Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 125 ... 349 350
kelderfan

Bij de Panne heeft JV zich lang kunnen verschuilen in 't peloton en in feite is dat goed gezien, want het is een sprint geworden. Helaas bij de sprintvoorbereiding zie ik alleen Kooij. Is dat 't plan wat Eenkhoorn met de ploegleider heeft doorgenomen.

Sjonge Jonge

Klopt Kelderfan, dat is door Eenkhoorn precies zo met de ploegleider doorgenomen.

Poeksel

Goed gereden van Kruijswijk en Oomen vandaag, maar zegt nog niet zo heel veel. Morgen weten we meer over hun vorm.

kelderfan

Het is warempel Johannes Staune-Mitte, die de vlag van Tobias Foss overneemt. Hij brengt 't team thuis. 👍
Ook goed mee zitten Gijs Leemreize en Lou van Belle. De jeugd laat o.a. Koen Bouwman achter zich.
Maar ook Mathieu heeft die jonge gasten laten gaan.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Dumoulin heeft letterlijk meerdere keren openlijk gepraat over zijn mentale toestand en een kijkje gegeven in zijn ziel. Het is echt allemaal geen geheim of speculatie hoor, lol.

Bouwman wordt er vandaag trouwens ook afgereden door de jonkies in Coppi Bartali. Dat kan je zowel positief als negatief zien..

Laatst gewijzigd
AWestie

bij die twee roodharigen mis je dan toch een beetje de aanvalslust van Ben O'Connor he. Steven zat goed voorin dus van niet kunnen hoef je niet direct te spreken. En ja, het was een matige klim om aan te vallen, maar ik gun Steven zo graag eindelijk weer eens zijn overwinning.

Olav pakte zijn enige kans van ver en greep net mis. Hij verzamelt ondertussen echt al een hoop top-10 plaatsen.

Hopelijk gaat de opgave van Tom niet te veel in zijn kop zitten én is het team voorbereid om met wat panelen te schuiven zonder opportunistisch te zijn. Je wil niet met manke nelissen aan de Giro beginnen.

AWestie

'@jachtluipaard Dat heeft hij gedaan, net als dat hij meerdere keren aangaf goed in zijn vel te zitten. Weet jij hoe hij er nu bij zit en wat hij bespreekt met het team? Nee. Tot Tom meer deelt over hoe nu de vork in de steel zit is alles speculatie.

skylimit

'@Awestie het hele team TJV bestaat voornamelijk uit manke nelissen met uitzondering van WVA en Roglic. Lichtpuntje is Kooij die goed meedoet in de massasprints als hij de kans krijgt. Kruijswijk gaat nooit meer een etappe winnen of het moet afgesproken werk zijn zoals in een criterium. Bij Dumoulin lijkt het opgeflakkerde vlammetje tijdens de OS weer uit te gaan doven, hij is weer aan het kwakkelen, is het niet mentaal dan is het wel fysiek.

Cycling

'@Skylimit Het team is echt niet alleen Roglic en Van Aert. Ze hebben oa een hele sterke Vingegaard, maar naast Kooij ook Dennis, Laporte, Van Hooydonck en Benoot hebben hun klasse dit jaar al meerdere keren getoond.

Sjonge Jonge

Slylimit zegt eerst "het hele team TJV bestaat voornamelijk uit manke nelissen met uitzondering van WVA en Roglic."

Komt vervolgens niet verder dan Kruijswijk en Dumoulin.....

Het Jachtluipaard van Numansdorp

'@harryjohan71
Het is wel zo dat de meeste Nederlandse jongens matig presteren en/of zich niet echt ontwikkelen. Kooij is één van de weinige uitzonderingen wat dat betreft. Ook veel van die Nederlandse renners met een aflopend contract die wel redelijk mogen vrezen voor hun plekje. Zou wel jammer zijn wat betreft de identiteit van de ploeg.

Murcia

Skylimit is nu eenmaal iemand die de discussie over TJV begint met de vooronderstelling dat de ploeg altijd alles fout doet, het glas is niet halfleeg maar leeg. Dan kun je wel de argumenten brengen die het tegendeel bewijzen zoals Harry terecht doet maar dat werkt niet als je opponent zijn standpunt al vast staat. In dit seizoen hebben Wout, Jonas, Nathan, Primoz, Laporte, Dennis en Benoot al hele goede dingen laten zien net als broekie Kooij en Foss was in de Algarve ook prima en dan vergeet ik nog Staune-Mittet maar als dat simpelweg niet past in het frame wordt dat buiten beschouwing gelaten. Niet om wakker van te liggen maar wel een tikje voorspelbaar.

Over Tom ben ik al veel langer van mening dat het niet werkt, dit draait natuurlijk niet om de opgave hier maar een in mijn ogen uiteindelijke mismatch tussen ploeg en renner. Om hem dan echter af te schilderen als een mentale slapjanus is dat akelige Clement gewauwel waar ik een hekel aan heb maar hoge bomen als Tom vangen veel wind en worden ook zodanig beloond en met 1,8 mln per jaar mag je meer rendement van je investering verwachten.

Olav vandaag weer netjes, overeind gebleven na de val van Ackermann en die vijfde plek laat weer zien dat de overwinning (en) dit jaar echt wel gaan komen.

Laatst gewijzigd
mooiman

'@Murcia
Mooi verwoord hoor ,geheel mee eens
Zorgpunt voor mij is wel NL-inbreng bij TJV. Heel mager….

Murcia

'@mooiman
Jouw zorgen deel ik maar het lijkt mij onderdeel van een breder probleem bij het Nederlandse weg wielrennen, tenminste bij de mannen. De echte wereldtop is voor wat Nederland betreft, Matthieu, een paar zeer goede sprinters en misschien een van Baarle. Je hebt talenten als Arensman en Kooij die zich ook ontwikkelen en hopelijk komen daar jongens als de van Dijke tweeling bij. Maar onze andere troeven zijn al veteranen zoals Mollema of renners die wat zijn tegengekomen onderweg zoals Oomen en Dumoulin waarbij de vraag is of ze nog kunnen aanpikken bij hun vroegere prestaties. De vijver voor wat betreft junioren is in dit land schrikbarend klein. Dan moet wel haast elk talent dat overblijft een schot in de roos zijn voor wat betreft het winnen van koersen en de realiteit is helaas anders. Echt beter worden zie ik die situatie niet 1,2,3.

I Langof

Voor de start van de etappe kon niemand iets verwachten.

Dumoulin was in Perpignan helemaal OK want medisch protocol van de ploeg (en van UCI) is erg strikt. Renner die zich niet goed voelt, mag niet starten – Punkt! Na het Colbrelli gebeuren zijn teamartsen nog zorgvuldiger.
Na slechts 2 uurtjes en na eerste klim van de dag ging Tom naar de medische auto. Zijn probleem zag helemaal niet fysiek uit, geen blessure, niet duizelig - van dokter mocht hij verder rijden. Daarna naar de ploegauto. Zeeman was verwonderd, hij probeerde Tom nog een beetje te motiveren, maar het leukte niet. Tom was geïrriteerd, vocht tegen de tranen, maar wilde niet verder.

Sjonge Jonge

De reactie van I Langof die je wist dat zou komen:

Een onleesbaar (zinsbouw, spelfouten) verhaal met zogenaamde inside information die een negatief beeld van Dumoulin schetst en deze aandikt met zijn eigen mening die hij als feiten brengt.

Murcia

'@Sjonge Jonge
Ik heb vooral moeite met zinnetjes als die over de teamartsen, dit is gewoon een verzinsel/aanname die nogal stuitend is. Hoe komt iemand erbij om te suggereren dat die gebeurtenis geleid heeft tot een andere opvatting jegens Tom? Je moet maar durven.

AWestie

'@I Langof waar haal je die informatie vandaan?

YogiBear

'@AWestie Iets met een dikke duim denk ik zomaar.

I Langof

'@Awestie en Yogi

UCI rules: 13.03.003 & 13.03.010 & 13.03.013

@Murcia, sorry: in een meerdagse Wourls Tour wedstrijd is het verplicht voor het ploeg om een arts aanwezig te heben voor het volledige evenement. Ploeg zal een renner niet toestan om deel te nemen als hij niet fit is.

Jullie mogen het nakijken (GCN of Sporza)
-69.8km Tom bij de medisch auto: hij mocht van dokter nog rijden
-67.7km Tom bij de ploegauto: geen onmiddellijk stop - 2 minuutjes overleg en daarna uitstapen

Laatst gewijzigd
Murcia

Dat zegt mij niks, S. Yates was ook ok om te starten. Men raakt wel eens ziek tijdens een koers. In je antwoord staat geen enkel bewijs wat de situatie rond Colbrelli doet verbinden met het starten van Tom of zelfs de aanscherping van maatregelen door ploegartsen wat je hier als feit neerzette. Ik vind dat kwalijk omdat je daarmee suggereert dat ze voor Catalonie als medici een slappere opstelling hadden ten aanzien van het laten starten van coureurs.

Primoz Zomirp

Ik begrijp wel wat Langof zei.

Ik kan het me voorstellen dat dokters beoordelen zeer zorgvuldig eventuele duizeligheid na wat er gisteren is gebeurd.

Tom Dumoulin was OK om te starten. Geen twijfel. Wat wij op TV konden zien is dat Iets gebeurde tijdens de wedstrijd.

Maar: Tom reed nog 1-2 km naast de ploegauto. Dus: uitstappen na een overleg en niet onmiddellijk na een medisch noodgeval. Waarom? Misschien zien we ooit een docu :)

Tranen wegvegen zoals Langof het schrift? Ik geloof het. We zagen op TV Tom met zijn hand naar het gezicht gaan. Zijn stem was gebroken, als hij verzoekt de cameraman "please go away".  Verstandelijk: de teleurstelling is de grootste voor Tom. 

kelderfan

Quote: "Matthieu, een paar zeer goede sprinters en misschien een van Baarle. Je hebt talenten als Arensman en Kooij die zich ook ontwikkelen en hopelijk komen daar jongens als de van Dijke tweeling bij."
Volgens mij hebben de jongelingen Leemreize en van Belle het vandaag nog beter gedaan dan Mick in de Settimana Internazionale Coppi e Bartali.
Dus de Nederlandse talent ontwikkeling staat niet echt stil. Ook bij de nog jongere zijn er kennelijk nog wel een paar om aan te sluiten. Ik noem maar Menno Huising en Jelle Boonstra.

kelderfan

Ik sluit mij daarbij aan @Primoz Zomirp. Tom was duidelijk geëmotioneerd. Hopelijk kan hij zich toch nog herpakken.
Want anders moet er nog geschoven worden met de planning.

Murcia

Allemaal leuk en aardig kelderfan, maar Loe en Gijs komen nog niet bepaald in de buurt van de absolute top qua leeftijdsgenoten om nog maar te zwijgen over de toptalenten die nog jonger zijn zoals een Ayuso. Een plek bij de eerste dertig in de Settimana is andere koek dan podium in Catalonie. Verder begrijp ik van je dat Mick op basis van 1 etappe al weer minder is dan dit tweetal? Lijkt mij een tikje opportunistisch.

1 2 ... 125 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.