Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 111 ... 349 350
Cen Morawec

Echt mooi stukje van Hans Ruggenberg in De Telegraaf over Tom Dumoulin.

Hij blijft ook na nieuwe klapen zo optimistisch, zelfs als het ploeg hem niet optimaal ondersteunt.

Ik hoorde onlangs op de radio dat hij zich niet welkom voelde op Teneriffa, en dat voor dit reden naar Zuid-Amerika moest. Er was meer: hoe het hele afgelopen jaar bijvoorbeeld Tony Martin respectloos tegen hem was of hoe nieuwkomers hem in december in Spanje met Frans grapjes behandelden.

Sjonge Jonge

En wie vertelde dat dan 'onlangs op de radio'?

Turtlehead

Wat een kletsverhalen zijn dat nou weer. Ik zou graag een wat preciezere bron vernemen…
TD2 is als topper en medekopman (en zeer groot verdiener) binnengehaald en als hij presteert is het prima (en moet de rest zijn mond houden).
Als je ergens binnenkomt is het ff duwen en trekken, praten en hard werken. Daar ben je zelf bij lijkt me zo.
Dumoulin is altijd een typische op zichzelf gerichte topsporter geweest, die moet zich vooral met zichzelf bezighouden, dan presteert hij het beste.

Michieltje

Ja, als er Franse grapjes worden gebezigd is er een grens overschreden. Dat ken toch nait

Cen Morawec

Het was Limburg een of misschien 538 al 1 of 2 maand geleden, denk ik.

Zoals ik begreep, wilde ten eerste Tom echter meedoen aan ploeg hoogtestage op Teneriffa maar hij vertelde duidelijk dat hij eigen kamer wilde, omdat hij niet lekker slaapte in de laatste tijd. Maar ploeg wilde hem dwongen de kamer te delen met 1 of 2 renners als hij meedeed. Dit is echt niet Oke volgens mij.

xistnc

Misschien moet je accepteren dat zulke Google Translate interviews niet heel geschikt zijn. En 538? Tja.

Beer

Ik heb hier nog een doos eieren staan. Misschien kunnen we die ook nog onder Dumoulin leggen.

IK

'@Cen

Ik weet natuurlijk niet of dit, zoals jij het schrijft ook echt van TD direct kwam.
Ervan uitgaande dat het klopt, verbaasd me het wel, dat iemand, die een deel van het team is en zeker weet, dat er beperkte kamer ten beschikking staan op Teide Tenerife (omdat alleen maar een hotel bovenaan op het vulkaan existeert), verwacht bijzondere privilegiën te hebben.
Ik heb het idee, dat als de kopmannen Primož en Wout ook de kamer delen moeten, dat er niemand mag verwachten meer privilegiën dan die twee te hebben. Maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke mening.

Maar Tom Dumoulin zelf heeft iets anders verteld voor media zoals gepubliceerd was, namelijk, dat hij een verandering wilde. Dat lijkt me ook logischer, als ik eerlijk ben.

Murcia

Ik geloof best dat Tom weerstand oproept bij sommigen in de ploeg. Dat Tony hem maar een zeur vond is in de docu al erg goed te zien. Daar staat tegenover dat anderen al jaren vanuit bv hun Sunweb tijd perfect met hem kunnen opschieten. Ik ben dus sceptisch over een soort van tegenwerken vanuit de ploeg, het delen van de kamer is logisch en ik kan mij niet voorstellen dat hij daar bezwaar tegen zou hebben. Maar je eigen plek vinden binnen de ploeg is lastig als je zo lang door blessure en sabbatical buiten de ploeg hebt gestaan. De verhoudingen staan binnen de ploeg redelijk vast en waar hij werd gehaald als duo kopman met Primoz is hij in de pikorde gedaald.

Quesada Quesada

Nou dat was een partijtje poepieslecht in Tirreno en Drenthe. Hopen dat ze het in Parijs-Nice wél goed afmaken.

Petje

Jumbo erg slecht in tirreno en Drenthe. Ploegenspel.....

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Jumbo heeft een heleboel uitstekende renners, maar voor goed tactisch ploegenspel moet je niet bij deze ploeg zijn. Dat hebben ze in al die jaren zelden tot nooit laten zien.

AWestie

Zelden tot nooit? Wat overdreven

Petje

Zal je niet beter de giro rijden met roglic....

kelderfan

Mooi hoor dat Wout Van Aert de ploeg helpt aan de overwinning van Primoz Roglic in P-N.
Chapeau# Wout Van Aert en natuurlijk ook Primoz Roglic met eindelijk dit rondje.
Ook Steven Kruijswijk lijkt op de weg naar boven, want vandaag zag hij er goed uit.

Cycling

In Tirreno heeft JV niet veel verkeerd gedaan. Affini reed naar voren, maar Kooij kon hem niet volgen. Vergeet niet dat Kooij ook gevallen is. 2 Andere renners bij die valpartij zijn uit de ronde gestapt. Het is makkelijk om kritiek te geven, maar wees wel realistisch. In Ronde van Drenthe hadden ze het misschien anders moeten aanpakken, maar dat is lastig als de ploeg niet de snelste sprinter heeft Arkea was ook met 3 renners en de ploeg met de meeste renners moet de verantwoordelijkheid nemen.

kelderfan

Maar wat ging er fout in de finale, want bij Roglic leek 't op een hongerklopje. Dat is niet goed in de finale.
Clement maar weer binnenhalen, maar dan als DS, want die weet waar hij over praat.

Petje

Ben blij met de zege in pn. Maar vanaf het openingsweekend heb ik mijn bedenkingen bij Roglic, die is meestal direct super maar dit keer echt wat minder.. maarja wel pn gewonnen en een rit met daarnaast een superteam.

Tijd voor de klassiekers! En Catalonie etc, waar ik niets verwacht van Kruiswijk en Tom....

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@harryjohan71
In Drenthe had TJV een overtal in de finale met 4 renners. Zelfs Hugo Hofstetter vertelde in 't interview dat hij de tactiek van JV niet begreep. Dries Van Gestel hoorde van zijn ploegleider, dat Hofstetter zijn kruit had verschoten door achter een gele man aan te gaan. Alleen JV ging niet voor hun snelle man Mick van Dijke en dat was een foute keuze.

Murcia

Clement is een irritante klojo die na zijn opmerkingen over de mentale gesteldheid van Tom en diens insinuaties naar Primoz toe zo ver mogelijk van de ploeg dient te worden gehouden. Wout was vandaag groots met een hoofdletter, ik zelf had het idee dat zijn prominente rol vandaag al een gevolg was van een mindere dag bij Primoz. Het leek afgesproken dat hij vandaag vol voor hem zou gaan vandaar ook het blijven gaan op de slotklim terwijl je anders je makkelijk laat lossen. De menselijkheid en underdog factor bij Primoz vind ik overigens een enorm pluspunt t.o.v. een Pogacar.

Quesada Quesada

'@Murcia volledig eens met dat laatste. Op deze manier een overwinning is binnenslepen is vele malen mooier dan met 2 vingers in de neus overwinning na overwinning pakken.
Wat een spannende koers vanmiddag. Kudos voor zowel Wout als Primoz. Simon Yates, die deze hele week al zijn Giro vorm van een aantal jaar geleden heeft benaderd, verslaan is een puike prestatie.

kelderfan

'@Murcia
Clement zal dan een irritante klojo zijn, maar hij ziet 't wel goed, dat Roglic op een hongerklopje liep.
Je kunt beter zo'n man erbij hebben dan die meelopers, maar met dat laatste ben ik 't ook eens.
Het was spannend en er is gestreden voor elke seconde.

Cycling

'@Kelderfan ik zeg dat ze het misschien anders hadden moeten aanpakken, maar als ze in Drenthe op Van Dijke gokken, wint Hofstetter

kelderfan

'@harryjohan71
Misschien wel maar Hofstetter zat er zelf ook doorheen {wist Van Gestel door zijn ploegleider}.

Murcia

'@kelderfan
Is er al een bevestiging van een hongerklop dan? Lijkt mij eerlijk gezegd vreemd want bij een hongerklop sta je gewoon stil en Roglic leek niet op Van der Poel tijdens het WK in Engeland. Hij kon bv van Aert nog op het vals plat volgen terwijl Nairo eraf moest. En waarom noem je de ploegleiders van TJV meelopers eigenlijk? Ik sta achter mijn mening dat Clement graag de wijsneus uithangt terwijl hij als analist er regelmatig volkomen naast zit.

1 2 ... 111 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.