Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 104 ... 349 350
AWestie

Ik zit echt totaal anders in de wedstrijd dan @Binda. De kopman is het belangrijkst en die zijn Sloveen en Belg. Wie er om heen fietst maakt me weinig uit, al is het vast handig voor Herman & Dione om wat meer keus te hebben voor hun babbelprogramma.

Laatst gewijzigd
Yeez

Laporte met berewerk. Jakobsen zat op een gaatje en dat was het moment geweest voor Wout om te gaan. Doordat hij er zo’n korte sprint van maakte kwam jakobsen met meer snelheid erover (heeft een betere aanzet). Wout lag op de finish pas op snelheid. Een lange sprint was zijn enige kans geweest

Michieltje

Kruiswijk auw

Yeez

Onnodige val waar Steven niks aan kon doen…

tdola

Kruijswijk klassement definitief weg, maar iig gefinisht, hopelijk valt schade mee, leek flinke smakker.
Roglic in orde, nog dag geel voor Laporte.
Aan de snelheid van Jakobsen viel weinig te doen.
MOrgen dagje rustig aan? Of weer waaiers?

Yeez

Mmm twijfel toch. Jakobsen is natuurlijk intrinsiek sneller dan v aert, zeker als het op de aanzet aankomt, maar wout was op de meet pas echt op snelheid. Jakobsen start zijn sprint eerder door dat gaatje en komt met meer snelheid over v aert heen, die veel te lang bleef zitten. Als Wout eerder zijn sprint inzet moet ik het nog zien

KJP

Jakobsen deklasseert van Aert hier gewoon. Verder geen woorden aan vuil maken.

kelderfan

JV prima in orde met een sterke Nathan Van Hooydonck en een prima Christoph Laporte. Jammer dat Wout zich liet verrassen, maar morgen is de kans groter, want er moet meer worden geklommen.

Petje

Van aert is echt goed in een sprint bij een lange sprint, dit was kort. Verder 2 en 3, weer top. Morgen mooie finale! Hopelijk kan Kruiswijk nog veel knechten!

Laatst gewijzigd
Beer

Als je hiervoor woorden als 'declasseren' moet gebruiken, declasseer je vooral jezelf. Jakobsen is gewoon iets sneller, geen schande om van te verliezen. Yeez legt verder goed uit hoe van Aert z'n enige kans liet liggen. En breng ook maar in rekening dat Wout vandaag en gisteren meer werk verzette dan Jakobsen.

KJP

Dit was gewoon met sprekend gemak iemand wegzetten. Dan kun je in wielertermen het woord declasseren gebruiken. Jumbo deed het met Laporte fantastisch, maar Jakobsen was gewoon te goed.

Waarom je dan nog moet doen alsof Van Aert hier had kunnen winnen terwijl hij nauwelijks uit het wiel van zijn leadout kon komen ontgaat me.

tdola

Van emden goed in ITT, Affini en vooral VIngegaard wat teleurstellend.

Petje

Vreemd dat de tijdritten tegenvallen.

Cycling

'@Petje Ik vind de tijdrit van Van Emden niet tegenvallen. Affini is in UAE niet gestart vanwege ziekte volgens mij. Het kan goed mogelijk zijn dat hij nu nog niet 100% is. Alleen Vingegaard valt tegen. Zeker gezien zijn overwinning kort geleden, maar misschien rijdt hij sterker bergop.

Laatst gewijzigd
tdola

Schade Dennis en kruijswijk lijkt mee te vallen, dus dat is mooi.

Yeez

Kruijswijk maakte een beste smakker, dus dat is mooi als dat meevalt. Die van Dennis viel relatief gezien wel mee

Petje

Ja Affini is te verklaren dus. Van Emden prima hoor. Jammer van Vingegaard. Benieuwd ook naar Kooij. Lijkt stappen te zetten zoals hier gezegd

YogiBear

'@KimJungPoels Dit is echt iets compleet anders dan declasseren. Als Van Aert niet was gevallen twee dagen rustig in het wiel had gezeten, had je die term kunnen gebruiken. Nu is het een intrinsiek snellere sprinter die onder ideale omstandigheden wint van een Van Aert die twee dagen veel werk heeft verricht. In dit geval mocht en kon Jakobsen niet verliezen, wat hij dan logischerwijs ook niet doet.

KJP

Jullie doen net alsof Jakoben vandaag een beetje heeft kunnen freewheelen, maar waaier rijden is ook voor hem zwaar. De meeste sprinters rijden zich daar normaal veel meer leeg dan van Aert, dus is gewoon heel knap van Jakobsen dat hij zich de hele dag probleemloos gemanifesteert heeft voorin. Daarnaast was de move van Laporte een meesterlijke en heeft Jakobsen daar perfect op gereageerd, om daarna met sprekend gemak in een pedaalomwenteling of vijf Wout nog voorbij te gaan.

Als jullie zoveel moeite hebben met declasseren prima. Maar Jakobsen was hier gewoon een paar niveau's beter dan de rest, zoals hij dat het hele seizoen al overal is als het op zijn sprint aan komt. Dat er dan nog iemand met Hmm ik twijfel toch of het anders af had kunnen lopen komt verwondert me gewoon.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@KJP
Alleen zat Jakobsen de laatste 30 km in het wiel en Van Aert heeft 't werk niet geschuwd. Tevens is hij wel een van de slachtoffers van de onnodige valpartijen. Hopelijk heeft dat verder geen gevolgen.
Toch is de zege van Jakobsen gewoon verdiend met een wiellengte. Dat geeft ook Van Aert ruiterlijk toe.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kimjungpoels tuurlijk is Jakobsen de snelste. Dat betwist ik niet. Zeker zijn aanzet is ongezien. Ik denk alleen dat v aert een kans had gehad door er eerder aan te beginnen (220/230 meter ipv 120/130). Jakobsen zat toen op een klein gaatje namelijk. Door langer te wachten kwam Jakobsen nu met meer snelheid van achteruit. Dan ben je sowieso gezien

Rahim Vlasblom
admin

Sprinters kunnen over het algemeen best aardig waaierrijden en dit noem ik ook geen declasseren.

Quesada Quesada

Tamelijk bizar dat Affini en Vingegaard vandaag een tragere tijd dan bijv een Lopez neerzetten. Zeker als je zag hoe goed Affini vorige week in België reed. Het zag er vandaag ook heel schokkerig uit. Vingegaard is aan het begin van het seizoen vaak nog wisselvallig, dus die kan later deze week echt nog wel veel goedmaken.

Laatst gewijzigd
goldone123

Ja, komt wel goed met hem seizoen is nog lang.

KJP

Tsja, ik had zelf eigenlijk de indruk dat Wout al moeite zat had om überhaupt over Laporte heen te komen. Dus ik weet niet of dat echt een optie was op 200+ meter van de streep. Maar goed, ook dan denk ik dat de uitslag niet anders was.

1 2 ... 104 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.