Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 187 ... 349 350
Michieltje

Voor de klassementsmannen van Team Jumbo-Visma verliep de dag minder goed. Tom Dumoulin kon het tempo al vroeg op de klim niet bijbenen en ook Sam Oomen en Tobias Foss moesten relatief vroeg lossen. Oomen en Foss gaven uiteindelijk twee minuten toe op de klassementsmannen. "Het is nooit een goed teken als je twee minuten verliest op de favorietengroep", aldus Reef.

Uh, en wat voor een teken is het dan wanneer je bijna 7 minuten verliest op de favorietengroep, meneer Reef?

Blijft toch bijzonder, de communicatie van JV

Michieltje

Ben het wel eens met onze huiskater dat het communicatieteam van Jumbo Visma op de schop moet. Kan zo niet langer!

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Is bij andere ploegen geen moer beter hoor, ik spendeer wel eens wat minuten op de sites van ploegen als DSM en QSA en het is allemaal van plastic om het maar zo te zeggen. Verder eens, men mag gewoon zeggen waar het op staat en Tom kan er volgens mij best wel tegen als je ook zijn verlies vandaag gewoon benoemd en niet wegstopt achter Sam en Tobias.
Een keer een ploegleider die gewoon zegt dat het niks was voor wat betreft de kopmannen zou ik waarderen. Hopelijk zijn er intern wel wat harde woorden gevallen en duidelijkheid gevraagd en gekregen want je statements naar de pers zijn 1 ding maar binnen het team moet je het beestje bij de naam noemen vind ik. Dat is precies wat ik waardeer aan van Gaal, naar de pers toe verdedigd hij zijn mannen als een leeuw maar in de kleedkamer en bij hem op kantoor wordt waar nodig stevig geëvalueerd.

Michieltje

Ja precies Murcia. En dat soort kul communicatie omtrent Dumoulin, denken ze dat de fans achterlijk zijn ofzo. Ga ik bijna Van Gaal citeren...

kelderfan

Leuk dat Koos mij benoemt om met een nieuwe ploeg te komen. Ik ga aan 't werk Koos.
@Michiel
Ik hoop met @Murcia dat er stevig wordt geëvalueerd en dan wel achter de schermen.
Als er dan wat "doorzijpelt,"" dan kunnen wij ook nog een beetje nagenieten.
Maar een bloemetje voor Gijs kan er wel mee door.

Michieltje

Ik denk gezien de tijdritten, iig van Foss, dat er een prima basis zou moeten liggen voor deze Giro. Maar dat ze een risico hebben genomen ze met zo weinig koersdagen in de benen op pad te sturen. Zou hooguit kunnen betekenen dat de topvorm in het tweede deel van de Giro boven komt drijven, Kelderfan

Cycling

'@Michel Voor Foss was er niet echt een andere optie. Ook Dumoulin heeft niet de wedstrijden kunnen rijden, die hij wou rijden. Oftewel de weinige koersdagen werden ook ingegeven door blessures en valpartijen. De overige renners hebben niet echt weinig koersdagen volgens mij.

Koosr1946

'@MURCIA
Jij hebt de schat aan ervaring die wij hier missen aangezien het aantal 70 plussers hier bestaat uit jou en verder niemand.

Ik heb in elk geval de tijd omdat ik niet meer hoef te werken, maar ik ben heel benieuwd of hier alleen maar mensen zitten die niet hoeven te werken, anders kan ik al die reacties niet verklaren.

Michieltje

Harry Johan. Het is dan ook vooral een feitelijke constatering van mijn kant. Ze hadden wel wat ruimte voor extra koersdagen voor Tom en Tobias (Spanje) maar de ploegleiding heeft bewust gekozen om na hun malheur vast te houden aan de oorspronkelijke planning.

Laatst gewijzigd
Yeez

Voor een korte tijdrit is juist geen basis nodig. Dat kan op klasse. Voor een lange etappe met bergop aankomst is wel inhoud nodig

Michieltje

Nou, dan heb ik nog minder houvast voor de komende 2,5 week, Yeez

Yeez

We gaan het zien. Ik vind het alleen zo bijzonder met dumoulin. Klom nog heel behoorlijk in de tour van 2020 en reed vorig jaar in de binckbank tour ook hartstikke goed. Alsof hij inderdaad gewoon blokkeert.

Feit is nu wel dat er bij jv een klassementsman bij moet voor volgend jaar mijn inziens. Roglic wordt dit jaar 33 en ook kruijswijk is natuurlijk klaar als klassementsman, waar oomen en kuss hebben laten te zien daar te grillig voor zijn. Vingegaard en Foss heb ik wel vertrouwen in. Zeker Foss heeft een ruk voorbereiding gehad op deze giro na zijn goede begin in de algarve, maar met alleen die 2 kun je de toekomst niet in.

Kelderman is als enige nederlander vrij en anders wordt het toch kijken naar een skjelmose of tobias halland johannessen

Landeirovic

Waarom kan je als Jumbo zijnde niet proberen een Simon of Adam Yates te plukken? Ze winnen wedstrijden en doen het echt goed! Met het budget dat vrijkomt door Dumoulin.

master-pieter

Even een groot irritatiepuntje geheel off-topic!

Hoe is het is godsnaam mogelijk dat ik elke forumtopic kan openen behalve die van scorito Giro.
Ik raak er redelijk wat gefrustreerd van. Wielerflits die voor opheldering/oplossing kan zorgen? Ik ben volgens mij niet de enige met deze klachten.

Yeez

'@landeirovic bex wil de tweeling weer herenigen

Poeksel

Eenkhoorn vandaag meegesprint, 15e, nog voor een paar C-sprinters.

kelderfan

'@Poeksel
Ik heb er niets van gezien, maar het is een redelijk resultaat.
Hopelijk is Tom Dumoulin goed binnengekomen.

AWestie

In het wiel van Eenkhoorn zat Oomen te chillen

kelderfan

'@Yeez
Quote: "Kelderman is als enige Nederlander vrij en anders wordt het toch kijken naar een skjelmose of tobias halland johannessen."
Als ik mag reageren dan ga ik voor Kelderman, maar die Mattias Skjelmose is zeker de moeite waard.

Yeez

We doen ze allemaal

kelderfan

Dat is een goed idee. Hopelijk kan JV je wens vervullen.

Fanny

Ik zou als ik de baas van JV was ten aller tijde voor Arensman gaan en hem een 2e sterk verbeterde aanbieding doen.
Deze renner heeft alles in zich als jonge grote ronderenner ipv het aanhouden van Dumoulin.
Bij de onderhandelingen zou ik hem zowiezo een kopmanschap in een van de grote ronden voor volgend jaar aanbieden.
Hij kan bij JV waarschijnlijk nog beter worden in zijn tijdritten.
De vraag is alleen hoe goed is hij in het hooggebergte maar dat gaan we in deze Giro hopelijk zien.
Ik zou aan hem de voorkeur geven boven de uitstekende rijdende Van Baarle daar er de komende jaren bij JV de behoefte is aan een jonge maar veel belovende (Nederlandse) ronderenner met een goede drive.
Dumoulin is denk ik een aflopende zaak als grote ronderenner en is tevens niet de meest stabiele mentale wielrenner uit het JV peloton.
Hij zal zich denk ik storten op kleine ronden en tijdritten als hij al doorgaat.
Ik zie geen verlenging meer bij JV als het niet goed gaat in deze Giro en andere belangrijke koersen dit jaar.

Yeez

Arensman zou al voor 2 jaar getekend hebben. En als een renner niet wil houd het op

Fanny

'@Yeez
Waar staat dat hij al voor 2 jaar getekend zou hebben ? Heb het niet ergens gelezen maar ik kan het gemist hebben.
Met dat laatste ben ik het wel eens. Als hij niet wil dan houd het inderdaad op.
Maar ik zou het alsnog proberen mocht hij niet getekend hebben.
We zullen het binnenkort wel horen of zien.
Officieel is het toch 1 augustus ?

kelderfan

Ja ik begrijp de wens van @Fanny, maar kennelijk is de kogel al door de kerk en moet je verder kijken.
Voor 't Vlaamse klassieke werk zit JV wel goed met de komst van Van Baarle en mogelijk nog Tratnik.
Alleen juist voor 't Grote en Kleine Ronde-werk is versterking wel een must.

1 2 ... 187 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.