Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 107 108 109 110
KV

'@Tim

Zoals je zelf zegt zou ik het zeker begrijpen als ze enkele mannetjes inzetten samen met andere teams maar keer op keer het volledige team oproken zonder hulp van anderen (Ok, op het eind hielp Dsm nu wel) die dan met de bloemen gaan lopen, is niet het slimste wat je kan doen. Matthews zou dan beter eens met een vlucht meegegaan zijn zoals Cort.

Timvideo

Ik weet niet of hij het vandaag geprobeerd heeft, maar ik neem aan van wel. Of denk je dat hij op zijn dode gemakje achter in het peloton is opgestapt vandaag met de intentie om zijn ploeg op te roken? En gedurende de tijd dat Stannard in de kopgroep zat hield BikeExchange zich rustig.

Aberasturi zat inderdaad in de Grupetto ja, maar dat was maar een voorbeeld. Er zijn meer kleurloze teams die de kans zouden moeten grijpen om hier nog iets te proberen. Ik weet overigens dat een etappe als vandaag traditioneel naar de ontsnapping gaat. En als de break vanmiddag snel 10 minuten mee gegeven wordt is het een ander verhaal. Maar wat je steeds meer ziet in recentere tijden is dat de ontsnapping zoals vandaag maar hooguit 2 minuten voorsprong krijgt. Dan is het wel wat simpeler om het peloton terug naar voren te loodsen.

En ik weet wel wat je bedoeld KV. Matthews is nu 13e, dus stel dat hij 6e was dan was het weer teleurstelling voor het geleverde werk. Maar als ze er niet aan gaan met een poging het terug te halen, is het ook niet aanlokkelijk voor andere teams om in te springen. Dan gaat Jumbo aan kop van het peloton en krijgt de break van 17 man direct 10 minuten cadeau. UAE, Quickstep en FDJ hadden hier wel nog het excuus van iemand in de kopgroep. Alpecin, Cofidis, Euskaltel en AG2R hadden hier allemaal gerust een mannetje of twee mee kunnen sturen en dan een mooier resultaat kunnen behalen. De kans dat hun sprinters voor Trentin of Dainese eindigen is hoge male beter dan dat ze volgend jaar renners als Bennett, Merlier, Ewan, Philipsen, Jakobsen etc etc er op leggen. Zo vaak krijgen dit soort teams niet dit soort gelegenheden voorgeschoteld in grand tours (Alpecin na gelaten dan).

Oh, en ik weet niet hoeveel je van de race gezien hebt, maar DSM was vanaf circa 70 tot 40km alleen op kop van het peloton aan het fietsen om het gat terug te brengen. Dat was de reden dat ze op het einde niet meer veel hulp konden bieden.

Ach prima, morgen de laatste kans voor deze nutteloze teams om opnieuw niet in beeld te komen!

Westland95

Manmanman, met samengeknepen billen gekeken de laatste 20 kilometer met Cort als kopman. Wat een beest is dat! Deed ook nog eens de hardste kopbeurten. Ik durf hem er morgen ook niet uit te laten. Van 90% naar 95% in 1 etappe, niet mis!

Laatst gewijzigd
kevinraar

maar 78 punten gehaald gezakt van 93.1 naar 90.2

leonstar

Wat is die cort in vorm zeg.

Het is hem gegund

Benzardi

Vandaag 4% gestegen, het moet niet gekker worden voor De Duracelli's, want we staan nu op 60,8%
Ik had voor vandaag Bagioli gecapt en Simmons opgesteld .................gevalletje meevaller :)

jenzrscl

Morgen laatste kunstje van aru?
Ik ga gokken voor pidcock als kopman
Is op zijn lijf geschreven..

Ab Normaal

'@Jens Claeys
Goeie gok denk ik.

Ik heb voor het eerst twijfel over mijn kopman voor morgen.
Denk dat het naar de sterke vluchters ga.
Maar ik verwacht niet dat Simmons nog eens mee gaat.
Kan dus nogmaals voor Storer gaan, zou die nog eens proberen?
Voor Matthews is het te zwaar denk ik.
Kan me niet voorstellen dat de ploegen van de klassementrenners de vlucht terug gaan halen.

Andere meningen?

Laatst gewijzigd
Timvideo

Wat wel een mogelijkheid is, is dat andere klassementsploegen het Jumbo moeilijk proberen te maken door vroeg de wedstrijd hard te maken. Dan zou het zomaar kunnen dat er niemand weg komt. Hoeft niet hoor, en renners als Storer zeker opstellen. Als je nog een flinke sprong wil maken kan je de gok nemen hem te cappen, al heeft Storer vandaag wel wat mee geholpen in de achtervolging.

Ik verwacht/hoop dat Simmons nu de juiste benen gevonden heeft en morgen lekker rustig aan doet. Na vandaag heeft hij me overtuigd dat hij in de tijdrit van de bank af mag.

Van Matthews weet je het niet, hij en Trentin kunnen best nog wel in de break terecht komen. Vandaag hebben ze alleen maar de sprint gedaan, terwijl hun teamgenoten veel werk verrichtten. Voor mijn laatste twee plekjes gebruik ik denk ik Trentin (4e punten klassement) en L Hamilton. Matthews is denk ik net minder bergop dan Trentin en geen truipuntjes. Aru heeft vandaag in de kopgroep mee gezeten en Hamilton niet.

Mocht Aru morgen alsnog ontsnappen en na een prachtige solo winnen dan zal ik dat als nog toe juichen. Zou een mooi einde zijn voor hem. Lees zojuist dat Dan Martin met pensioen gaat. Toch jammer dat we bepaalde namen niet meer terug zien. Gelukkig maar dat Valverde er nog een aantal jaartjes aangeplakt heeft!

Edit. Beide Hamiltons hebben vandaag werk geleverd in de achtervolging. Wellicht dus toch Aru mee. Ik zat ook te denken dat Bahrain, Movistar en INEOS geen zin zullen hebben dat er Jumbo renners in de breakaway gaan morgen. Tegelijkertijd zal Jumbo ook geen zin hebben dat een INEOS zomaar Pidcock en Sivakov in de break mee sturen, dus als dat soort renners weg gaan krijgt de ontsnapping ook geen ruimte. Jumbo heeft het geluk gehad dat ze niet al te veel werk hebben hoeven te leveren de laatste dagen en nog compleet zijn. Maar net als vandaag zijn er ook nog andere teams die met lege handen staan en dit maal is het de laatste kans voor de betere klimmers. Er is dus van alles mogelijk.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Zou Jay Vine in de etappe van vandaag in de top 18 kunnen finishen? Dan levert hij meer punten op dan Magnus Cort Nielsen (4 voor plaats 3 in de tussenstand van het puntenklassement) of Adam Yates (3 teampunten voor de jongerentrui van Bernal). Dus het is een risico of gok om hem op te stellen.

vevie

Is het ooit voorgekomen dat we zoveel renners verliezen in onze selectie? Ik heb 9 uitvallers:

Aranburu
Bayer
Carthy
Carapaz
Ciccone
Cimolai
Landa
Molano
Vlasov

Bozenik

'@ Pirazzi, ik denk wel dat Vine top 18 kan finishen, maar ik denk dat de kans groter is dat Yates dat doet.

Sowieso hoop ik dat Ineos er nog wat van wil maken vandaag (al klonk Bernal op IDL niet erg hoopvol). Ze kunnen toch onmogelijk tevreden zijn nu.

Thomberg

Vlasov start niet meer vandaag! Ik had hem opgesteld, snel er uit gehaald

pirazzi

Oké, heb nu Vine en Yates in de basis en Vlasov met Cort op de bank.

Laatst gewijzigd
kevinraar

mij team voor vandaag
roglic
mas
martin
bouchard
kruiswijk
arensman
de la cruz
bouwman
jakobsen

neem een gokje neem bouchard als kopman

Laatst gewijzigd
J. Bernal

Het leek een hele mooie dag te gaan worden met captain Storer en Padun in de vlucht, maarja Ineos... Wat ik dan niet snap is dat ze de voorsprong eerst gigantisch op laten lopen en daarna ineens als een stel idioten op kop gaan beuken. Misschien een teken dat ze de koers hard willen maken en niet per se interesse/vertrouwen hebben de ritzege?

pirazzi

Het zou nog voor de klassementsmannen kunnen zijn, de strijd om de etappewinst. Mocht het toch de kopgroep worden dan hoop ik op Floris De Tier, dan nog in ieder geval 10 teampunten voor Jay Vine.

Platje

Zuur als het gokje op Storer als captain niet beloond wordt.. Roglic is waarschijnlijk gewoon weer de goede captain

dewim

Ik kijk al uit naar de nieuwe Netflix reeks 😂

dewim

Zou toch weer op de fiets zitten 🙈

Ted de la course

Ik rekende me al rijk met captain Storer en Trentin in de kopgroep met 10 minuten voorsprong, maar het mocht weer niet zo zijn. De saaie keus voor Roglic als captain loont helaas wederom. Het blijft voor mij bij de grijze middenmoot deze vuelta.

pirazzi

Niet verwacht dat Bernal in deze etappe zijn jongerentrui zou verliezen. Daarom 0 punten voor Pidcock, ook 0 voor Vine.
189 waar het 195 had kunnen zijn met Cort en Trentin. Toch 2,5% gestegen naar 81,2.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Lekker meevallertje met bizkarra vandaag. Weer is gestegen naar dagen van daling :)

Benzardi

Bouchard op het laatste moment cappie gemaakt terwijl ik Roglic had.
Dit kost De Duracelli's weer 3,7%, hierdoor zijn we weer gedaald naar 57,1%.

Morgen gelukkig de laatste dag, want deze Vuelta was poepen zonder drukken. :)

TrekFactory

Dieptepunt is hier onderhand wel bereikt, kan voor morgen maar max 8 renners opstellen…

1 2 ... 107 108 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.