Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 123 ... 349 350
Bonorrie

sla om

madeinstars

In de Algarve (was het algarve?) zag Foss er op zo'n aankomst met een groepje best snel en goed uit, tot hij viel. Maar normaal gaat VdP iedereen daar op 10 lengtes rijden.

Bram93

Zou het niet veel mooier zijn als Dennis in zo'n etappe als vandaag gaat aanvallen ipv op kop rijden voor een, met een beetje geluk, top 10 plaats van kruijswijk of Oomen?

Turtlehead

'@Bram93: ik vind dat wel mooier, maar vandaag ging dat natuurlijk niet. Als (grote ALS) Kruissie en/of Oomen goed zijn in de bergen, hebben ze vandaag misschien wel een paar concurrenten voor de top 10 op een halve minuut gereden, dat is best een mooi resultaat.

Murcia

Dennis is nooit een etappe kaper geweest. Die gaat voor tijdritten en een rol als super (klim) knecht. Net als in P-N doet hij het prima. Heeft het zo te zien naar zijn zin binnen de ploeg en dan heb je een gouden renner voor de kopmannen.

Bram93

'@ Turtlehead. Laten we idd hopen dat Jumbo op basis van de trainingsdata kunnen schatten dat Kruijswijk en/of Oomen idd kans hebben op een top 10 (want wedstrijd resultaten de laatste 2 jaar geven daar geen aanleiding voor), want anders is het zonde om een Dennis, die in vorm lijkt te zijn, op te offeren. Als Dennis zich een beetje spaart en een gat weet te slaan op 10 km voor het einde, wie haalt hem terug?

Bram93

'@ Murcia, wordt Dennis niet te vaak in die rol geduwd (zeker als je toch geen roglic of vingegaard mee hebt en de kans heel klein is dat je dit rondje gaat winnen) in plaats van proberen etappes te winnen?

S. Morgenstern

Oomen reed vorig jaar nog toptien in zo'n rondje en Kruijswijk had zonder de valpartijen van Roglic in Parijs Nice hetzelfde gedaan. Die twee zijn hier, mits hersteld van ziekte en valpartij, gewoon kandidaten voor een toptien. Daarmee is dit voor Dennis een prima koers om zich bij zijn nieuwe ploeg verder in te werken in zijn rol.

Quesada Quesada

Zou normaalgesproken ook liever zien dat ze voor etappezeges gaan, maar daar hebben ze niet bepaald de coureurs voor meegenomen dus die kans van slagen is vrij klein. Top 10 plekken voor Kruijswijk en Oomen zijn haalbaar en door die twee volle bak te ondersteunen, geef je ze ook iets terug voor het werk dat ze de rest van het seizoen voor Roglic/Vingegaard/Dumoulin/Foss (zullen) doen.

Michieltje

De ploegleiding heeft over Dennis ook gezegd dat hij soms voor een eigen klassement mag gaan in een klein rondje

Michieltje

Voor sportief directeur Merijn Zeeman van Team Jumbo-Visma is Dennis de gewenste versterking. “Ik ben al een paar jaar met hem in gesprek. Hij is voor mij een droomaanwinst, die met name voor onze klassementsrenners een geweldige ondersteuning zal bieden. Maar hij zal zelf ook nog wel regelmatig in de positie komen dat hij een eindoverwinning kan nastreven”, zegt hij.

S. Morgenstern

Lijkt me ook logisch met zijn kwaliteiten. Dennis kun je na de Tour uitstekend eigen kansen geven in rondjes met een tijdrit en minder bergritten.

Quesada Quesada

Romandië zou hem normaalgesproken goed moeten liggen.
In het najaar zal het WK tijdrijden in Australië wel zijn hoofddoel worden.

Yeez

Romandie is inderdaad een mooi moment voor dennis om voor eigen kansen te gaan.

Yeez

Zware val in Bartali. Opgave Foss

Sandy Casar

Ah wat balen van Foss!

Michieltje

Beide Giro kopmannen hebben dan wel erg weinig koersdagen in de benen

Cycling

'@Michiel Eerst maar afwachten welke blessure Foss heeft.

Quesada Quesada

Als zijn blessure blijkt mee te vallen zou hij nog wat kilometers kunnen maken in Itzulia Basque. Eerst maar eens afwachten hoe groot de schade daadwerkelijk is.

Yeez

Italiaanse media maakte melding van een zware val en dat hij is afgevoerd. Jammer, want leek echt een mooie stap te hebben gemaakt dit jaar. Mocht het ernstig zijn kun je Kruijswijk ook naar de giro sturen en Foss voor de tour laten gaan, maar dat is erg voorbarig allemaal

Laatst gewijzigd
Het Jachtluipaard van Numansdorp

Zelfs al zou Foss de Giro fysiek kunnen halen, met zo'n verrotte voorbereiding (corona, zware val, amper koersdagen) moet je dat hem in mijn ogen niet aan willen doen.

Wisselen met Kruijswijk kan, al denk ik niet dat Kruijswijk daar blij van gaat worden. Dan zou ik eerder Leemreize voor Foss doen.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Leemreize als mede kopman voor de Giro lijkt me iets te hoog gegrepen

AWestie

Op het startpodium van De Panne was niet iedereen voorzien van een mondkapje, viel me op. Na het bericht dat bij wedstrijden ook buiten de race om binnen de selectie nog bubbels zijn (extra busjes bijvoorbeeld), gaat het me wel bijna duizelen. Niet omdat ik het er mee eens ben of niet (wat een organisatie doet of laat boeit me niet), maar de extra moeite die hier blijvend in gestoken wordt is echt van een niveau waar je u tegen zegt.

Sorry alvast als ik de protocol-bashers weer wakker maak.

mooiman

TD al weer op punt stoppen in Catalonië?

Sandy Casar

Dumoulin afgestapt in Catalonie inderdaad. Het ziet er naar uit dat de ploegleiding nog wel een flinke puzzel voor de Giro moet leggen

1 2 ... 123 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.