Opeens met de trui opties en de onzekerheid voor morgen toch weer even twijfel. Iedereen kan natuurlijk in de ontsnapping zitten en het is twijfelachtig dat er een ploeg de moeite zal doen het te controleren.
Roglic (10)
Kruijswijk (8)
Bernal (8)
MAL (6)
Storer (6)
Haig (4)
Trentin (4) (C)
Matthews (1)
Laatste plekje wellicht naar Aberasturi of Sprintpiet. Demare zou ook kunnen, die was al twee keer mee met een ontsnapping, massasprints heeft hij niet meer zo'n zin in. Wellicht dat ik Haig ook bank, maar ja zekere punten of onzekere vlucht.
@Primavera spijtig dat Padun geen trek heeft in presteren. Hij zit mij in twee andere wielerspellen ook te treiteren.
Morgen voor mij de laatste lastige dag qua selectie. Mits ze bij BikeExchange geen ezels zijn en zich niet voor de derde keer aan dezelfde steen stoten wordt het een dag voor de vluchters. Toch wil ik ook niet al mijn sprinters gelijk overboord gooien. Cort lijkt de logische kopman, laatste plek is twisten tussen Schultz, Démare en Großschartner. Schultz was vandaag al mee, Démare is simpelweg niet te vertrouwen deze Vuelta en Großschartner is in een uitgedunde groep altijd wel goed voor puntjes, maar staat waarschijnlijk te dicht om in een grote vlucht mee te mogen. Schultz en Großschartner zijn nu de voornaamste kandidaten, waarbij ik toch naar Schultz neig, mede omdat het morgen zomaar Matthews zijn dag kan zijn.
Breaking news: “BikeExchange haalt Venturini voor groene trui in Parijs in 2022”Eerste reactie Venturini: “Ze zeggen dat Van Aert de topfavoriet is maar ik moet dat nog maar zien. Hij kan wel veel maar hij is nog nooit hoog geëindigd in een Vuelta rit. Mijn 10de plaats onlangs laat zien dat mijn stijgende vorm richting Parijs volgend jaar is ingezet. Het moet heel gek lopen, wil ik daar niet top zijn, ik hou me al een jaar in. Naar verluid heeft @nasibal me zelfs in zijn pre-selectie opgenomen”
Venturini ligt nog een paar jaar vast bij AG2R hoor, maak je maar geen zorgen @Thomberg.
Ik heb vandaag veel dank voor DSM. Aru en Simmons op de bank, vooral van Simmons had ik al aangekondigd dat die niet meer opgesteld zou worden tot zondag. Wel de sprinters erbij. Als we vandaag een sprintje eruit kunnen halen is er nog iets mogelijk. We zullen het zien, maar DSM heeft tenminste een hoop energie erin gestopt. Met een beetje geluk neemt een ander team dadelijk de achtervolging over en pakken ze de mannen voorin terug. Al zijn er ongetwijfeld mensen hier die DSM vervloeken en Cort, Kron en Bagioli opgesteld hebben...
Edit. Zo kan het verkeren. Einde verhaal voor Meintjes, jammer voor die jongen. Heel goed gereden de afgelopen drie weken.
Ik vind trouwens het tegengestelde van KV. Onbegrijpelijk dat ploegen zoals Caja Rural bijvoorbeeld hier niet een steentje bijdragen. Die hebben drie maal 6e gereden met Aberasturi en een er ontbreken toch wel wat andere sprinters in het peloton. Om maar een voorbeeld te geven. Lijkt er op dat de kopgroep wel wint vandaag, 3 maal voor Cort?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.