Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 112 ... 349 350
Cycling

'@Kelderfan Op dat moment zaten Roosen en Van Dijke er ook doorheen. Ze worden niet voor niets pas 4e. Dat Hofstetter en Roosen vlak voor de demarrage van Van Gestel er doorheen zaten kon zelfs een leek op televisie zien. Daarvoor hoef je echt geen ploegleider te zijn. De enige mogelijkheid voor JV om te winnen was zonder een renner van Arkea weg te rijden. Dit is helaas niet gelukt. Hoe hadden ze volgens jou dan moeten rijden om te winnen in Drenthe?

kelderfan

'@harryjohan71
Zij zaten met 4 man in de finale; dan speel je dat toch uit. Want nu reageerde zij op uitvallen. Zij hadden beter de aanval kunnen kiezen; maar ja dat achteraf gepraat. In ieder geval waren zij daar niet de slimste in koers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze vielen continue aan.... en natuurlijk deden andere dat ook. De enige die dat niet deden waren de mannen van Arkea.

Rawolf

ze vielen continu aan op precies het verkeerde moment. De smalle baan met windje mee waar iedereen wel een een gaatje wilde dichten...

Op en na de laatste VAM berg waren kansen om weg te komen maar daar hadden de jumbo renners hun kruit al verschoten. Misser vanuit de ploegleiding/ervaren renners.

wel sterk om de situatie te creeren met 4 man bij de eerste groep van 15, weet niet hoe die ontstaan maar daarna zijn dus wat tactische fouten gemaakt. Hofstetter en van Gestel waren duidelijk de sterkste in koers dus ook niet gek dat er niet gewonnen is. De Bondt leek ook makkelijk rond te rijden maar slecht gepositioneerd op laatste VAM

Laatst gewijzigd
madeinstars

Als je ooit zelf een hongerklop hebt gehad, weet je dat Roglic geen hongerklop had. Roglic is gewoon een mens en geen machine zoals Pogacar. Dat maakt het ook zo'n mooie coureur.

Cycling

Mijn beeld is dat Arkea volledig gefocust was op de JV renners. Hierdoor was het moeilijk om te ontsnappen. Na de VAM berg waren de knechten van Arkea kapot en nam Hofstetter het over. Deze wad nog sterk genoeg om elke ontsnapping van een Van Dijke en Roosen terug te halen. Toen een andere renner ging, legde hij de verantwoordelijkheid bij JV. Alleen deze renners waren op. Arkea en JV hebben elkaar kapot gereden en een 3e gaat er mee vandoor.

Barttej

Startlijst van GP Denain is openbaar gemaakt. Voor Jumbo-Visma: Roglic, Dekker, Eenkhoorn, Vingegaard, Roosen, Mick van Dijke en Hofstede.

Rawolf

wel vreemd dat er geen piloot meegaat zoals dat in de tour zal zijn. Bv Ineos stuurt hier ook z'n tourknechten heen, van Baarle zou oorspronkelijk Bernal piloteren in Denain. Roglic moet t met andere mannen doen dan in de tourploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Buiten Van Aert weten ze nog niet eens wie er meegaat van de jongens die dat werk aankunnen. Dus maakt het uit in dit geval. Het is voor Jonas en Roglic vooral om eens te ervaren hoe het is om over kasseistroken heen te rijden, dat kan net zo goed met deze mannen. Denk dat een uitslag hier ook van ondergeschikt belang is.

Michieltje

Simmons 7de in de laatste etappe in Kroatië. Ryan 7de in ak en Staune 10de.

Laatst gewijzigd
Cycling

In ieder geval de discussie dat JV onderaan staat in de UCI ranking ook weer verleden tijd. Ze staan dinsdag weer dicht bij de plek waar ze vorig jaar ook geëindigd zijn. Alleen UAE steekt er met kop en schouders bovenuit

Murcia

Precies, het gaat om het ervaren van de kasseistroken niks meer of minder. Bovendien een mooie gelegenheid voor jonge kerels als Mick en David om een koers met deze toppers te mogen rijden. Resultaat halen hier lijkt mij ook geen prioriteit.

Rawolf

ervaren van de kasseistroken? Steken ze ook kaarsjes lang het parcours voor wat extra sfeer?

Zo'n strook kan je ook op training ervaren en dat zullen ze ook wel doen. Deze wedstrijd is puur om sleutelpunten te identificeren in een wedstrijdsituatie, waar kan doorgetrokken worden om gaten te creeren, waar moet je goed gepositoneerd zitten. In de Tour zal Jumbo Roglic goed willen positioneren richting de stroken, in een simulatie als deze zal je dat dus ook moeten doen. Als de helpers hier in Denain daartoe niet in staat zijn loopt je simulatie in de soep, de gedragingen van een peloton kan je niet ervaren als je, letterlijk, achter de feiten aanrijdt. Die helpers zijn dus wel degelijk essentieel, ook hier in Denain. Om een uitslag gaat het zeker niet, maar als je in de staart van het peloton die stroken gaat afwerken als Roglic zijnde had je ze net zogoed op training kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Want met deze renners rij je in de staart van het peloton...

YogiBear

Het is ook elke week weer wat anders. Jumbo eindigt al drie jaar in de top drie beste ploegen en er zijn er hier een aantal die vinden dat ze alles ongeveer fout doen. Tot vorige week was de tendens onder deze groep dat het dit jaar niets zou worden. Dat is nu nog steeds zo omdat Roglic en Vingegaard minder zijn dan Pogacar en Van Aert te vaak als knecht wordt ingezet. En nu is blijkbaar het belang van Denain zo groot dat de ploeg die er nu staat op voorhand TJV al op achterstand zet voor de rest van het jaar. Ik denk oprecht dat alles minder dan een 1-2-3 the in SAN Remo als een wanprestatie wordt gezien.

kelderfan

Wat is mis met MSR, want daar staat toch een heel sterk JV-team met Van Aert, Roglic, Laporte, Van Hooydonck, Van Der Sande, (hopelijk) Teunissen en Affini al had ik die liever in de Settimana Internazionale Coppi e Bartali opgesteld, vanwege de tijdrit. Want voor het 1e. gedeelte kun je bijv. Hessmann opstellen.

Barttej

Voor de mensen die nog twijfelde of Roglic naar MSR zou trekken. Van Aert geeft in een interview zelf het antwoord.

De Belgische kampioen onthoudt vooral dat hij en Roglic als duo iets kunnen betekenen op de Poggio. “Dat lijkt me wel. Het is de bedoeling om de rollen dan een beetje om te draaien.” Met hem als kopman en Rolgic in steun, bedoelt hij. “Ik denk dat we veel vertrouwen mogen hebben voor zaterdag.”

AWestie

Ik denk dat het voor de details wel goed is als je als kopman al een keer in het wiel van WvA of een potentiële TdF renner rijdt op de kasseien. In een wedstrijd situatie werkt dat wel echt anders. Ik kan me nog geloof ik uit de podcast van LtD met Boom herinneren wat voor verschil het maakt als je van elkaar ook weet hoe de hazen 'fietsen' op steentjes.

Aan de andere kant moet je hier ook niet te veel van verwachten inderdaad, maar voor een team dat let op zulke details vind ik dit soort van opvallend.

kelderfan

Ik twijfel niet en ik kijk er naar uit, want Roglic met Van Aert lijken voor mij een gouden koppel te zijn/worden.
Met de ondersteuning zit 't ook goed in deze.👌

Michieltje

Een soort Sjors en Sjimmie zijn die 2. Dikke maten, dichten gaten voor elkaar. Hebben het helemaal voor elkaar.

kelderfan

Met 1 vinger in de dijk dicht je alle gaten natuurlijk. Go Woutie and go, go Primoz. Ik wil die mannen + kleine aanwas samen op 't podium zien. Dat heb ik nog niet zo lang geleden gezien maar dan met 2 Ineosmannen.
Let wel eerst over de finish natuurlijk.

Jopie

Ze starten zaterdag in ieder geval met wellicht het beste team dat ze bij Jumbo/Rabobank/Belkin ooit voor San Remo op hebben kunnen stellen denk ik. Met Roglic en Van Aert twee man die bij de eerste vijf over de Poggio moeten kunnen komen. En met Laporte in deze vorm normaal gesproken met drie man bij de eerste 15. Zo’n luxe hebben ze volgens mij nooit gehad. En voor de rest een prima ondersteuning. Ik denk dat ze vooral van Ewan moeten zien af te komen. Ik kan me niet voorstellen dat Pogacar Van Aert of Roglic kan lossen op de Poggio.

Laatst gewijzigd
AWestie

In 2017 was Jos van Emden nog het beste in MSR van TJV. Oh de tijden.

I Langof

@Murcia en @cen


... dat Tom weerstand oproept bij sommigen in de ploeg. Dat Tony hem maar een zeur vond....
... het delen van de kamer is logisch ....

Ik hoop ook dat Tom nog kan toewerken naar grot doel en ook mooie resultaten voor Jumbo Visma levert.

Het conflict tussen Tony Martin en Dumoulin begon al in 2020. De Duitser wilde niet als een schoolkind behandeld worden wat betreft tijdrit In 2021 was dit nog erger, want Tony Martin en Tom Dumoulin hebben precies hetzelfde bereikt in geelzwarte trui. Beiden wonnen NK tijrit en behaalden nog een derde plaats in de rittenkoers.

Delen van de kamer is niet meer logisch. Sinds 2020 heben Jumbo-Visma renners zoveel mogelijk aparte kamers. Ze zijn echt voorzichtig vanwege corona en huren gewoon een hele hotelverdieping af. Helaas is dit niet mogelijk op Teide en Tom werd hier inderdaad voor het eerst mee geconfronteerd sinds hij erbij kwam.

Frans grapjes? Ik hoorde een gerucht over Tom met Laporte tijdens interview met de journalist van L'Equipe. Ik geloof niet, dat hij het deed, want Tom is volgens mij geen Dom-oulin.

Laten we genieten van het goede werk van de echte Jumbo Visma kopmanen en ons niet druk maken over Dumoulin totdat hij er klaar voor is.

Laatst gewijzigd
I Langof

@rahimns

Ik denk er is iets te anvoelen op de eerste pagina bij Overwinningen 2022 :)))

(misschien doe je ook de statistiek van podiumplaatsen? Kooi doet goede zaken!)

1 2 ... 112 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.