Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 181 ... 349 350
horsm

Ik zou zeggen: geslaagd als Tom weer af en toe iets van zijn oude glans heef laten zien, Oomen (redelijk) op niveau is, en Foss een stap heeft gemaakt t.o.v. vorig jaar.

kelderfan

Voor mij is de Giro geslaagd als Dumoulin & Co. een goede Giro rijden en meedoen voor de prijzen.
Dumoulin hoeft niet speciaal met rose trui thuis te komen. Een goed klassement en een paar ritzeges lijken mij een goed uitgangspunt en een geslaagde koers.

madeinstars

Ritwinst zou mooi zijn, maar ik zie eigenlijk alleen een realistische kans in de tijdritten.

Foss in de top 8 (beter doen dan vorig jaar) en Dumoulin die vorm toont (tot wat voor uitslag dat dan ook leidt) lijken mij toch wel noodzakelijk voor een geslaagde Giro. Het liefst zie je Tom en Tobias in de top 10.

kelderfan

quote: "Dat jv zo’n goede tour reed kwam alleen door tony martin?"
Begrijpend lezen is hier van toepassing. Ik zeg met Tony erbij.
@Fanny
Ik hoop dat Koen Bouwman een goede Giro gaat rijden, maar met drie kopmannen is het zoeken, bij wie hij zijn karretje moet inhaken. Het zal er wel op uitdraaien, dat Dumoulin het kopmanschap zal opeisen. Want een trident werkt niet echt goed.

Michieltje

Foss 5, Dumoulin 8 en Sammie als 10de i ak

Murcia

Ritwinst vind ik echt belangrijk, dat blijft meer hangen dan een plek in de tweede helft Top 10 van het eindklassement. Zelfs wanneer het niet lukt zoals bij Bouwman vorig jaar om een rit te pakken is de poging al memorabel, net als Affini die bijna de sprinters te snel af was. Voor de rest hoop ik dat we de beste Tom te zien krijgen en Foss die door is gegroeid al weet ik door zijn wat gebrekkige voorbereiding niet waar hij staat. Sam zie ik liever pogen om een rit te pakken of zoiets als de bergtrui dan een anoniem klassement. Affini gun ik wel een stunt in de tijdrit.

veld

'@Murcia Ik vrees dat we de beste Tom in 2018/19 al gezien hebben en dat hij daarbij niet meer in de buurt komt.

Murcia

'@veld
Ik deel die vrees met jou en daarom hield ik het ook bij hopen ipv de verwachting uit te spreken dat hij wel voor het podium kan gaan.

AWestie

Tijdritten moeten eigenlijk wel resultaat geven, zeker in dit veld, met deze routes en met de TJV reputatie
Qua AK heb ik geen verwachtingen, als ze maar aanvallen ipv aanhaken. Deze Giro is geslepen voor tactiek.
Buiten de tijdritten om heb ik qua ritwinst geen enkele verwachting, maar ik hoop dat Koen eindelijk eens iets moois pakt. D'ran!

Anas

Tenminste eén ritwinst, wat Jumbo sinds 2019 heeft in Giro niet gedaan. Vind de oude Tom, zelfs als het niet gebeurt voor de Gc, gebruik deze Giro voor de toekomst en test jezelf in de bergen.
Een progressie van Foss.

SolitaryShell

Denk dat Harper de 3e Nieuw-Zeelander wordt die niet verlengd bij JV na Bennett en Finn Fischer-Black.

Harper is een Australiër.

Fanny

'@SolitaryShell
Quote: Harper is een Australiër
Je hebt inderdaad gelijk. Excuus en dom van mij. Heb zonder goed na te denken even gedacht dat het een landgenoot van Bennett was.
@Kelderfan
Quote: Ik hoop dat Koen Bouwman een goede Giro gaat rijden, maar met drie kopmannen is het zoeken, bij wie hij zijn karretje moet inhaken. Het zal er wel op uitdraaien, dat Dumoulin het kopmanschap zal opeisen. Want een trident werkt niet echt goed.
Belangrijkste is dat Bouwman weer helemaal hersteld is van zijn virusziekte waardoor hij 2 weken niet gefietst heeft voorafgaand aan de hoogtestage op Tenerife.
Hopelijk haalt Bouwman zijn uitstekende niveau weer van vorig jaar als klimknecht waardoor hij voor elke kopman en de andere teamrenners belangrijk is.
Daarnaast zal Bouwman als hij weer goed in orde is ongetwijfeld een of meerdere keren proberen in een vluchtgroep te zitten.
Overigens vindt ik dat sowieso alle andere JV renners, behoudens Foss en Dumoulin, dat altijd moeten proberen in deze weer zware Giro.
Dus op momenten aanvallend rijden. Dan hoef je trouwens meestal ook geen kopwerk te doen.
Echter is maar de vraag of dat ook mag van de ploegleiders (Engels/Reef) die in de Giro aanwezig zijn.
Ik vind Engels over het algemeen een behoudende ploegleider als hij een van de grote ronden doet.

S. Morgenstern

Vorig jaar reden ze toch gewoon een aanvallende Giro? Volgens mij steeds het geval geweest de laatste jaren, dat er zonder Roglic (maar vaak ook met) nog genoeg ruimte was voor de Bouwmannen van de ploeg om in de aanval te gaan.

Anas

Tom Dumoulin tijdens de teamspresentatie:
"My ambitions are clear, I want to go for the Gc"
Kan niet wachten!

AWestie

Qua beeldvoering voorafgaand aan de Giro ben ik wel positief gestemd: iedereen staat goed scherp, maar staan er ook ontspannen bij.

AWestie

Noors interview met Foss, hij ging ietsje eerder van hoogte omdat hij thuis even moest bijkomen. En als quotes: "Ik ben niet het type dat veel ritten in mijn benen moet hebben om te kunnen vechten" zegt hij en "Ik voel dat ik op een goede plek zit en misschien een tandje beter dan vorig jaar, dus het is een goede ontwikkeling." uit https://www.tv2.no/sport/14771641/

Verder ook een interview met Eenkhoorn hier https://www.rtvoost.nl/nieuws/2095755/eenkhoorn-aan-vooravond-giro-debuut-eigen-kansen-hangt-af-van-dumoulin

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat Foss betreft wordt 't ook al een vraag of hij na 6 wedstrijddagen goed voor de dag gaat komen. En ik lees bij @Fanny, dat er bij Koen ook vraagteken staat of hij voor 100% aan de start staat.
In de Tour de Hongrie gaat volgens PCS Kooij en Dekker weer eens samen op pad voor de zeges. Ik had gehopt, dat JV 't beter zou invullen. Waarom staat Roosen niet aan de start om Kooij te helpen.

pirazzi

Leemrijze gaat vooral mee als helper net als Arensman bij DSM.
Dus het jongerenklassement is geen doel op zich.

Cen Morawec

Wat verwachten jullie van Jumbo Visma deze Giro?

Ritwinst vind ik echt belangrijk, ik denk dat Dumoulin een tijdrit ga pakken. Dumoulin hoeft niet met rose trui thuis te komen, maar minder als 3de van van het eindklassement wordt teleurstelling.

Ik denk nog dat Foss een plek in de tweede helft Top 10 van het eindklassement gaat pakken. Wat is mogelijk voor Sam Oomen?

Rawolf

ik denk dat Dumoulin na etappe 2 in het roze staat en Oomen gewoon lekker gaat knechten.

AWestie

Minder dan derde in het eindklassement is een teleurstelling, @Cen Morawec? Waar komen deze hoge verwachtingen ineens vandaan? Het kan, intrinsiek, maar de beste man kan in Verona ook uiteindelijk dertigste staan.

S. Morgenstern

Waarom zou Roosen nu opeens onmisbaar zijn voor Kooij? Hebben we daar goede redenen voor of is het een random wens? Ik vind Roosen een prima renner voor een treintje van Kooij, maar volgens mij zijn er nog genoeg anderen die dat ook kunnen. Ik zou de Van Dijke broers bijvoorbeeld niet als mindere opties zien, zeker niet, en ook Dekker deed het vorig jaar in Polen goed in dienst van Kooij. Ik begrijp dus niet op basis waarvan dit geen goede invulling zou zijn.

Laatst gewijzigd
IK

Primoz Roglic bevestigde tegenover sloveense TV (RTVSLO) dat de blessure aan de kniespier hersteld is (er was niets mis met de kniegewricht zelf) en zei maar ook dat hij nog niet op 100% trainde. Hij vertelde iets meer over de revalidatie die hij in Slovenië met succes voltooide. Zijn plan om het seizoen voort te zetten is: voorbereiding hoogtestage Sierra Nevada, Criterium Dauphiné, hoogtestage Tignes, TdF en Vuelta. Hij slaat het Sloveense nationale kampioenschap in Maribor over.
Bron: https://www.rtvslo.si/sport/kolesarstvo/roglic-poskodbo-smo-pozdravili-a-se-nisem-v-programu-polnega-treninga/626433

Cen Morawec

'@Awestie
voor mij word het minder dan Top 3 een teleurstelling.
Beste klassementrijders van 2021 and 2020 zijn niet van start op deze Giro (Bernal, Pogacar, Roglic, Vlasov, Evenepoel...).

AWestie

Da's fors, zeker omdat bijna iedereen en zijn moeder uiterst voorzichtig zijn met een voorspelling. Ik gun het Tom ook van harte hoor, maar geen podium halen is voor mij totaal geen teleurstelling en ik denk velen met mij. Ik zou je verwachtingen wat bijstellen ;)

1 2 ... 181 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.