Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 91 ... 109 110
Aanklampen

Vandaag met

Kron (C)
Storer
Bouchard
Caruso (overwogen als C)
Carapaz (even gehad als C)
ROglic
Bernal
Bling
Felix (ipv Cort)

Sprintteam is (veel te dun), aanvallers genoeg die allemaal best aardig presteren. Op bank Max, Cort, en paar AK mannen.. al 4 uitvallers....

Jasperdewaal11

Teampie vandaag:

Roglic (c)
Mas
Bernal
Carapaz
CIccone
Eiking
Aru
Vlasov
Jakobsen (Ja zoveel vertrouwen heb ik nog in Schachmann).

Thomberg

'@yoeri hij bedoelt denk ik dat voor L. Hamilton en Simmons hetzelfde risico dreigt als voor Cepeda en Bevin in de Giro. Nu rijdt er inderdaad een andere Cepeda rond

MarvinG

Toch gegaan voor:

Roglic (c)
Martin
Padun
Izagirre
Carapaz
Matthews
Cort
Schachmann
Bagioli

Moet stijgen, dus de truipunten van Bernal maar op de bank gelaten. Gokken in plaats van op safe spelen.

ditisdavid

Vandaag kon wel eens een dag worden met veel punten voor de klassementsrenners, genoeg ploegen die reden hebben de vlucht te controleren. Zodoende slechts deels op de vlucht ingezet:

Roglic (C)
Bernal
Yates
G Martin
Ciccone
Matthews
Tratnik
Kron
Storer

Bank: oa Padun, Schachmann

Timvideo

Dat klopt precies Thombeg. De Cepeda hier is geloof ik een neefje ofzo, maar deze in de Vuelta is beter want hij heeft niet vele van ons een loer gedraaid.

Nu ik het erover heb, Padun heeft ook nog niet veel zin. Ik ben 2,5m kwijt voor Simmons en Hamilton, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die 5m betaald hebben voor Pidcock en Padun. Ik heb medelijden met die slachtoffers.

Laatst gewijzigd
Drossard Kudus

'@Ragnar dank, dankzij jou Aranburu vanochend nog vervangen. Wel enigszins jammer want er kwam nog wel een handjevol etappes aan waarbij ik hem vooraan verwachtte.

LeoR 16

Dan heb je eens iemand mee in een vlucht, gaat het peloton rijden .. :/

Thomberg

Dan heb je vluchters opgesteld, gaan ze niet ontsnappen. Gaan veel bankpunten worden dit..

Zadelpen

< 65%. Daar wil ik het even bij laten.

Gruwelijk.

Aanklampen

Genoeg ploegen om de vlucht te controleren?

Jumbo: geven trui weg om niet op kop te hoeven. Gaan ze vandaag rijden? Logisch? lijkt me niet echt
Matthews: Logisch dat die rijden, al is hij geen partij MI voor Roglic.. we gaan het zien
Wanty: rijden om rood te houden, niet voor de etappe..

Dus redelijk verbaasd met dit koersverloop, had veel meer aanvallers verwacht aangezien ik denk dat weinig renners partij zijn. Roglic wil vandaag winnen/moet winnen, anders rijden zijn maten voor niets.

Milanjacks

Mag ik zeggen dat ik het jammer en onverwachts vind wat TJV nu aan het doen is. Er is echt geen touw meer aan vast te knopen.

LeoR 16

Ik denk dat Roglic gisteren op zijn hoofd is gevallen ;)

Nuja, zonder onzin is hij voor vandaag natuurlijk topfavoriet als er geen vluchters wegblijven, dus in die zin is het gedrag van zijn ploeg niet vreemd. Maar je zou toch verwachten dat zowel de ploeg (die niet zo heel dominant is) als de renner (die al vaker wat minder was op het eind van een grote ronde) zich zouden sparen indien mogelijk.

Ik was vandaag zo zeker dat het voor de vlucht was, dat ik zelfs Pidcock heb opgesteld. :D

Laatst gewijzigd
MarvinG

Ik had inderdaad ook verwacht dat AK mannen zich zouden sparen tot de zware derde week. Daarom ook vooral mijn aanvallers opgesteld. Roglic wel kopman gemaakt, dus dat kan misschien nog wat compenseren dan.

Milanjacks

'@Leor

Hij was in drie eerdere etappes ook al het geval en toen kreeg de vlucht wel de zegen. Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat het elke dag kijken hoe de pet van Primoz staat. Dat gezegd hebbende ze kunnen ook zomaar weer stoppen met koers maken dat hebben we ook al eerder gezien.

Laatst gewijzigd
Timvideo

Dat er niet veel aan vast te knopen is beaam ik. Grote verschil vandaag is dat in tegenstelling tot de meeste eerdere etappes Jumbo vandaag geholpen wordt door twee andere teams. Daarnaast weet de ontsnapping dat het niet gaat gebeuren en is het gat niet veel boven de twee minuten geweest. Desondanks fietsen ze nu bijna naar het minimale schema circa 39km/u dus het is allemaal lekker rustig fietsen en dadelijk de finale. De vorige paar etappes ging het lang juist veel harder.

Milanjacks

'@Tim

De kopgroep kan natuurlijk wel harder maar dan gaat het peloton ook harder dus dat heeft geen nut ,het gat is 2 minuten en daar moeten ze het mee doen. Iemand met wonderbenen kan vanuit de kopgroep nog wel winnen. Zie: etappe die Cort Nielsen won.

Aberastuuurrriii

Op Rogliç, G. Martin, Bernal en Carapaz na geen enkele klassementsrenner opgesteld. Ook nog Storer als cap. Wat een pijnlijke etappe gaat dit worden

Laatst gewijzigd
MarvinG

Wellicht schieten er nog enkele puncheurs weg op de laatste klim. Koersverloop hoeft niet te betekenen dat alle AK mannen in een treintje op plek 1 t/m 10 over de streep komen.

ditisdavid

BikeExchange was geheel te verwachten vandaag, Roglic had in het interview voor de start al sterk gehint dat Jumbo ging rijden vandaag (of het logisch is is idd een tweede), en bij een grotere vlucht met renners die korter stonden had Intermarché ook nog meegeholpen. Wel degelijk genoeg ploegen dus, daarbij heb je ook nog de kans dat de vlucht laat wegkomt en in zo'n korte etappe kan dat ook de doodsteek zijn (vergelijk met de 9e etappe in de Tour vorig jaar).

M@thijs

Dames en heren, even een korte vraag. ik doe al ettelijke jaren mee met altijd wel goede scores. Maar deze vuelta zit ik er op twee vlakken volledig naast. Ik probeer erachter te komen welke denkfout ik gemaakt heb dus de vraag is hoe had ik de volgende 2 zaken wel vooraf kunnen voorspellen.

1 storer, ja ik heb hem in mijn team en vaker opgesteld in etappes waar ik een aanvallende klimmer verwacht. etappe 7 ging ik uit van AK en 10 van een punch beide etappes staa hij dus op de bank zijn companen toe te juichen.

2 de sprinters ik ging ervan uit dat demare met de sterkste trein de sprinter van deze vuelta zou worden, hoe had ik kunnen voorzien dat hij slecht zou zijn?
En het opgekeerde voor jacobsen en dainese die ik beide niet in mijn team heb maar in mijn ogen ver overpresteren redelijk uit het niets.

ditisdavid

Alle klassementsrenners mee en toch maar drie man in de toptien. Zoals gebruikelijk gaat het koersverloop inschatten bij mij een stuk beter dan vooraf de juiste pionnen kiezen... wel lichtjes gestegen.

Laatst gewijzigd
vevie

Heerlijk dagje. De nummer 1, 2, 3, 8, 9, 17 en 19 mee: 262 punten. We kruipen richting de 90%

Milanjacks

Ik vind trouwens dat Mas zich wel ontwikkelt op dit soort aankomsten. Dat was een redelijke punch nog!

MarvinG

Cort laat volledig lopen natuurlijk, dus geen punten. Zak weg naar 70%. Wat een drama joh...

1 2 ... 91 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.