kan mij overtuigen om voor een bepaalde renner te gaan.

Vansevenant of Grosschartner
Bardet of G. Martin

Help! ;)

Matsoe

Goede Klimmer opties van 1 miljoen zijn er eigenlijk niet, wel jammer, had nml perfect in mijn team gepast

Sjonge Jonge

UAE:

-David De La Cruz (Spa)
-Joe Dombrowski (USA)
-Ryan Gibbons (RSA)
-Rafal Majka (Pol)
-Sebastian Molano (Col)
-Rui Oliveira (Por)
-Jan Polanc (Slo)
-Matteo Trentin (Ita)

1 2 ... 27 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.