Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 149 ... 349 350
Poeksel

Heb je enig bewijs dat er een moderator is, peer?

Quesada Quesada

Mooie podiumplek voor Benoot

tdola

Zeker knap van benoot, meerdere keren geprobeerd, iig podiumplaats zeg maar.

BraboCycling

Heel knap van Benoot, alles eraan gedaan en dan beloond met derde plek.

Laporte tegenvallend (maar niet verrassend, dit soort heuvels zijn toch net te voor hem), Dumoulin niet gezien. Van Hooydonck goed in orde, Teunissen ook beetje onzichtbaar.

kelderfan

Zeker een sterke Benoot, die de eer van JV hoog heeft gehouden; jammer dat hij Teuns niet heeft gevolgd in zijn poging om Kwiatkowski bij te benen. Die Benoot is echt wel een goede aankoop gebleken.
Dat wordt nog leuk in de Waalse klassiekers.

Petje

Benoot en Laporte zijn top aanvullingen en redden Jumbo met podiumplekken. Laporte jammer vandaag, dat wel. Hoop dat de blessures en ziektes ophouden vanaf nu! En benieuwd of Kuss en Kruiswijk bv echt goed worden. Ook benieuwd of v Aert zijn voorseizoen verlengd.

Drama koersradio in de Amstel.

Laatst gewijzigd
Murcia

Tiesj verdient die podiumplek ook ten volle, aanvallend gereden en de koers mee opengebroken.

Jopie

Benoot moet wel wat beter gaan sturen. Moet echt na iedere bocht een gaatje op z’n voorganger dichten.

AWestie

Dumoulin niet gezien? Oké, je moest er een beetje op letten maar hij zat op het beslissende moment van de kopgroep van tien een paar stappen te ver.

BraboCycling

'@AWestie, ja oke wel gezien maar vooral rijdend van achteren en kwam én totaal niet in het stuk voor én was niet in staat om Benoot/Hooydonck/Laporte te helpen. Kortom: nutteloos dat hij hier reed.

kelderfan

Ja @Jopie dat klopt. Hij moest te vaak het gat dicht rijden. Dat zag je duidelijk toen Pidcock hem in de remmen dwong in een bocht naar links.
Maar ik ben 't met @Murcia eens dat Tiesj Benoot deze podiumplek echt heeft verdiend.

AWestie

Waarom is het na een top 25 (om en nabij?) meteen nutteloos? Persoonlijk vind ik het een positieve impuls, al had ik hem natuurlijk ook graag een keer vooraan gezien zoals bij Volta. Lekkere koersdag richting de Giro ook.

xistnc

Bij Tiesj moest ik af en toe terugdenken aan Jonas, gisteren. Ook bij hem gaat er veel energie verloren op verkeerde momenten. Podiumplek is verdiend, vermoedelijk was hij ook derde geworden als hij wel met de twee voorsten mee was geweest en mogelijk zelfs vierde als hij met Teuns de sprong had kunnen maken.

kelderfan

'@xistnc
Die twee zien wij terug in de volgende twee Waalse klassiekers. Dan kunnen wij kijken wie 't beste stuurt van de twee.
Als Benoot door oefening het bochtenwerk wat beter gaat beheersen, dan kost 't hem een stuk minder energie.

AWestie

'@xistnc Interessante vergelijking, daar ga ik nog even op kauwen.

Is het niet ook gebrek aan voldoende aanzet na een bocht? Er zijn talloze die hun bochten slechter aansnijden

Laatst gewijzigd
xistnc

Jonas heeft geen bochten nodig om rondjes te draaien op zijn zadel of door een groep heen te jojo-en.

kelderfan

Dumoulin, maar ook Laporte zullen er wat meer van hebben verwacht. Daar en tegen is de inbreng van Nathan Van Hooydonck wel te prijzen. Ook na een slechte bocht toch als laatste koploper ingelopen door de toppers.

kelderfan

'@xistnc
In de Pays Vasco ging 't toch ook fout na in bocht in de finale, waarbij ik dacht dat een tikkie tegen zijn achterwiel de oorzaak was, dat 't wiel helemaal wegslijpt met het gevolg, dat een concurrent in de dranghek terecht kwam.

Cycling

'@Kelderfan Laporte was duidelijk aan het knechten voor Benoot. Misschien had hij er voor de wedstrijd meer van verwacht, maar in de wedstrijd was Benoot de kopman.

Cen Morawec

Dumoulin eindigde samen met Jack Haig. Dus met iemand die stond op podium van een grote ronde.

tdola

Laporte blijkbaar gevallen , want zegt benoot. Niet gezien. Benoot geen roubaix.

Dus roubaix dan.
Ovb
Van aert

Verder: laporte, teunissen, van hooijdonk
Affini? Eenkhoorn? Roosen? Van emden? M. Van dijke?

kelderfan

'@tdola
Benoot heeft niets te zoeken in Roubaix. die gaat voor de WP/LBL met Vingegaard.
Voor Roubaix hoop/verwacht ik Van Aert met Laporte, Teunissen, Van Hooydonck, Roosen, Van Dijke Mick en Affini.
Want Eenkhoorn heeft een zware Pays Vasco gereden en Van Emden moest al vroeg opgeven vandaag.

Turtlehead

Bennoot was goed vandaag, dat zal de ploeg fijn vinden (want NLse sponsor en mooi in beeld en op het podium).
Dumoulin ouderwets matig in deze koers, dus ook dat lijkt goed nieuws ;)

van Emden ziek of zo? Dat is jammer, want die had mooi PR nog mee kunnen pikken (hoewel hij geloof ik tot de 'heuvel- en rondemannen' wordt gerekend.

tdola

Als affini en/of eenkhoorn meedoen volgendeweek, dan gaan ze iig niet op volledige hoogtestage (dus wrs helemaal niet) voor de giro.

peerduell

Ik heb begrepen dat Benoot samen met Cosnefroy weer teruggereden is naar de kop,nadat ze een bocht misten.Benoot suggereerde in zijn interview dat hij daarbij een groot deel van die achtervolging had geleid.En nadat ze net voor de Bemelerberg(?) weer aansloten Cosnefroy zijn demarrage naar Kwiatkowski plaatste.M.I. moet Tiesj toch wat energiezuiniger omspringen met zijn vele krachten.Maar ja , zo aanvallend en initiatiefrijk koersen zie ik ook graag.Dus dilemma.

1 2 ... 149 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.