Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 11 ... 349 350
Yeez

Volgende pagina

$kedel

Het word er alvast niet makkelijker op als v Aert voor groen wil gaan. Contract tot 2024 dus die moeten ze dan maar ondersteunen zeker? :p
Het is zo slecht verenigbaar met de gele trui als hoofddoel.

kelderfan

Waarom slecht verenigbaar? Van Aert geeft aan dat hij Primoz Roglic blijft ondersteunen. In die ritten waar Wout mee kan doen voor ritzeges/goeie klasseringen, heeft hij met Dennis/Kuss/Gesink? voldoende steun om uit de problemen te blijven. Het enige probleem blijft de invulling van de rol van Tony Martin. Van Hooydonck lijkt een goed alternatief.
Niet 100% maar hij komt in de buurt en dan zijn Gesink/Teunissen de beste mensen om dat verschil in te vullen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat is dat toch met die fixatie op Tony Martin... je moet geen renners kopiëren of rollen gaan invullen van vorige edities met renners die je niet meer hebt. Er is geen probleem. Ga uit van de selectie die je nu hebt en hoe je de best mogelijke selectie kan maken om je doelen te bereiken. Pogacar en UAE hadden de afgelopen 2 jaar ook geen Tony Martin tot hun beschikking. En laten we wel wezen, ik vond het een fantastische wielrenner maar hij heeft 1x een grote ronde kunnen uitrijden de afgelopen 3 jaar. Met alle respect, de huidige ploeg heeft klasse genoeg om een 8 renners te vinden die kunnen helpen om Van Aert en Roglic hun doelen te behalen... ook zonder Tony.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Jij onderschat de rol van Tony Martin & Co. Waarom denk je dat Dennis is gehaald voor de GT's.
Omdat Dennis heeft laten zien, dat hij zijn kopman goed ondersteunt. Maar Dennis is geen Martin. Dus wat is er mis met "fixatie" in deze.
Een ploeg zoekt altijd renners, die passen in hun plaatje toch. En ja met de focus op de TdF.
1) wie kan die rol van "Tony Martin" het beste invullen van de huidige selectie?
2) wie kan het beste Wout Van Aert steunen om de zeges binnen te halen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Martin & co ?? Ik onderschat helemaal niemand maar je hebt nu eenmaal geen kloon van hem. Je hebt een hele sterke selectie van 28 renners waar je er 8 uit moet selecteren die in staat zijn het geel en groen naar Parijs te brengen en dat zal prima te doen zijn. Daarvoor hoef je niet te kijken naar het verleden.

AWestie

Wat Martin deed in de Tourselectie is niet heilig. Andere renners in de selectie kunnen wat mij betreft zelfs een betere rol invullen voor én groen én geel.

Michieltje

Ik vond van Hooijdonck in de Vuelta eigenlijk veel indrukwekkender dan wat Martin in zijn TDF heeft laten zien

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel
Daarom benoem ik Van Hooydonck ook om die rol uit te voeren in de TdF-ploeg..

Rawolf

wees wel bewust van het immense niveauverschil tussen Vuelta en Tour, zou daar niet direct conclusies aan verbinden.

Laporte of Teunissen zijn renners met veel meer staat van dienst en ervaring die in mijn ogen veel logischer zijn om mee te nemen in een tourselectie waar vHooydonck eerst nog jaar(en) ervaring moet gaan opdoen.

Laporte 7 keer de tour gereden, vHooydonck enkel 2 maal de Vuelta

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, @Rawolf
Dat klopt helemaal. Het is volgens mij Van Hooydonck of Mike Teunissen, die in de TdF zullen acteren, naast Laporte.
Alleen als Dylan Groenewegen de Giro gaat rijden, dan is Mike de beste lead-out voor Dylan,
Dat is wel een moeilijke keuze,

Michieltje

Daar heb je een punt, maar ik was wel onder de indruk van hem...net als kelderfan

Beer

Komaan Benoot; tekenen!

kelderfan

Ja, dat ligt elke dag weer op mijn lippen, maar 't blijft bij hopen.😒

Leendert82

Als TJV echt een type renner als Martin naar de Tour wilt meenemen dan zou ik eerder voor Affini kiezen.
MAAR met het nieuws dat Wout voor Groen wilt gaan denk ik dat Wout Laporte en Teunissen mee krijgt.
Die kunnen heel goed op het vlakke de kopmannen ondersteunen en dan ook nog wel voor een leadout zorgen. Dennis gaat denk ik de rol van Wout in 2019 overnemen om overal bij Roglic te blijven en hem zoveel mogenlijk uit de wint te houden en om vooraan in het peleton te blijven. Ook bergop kan Dennis heel lang mee en belangrijk zijn in de bergtrein.
Jumbo-Visma hoeft niet de rol van Tony Martin te kopiëren omdat ze denk ik niet de hele Tour gaan controleren en op kop rijden vanaf dag 1 zoals in 2019.
Als dit wel de plan is dan gaat dat ten koste van of Laporte of Teunissen in hun sprint voorbereiding en kunnen ze idd beter een renner als Affini of van Hooydonck meenemen.

Groenewegen gaat waarschijnlijk met zijn eigen sprint trein werken vanaf het begin van het seizoen. Daar past een Affini en Dekker prima in mischien willen ze er nog een erbij hebben zoals Roosen voor de Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Of Laporte naar de Tour gaat zal vooral afhangen of hij iets ziet in een rol als leadout voor Van Aert. Geen idee of hij dat wil en kan, de snelheid heeft hij natuurlijk wel. Maar anders heeft het weinig zin om hem mee te nemen, er is geen ruimte voor een snelle renner met ambitie voor etappe zeges naast Wout. Dus als hij zich kan vinden in die rol dan vind ik de combinatie met Van Hooydonck ook de meest logische, anders is Mike ipv Laporte de meest geschikte renner.

Leendert82

Over Benoot denk ik dat er het pas tijdens of vlak voor de ploegen presentatie te horen krijgen.

Murcia

Tiesj heeft gewoon een contract voor volgend jaar bij DSM, dus ondanks de geruchten is dat voor mij het uitgangspunt. Met zijn vriendin verwacht hij rond deze dagen een gezinsuitbreiding en daarom hoor je verder ook niks. Maar is er een verandering in zijn werkgever voor het komend jaar zullen wij het binnen nu en twee weken weten ivm de trainingskampen van de diverse teams.

Leendert82

Ik zie geen reden waarom Laporte niet een sprint wil aantrekken voor Wout. Hij kent zijn plaats in de ploeg en zal daar genoegen meenemen.
Als hij dat niet wil gaat hij niet naar de Tour (dus lijkt het me een logische keuze) en kan TJV een type als van Hooydonck or Affini meenemen.

Yeez

Dat jij dat allemaal weet joh

Rawolf

Laporte recent nog n Tour voor Viviani geknecht en hij zal wel niet helemaal op z'n achterhoofd gevallen zijn.... Cofidis verlaat je niet voor Jumbo-Visma als vrijheid je grote vereiste is.

kelderfan

Roglic is toch wel een kanjer. Hij is er om de zieke Van Aert te vertegenwoordigen bij de uitreiking van de kristallen fiets.
Die twee moeten volgend seizoen wederom de WT-punten scoren. Go, go Primoz & Wout.

Murcia

"Die twee moeten volgend seizoen wederom de WT-punten scoren."
Nogal raar dat je Jonas niet eens noemt die werkelijk een karrevracht aan WT punten dit jaar voor de ploeg behaalde en met deze formulering zie je dit hem dus niet herhalen. Verder zie ik met de aankopen en renners die ik nog altijd niet heb afgeschreven zoals Dumoulin en Groenewegen wel meerdere renners in staat om een wellicht wat bescheidener maar toch niet verwaarloze bijdrage te leveren aan het puntentotaal.

Michieltje

Zijn er wel eens eerder renners pas in december gecontracteerd ?

Murcia

'@Michiel
Volgens mij niet bij renners met een doorlopend contract, vrije renners zie je wel vaker op het laatste moment worden opgepikt. Natuurlijk is de vraag of het als Tiesj een overstap zou maken de werkelijke deal al eerder is gesloten en ze kozen voor een goed persmoment zeker met de gezinsuitbreiding die speelt bij de fam. Benoot. Ik ga er gewoon van uit dat hij blijft bij DSM en mocht hij alsnog naar TJV komen is het natuurlijk een ijzersterke aanwinst.

1 2 ... 11 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.