Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 127 ... 349 350
Michieltje

Ja Kruijswijk lijkt niet goed genoeg meer, voorbij gestreefd door Oomen

AWestie

Over UAE gesproken ja: dat mensen hier een paar pagina's terug nog aangaven dat TJV nog op facetten beter is kan ondertussen ook wel in de prullenbak hé. Ieder rondje doet UAE bergop langer mee voorlopig.

Quesada Quesada

Tjah als je ziet dat Gesink en Dennis zich al vier dagen uit de naad werken voor Kruijswijk en Oomen dan mag je van laatstgenoemden veel meer verwachten idd. Het wordt op deze manier - net als vorig jaar - een flutrondje.

Tijd dat Wout, Primoz en Jonas weer gaan koersen. Want waar bij de andere topploegen de successen vanuit meerdere renners komen, moet het bij Jumbo Visma toch vooral van de grote drie komen.

Yeez

'@awestie niet in parijs-nice ;) ik denk dat wanneer beide ploegen met hun sterkste selectie naar de tour gaan jv nog steeds een beter team heeft. Alleen die kopman van uae zal lastig te kloppen zijn…

madeinstars

Kruijswijk kan je makkelijk vervangen voor Benoot. Ook Gesink heb je meer aan. Zelfs een Van Hooydonck lijkt me van meer toegevoegde waarde, al is het op een ander vlak.

IK

'@goldone123
Met Sam Oomen ?

goldone123

Johannes Staune-Mittet 19e geworden koen bouwman 13e en gijs leemreize 22e niet slecht.

kelderfan

Oei jammer dat Kruijswijk het geweld niet meer kan volgen. Dat wordt nog puzzelen voor de leiding ivm de samenstelling ploeg TdF.
In de Settimana doen de jonkies nog steeds goed mee. Staune komt met De Tier over de streep en Gijs Leemreize zit daar niet ver achter. Maar Koen Bouwman brengt JV thuis met een goede 13e. stek in een rondje wat door Ineos wordt beheerst.
Gelukkig is er morgen de E3 met een sterke JV-ploeg o.l.v. Wout Van Aert en met een ploegleiding van Arthur van Dongen en Grischa Niermann in de auto.

Laatst gewijzigd
Beer

Benoot voor Kruijswijk. Lijkt me al langer duidelijk dat die keuze zich opdringt. En dan aanvullen met Laporte en Van Hooydonck. Naar mijn mening heb je dan het sterkste 8-tal en een team sat op alle fronten oorlog kan maken.

Daniel17

Kruijswijk is ook wanneer hij goed was nooit echt een superknecht geweest, hopelijk maakt de ploegleiding de juiste keuze door hem te vervangen in de tourselectie. Het is duidelijk dat hij het niveau simpelweg niet meer heeft

AWestie

'@yeez Ik twijfel daar dus ondertussen steeds meer over.

kelderfan

'@AWestie
In deze heb je gelijk . Pogacar heeft prima ondersteuning gekregen en doet zeker niet onder voor JV,
Hopelijk heeft de teamleiding een goed plan om Roglic naar de zege te helpen in de TdF.

Turtlehead

'@AWestie: in de Tour gaat het om 'goede ondersteuning gedurende de hele Tour', niet om 'de beste ondersteuning van iedereen'.
De winnaar is altijd degene die individueel de beste is (en goed ondersteund wordt).
Wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken om de ploeg tijdens de Tour...

Landeirovic

'@Yeez, ik heb een vraag.

Geef mij de 8 sterkste renners van Jumbo. Jij als Jumbo volger. Ik zal de 8 sterkste Uae renners zeggen en dan vergelijken we even de ploegen :)

Quesada Quesada

Net als in andere teamsporten moet je gebruik maken van je sterke punten en de minder sterke punten van de tegenstander zien bloot te leggen. Laat de kracht van UAE nou vooral bergop liggen en bij Jumbo in de meer klassieke parcoursen. Wat dat betreft kan het een zeer interessante Tour worden. Ik denk dat Jumbo het geluk vooral moet zoeken in een van de vele boobytrap etappes die komende Tour heeft.

Maar waar we als wielerliefhebbers vooral op moeten hopen is dat het niet weer - door ongeluk - zo'n eenzijdige Tour wordt als de vorige.

Roglic-Vingegaard-Kuss-Dennis-Benoot-Laporte-Van Aert- Gesink zou mijn achttal zijn btw.

AWestie

De 8 beste tegen de 8 beste zetten heeft natuurlijk weinig zin. Eigenlijk net als 1-op-1 selectieleden tegen elkaar afwegen. Ik vind het daar alleen wel gelijk op gaan en ik vind UAE in de breedte tot nu toe zo indrukwekkend en goed wedstrijden dragen dat TJV wel echt met een inventief plan moet komen. Want op basis van selecties afwegen is het niet overtuigend een van beide.

madeinstars

Uiteindelijk is het vooral hopen dat Pogacar niet wéér zo veel beter is bergop dat het eventuele tactische gedoe überhaupt niet van invloed gaat zijn. Ik begin te vrezen dat zelfs een Roglic in beste vorm niet opgewassen is tegen de Pogacar die we vanaf de Tour vorig jaar zien. Hopelijk is het verschil echter klein genoeg dat op zijn minst de hoop kan blijven bestaan dat er met een tactische putsch of met wat mazzel nog iets aan te doen is, zelfs al blijft het maar bij hoop.

Ik ben het eens met Quesada dat je je kracht moet uitspelen en met Van Aert, Laporte, Van Hooydonck en Benoot bijvoorbeeld in de slectie ligt die kracht nadrukkelijk op een andere plek dan de kracht van UAE. Daar moet je mee spelen en hopen dat je dan in, bijvoorbeeld, een Quick Step een mooie bondgenoot kan vinden.

Overigens leren de wetten van de kansberekening dat ook Pogacar ooit iets gaat tegenkomen.

AWestie

Ik zou het wel leuk vinden als Gesink of Dennis vandaag meespringt in Catalonië.

En het is best een interessant gedachte-experiment: leent het parcours zich er voor om als TJV met meer klassiekerrenners te starten? Hoe kijken anderen daar naar? Zit er meer uitdaging in de ronde dan de bijna laffe etappes vorig jaar?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@landeirovic

Roglic
Vingegaard
Kuss
Dennis
Foss
Benoot
Laporte
Van aert

Dit zou mijn sterkste tourploeg zijn

BraboCycling

Roglic-Vingegaard-Kuss-Dennis-Benoot-Laporte-Van Aert kun je gewoon niet omheen lijkt me. De laatste plek zou dan Kruijswijk, Foss, Dumoulin of Gesink moeten zijn is mijn mening. Ligt er ook aan hoe Foss/Dumoulin de Giro verteren. Gesink is meer van niveau Dennis & ook zelfde type renner, dus weet niet of je daar het meeste uit gaat halen. Kruijswijk zal echt een niveautje erop moeten gooien komende tijd.
UAE zal sowieso komen met Pogacar, Soler, Bennett, Majka, McNulty, Bjerg. En dan Formolo en Trentin/Laengen/Oliveira wellicht?

madeinstars

'@BraboCycling ik zou voor die laatste plek zeker Van Hooydonck meenemen in dat geval. Geeft veel meer flexibiliteit in de eerste uren van de koers en in het geval van waaiers/kasseien.

AWestie

Dumoulin in het Tourteam (zeker na een Giro) is wel een heel hardnekkige 'gaat niet gebeuren, maar ik noem het toch'.

Ik heb een beetje door mijn oogharen naar het parcours gekeken, maar volgens mij is er op die Deense brug (etappe 2) en Lille-Arenberg (etappe 5) na, eigenlijk weinig kans op waaiers en/of kasseien. Of ben ik te snel?

YogiBear

En toen was TJV alweer met één man minder in de E3.

BraboCycling

Qua uitvallers zit het echt nog niet mee helaas...

Robert

Vergeet overigens ook niet dat Kruijswijk in het algemeen koersen van 3 weken goed verteert. Dat is echt heel anders dan een koers van 1 week. Het lijkt er inderdaad op dat hij over z’n top is.

1 2 ... 127 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.