Dat klopt precies Thombeg. De Cepeda hier is geloof ik een neefje ofzo, maar deze in de Vuelta is beter want hij heeft niet vele van ons een loer gedraaid.
Nu ik het erover heb, Padun heeft ook nog niet veel zin. Ik ben 2,5m kwijt voor Simmons en Hamilton, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die 5m betaald hebben voor Pidcock en Padun. Ik heb medelijden met die slachtoffers.
Genoeg ploegen om de vlucht te controleren?
Jumbo: geven trui weg om niet op kop te hoeven. Gaan ze vandaag rijden? Logisch? lijkt me niet echt
Matthews: Logisch dat die rijden, al is hij geen partij MI voor Roglic.. we gaan het zien
Wanty: rijden om rood te houden, niet voor de etappe..
Dus redelijk verbaasd met dit koersverloop, had veel meer aanvallers verwacht aangezien ik denk dat weinig renners partij zijn. Roglic wil vandaag winnen/moet winnen, anders rijden zijn maten voor niets.
Ik denk dat Roglic gisteren op zijn hoofd is gevallen ;)
Nuja, zonder onzin is hij voor vandaag natuurlijk topfavoriet als er geen vluchters wegblijven, dus in die zin is het gedrag van zijn ploeg niet vreemd. Maar je zou toch verwachten dat zowel de ploeg (die niet zo heel dominant is) als de renner (die al vaker wat minder was op het eind van een grote ronde) zich zouden sparen indien mogelijk.
Ik was vandaag zo zeker dat het voor de vlucht was, dat ik zelfs Pidcock heb opgesteld. :D
'@Leor
Hij was in drie eerdere etappes ook al het geval en toen kreeg de vlucht wel de zegen. Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat het elke dag kijken hoe de pet van Primoz staat. Dat gezegd hebbende ze kunnen ook zomaar weer stoppen met koers maken dat hebben we ook al eerder gezien.
Dat er niet veel aan vast te knopen is beaam ik. Grote verschil vandaag is dat in tegenstelling tot de meeste eerdere etappes Jumbo vandaag geholpen wordt door twee andere teams. Daarnaast weet de ontsnapping dat het niet gaat gebeuren en is het gat niet veel boven de twee minuten geweest. Desondanks fietsen ze nu bijna naar het minimale schema circa 39km/u dus het is allemaal lekker rustig fietsen en dadelijk de finale. De vorige paar etappes ging het lang juist veel harder.
BikeExchange was geheel te verwachten vandaag, Roglic had in het interview voor de start al sterk gehint dat Jumbo ging rijden vandaag (of het logisch is is idd een tweede), en bij een grotere vlucht met renners die korter stonden had Intermarché ook nog meegeholpen. Wel degelijk genoeg ploegen dus, daarbij heb je ook nog de kans dat de vlucht laat wegkomt en in zo'n korte etappe kan dat ook de doodsteek zijn (vergelijk met de 9e etappe in de Tour vorig jaar).
Dames en heren, even een korte vraag. ik doe al ettelijke jaren mee met altijd wel goede scores. Maar deze vuelta zit ik er op twee vlakken volledig naast. Ik probeer erachter te komen welke denkfout ik gemaakt heb dus de vraag is hoe had ik de volgende 2 zaken wel vooraf kunnen voorspellen.
1 storer, ja ik heb hem in mijn team en vaker opgesteld in etappes waar ik een aanvallende klimmer verwacht. etappe 7 ging ik uit van AK en 10 van een punch beide etappes staa hij dus op de bank zijn companen toe te juichen.
2 de sprinters ik ging ervan uit dat demare met de sterkste trein de sprinter van deze vuelta zou worden, hoe had ik kunnen voorzien dat hij slecht zou zijn?
En het opgekeerde voor jacobsen en dainese die ik beide niet in mijn team heb maar in mijn ogen ver overpresteren redelijk uit het niets.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.