Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 13 ... 349 350
kelderfan

'@Michiel
quote: Nieuwsblad, Wim Vos; “Tiesj Benoot mag zijn vrijheid herwonnen hebben, zonder prijs komt ze niet. Bij Jumbo-Visma rest hem maar één rol, die van knecht."
De zuiderburen zijn 't met je eens. Ik dacht echt aan een kanjer binnenhalen, maar zo wordt je weer met beide benen op de grond gezet.

Yeez

Inderdaad. Die Wim Vos zeg

kelderfan

Dat was kennelijk geen verrassing voor jou @Yeez

Murcia

Wim Vos trapt dan ook een gigantische open deur in want in deze ploeg zit hij qua prestaties ook onder de kopmannen. Bovendien sluit een rol onder Wout niet uit dat je toch successen kunt halen, maar de realiteit is dat Tiesj noch een ferme sprint dan wel splijtende demarrage heeft wat de kans op individueel succes kleiner maakt dan bv een Laporte die wel over een sterk eindschot beschikt. Tenslotte weten we niet of Tiesj juist voor een rol in de relatieve luwte heeft gekozen en geen ambitie meer heeft om vol voor een kopmanschap te gaan. Die druk is immens. Overigens feest in huize Benoot want Tiesj en Fien hebben hun spruit vandaag geboren zien worden.

kelderfan

'@Murcia
Dat laatste geeft hem vleugels en daarmee gefeliciteerd. Ook baas Plugge heeft kaarsjes uitgeblazen en ook hij mag gefeliciteerd worden met zijn verjaardag en 't binnenhalen van een grote vis.
Wout zal wel een fietstochtje hebben gemaakt om bij huize Benoot de felicitaties over te brengen.

Quesada Quesada

En het is rond. Prachtige selectie voor komend jaar.

jvh93

Wederom een goede aankoop, prima transferperiode voor jumbo. Wat een weelde, dit is weleens anders geweest

Michieltje

Tis rond, 2 jaar

Rawolf

Geweldige aanwinst voor de ploeg op alle fronten.

Het budget lijkt wel onuitputtelijk, doe mij zo'n Ome Frits

Murcia

Mooie zet voor beide partijen die de verwachtingen voor volgend seizoen ook weer doet stijgen. Het idee is dat de interne concurrentie nu bij de voorjaarsklassiekers ook voor betere prestaties gaat zorgen. Tiesj is daarnaast heel bruikbaar in rondes van een week en als lid van een grote ronde ploeg.

@Rawolf
Onuitputtelijk zal het niet zijn maar je kunt er niet omheen dat de sponsoren waaronder Ome Frits de hoge ambities ook ondersteunen met een fors budget en de mogelijkheid om buitenkansjes binnen te halen. Men wil bij de top blijven en dat kost geld maar zij (Ome Frits, van der Wallen, Pon en de anderen) maken die ambitie mogelijk.

Dave87

Aanpassing tourploeg Tjv ;)

1. Primoz Roglic (SLO)
2. Jonas Vingegaard (DEN)
3. Tom Dumoulin (NED)
4. Steven Kruijswijk (NED)
5. Rohan Dennis (AUS)
6. Wout Van Aert (BEL)
7. Mike Teunissen (NED)
8. Tiesj Benoot (BEL)

tdola

Wat een luxe met benoot erbij zeg.
Idd in de klassiekers mogelijk superversterking en mogelijk de missing link naar van aert frisser naar laatste deel wedstrijd krijgen.
In goede vorm kan benoot ook schaduw kopman achter roglic zijn in de jacht op Parijs nice bijvoorbeeld.

Affini, benoot, dekker, dumoulin, eenkhoorn, groenewegen, laporte, roosen, teunissen, van aert, van der sande, van dijcke, van hooijdonk. 13 voor t Vlaamse voorjaar. Hopelijk ook de iets kleinere rijden, waar 2e rang kansen krijgt.

smolly86

Persoonlijk vind ik het veel mooier wanneer iets vanaf de grond wordt opgebouwd zoals met Vingegaard en de Nederlandse talenten. Wanneer je voor een klassiek voorjaar zowel Benoot en Laporte haalt en daarnaast Dennis binnenhaalt wordt je een soort 2e INEOS, ik denk niet perse dat je dat moet willen. Zeker omdat als het er echt op aan komt, je nog steeds alleen terug valt op Van Aert en Roglic voor de grote overwinningen. Je kunt ook te veel dure/goede renners hebben en zodoende alle kansen voor talenten minimaliseren.

Yeez

Klinkt heel leuk, maar als je dat doet ga je niet elk jaar structureel met de top meedoen

AWestie

Haha iedereen twijfelt weer over z'n grote ronde lijstjes. Laten we het eens kortere termijn en kleiner maken: wat zouden volgens jou de selecties voor de Omloop, Strade, de Ronde en Roubaix moeten zijn?

Murcia

Omloop: Benoot, Van der Sande, van Dijke, Roosen, Laporte, Eenkhoorn en Van Hooydonck
Strade: van Aert, Foss, Benoot, Dumoulin, Gesink, Harper en Affini
RVV: van Aert, Benoot, Teunissen, Van der Sande, Laporte, van Hooydonck en Affini
Roubaix: van Aert, Laporte, Teunissen, Affini, Van Hooydonck, Van der Sande en Roosen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die zijn nog lastiger in te vullen dan de grote rondes.. daar ga ik niet eens aan beginnen 😅

Anas

Benieuwd of tom zal kiezen voor een Vlaamse lente in de strade, MSR, DDV, RVV en de Amstel plus tirreno. Wout, Tom, Tiesj, Mike, Laporte ... echt een goede band

AWestie

Haha @rahimns, dat dacht ik al kort nadat ik het had verzonden. Het leek me wel een welkome afwisseling!

Rawolf

RVV: van Aert, Benoot, Teunissen, Van der Sande, Laporte, van Hooydonck en Dumoulin
Roubaix: van Aert, Laporte, Teunissen, Kooij, Van Hooydonck, Van der Sande en Benoot

Met al die extra vuurkracht in de klassiekerselectie vrees ik wel voor het contract van Eenkhoorn & Roosen volgend jaar. Daar is eigenlijk echt geen plek meer voor in de selecties met ook nog betere alternatieven als van Dijke buiten de 8 hierboven. Als je in wedstrijden die je specialiteit zijn niet bij de beste 10 opties van de ploeg zit lijkt t me lastig worden.

Beer

Voor mij hoeft het niet; Dumoulin in de klassieke kern rond van Aert. Ik verkies een stabiel team waarin van Aert weet wat hij aan iedereen heeft en wat hun rol is. Met Dumoulin erbij wordt het toch weer wat waziger. Is hij kopman, schaduwkopman of knecht? En wat kan hij exact op Vlaamse wegen. Ondertussen is het klassieke team dusdanig opgebouwd dat hij al sjoker niet echt meer nodig is.

Beer

Ik vrees meer voor Teunissen. Zijn positie wordt nu ingevuld door Laporte en Benoot. Roosen en Eenkhoorn staat iets lager in de pikorde, nemen sneller een specifieke knechtenrol op zich en zijn vermoedelijk ook wat goedkoper. Naar mijn mening zou Teunissen ook beter tot zijn recht komen bij een team als Lotto.

Rawolf

Als je de klassieke kopman als enkel WvA ziet doe je Benoot en Laporte ook tekort. In een goeie positie moeten die voor eigen kans kunnen rijden en zo is t met Dumoulin hetzelfde.

kelderfan

'@Beer
Ik hoop niet, dat Mike de klos is in deze. Want als je alleen naar de RVV kijkt, dan is er natuurlijk Wout Van Aert met als 1e. adjudanten Benoot, Laporte en Teunissen. Voor de ondersteuning hebben Van Hooydonck, Eenkhoorn en Roosen zich wel bewezen. Ook Tosh Van Der Sande zou in dat rijtje moeten passen en ik zie die Mick van Dijke zich snel aanpassen.
@Rawolf Rawolf
Natuurlijk zou ook Tom een optie zijn, maar hij is toch meer een renner voor de heuvelklassiekers.

Anas

Ik zie Tom liever met Wout op Rvv dan Luik. In dezelfde rol als Asgreen. Als hij op 30 km uitgaat, wie mag er dan rijden?

1 2 ... 13 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.