Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 152 ... 349 350
KJP

'@Dave87 de vraag is of je met Dumoulin moet willen verlengen. Dat antwoord zal toch vooral aan de Giro liggen. Maar ik verwacht eigenlijk dat daar hoe dan ook budget gaat vrij komen. Buiten Roglic en Vingegaard heb je in dat rijtje sowieso niet echt iemand staan die verder meteen de term klassementskopman waard is op dit moment.

Kuss moet zijn wisselvalligheid weg werken wil hij dat worden.
Foss zou het wellicht kunnen maar komt vooralsnog toch nog wel wat te kort tegen toppers
Kruijswijk lijkt echt wel op zijn retour.
Oomen is wat mij betreft gewoon knecht
Benoot lijkt me meer voor het klassieke werk, geen kopman voor GC bij een echte topploeg.

JamesSprag

this is a dream team...)

Hofman

Nieuwtje? Pietro Mattio is op stage bij een Nederlands WT Team. Het zou om DSM kunnen gaan, maar TJV ligt meer voor de hand. Pietro is 2e jaars junior, combineert MTB met de weg en in beide disciplines niet onverdienstelijk.

Murcia

Snel even wat opgezocht over die jongen, werd vorig jaar als zestienjarige 4e in de Classique des Alpes voor junioren. Wel op een straatlengte achter Uijtdebroeks maar die is ook wel een stukje ouder. Voor zowel DSM als JV een jongen om in de gaten te houden. Als hij wel een stage heeft bij DSM is het trouwens pikant want zijn management is de Duitser met wie Iwan zo in de clinch heeft gelegen over Van Wilder. Marc Bator en Spekenbrink zouden dan opvallend snel weer door 1 deur kunnen.

Laatst gewijzigd
Dave87

'@KimJungPoels Hoeveel echte klassementskopmannen zijn er nodig en te betalen door de ploeg? Bij Ineos zijn er in potentie wel 5 maar daar is ook echt het budget nog een stap hoger dan bij TJV.

In het scenario dat Dumoulin nog top 5 waardig is heeft TJV het toch gewoon goed voor elkaar met klassementsmannen en klimmers?

Giro - Dumoulin / Foss / Oomen

Tour - Roglic / Vingegaard / Kuss / Kruijswijk / Benoot

Vuelta - Roglic / Kuss / Kruijswijk

Laatst gewijzigd
KJP

Zeker, daarom zeg ik toch ook dat alles valt op staat met de vraag of Dumoulin klassementskopman waardig is. Voorlopig bewijst hij vooral het tegendeel.

goldone123

Ik bedoel als dumoulin weg gaat moet je wel een goede vervanger hebben, kruijswijk kan nog wat beter richting tour hoop ik.

veld

Ik ben het vrijwel 100% eens met KimJungPoels z,n beoordelingen.Als het budgettair kan zou ik proberen behalve Tratnik( intussen overigens volgend jaar ook al 33) Arensman los te weken en voor de klimploeg verder te kijken of Attila Valter en/of Simon Carr binnen te hengelenzijn. Als het salaris van Dumoulin(naar verluidt 1,8m) en dat van Hofstede en Dekker vrijkomt is dunkt mij wel wat mogelijk. Wellicht is dan ook nog een "ruil"teunissen/VanBaarle mogelijk.En inderdaad, ook in de jeugdploeg zit nog een hoop talent.

kelderfan

'@Murcia, @AWestie
Ik zet ook gewoon "vraagtekens" bij een aantal renners. Wat betreft Vader hoop ik ook dat hij goed hersteld en kan worden ingezet. En wat Dumoulin betreft is de Giro een goede graadmeter. Dus wat is daar hard aan?
@Westie
Wat Staune betreft is de Settimana een goede graatmeter en daar eindigde hij voor Leemreize en Bouwman in 't klassement. Ryan heb ik ook op mijn vizier gehad, maar vorig jaar zat hij in de lappenmand.
Dus nog even goed kijken naar de G.P. Palio del Recioto met Ryan en Stajune.

Quesada Quesada

Qua salarisbudget verwacht ik bij Jumbo Visma voldoende ruimte. Ze hebben namelijk ook (een deel van) het potje van Groenewegen nog. Een deel zal wellicht naar Benoot zijn gegaan, hoewel die transfer officieel iets eerder rond kwam dan die van Groenewegen.

Tratnik zou natuurlijk qua kwaliteit een heel goede aanwinst zijn. Allround inzetbaar, gaat ver mee in de klassiekers en is niet onwelwillend om veel vuil werk op te knappen. Een beetje een soortgelijk profiel als Van Baarle (waar ik stiekeme hoop op had) maar die zal wel goed op zijn plek zitten bij Ineos.

Quesada Quesada

(Voorlopige) Selectie voor Romandië:
Dennis
Gesink
Hessmann
Kruijswijk
Kuss
Leemreize
Roosen
https://mobile.twitter.com/TourDeRomandie/status/1513818038507872260

Zou een logische selectie zijn gezien de beschikbare renners. Lage verwachtingen. Misschien dat Dennis kan toeslaan in de tijdritten.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Ja, hopelijk zien we Dennis voor de prijzen gaan. Kooij had me ook wel wat geleken, al ken ik het parcours verder niet

Chris1995tjv

Hi allen! Ik ben nieuw hier sinds vandaag en volg het wielrennen al een heletijd:) ik dacht ik doe eens gek een registreer mezelf voor dit forum.

om eventjes terug te komen op de transferperikelen voor 2023 ik zie Mattias Skjelmose Jensen als welkome versterking voor de klimploeg hoe denken jullie hierover?

Cen Morawec

Nederlands identiteit van Jumbo Visma?

Er zijn veel discussies hier of Wieler Fliets en ook Raymond Kerckhoffs sprak er tijdens Amstel Gold over. Ik vind het een betje nationaalistisch gedoe omdat sport is echt iets internationaal.

Is er bekend how groot het budget van de ploeg is en hoeveel van het budget uit Nederland and hoeveel van buitenlandse sponsors komt?

Michieltje

Gelukkig wel ja. Ik juich niet voor een vreemdelingenlegioen.

tdola

Van aert in lbl. Daar kwam.iig plekje vrij door afhaken vader, dus dat vult ie in.

kelderfan

Nou ja invullen. Ik denk gezien Parijs-Nice dat Wout lang mee kan gaan met Roglic en Vingegaard.
Nu is het afwachten of Roubaix nog in 't vat zit..

kelderfan

Wat betreft Skjelmose Jensen dat is zeker het overdenken waard. Die heeft zich ook laten zien.

Boasson en Hagen

Over Vader gesproken, is er al wat meer bekend over hoe het met hem gaat?

AWestie

Hij is 21 jaar, steekt zijn neus aan het venster en dit jaar einde contract, daar zullen vast een hoop teams naar kijken.

@Cen Morawec Je zou met deze pagina vast een inschatting kunnen maken: https://www.teamjumbovisma.nl/partners/. In naam vooral Nederlandse partners, maar in deze mondiale economie is dat natuurlijk ook relatief ondertussen.

@Michiel Wanneer is iets een vreemdenlegioen en wanneer niet? Maakt dat voor jou meer uit bij wielrennen dan bij een andere sport?

AWestie

Als je de teaser voor het TdF-shirt ziet lijkt het op witte mouwtjes, gekleurde (zwarte?) romp. Een beetje richting het exemplaar van 2015.

I Langof

@AWestie , @Cen Morawec

Begroting en relaties zijn niet transparant vanwege brievenbusfirma's. Er zijn 5 grote sponsoren: Jumbo Groep B.V., Visma Group AS, Pon Holdings B.V., Gorillas GmbH & Co KG en Hema B.V.
Noors geld (Visma) heeft grote invloed op het ' Decelopment team'.
Pon (eigenaar van Cervelo, aandeelhouder van VW) doet materiële sponsoring en heeft zelfs deels buitenlandse eigenaren. Fietsen (weg + tijdrit) en lease-auto's van Skoda/VW lopen al in de miljoenen.
Gorilla is een duits bedrijf.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Dat zal voor een ieder anders zijn, Awestie. Wmb minimaal 50, het liefste 60, procent Nederlanders.

Ajax wmb hetzelfde verhaal. Daarnaar heb ik geen andere ploegen waar ik fan van ben

Murcia

Het is geen Pan maar Pon en het bedrijf heeft geen buitenlandse eigenaren maar is in handen van de investeringsmaatschappij Wilg van Wijnand Pon die nog altijd op de achtergrond aan de touwtjes trekt. Het knappe van Pon is simpelweg dat ze 85 bedrijven over de hele wereld in bezit hebben waar pak hem beet 15000 man bij werken. Dus de correctie op Langof is dat het bedrijf puur Nederlands is voor wat betreft de zeggenschap. Gorillas is duits, maar met de recente investering door Ome Frits heeft hij er op zijn minst een flink minderheidsbelang in genomen net als eerder toen hij samen met Parcom de Hema overnam.

Laatst gewijzigd
AWestie

Over sponsoring gesproken, daar heeft TJV afgelopen week nog een prijs voor gewonnen. Plugge heeft een handig systeempje opgezet met de hoofdsponsors, waardoor Gorillas, Hema, diverse Unilever (Graze, Calvé, Unox) merken via Jumbo korter of langer aansluiten. Hoe dat precies werkt zal me een rookworst wezen, maar het principe is slim opgezet. Beetje jammer van het shirt, maar ach.

Plugge heeft vooral geleerd van Belkin geloof ik, wat uiteindelijk vooral een toevallige voorbijganger was geloof ik (maar toen volgde ik een stuk minder wielrennen). Hij houdt steeds meer contacten over in de bovenste regionen van het Nederlandse bedrijfsleven en contacten zijn al decennia de kern van wielersponsoring haha.

@Michiel Het huidige team is de helft Nederlands. Je bent ook van externe factoren afhankelijk denk ik, maar dit is volgens mij ook volgens Plugge/Zeeman wel de ondergrens. Ik ging meteen even terugzoeken: de laatste keer dat er meer dan 20 Nederlanders bij het team zaten was het drama-jaar 2015. Genoeg te juichen toen haha!

1 2 ... 152 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.