Van Hooydonck mooie stap gezet. Lijkt me sterker geworden op de hellingen en daar in de pikorde Teunissen voorbij. Teunissen die dan wel weer indruk maakt op het vlakke. Fantastische beurt! Ik duim ervoor dat Primoz mee naar Sanremo gaat. Als je Roglic, van Aert en Laporte bij de eerste 10 over de Poggio krijgt, is er veel mogelijk. Dit was in elk geval genieten van een geweldige teamprestatie.
Ja, 2 van de drie Laporte, Teunissen en Van Hooijdonck gaan denk ik mee naar de TDF. Laporte lijkt op pole position te liggen. Van Hooijdonck heeft in de Vuelta vorig jaar heel veel indruk gemaakt. En nu weer, vlak na een tragische gebeurtenis in zijn privé leven. Dat vind ik extra knap. Wat Beer eigenlijk zegt, waar heeft Van Aert meer behoefte aan in de TDF. Ik denk dat Teunissen een iets betere lead out Is dan Nathan.
Na een paar dagen boven de pot te hebben gehangen, vandaag eindelijk weer wat fitter en ik ben blij dat ik deze putsch live heb kunnen zien. Een genot om te zien hoe de ploeg al voor het klimmetje het hele peloton op een lint trok en daarna deed Laporte nog even de gashendel open. Uiteindelijk wint hij natuurlijk omdat deze zege hem nog gemotiveerder maakt om voor de kopmannen te gaan werken straks. Speciaal woord van dank aan Mike en Nathan die echt een dijk van een koers vandaag reden en mede verantwoordelijk voor dit succes zijn. Ongekend!!
Op zich lijkt me de keuze (inhoudelijk) niet heel moeilijk voor de Tour
Roglic (kopman)
Vingegaard (schaduwkopman/meesterknecht)
Kuss, Dennis, Benoot (klimmen, heuvels)
Van Aert (voor alles!)
Laporte (vlakke en van aert)
Van Hooijdonk (bewaker Roglic).
Echter....geen nederlanders in een nederlands team. Dat zal de sponsor niet willen denk ik, dus teunissen (ipv Nathan) en kruijswijk (ik weet dat ie al op de lijst staat, maar vind hem geen knecht). Echter als ik kijk naar bovenstaande team....wie moet er voor hem uit??
Kruijswijk is van de renners die opgaan voor de Tour de France de vierde klimmer (hoewel vorig jaar in de Vuelta in sommige ritten beter dan Kuss, overal is hij dat niet). Aangezien ze in het hooggebergte de strijd in de breedte willen aangaan met Pogacar/UAE hoort hij daarmee gewoon in de selectie thuis.
'@rahimns: ik hoop dat jumbo dat doet ja.. Ik heb echt verslagen voor de tv gezeten toen kruijswijk viel in de giro. Dus sympathieke gast, maar moet altijd in een ronde groeien. Als ik naar de tour kijk ligt het zwaartepunt in week 1 en 2 en langere stijle klimmen in week 2..met vingegaard en kuss heb je daar uitstekende mannen voor....enfin....na afgelopen zaterdag kunnen we op veel hopen, maar wat jumbo ook probeert...poga (en heel uae) is normaliter te sterk...ik hoop het niet overigens...(ventoux was op dat gebied hoopvol) zeker in week 2 moeten ze het gat slaan.
Mijn ideale ploeg heb ik al eerder neergezet en ik zou Nathan sowieso meenemen voor de Martin rol, het seizoen is weliswaar net begonnen maar die heeft weer stappen gezet. Voor de rest is er dan nog één plekje over en dat wordt een geweldige strijd tussen Mike, Laporte en Tiesj. Voor alle drie valt veel te zeggen maar ik vermoed dat de ploeg zal kiezen voor een extra pion voor het groen van Wout en dan zou het tussen Mike en Laporte gaan. Wordt nog een geweldige slag tussen die renners.
Een Tour met tempoklimmers, boel-bij-elkaar-houders en andere aanblijvenhangers zal anno 2022 in 9 van de 10 keer worden gewonnen door Pogacar. Ik kan me nog diverse bergetappes van de afgelopen jaren herinneren waarin Kruijswijk een belangrijke aanvallende rol heeft gespeeld in een overtalsituatie. Dat lijkt me wél een manier om Pogacar te verslaan.
Daarmee kan je eigenlijk zeggen dat het peloton verrast is door de coup? Ik had het idee dat veel ploegen een semi gesloten laatste keer bergop bedachten, met een paar b-sprinters die er af waaiden. Niemand had op een sprint bergop gerekend zoals TJV die voorbereidde en daardoor werd het aanklampen. Als er dan een gaatje is...
Zo sprokkel je wel. En ik denk dat je ook onverwacht moet gaan denken voor de tour: oftewel veelzijdige en klimmende krachten. Benoot is dan bijna logisch en wie Wout loodst kan Laporte of Teunissen zijn. En Chris klimt voorlopig iets beter, dus die heeft een streepje voor.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.