Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 126 ... 349 350
Michieltje

Een geëmotioneerde Dumoulin zie ik niet graag. Nu ook weer jammeren naar de cameraman. Jaren terug dat gescheld en verongelijkte na niet winnen. De TDF docu van twee jaar geleden, ik zat tenenkrommend te kijken inclusief gefronste wenkbrauwen. Zou hem graag een schop onder z’n kont geven.

Laatst gewijzigd
peerduell

volgende

AWestie

Ik vraag helemaal niet naar UCI regels, maar hoe je een heel verhaal rond Tom kan maken. Blijkbaar uit een paar interpretaties van beelden van tv. Ik heb die momenten niet gezien, dus kan er niks over zeggen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat Roosen van fiets is gewisseld en daarom nog niet mee is genomen in de uitslag...

Yeez

Volgens Zeeman nog naweeën van corona bij Dumoulin. Duidelijk dus

Yeez

.

Laatst gewijzigd
Het Jachtluipaard van Numansdorp

Je vergeet voor het gemak even het woordje 'Mogelijk'? Die uitspraken van Zeeman zijn juist helemaal niet duidelijk en erg speculatief. Reef zegt nota bene nog dat ze geen idee hebben wat er aan de hand is.

Het feit dat ze zijn opgave dus blijkbaar niet zagen aankomen vind ik ook een veeg teken..

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

Weet iemand of Tom Dumoulin misschien al erder tijdens de klimen gisteren of voorgisteren in de moelijkheden kwam? Misschien voelde hij zich niet gooed al voorgisteren. Misschien werd hij noettemin gedwongen (door de ploeg?) om te rijden omdat Raymond Kerckhoffs onlangs zei op radio dat Tom niet genoeg koersdagen rijdt?

madeinstars

Je kan er alle draai aan geven die je zelf wilt en uiteindelijk blijft het speculeren, maar hoe je het ook wendt of keert: de voortekenen voor de Giro zijn verre van goed.

Feit is dat de beste prestatie van Dumoulin in zijn Jumbo tijd tot nu toe nota bene is gekomen in een ander shirt, namelijk dat van de nationale ploeg. Als er niet een grote omslag plaatsvindt in het verdere verloop van dit seizoen is Dumoulins periode bij Jumbo gewoon behoorlijk mislukt. En dan laat ik in het midden of dat aan Jumbo ligt, aan Dumoulin, of aan een combinatie van de twee.

Als grote fan van Dumoulin én Jumbo-Visma vind ik het in ieder geval een erg pijnlijke situatie. Het enige dat we kunnen doen is heel hard hopen dat het in de rest van het seizoen sterk verbetert, maar laten we eerlijk zijn: meer dan blinde hoop is het ook niet.

Cycling

'@Cen Morawec JV trekt zich niks aan van de mening van Raymond Kerckhoffs. Te weinig koersdagen bestaat tegenwoordig niet meer. De renners kunnen zich in de training dusdanig voorbereiden dat de opmerking "te weinig koersdagen" in de pers nog wel wordt gebruikt, maar dat de ploegen daar toch anders over denken. Kijk maar naar Roglic en zijn voorbereiding voor de Tour. In de eerste klim kwam Dumoulin al in de problemen. Het is dan ook misschien verstandiger om af te stappen ipv koste wat koste een koers uit te rijden. Niet fit en toch koersen om koersdagen te krijgen is het domste wat een ploeg kan doen.

kelderfan

'@harryjohan71
Heb je naar Mathieu van der Poel geluisterd. Het is onzin om te stellen, dat te weinig koersdagen niet meer bestaat.
Er zijn enkele uitzonderingen, maar ook Mathieu zegt, dat hij koershard moet opdoen om mee te kunnen in 't geweld bij de klassiekers.
Tom moet gewoon eens proberen om bij voorbeeld Wout Van Aert te volgen in zijn programma.

madeinstars

Mwah, het gaat vooral om de kwailiteit van die koersdagen. Dus ziek of geblesseerd doorrijden voor 'koersdagen' is natuurlijk gewoonweg nutteloos. Ook VDP gaat met nauwelijks koers (7 dagen vóór RvV) in de benen naar de belangrijkste wedstrijden. Dat hij dan één of twee dagen uitkiest om wat hardhied op te doen, betekent niet meteen dat hij tientallen koersdagen in de benen moet hebben om goed te zijn.

kelderfan

Quote; IDL: "De klassementsrenners konden in de derde etappe de benen alvast warmdraaien met een eerste aankomst bergop en dat is maar goed ook. In de vierde etappe op donderdag belooft het een spektakel te worden, met drie beklimmingen van eerste categorie en de finish andermaal bergop."
IDL zegt hier precies, wat die jongens nodig hebben om te presteren. Er komt meer bij kijken, dan alleen hoogtestages,
want je tegenwoordig ook een hotel inrichten met zo'n speciale kamer om op hoogte te simuleren.

Cycling

'@Kelderfan ik geef hier aan dat JV Dumoulin niet laat doorrijden om maar het aantal koersdagen op te voeren. Een voorbereiding voor een Giro kun je echt niet vergelijken met een voorbereiding voor de ronde van Vlaanderen. Dit is dan ook appels met peren vergelijken

madeinstars

'@kelderfan niemand zegt dat er niet meer bij komt kijken dan alleen hoogtestages en trainingsarbeid. Maar legio renners gaat tegenwoordig met minder dan 10 koersdagen in de benen naar hun eerste echte doelen toe. Het idee dat je vooral in de koers beter wordt en dus veel moet koersen voor je belangrijke doelen is erg achterhaald.

Nogmaals het is nooit zo zwart-wit als jij het altijd graag wil zien. Ja, koersen is belangrijk als voorbereiding op doelen, maar nee, het is niet meer altijd zo dat renners veel koers nodig hebben om beter te worden. En dan verschilt het ook nog eens per atleet.

Dat het voor Dumoulin niet ideaal is dat hij beide rittenkoersen in het voorseizoen niet kan uitrijden staat buiten kijf. Dat het meteen de doodsteek is voor de rest van zijn seizoen is dan weer overdreven. Het zal uiteindelijk vooral afhangen van zijn lichaam, gezondheid, motivatie en vorm begin mei, niet van zijn hoeveelheid koersdagen. Uiteraard heeft het eerste wel invloed op het tweede. Maar andersom is die invloed minder groot.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Had Clement zich niet eens een paar weken opgesloten in een hoogtetent? Met als resultaat niks

kelderfan

Ja @Michel, maar Mohoric heeft zich ook opgesloten in een kamer met als resultaat ja de winst in de MSR. Dus het kan verkeren.👍
@madeinstars
Dat tegenwoordig renners minder wedstrijden rijden is correct en het is ook goed, dat er meer rust wordt ingebouwd.
Vooral jongens als Dumoulin, Gesink en Kruijswijk hebben daar baat bij.
Ik geef aan en dat zegt ook Mathieu dat je wedstrijdhardheid moet opdoen naast de hoogtestages en trainingen.
Want je kunt in een training niet nabootsen wat er in de wedstrijd gebeurt. Dat is ook een uitlating van Mathieu.
@harryjohan71
Appels met peren is leuk gevonden, maar dat slaat als een tang op een varken. Want het gaat tegenwoordig om totaal wielrennen. Voorbeelden: Mathieu en Wout in de TdF. Bergritten, tijdritten en sprints. Ja dan ontbreekt 't waaierrijden en dat doen die jongens ook meer dan prima.

Yeez

https://wielerrevue.nl/artikel/476010/jumbo-visma-concurreert-met-uno-x-in-noorwegen-per-strand-hagenes-is-een-monster

Over hoe uno-x staune-mittet en Per Strand Hagenes misliep

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Er staat eigenlijk precies niks in dat stuk over waarom ze nou voor Jumbo hebben gekozen, haha

Hagenes is inderdaad wel krankzinnig goed, die moeten ze zsm een langdurig contract zoals Staune-Mittet geven.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja die Per Sttrand Hagenes is zeker een pareltje te noemen. JV kan met Uno-X om te tafel gaan zitten om te zien of er een samenwerking uitkomt. Want de genoemde Tobias Halland Johannessen lijkt mij een goede aanvulling voor JV.
Want die teambaas heeft ook eens laten vallen, dat jongens niet tegenhoudt, als zij stap hoger willen. Team DSM heeft toch ook geschopt bij Uno-X.

IK

Itzulia Basque Country - oficiele startlijst: https://twitter.com/ehitzulia/status/1506969541850636291

Ik neem aan, dat dit een voorlopig startlijst is, omdat de wedstrijd nog ver zit.

wieler4live

Hij zal een heel eind kloppen tenminste als je de namen van jv bekijkt al kunnen ze deze tijd natuurlijk altijd nog op het laatste moment veranderen

IK

DS Reef TJV vandaag over Dumoulin en zijn voorbereiding voor Giro

https://www.eurosport.nl/wielrennen/ronde-van-catalonie/2022/wielrennen-nog-tijd-zat-richting-de-giro-jumbo-visma-niet-bezorgd-om-dumoulin_sto8858633/story.shtml

madeinstars

Ik heb Kruijswijk lang verdedigd, maar ze zijn bij Jumbo gek als ze die mee nemen naar de Tour. Bergop zijn er alleen al bij UAE minstens 5 beter en op andere terreinen heb je er ook weinig aan.

goldone123

Tja, met wie wil je hem wisselen dan?

1 2 ... 126 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.