Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 103 ... 349 350
kelderfan

=================

Laatst gewijzigd
kelderfan

weer een blz

Beer

Mooi dat geloof in Kruijswijk dat hij de Tour nog mee kan beslissen. In de Emiraten ligt er niemand meer wakker van vrees ik. Doe mij maar allrounders als Benoot en Laporte waarmee je op andere terreinen oorlog kan maken en Pogacar onder druk zetten.

S. Morgenstern

Benoot is ook een steengoede renner, maar de keuze voor de betere klimmer is op die plek in de selectie natuurlijk heel goed te begrijpen wanneer je er zonder agenda naar kunt kijken.

YogiBear

Een extra klimmer in de selectie is volstrekt logisch en zou überhaupt geen discussie moeten zijn. Of het dan Kruijswijk moet zijn of een ander zou je nog over kunnen discussiëren. Benoot, Laporte en Teunissen is gewoon overkill en niet noodzakelijk voor een ploeg die als belangrijkste doelstelling geel heeft en als tweede doelstelling groen. Alleen als je die doelstelling omkeert, zou je deze discussie moeten hebben, maar dat doet TJV niet; geel is en blijft het belangrijkste. Ik zie ook niet in hoe je oorlog op andere terreinen kunt maken en het daarmee Pogacar en zijn team lastig kunt maken.

Laatst gewijzigd
KJP

'@Yogibear

Ik vind dat je wel heel erg in hokjes klimmer en niet klimmer denkt om eerlijk te zijn.
Kruijswijk = klimmer
Benoot, Laporte, Teunissen = Niet klimmer

Maar ik denk dat je daarmee geen recht doet aan de verhoudingen zoals ze daadwerkelijk zijn. Gezien Kruijswijk zijn optredens als knecht tot nu toe denk ik dat je je zelfs af kunt vragen over een volgordelijkheid van klimmers op deze manier:

Roglic, Vingegaard, Kuss, Benoot, Dennis, Van Aert, Laporte, Teunissen niet gewoon gelijkwaardig is aan
Roglic, Vingegaard, Kuss, Kruijswijk, Benoot, Dennis, Van Aert, Laporte.

Nu goed, het is een non-discussie, want Kruijswijk gaat gewoon mee. Maar op dit moment denk ik dat van alle acht de renners die mee gaan, de rol van Kruijswijk het kleinst gaat zijn, en het makkelijkst opgevangen kon worden door andere. Nu betekent het mee gaan van Kruijswijk hoogstwaarschijnlijk dan mannen als Benoot/Dennis/Wout/Laporte nog eerder aan de bak moeten. Waarbij ik de vraag durf te stellen of Kruijswijk zelf nog heel veel extra kan leveren op het moment dat Dennis & Benoot klaar zijn met hun werk.

Maar goed, het zal ook liggen aan welke versie van Kruijswijk daar start. Ik heb in bovenstaande vooral de Kruijswijk van 2020 en 2021 in gedachten, die me zelden heeft kunnen overtuigen. Als het de Kruijswijk van 2019 is dan zal hij ook als knecht wel meer kunnen leveren dan hij tot nu toe heeft laten zien.

Laatst gewijzigd
Beer

Het verschil in klimcapaciteiten tussen Kruijswijk en Benoot mag dan in het voordeel van Kruijswijk zijn, het is niet dermate groot dat hij Benoot bergop helemaal naar huis fietst. Benoot bergop niet onderschatten; 2 in Parijs-Nice, 4e in de Tirreno en in Zwitserland. Die man kan een berg op. In een team waarin je met Roglic, Vingegaard & Kuss al 3 man bij de laatste 15 hebt, zit je daar achter met Dennis, Benoot & van Aert wel dik genoeg in renners die bij de laatste 25 kunnen blijven. Misschien niet dag na dag, wat Kruijswijk misschien kan, maar wel elk op z'n beurt. Met Benoot heb je verder het voordeel dat hij zich vlotter in een knechtenrol schikt en ook op andere terreinen uit de voeten kan (heuvels, het vlakke, waaiers, kasseien); allemaal terreinen waar Kruijswijk minder in uitblinkt. Bovendien heb je met Benoot een extra man in wiens wiel je Roglic kan posteren. Twee jaar terug was het enkel van Aert die dat kon. Nu heb je met Laporte, Benoot en Van Hooydonck heel wat meer opties. Ik denk niet dat het de bedoeling mag zijn om Pogacar bergop te versmachten met een sterker klimmersteam. Pogacar heeft ondertussen zijn eigen klimtrein (Majka, Bennett, Soler...) die moeilijk te ontregelen valt. Volgens mij heeft Roglic meer aan een sterk allround-team & is de beste Kruijswijk gepasseerd.

madeinstars

Ik begin ook steeds minder plek voor Kruijswijk te zien in de tour ploeg. Voor het seizoen begon was ik ook nog fervent voorstander van Teunissen t.o.v. Laporte in de Tour, maar met wat Laporte nu al laat zien... Als dat zo door gaat kan je die niet thuislaten.

Ik begin te geloven in een Nederlanderloze tourploeg. Alleen Zeemans liefdesrelatie met Kruijswijk zou de doorslag kunnen geven.

mitchel_91

Laten we nog even wachten met kruijswijk helemaal af te schrijven. We kunnen hem pas goed beoordelen als we in het hooggebergte komen. Daar is hij dit seizoen nog niet geweest…

xistnc

Majka, Bennett, Soler... En als je die drie namen achter elkaar intypt komt er niet een moment dat je denkt: oh, wacht, laat maar?

madeinstars

Zou daar toch Almeida en McNulty wel bijzetten voor een realistischer beeld, maar dan nog denk ik dat Jumbo in de breedte nog wel de overhand heeft ten opzichte van UAE. Zeker met de x-factors Dennis en Van Aert, die heel veel rollen kunnen vervullen.

Rawolf

Om tot een goede afweging te komen op het aantal klimmers in de tourselectie moet je de bergetappes zeer gedetailleerd gaan bekijken en alle mogelijke scenarios op een rijtje zetten. Niemand binnen dit forum neemt de moeite dat te doen.

Vanuit een simplistischer standpunt ben ik ook van mening dat ploeggenoten voor iemand als Roglic essentieler zijn in waaieretappes dan bergetappes. De vraag is echter, is van Aert + 1 klassieke renner niet al meer dan genoeg vuurkracht. 2e vraag is gaat dit ook uitmaken tegen Pogacar. Tadej Pogacar is een complete renner, kan beter waaierrijden dan Roglic, in wat voor scenarios kan je hem eraf krijgen om te profiteren van extra motoren bv in de vorm van Teunissen.

Met de vorm die Laporte nu tentoonspreid lijkt hij me de man die zich sowieso in de tourselectie gaat plaatsen als 'teunissen-upgrade'

Beer

'@xistnc; waarom 'laat maar'? UAE zit dik in de klimmers; Majka, Bennett, Soler, Almeida, McNulty, Formolo, Hirshi... ik denk dat Pogacar met een sterk klimteam naar de Tour gaat.

Ook niet onbelangrijk om Roglic (en Vingegaard) heelhuis tot aan de bergen te krijgen. Ik vermoed dat ze zich nooit zo veilig gaan voelen als achter de brede ruggen van Dennis, Van Hooydonck, Laporte, Benoot en van Aert.

Murcia

Ik vind het met de kracht van het klimteam van UAE wel meevallen, alleen Almeida is een echte aanwinst (rijdt trouwens geen Tour) maar Bennett moeten we niet opeens veel groter gaan maken dan hij is en Soler is enorm wisselvallig. De strategie zal in de Tour vooral afhangen van het overleven van de eerste etappes en de hectiek daar en vervolgens de bereidheid om te pokeren met een Vingegaard zoals in Baskenland vorig jaar. En voor de rest staat het afschrijven van Kruijswijk hier in schril contrast met zijn selectie voor de Tour. Vorig jaar in de Vuelta was het niveau van Steven al weer goed te noemen en zijn enorme ervaring in het rijden van grote rondes is altijd een plus.

Yeez

Roglic
Vingegaard
Kruijswijk
Kuss
Dennis
V aert
Laporte
Benoot (voornamelijk rol op het vlakke, multi-inzetbaar)

Als Kruijswijk een probleemloze voorbereiding draait zit hij in het hooggebergte bij de beste 10/15 klimmers. Die gaat van grote waarde zijn

madeinstars

Als Kruijswijk meegaat, zou ik Benoot vervangen door Van Hooydonck. Lijkt me dan wat meer gebalanceerd.

Quesada Quesada

Waar je het 1-op-1 vrijwel zeker zal afleggen tegen Pogaçar, is in de ondersteuning eigenlijk op iedere plek Jumbo sterker dan de ploeg van UAE. Het zal komende zomer dan ook echt neerkomen op het maximaal uitbuiten van je ploeg. Zoals gisteren in PN waar je door goede positionering en de kracht van je ploeggenoten tijd pakt op concurrenten. Vorig jaar Baskenland is ook een mooi voorbeeld.

Mits Jumbo komende zomer tegen wat minder pech aanloopt dan vorig jaar (of iig minder dan de UAE ploeg) dan zie ik met vol vertrouwen tegemoet.

Laporte zou ik 100% zeker meenemen. Wat een sterke renner is dat.
Kruijswijk kan ook nuttig zijn in de ondersteuning bergop. Mits hij de vorm en conditie van 2019 of van eind vorig jaar heeft.

Petje

Als Kruiswijk tot de Tour weer niets laat zien moet er nagedacht worden over een andere renner.

kelderfan

Dat wordt duidelijk aan het eind van deze week. Zoals ik tot nu toe zie is de samenstelling voor de TdF.
Roglic, Van Aert, Dennis, Kuss, Vingegaard, Laporte, Van Hooydonck en Benoot/Kruijswijk.
Dus 4 klimmers en 4 sprinters/tijdrijders.

Rawolf

Vergeet niet hoe goed Dennis, Benoot en van Aert klimmen. Die kan je ook gerust onder klimmers rekenen. En zelfs Laporte is er echt niet bij de eersten af. Je kan zo'n renner een andere rol geven en de 8e man meer op vorm selecteren.

Roglic
Vingegaard
Kuss
Dennis
V Aert
Laporte
Benoot

Michieltje

Van Aert is volgens mij beloofd extra ondersteuning te krijgen voor het groen. Dan zet je toch geen Benoot voor in?

Beer

Tja; extra steun kan ook door andere mannetjes te voorzien om zijn 'knechtenwerk' over te nemen. Een klimmer minder en een Laporte/Benoot meer.

Murcia

Benoot is van vele markten thuis maar een piloot voor een sprinter vind ik hem niet, als Wout een mannetje in dienst voor groen mee krijgt zijn Mike en of Laporte logische namen.

Binda

Ik zou graag een Nederlander in de ploeg zien. Bij voorkeur Teunissen. Waarom zou ik anders als Nederlander mijn boodschapjes bij de Jumbo doen? Zoals de vlag er tegenwoordig bijhangt heb ik liever dat jumbo een Nederlandse PCT ploeg sponsort dan dit vreemdelingenlegioen.

S. Morgenstern

Ze hebben gekozen voor de vier beste klimmers, Dennis als alleskunner en Van Aert als extra kopman. Ik zou die laatste twee plekken invullen met renners die Van Aert goed bij kunnen staan bij zijn missie (en daarnaast op dagen als vandaag het verschil kunnen maken voor Roglic), aangezien de selectie op andere terreinen al sterk genoeg is voor de gele ambities.

Laporte lijkt me wat dat betreft een zekerheid en Teunissen zou ik als sprintaantrekker een streepje voor geven op Benoot.

1 2 ... 103 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.