Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 107 108 109 110
Timvideo

Jeetje, heb je 12 uitvallers ondertussen TrekFactory? En Vevie maar klagen met zijn team van 11! ;)

Waar ik eerder nog een opmerking maakte dat het er wat beter aan toe gaat tijdens de Vuelta met minder valpartijen, bleef het de laatste week wel doorgaan met stress in het peloton. Het is ondertussen even erg als in de Giro en de Tour. Misschien dat er een handje vol renners hier uitgestapt zijn om te sparen voor het WK, maar zeker niet veel. Wel heftig dat je zelfs niet eens meer 9 man kan opstellen. Zelfs in mijn drama Giro kon ik dat nog nipt.

Wat is jouw volledige team TrekFactory?

KV

Haha. Blijkbaar mocht Lopez van de teamleiding niet achtervolgen om zijn groep niet terug naar voren te brengen.

Denk dat hij volgend jaar een ander teampje opzoekt.

ditisdavid

Ik geloof dus echt geen seconde dat dat het geval is, ten eerste was Rojas toen hij terug bij de groep-Lopez aansloot op kop gaan rijden, ten tweede was er geen bedreiging voor Mas in de groep-Lopez. Denk dat er iemand in het kamp-Lopez zijn reputatie probeert te redden, want bij Movistar lijkt hij me idd klaar en erg lekker in de markt zal hij na vandaag niet liggen...

TrekFactory

'@Timvideo

Helaas wel ja! Het is met name pech geweest (valpartijen, buiten tijd komen, Lopez) etc. Maar heb het nog nooit zo heftig gehad dat ik niet eens meer 9 renners kon opstellen. Heb denk ik nu wel een nieuw record te pakken haha
Mijn volledige team:

Roglic
Bernal
Landa X
M.A.Lopez X
Carthy X
Vlasov X
Pidcock
Ciccone X
Bouchard
Schachmann X
Aranburu X
Matthews
Fraile X
Philipsen X
Laas
Einhorn X
Molano X
van Rensburg X
Aberasturi
van Hooydonck

Vond het vooraf wel een redelijk team haha. Maar achteraf had ik beter voor anderen kunnen gaan ;)
Desondanks voorlopig nog op beter dan 54.6%, vind dat al een wonder.

vevie

En zo sluiten we de Vuelta wederom belabberd af. Zo sluit ik dit Scorito wielerseizoen überhaupt belabberd af. Nergens in de buurt gekomen van een duimpje. Op naar volgend seizoen, want deze willen we zo snel mogelijk vergeten.

floda

Geëindigd op 98%, terwijl er veel missers in zaten (carapaz, Landa, koning rein, carthy,) waarbij met name carthy en koning rein zeer doen. Zat bij beide namelijk voor mas en sprint piet te twijfelen…. Alleen sprint piet was al voldoende geweest voor goud.
Had namelijk wel Cort, storer, eiking, haig, bardet en yates. Die hebben naast de drie jumbo’s en toch ook nog Phillipsen boel punten gepakt. Ringel s ook naar behoren gedaan. Molano en Vermeersch niet top. Dus mijn keus om extra klassementsrenners in vorm van carapaz mee te nemen was slechte, gouden beker verloren door te weinig sprinters.

Bozenik

Die grap van Lopez kost me het 7e bekertje in de laatste 8 wielerspellen. Overigens zaten daar helaas geen gouden bij. Dat dan maar voor volgend jaar bewaren.

Wel genoten van Ineos in de derde week. Gewoon 2x op 60 km van de finish met je kopmannen aanvallen. Maakt de Vuelta toch nog een beetje goed. En Roglic is het ook erg gegund, niet de meest spannende winnaar, maar wel een hele sympathieke.

Over een half jaar maar eens zien of ik weer in de Tim Wellens-val ga tuinen.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Mijn slechtste score ooit nipt 'verbeterd'. 30,4% jawel
Wat een deceptie na mijn 98,9% van de Tour. Sowieso doe ik het in de Vuelta altijd het minst goed. Hierbij de rapportcijfers:

Roglič: 10 Heer en meester
Storer: 9 pareltje van de Vuelta met Cort
Allegaert: 8 zat er altijd bij
Philipsen: 7 Tot opgave top
Matthews: 7 degelijk. Gewoon Matthews. Je hoopt wel altijd op meer
Bernal: 6 vleesch noch visch
F. Vermeersch: 5 matig
Vansevenant: 4 puur op teampunten
Molano: 4 begon voortvarend
Vlasov: 3 zie Molano
Ciccone: 3 slecht
Aru: 3 zie Vlasov
Pidcock: 2 zie Vansevenant
Simmons: 2 door die ene etappe
Carapaz: 1 tsja
Carthy: 1 zie Carapaz
L. Hamilton: 1 nooit meer. Wat deed die in het voorjaar dan?
Schachmann: 1 zie Carthy
Fraile: 1 onzichtbaar
Cimolai: 1 deed hij mee?

rbc1912

Wat een flutteam zeg als je het zo op een rijtje zet

Cormet de Roselend

En zo eindig je bovenaan in het Scorito Vuelta spel…. (bij Scorito heet ik Va Banque, bij Wielerflits Cormet de Roselend). Wat een ongelooflijke 3 weken zijn het geweest. Mooi om mee te maken dat bijna al je keuzes de goede kant op vallen (Cort!, Haig, Yates, Eiking en tot gisteren MAL) maar uiteraard ook enkele flaters (Schachmann, Landa). Maar veel renners die ik bewust niet had gekozen (zoals Carthy, Carapaz, Vlasov, Ciccone, Pidcock, Padun etc) vielen tegen of vielen zelfs uit. Ik maakte me de laatste 1.5 week veel zorgen over de DSM boys Bardet, Storer en ook Dainese maar uiteindelijk bleek het allemaal genoeg 😄 Nu genieten 🍾

Ragnar Lolbroek

Klassiekerspel: 98%
Giro: 58%
Tour: 56%
Vuelta: 83,8%
Belabberd jaar.

Mazza

Zilvere beker gehaald op precies 97% voor het hoogte gebergte nog op 99.8% maar zonder Mas, Lopez, Haig, Mader en Yates ging het niet best
Dit was mijn team + cijfer naar mijn menig (prijsklasse)
Roglic - 10
Bagioli - 9
Dainese -9
Storer - 9
Allegaert - 8
Grobschartner - 8
Minali - 7.5
De La Cruz - 7.5
Aberasturi - 7
Philipsen - 7
Matthews - 7
Bernal - 6.5
Martin - 6
Van Hooydonk - 6 (teampunten)
Ciccone - 5
Caruso - 4
Vlasov - 4
Aru - 3
Landa - 1
Carapaz - 1

arjenzvob

Gefeliciteerd Cormet!

StijnvanA_

'@Ragnar

Eens. Waar vorig jaar nog 3 vd 4 spellen 93%+, is het nu:

- Klassiekerspel: 82,2%
- Giro: 53,2%
- Tour: 95,8%
- Vuelta: 64,6%

daanbrkh

Heb mijzelf erg afzijdig gehouden tijdens deze Vuelta, omdat het scorito plezier eigenlijk na die valpartijen in de Tour niet meer aanwezig was. Het zat er al lang aan te komen maar vandaag dan toch (zwaar) onder een beker gezakt. Zonder Jakobsen, Cort, Dainese, Lopez, Yates, Kuss en Haig miste ik gewoon net 1/2 doorslaggevende renners. Uiteindelijk op 92% geëindigd en mag ik niet klagen met een stuk of 12 underperformers.

De wielerbalans van dit jaar:
- Giro 99,6%
- Tour 80,3%
- Vuelta 92,0%

Mijzelf cumulatief verbeterd met een enkele procentpunt tov vorig jaar, en dus blijven we elk jaar verbeteren:)

Nu even een wel verdiende scorito rust (nouja, wieler rust) en volgend jaar mei weer volledig op de bekers gaan jagen.

Iedereen met een bekertje gefeliciteerd nog, en tot volgend jaar!

albert n

Na een dramatische tour van 46 % nu 99 %. Het blijft een mooi spel. En we krijgen nog een paar mooie koersen dit jaar met Parijs - Roubaix en WK. Jammer dat VDP niet mee doet ,aar met van Aert en Pidcock, als die tenminste weer een beetje in vorm komt, ben ik benieuwd naar Parijs - Roubaix. Nog veel wielerplezier.

Jasperdewaal11

De vuelta afgesloten 88,2% waar ik halverwege nog in de 99%+ regionen stond. Helaas met de nodige uitvallers daarna weggezakt.

Eindbalans spellen:

- Klassiekerspel 64,7%
- Giro 77,2 %
- Tour 84,1 %
- Vuelta 88,2 %

Dus de weg omhoog was gevonden :P maar niet genoeg.

Milanjacks

Giro, Tour en Vuelta allemaal afgesloten op een zilveren bekertje. Ik zou ze het liefst allemaal inleveren voor een gouden bekertje.

Wat mij het meest opviel deze grote rondes was dat de bepalende sprinters toch wel erg belangrijk waren en dat in alle topics de rol van sprinters onderschat werden. Verder waren de rasaanvallers dit jaar echt van minder belang. In de Giro waren de namen zo random dat je er geen pijl op kon trekken, in de Tour waren er relatief weinig vluchters die wonnen en in de Vuelta was Storer de enige aanvaller die echt een sloot punten naar binnen reed. Verder fijne picks vond ik de tijdrijdende renners met teampunten of vluchtcapaciteiten. (Walscheid, Cerny, Bagioli, Bjerg, Asgreen etc.)

Ook nog grappig: iedereen weet dat Matthews een dramatisch jaar heeft maar in scorito is het een ongeloofelijk goede pick gebleken. Wat dat betreft kan Demaré daar nog wat van leren.

Verder was ik erg content dat ik in de Giro 4x Ineos had, in de Tour 4x UAE en in de Vuelta 4x Jumbo. Al met al kwam ik in de Vuelta het dichst bij goud. Miste alleen Jakobsen helaas, had niet verwacht dat die zoveel inhoud zou hebben.

Een gouden regel dit jaar was ook neem DQS sprinter mee. Als ik volgend jaar weer een fatsoenlijke sprinttrein DQS zie dan neem ik automatisch de desbetreffende sprinter mee ongeacht de resultaten eerder in het jaar. Ook vind ik de optie Morkov steeds interessanter worden.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Nog even een overzichtje van wat mij renners gepresteerd.
Roglic: 1329 punten, top
Mas: 525 punten ,top
Matthews, 380 punten, top
Bernal, 454 punten, top
Bagioli, 300 punten, top
Allegaert, 176, zeer goed
Großschartner, 134 goed. Op zich ê goede keuze die top had kunnen zijn. Ik heb hem helaas slecht opgesteld en de meeste bankpunten mee gescoord.
De la Cruz: 162, goed. Ook wat bankpunten
Aberasturi, 140, goed
Oomen, 124,goed, stond ook vooral in team voor teampuntjes van Roglic
Ciccone, 106, matig. Stond nochtans als eerste in het team.
Meeus, 100, matig. Per ongeluk gebankt toen hij 2e werd
Molano, 78 flop.
Landa, 40 flop.
Van Baarle, 36 matig
Carapaz, 35. Dit plekje ging tussen Carthy, Vlasov en Carapaz. Er is eerst Philipsen gedumpt voor Demare om geld vrij te maken voor de upgrade Carty --> Vlasov/Carapaz. Ik vond Vlasov tegenvallen in Burgos dus gekozen voor Carapaz. Dit was uiteindelijk lood om oud ijzer. Alle 3 vielen tegen.
Demare, 210, flop. Meest stresserende renner in mijn team deze Vuelta. Had hier eerst Philipsen, zie Carapaz.
Aru, 10, matig. Helaas geen laatste kunstje.
Schachmann, 0. Flop. Komt alleen nog in mijn team bij het klassiekerspel.
Lukas Hamilton, 0 flop. Niet gezien. Je zou je kunnen afvragen of hij überhaupt de Vuelta gereden heeft. :)

roburger

Gefeliciteerd Cormet! Fantastisch team met exact de juiste keuzes bij de klassementsrenners. Ik heb met veel bewondering jouw team gevolgd deze Vuelta. Zeker toen ook nog eens Eiking het rood pakte.

Hier net buiten de boot gevallen (94,5%), maar ik mag niet ontevreden zijn met een aantal keuzes. Jakobsen als enige sprintkopman aangevuld met Matthews, Senechal en C-sprinters heeft goed uitgepakt. Roglic, Mas, MAL, Bernal en Storer hebben mij redelijk overeind gehouden in de bergetappes.

Ook grappig om te zien dat de nummer 10 in het klassement op meer dan 22 minuten van Roglic is geëindigd. Dat geeft wel aan hoe zwaar zo'n grote ronde doorweegt op het einde van het jaar.

Tot volgend jaar maar weer! Heeft Scorito nog plannen om een desktopversie te ontwikkelen?

rbc1912

Nog even mijn Scorito-jaar:

Klassiekers: 94%
Giro: 56%
Tour: 99%
Vuelta: 30%

Hoge pieken en diepe dalen dus

Phoenix0000

'@milan

Toch was het getuige mijn eigen selectie deze Vuelta ook mogelijk zonder Jakobsen, Demare en Philipsen een goede score neer te zetten (96,3%). Ik ben vanwege parcours uiteindelijk toch gegaan voor de 'aanvallers' Cort, Aranburu en Bagioli.
Aan de andere kant had de winnaar van mijn poule juist alle drie deze sprinters in zijn team en kwam uit op 99%.
Denk dus dat het lastig is dit soort conclusies te trekken deze Vuelta, er was volgens mij met veel verschillende teams heel veel mogelijk.

La Primavera

Van harte gefeliciteerd met de winst Cormet! En alle anderen die een bekertje hebben verdiend deze Vuelta.

Na vorig jaar in ieder wielerspel een bekertje (waarvan twee gouden) te hebben gescoord, was dit jaar een 84,9% in de Tour de enige uitschieter omhoog. Deze Vuelta was het absolute dieptepunt waarin ik zelfs op de laatste dag vanaf 31% nog met 9% kelder naar 22% hahaha. Team Zadelpen is er niks bij. ;)

Milanjacks

'@Phoenix

Ik trok een wat bredere conclusie over alle grote rondes. Waar er vooraf vooral werd gezegd dat er weinig gesprint gaat worden blijkt een Jakobsen etappe 16 gewoon aan te kunnen. In de tour werd ook alles min of meer sprinten waar vooraf bij een hoop etappes een vraagteken werd gezet. Het huidige peloton gunt de sprintersploegen zonder al teveel werk vaak een sprint. En de sprinters die de grote rondes hebben blijken allemaal wel degelijk een heuveltje over te kunnen komen. Zelfs de Gaviria's van deze wereld hebben zich daarin ontwikkeld.

96% is een mooie score maar het verschil tussen 96 en 99,7% is Jakobsen. Ik had zelf 97,3% maar als ik Jakobsen en geen Demare had dan kwam ik in de buurt van de top 100 denk ik. Het verschil tussen een Bagioli of Storer is veel kleiner.

Ik denk trouwens dat jij praktisch de enige bent met zo'n hoge score zonder de drie sprinters. Dat is wat dat betreft ook weer een compliment waard.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Gefeliciteerd Justin! Mooi werk.

Hier mijn vijfde gouden beker binnen gehaald. 99% ook in de wielerranking van Scorito voor het derde jaar op rij.

Hoeveel dagen nog tot de Omloop?

1 2 ... 107 108 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.