Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 180 ... 349 350
Robert

Fijn voor Gijs dat hij de Giro gaat rijden. Goed voor zijn ontwikkeling.

Lijkt me wel een last minute wijziging. Romandië is normaliter niet de ideale voorbereidingskoers voor de Giro.

kelderfan

Asterix en Obelix heb ik overgeslagen. Daar krijg je buikpijn van 't lachen van.🤔 Je hebt gelijk, dit forum zorgt te vaak voor problemen met de lachspieren. Maar je kunt er niet omheen dat op hoogte zitten, zorgt voor uitzonderlijke banden.
Arensman heeft zich toch in die zin uitgelaten. Bardet en ik zijn meer dan collega's geworden.
Wat doe je dan als teambaas als je die ene wil hebben.

Laatst gewijzigd
Rick Uiterloo

Als ik de resultaten bekijk van Foss dit jaar dan heeft ie niet veel gereden. Ik hoor zelf om mij heen hoge verwachtingen over Foss komende Giro, maar betwijfel het gezien zijn summiere programma in het voorseizoen. Wat denken jullie?

kelderfan

Ja waarom Foss zo weinig heeft gereden en nu klaar moet staan voor de Giro is voor mij ook een raadsel.
De enige referentie is de Volta ao Algarve em Bicicleta.

S. Morgenstern

Wanneer Foss de hoogtestage gewoon volledig volgens planning heeft afgewerkt, dan kun je wel weer een mooi niveau van hem verwachten. Hij heeft getuige de Algarve een goede winter gedraaid en weer een stap gezet. Het missen van een paar koersdagen in maart doen dat niet teniet.

Laatst gewijzigd
fudd

HLN vanochtend meldt dat volgens Zeeman Benoot 99% zeker is van het 7e tourplekje.En: “Voor de laatste plek maken Van Hooydonck, Teunissen en Laporte kans”, aldus Zeeman.

Sandy Casar

En ik had begrepen dat die 3 renners allemaal mee op hoogte gaan. Wordt een spannende onderlinge strijd waarin imo Laporte licht in het voordeel is

AWestie

Van Aert heeft vooral nog geen duidelijke sprintaantrekker, dus in dat geval is Nathan het meest in het nadeel lijkt me.

Het nieuwsbericht rond Tom laat nog veel ruimte voor interpretatie, maar behalve als hij echt volledig door de mand valt wil TJV hem lijkt me ook gewoon houden (voor gereduceerd tarief). Hij blijft Nederlands uithangbord voor de sport, samen met Matje. Dan is vooral aan Tom of hij wil blijven.

madeinstars

Als de Giro niet een faliekante mislukking wordt voor Tom, zal het inderdaad vooral van hem afhangen. Ben benieuwd.

tdola

Als benoot meegaat en je idd een sprintaantrekker voor van aert mee wilt nemen, dan kom je uit bij teunissen of laporte.
Van hooijdonk is meer t type dat van aert of kopmannen op 3 km afzet. Door meerdere sterke renners is t altijd zonde dat iemand niet meegaat want wel de kwaliteit maar gewoon geen plek.

Murcia

Tom zelf is natuurlijk bepalend maar ik denk dat de ploeg ook heeft nagedacht over zijn rol mocht hij willen blijven. Als hij echt wil gaan voor het AK werk zal men hem willen behouden maar het willekeurig uitzoeken van wedstrijden op het gevoel kan niet bij een profploeg. Hij zal duidelijk moeten aangeven waar hij zijn toekomst als renner ziet, alleen de paar ITT's rijden is niet haalbaar. Dus of eendagswerk + ITT's, dan wel rondjes van een week of AK grote rondes. Er moet duidelijkheid zijn.

Voor wat betreft de Tour ben ik blij dat Nathan gewoon in beeld is, de renner verdient dat na zijn prestaties. Meer nog dan een leadout heeft Wout volgens mij behoefte aan een piloot en dat kan Van Hooydonck ook aan. Aannemelijk is voor mij echter dat ze Laporte meenemen, kan de leadout doen voor Wout juist in de zwaardere etappes met heuvels en is in de Roubaix etappe en zelfs bergetappes in te schakelen voor Roglic en Vingegaard. Daarnaast een renner voor plan B, mocht je door valpartijen of ziekte de boel omgooien en voor ritten gaan.

kelderfan

Wat Van Aert betreft denk ik meer aan de combinatie Laporte en Van Aert, maar hoe zit dat met als Roglic in 't geel rijdt.
Wie moet dan de kar trekken in de Tony Martin-rol op het vlakkere gedeelte van het parcours.
====
Volgend seizoen wordt dat helemaal een ding, want hoe los je dat op met Van Baarle erbij.

S. Morgenstern

Benoot kan dat werk prima aan.

Van Baarle ook trouwens.

Yeez

Dennis ook. In de bergritten kunnen benoot en laporte dat, dan kan dennis zich afzijdig houden

kelderfan

In een Giro heb ik die Dennis toch een aardig potje bergop zien rijden in de treinmodus.
Dat hij 't tegen Vlasov moet afleggen is begrijpelijk.
Benoot is toch geen renner omdat werk op te knappen en ook Van Baarle zie ik meer in de rol van Gesink om bergop zijn werk te doen. Dat zijn geen renners om met Martin te vergelijken.
Voor 't vlakkere treinmoduswerk ben ik 't volkomen met @Murcia eens dat Van Hooijdonck daarvoor 't beste uit de bus komt.

kelderfan

'@Yeez
Blz 1 is niet meer actueel?

madeinstars

Ik denk dat Jumbo verwacht dat werk in de eerste 2 uur van de etappe vooral aan UAE over te gaan laten en dat moeten ze ook doen. Er is maar één topfavoriet, laat die zijn verantwoordelijkheid maar pakken en de koers dragen.

S. Morgenstern

Van Hooydonck kan dat specifieke klusje inderdaad het beste, maar dus niet als enige van de opties. Doen alsof dat zo is slaat nergens op. Aangezien de anderen dan weer heel veel beter uit de voeten kunnen op andere terreinen is het goed te begrijpen dat ze waarschijnlijk voor een selectie zonder Van Hooydonck gaan kiezen.

Yeez

'@kelderfan @rahimns houd de selecties op blz 1 bij

AWestie

'@kelderfan Je bent iets te veel gefixeerd op de Martinrol. Die rol is geen recept voor succes en vooraan het peloton rijden kan ook in wisseldienst.

kelderfan

Met Martin erbij heeft JV de beste TdF gereden ooit. Dat Pogacar uiteindelijk Roglic uit 't geel heeft gereden, is gebeurt door andere oorzaken. Zo dichtbij is JV in de laatste jaren nog niet geweest. Maar ja dat is niet alleen mijn fixatie.
Natuurlijk komen Bahrain, UAE en Ineos ook met sterke teams aanzetten, waarbij UAE ook nog de topfavoriet in huis heeft.
Als Roglic die vaak vroeg goed is (het is nu afwachten hoe 't met de knie gaat) in 't geel komt te rijden, dan wordt JV toch in een verdedigende rol geduwd. Dan mag JV aan de bak.

Yeez

Dat jv zo’n goede tour reed kwam alleen door tony martin?

S. Morgenstern

De conclusie na die Tour de France was toch dat het ook iets minder had gekund, dat vroege kopwerk? Uiteindelijk is dat knechtenwerk sowieso iets wat (soms) moet gebeuren, maar waarbij een procent meer of minder geen invloed gaat hebben op eindwinst. De kans dat dat op andere terreinen wel beslissend is, zal hoe dan ook groter zijn, dus zal er eerder daarvoor geselecteerd worden.

Laatst gewijzigd
Fanny

Denk dat Harper de 3e Nieuw-Zeelander wordt die niet verlengd bij JV na Bennett en Finn Fischer-Black.
Wel pech dat hij na 3 weken hoogtestage niet geselecteerd is voor de Giro.
Waarschijnlijk ziek als ik dit tussen de regels door lees.
JV zou volledig moeten gaan de jonge Arensman die nog goed te kneden is als NL kopman voor een AK klassement in een grote ronde en in mindere mate voor Van Baarle omdat er al een goed voorjaarsteam staat.
Arensman kan in mijn ogen heel veel op verschillende terreinen echter de vraag is hoe sterk is hij in het hooggebergte.
Ook van Dumoulin moeten we dat afwachten tot na de Giro. Als dat goed gaat verwacht ik dat hij blijft.
Ook zou je Dumoulin in enkele voorjaarsklassiekers als kopman kunnen inzetten als hij geen absolute AK renner meer is in de grote ronden.
Tratnik vond ik altijd al een renner die ze al eerder konden en moesten halen zeker na zijn overwinning in de Limburg Classic. Hij was dan ook veel goedkoper geweest voor JV en zijn maatje Roglic.
Interviews.
Ik heb nog een 2 tal interviews gevonden over Bouwman die dus voor de 5e keer naar de Giro gaat en die de Giro op 1 na (teamterugtrekking na Corona van Kruiswijk) allemaal heeft uitgereden. In de laatste versie als knecht van de kopmannen Bennett en Foss is hij zelfs 12e geworden en ook bijna een ritzege pakte voordat hij voorbij gereden werd door een ontketende Bernal die zijn 1e ritzege in een grote ronde pakte.

https://www.gelderlander.nl/oude-ijsselstreek/koen-bouwman-28-uit-ulft-naar-giro-na-hoogtestage-in-colombia-tom-dumoulin-en-ik-zijn-er-drie-weken-geweest~a215893c/

Helaas is dit de premiumversie van De Gelderlander en is het dus niet zoals in de papierenversie volledig te lezen.
Misschien kan iemand hier de volledige versie neerzetten van dit leuke interview mbt de weg naar de Giro waarbij hij aangaf 2 weken niet te hebben kunnen fietsen vanwege een virus en dus veel heeft ingeleverd maar net op tijd beter was voor de hoogtestage. Hij had wel veel ingeleverd maar voelde zich nu weer goed om te knechten voor de kopmannen Dumoulin, Foss en Oomen.
Dan nog een interessant interview met Bouwman in de Kop over Kop podcast met de Italiëgangers Kroon, Hermsen en Van Bellighem.
Start interview met Bouwman ongeveer bij 45.20 min

https://www.radioviainternet.nl/podcasts/kop-over-kop/2022/de-grote-giro-ditalia-preview-show

deharderpeter

Wanneer is de Giro voor Jumbo geslaagd ?

- Ritwinst
- Top 10 + ritwinst
- 2 man in top 10
- Aanvallende koers gereden

ben benieuwd hoe jullie dat zien, zou zelf gaan voor ritwinst is voldoende.

1 2 ... 180 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.