Gesink zou toch ook tirreno kunnen rijden? Is al in Italië? Lijkt me meest logische vervanger eerlijk gezegd.
Bouwman zou ook nog kunnen, leemreize of oomen invliegen ook optie. Ik neem aan wel volle ploeg starten daar, en je wilt iemand in steun vingegaard lijkt me.
Balen voor benoot, leek juist goed in orde te zijn. T had ook.nog slechter kunnen uitpakken, weekje rustig aan, wond laten herstellen en weer gaan. En als hij nog wat kms nodig heeft Drenthe of dedain aan programma toevoegen?
Sam Oomen heeft zich toch redelijk goed laten zien in de afgelopen koersen. Die had ik eigenlijk ook in de Strade verwacht. Dus die lijkt mij de meest logische vervanger. Gesink had 't ook best lastig in de Strade; die staat al voor Catalonie gemeld. Vingegaard mag nu toch wel goed omringd worden en met alleen Kuss is 't een risico. Bij pech is 't dan ook over net als vandaag.
Ach op zich heeft Jumbo met Vingegaard en Kuss gewoon twee mannen die allebei diep in iedere finale erbij moeten zetten. Er zijn twee etappes waar die twee mannen gewoon diep in de finale afgezet moeten worden en het dan gewoon op zichzelf aangewezen zijn.
Met Pogacar en Evenepoel in de race zullen er toch ook al twee andere ploegen zijn die de race onder controle willen nemen, dus het maakt denk ik niet heel veel verschil om een extra hele goede knecht voor het klimwerk te hebben.
Ik begrijp niet welke medische gegevens Jumbo-VIsma deelt en welke niet.
B.v. van Tiesj Benoot staat het in comunique op www.teamjumbovisma.com erg gedetailleerddat hij last van zijn rug hat en dat zijn linkerknie is diep gewond en kon niet gehecht worden.
Wat Dumoulin betreft, is er radiostilte. Cyclingnews schrijft dat Jumbo-Visma Tom´s positieve coronatest niet wilde bevestigen (https://www.cyclingnews.com/news/tom-dumoulin-to-miss-strade-bianche/).
Ik vind het raar, dat alle close contacts vandaag gewoon mochten rijden.
Misschien moet je gewoon iets minder focussen op wat er wel of niet gedeeld wordt. Als Tom geen toestemming geeft over zijn medische gegevens te delen dan doet de ploeg dat ook niet. Benoot heeft daar blijkbaar zelf minder moeite mee. Meer is het niet. Hopelijk is het voorjaar van de Belg niet naar de vaantjes.
Ik vind het wel enigzins vreemd dat we de rugproblemen van Tom via een podcast met Tankink moeten horen, en zijn coronabesmetting via Wielerflits.
Als Tom echt niet wil dat zijn medische gegevens gedeeld worden zou je verwachten dat één van zijn beste vrienden er ook niks over zegt en Wielerflits professioneel genoeg is om het ook niet naar buiten te brengen.
'@Cen Morawec Het is niet JV die de medische informatie van Benoot deelt, maar Benoot zelf. Dat dit dan ook op de website van JV staat is niet meer dan logisch. Oftewel Dumoulin is meer gesloten mbt het delen van informatie dan Benoot. Het is namelijk aan de renner welke medische informatie gedeeld mag worden. Dit is zelfs in de wetgeving vastgelegd.
quote:
"Gesink klinkt heel logisch inderdaad, of anders Roosen voor Kooij erbij. Iemand anders dan de reeds in Italië aanwezigen lijkt me vrij onwaarschijnlijk."
Je kan natuurlijk de klimploeg thuislaten of op hoogtestage sturen. Dan is Dekker ook goeie optie.
@tdola
Ja ik zat later ook aan Foss te denken. Als hij weer ok is en virusvrij dan is hij een prima vervanger voor Benoot.
Vraag van Cen is in dit geval juridisch niet helemaal irelevant.
Het gaat echter niet om het delen van persoonlijke gegevens, maar om het voldoen aan de eisen van de UCI en de organisator. Elke racer (i.e. namens hem de ploeg) moest binnen 48 uur voor de start een negatieve PCT-test indienen.
Cyclingnews heeft niet gevraagd: vertel eens wat over Tom´s gezondheid... De vraag moet geïnterpreteerd worden asl: voldoen jullie aan de regelement en heben jullie negatieve tests ingediend?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.