Ze zochten nog een allrounder en dan is Tiesj wel de beste kandidaat. Ik denk dat het wel rond gaat komen zeker nu de trainingskampen er aan zitten te komen. Hoewel begrijpelijk de aandacht zal uitgaan naar zijn rol in het voorjaar is hij voor klassementsrenners als Primoz, Jonas en Tom ook een zeer waardevolle renner. Hij kan als klimknecht ook bijzondere dingen doen. Maar zoals ik eerder zei, met de ploeg die je nu kunt opstellen in het voorjaar mogen de ambities ook hoger zijn.
'@rahimns
Officieel heeft de ploeg niet gezocht maar onofficieel duidelijk wel, want je kunt budget niet zomaar in zetten.
Maar het is wel een buitenkansje om Tiesj te halen. Het is wel opvallend, dat DSM steeds de klos is.
Maar ik ben blij als 't lukt. Want dan heeft de ploeg voor de klassiekers genoeg mogelijkheden.
quote: Nieuwsblad; "Na Ilan Van Wilder vertrekt ook Tiesj Benoot vroegtijdig bij Team DSM. Onze 27-jarige landgenoot verbrak in onderling overleg zijn contract bij het Nederlands-Duitse wielerteam en gaat aan de slag bij Jumbo-Visma, de ploeg van Wout van Aert."
Bij onze zuiderburen weten zij 't al, dat de "overgang" een feit is.🎁🤔
First World problems Michiel, maar ik moet ook weer eens naar mijn opstellingen gaan kijken. Het contrast met een paar jaar geleden waar je soms moeite moest doen om tot acht namen voor de Tour te komen en nu waar je twee gelijkwaardige ploegen naar Kopenhagen zou kunnen sturen is immens. Zoals in het voetbal worden de topteams sterker en sterker en als fan van TJV zit ik aan de goede kant van de score maar voor de wielersport in het algemeen ben ik niet zo overtuigd van de positieve uitkomst van deze ontwikkeling. Mijn zorg blijft zitten in de talentontwikkeling maar dat doet niets af aan de waarde van deze transfer.
De talentenontwikkeling zit goed in balans, want er zitten weer een paar jongens bij 't opleidingsteam, die in aanmerking voor de overstap zullen komen. STAUNE-MITTET, Johannes, VAN DIJKE, Tim zijn al binnengehaald, maar PLUIMERS, Rick, HAGENES, Per Strand en ook VAN BELLE, Loe zijn daar goede voorbeelden van. Voor de laatste twee wordt 't een jaar later natuurlijk.
Wat dat betreft is HERZOG, Emil een goed voorbeeld om te halen.
@Michiel
Gordon is volgens mij een zanger. Niet mijn favoriete zanger.
@rahimns
Wij hebben zeker geen inzicht wat betreft 't kasboekje. Maar TJV is al langer bezig met de versterking voor de Vlaamse klassiekers en dat bericht over Benoot is al een paar maanden oud. Alleen wordt 't nu pas echt zeker.
Dus hebben zij alle tijd gehad om 't kasboekje bij te werken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.