Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 186 ... 349 350
Cen Morawec

Er was volgens mij iets mis op de hoogtestage op Tenerife. De heele ploeg moeste lossen uit het peloton.

Gijs was niet erbij, hij was een week geleden nog in de Romandie, en hij is nu de beste van de heele ploeg.

Turtlehead

Foss en Oomen moeten gewoon volhouden, dan zie je vanzelf wel of er nog een top tien uitrolt (dat kan zeker nog in de Giro, mits je goed genoeg bent/wordt uiteraard).
Maar de aanpak Leemreize van vandaag vind ik eigenlijk de leukste. Hoe cool zou het zijn als Bouwman toch een keer een eerste prijs rijdt in een Giro-etappe?

Voor iemand als Jos van Emden zal het vanavond en morgenochtend wel even zoeken worden naar een doel en motivatie...

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Bijzonder om te lezen hoe mild de meeste reacties hier nog zijn na deze gitzwarte dag. Maar eigenlijk ook weer vrij voorspelbaar.

Ik denk dat nog helemaal is ingedaald wat er vandaag precies is gebeurd en hoe groot de schade is, zeker op de lange termijn..

Michieltje

Ach ja jochie, wat wil je nou? Dat we jouw woorden gaan hanteren? Blijf gewoon weg van dit forum

Michieltje

The boy who cried wolf

Sjonge Jonge

Bijzonder om alleen van jou te horen bij slechte dagen.
Iedereen hier beaamt dat het slecht was vandaag, wat wil je nog meer?
Waarschijnlijk termen als 'gitzwart', 'wanbeleid' en 'einde van de ploeg', maar gelukkig zijn de meesten hier wat normaler in hun bewoordingen.

kelderfan

'@Murcia
Ja, Foss heeft helaas te weinig gereden en met alleen op hoogtestage red je 't niet. Dat met Tom zie je aankomen, maar hopen mag nog steeds.
Wel een goede beurt van Gijs Leemreize, die goed bezig is.

goldone123

Idd iedereen heeft al gezegd dat het slecht is, wat wil
Je nog meer horen dan?

AWestie

Nou, wat is de schade op de lange termijn dan?

Michieltje

Turtlehead gaat ook te ver. Eigenlijk nog stuitender dan wat jachtluipaard uitkraamt.

AWestie

Eens, Michiel. Onder de gordel.

mooiman

Dumoulin en Foss en Oomen zeer matig. Elke klassementsambitie overboord en opportunistisch aanvallen. Hopelijk levert dat nog iets op. Hoort niet bij een topploeg in de Giro maar het is niet anders

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Nou, om maar één simpel voorbeeldje te noemen: je positie op de transfermarkt heeft een gigantische knauw gekregen. Andere (jonge) renners zien dit ook en denken: "bij die ploeg kan ik me niet ontwikkelen".

Maar deze dag zat er ergens natuurlijk al wel aan te komen en is het logische gevolg van een opeenstapeling aan dingen die al heel lang niet goed gaan. Trainingschema's, wedstrijdschema's, koerstactieken, etc. Er gaat al zó lang zo veel mis. Al had ik ook niet verwacht dat de implosie zo snel en zo extreem zou plaatsvinden. De individuele kwaliteit van van Aert en Roglic heeft veel verbloemd, maar hun presteren zegt eigenlijk niks over de ploeg zelf.

Laat vandaag maar een startsein voor een totale reset van de ploeg in alle geledingen. Alles en iedereen moet tegen het licht worden gehouden, er zullen veel incompetente mensen ontslagen moeten worden. Vanaf 0 weer opbouwen. Als dat niet gebeurt wordt een dag als vandaag eerder regel dan uitzondering.

(Al die haatreacties en bedreigingen deren me verder niet hoor, maak jullie geen zorgen. Ik rapporteer vrolijk door)

Michieltje

Weet iemand nog een lekker rijstgerecht?

Sjonge Jonge

Als ze je niet deren, waarom zou je dan rapporteren? Dan doet het je blijkbaar toch wel iets.

Overigens jammer van die laatste toevoeging, want je verhaal daarvoor was keurig en netjes, als je het in dit soort bewoordingen doet is er ook kans op een constructieve discussie en dan is er geen enkel probleem met negatief / sceptisch zijn.

kelderfan

'@HJVN
Je onderbouwt 't wel, maar waarom een totale reset? Het voorjaar ging toch redelijk goed met Wout & Co.
JV liet zich zien dan wel meestal 2e. plekken. Alleen de klimploeg laat wat scheurtjes zien. Dat er wat moet gebeuren op dat gebied, lijkt mij wel duidelijk.

mooiman

Totale reset inderdaad wat overdreven, maar zeker stof tot nadenken voor de ploeg. Vandaag alle 3 de kopmannen gefaald, toeval bestaat niet

Jopie

Het jachtluipaard maakt het wel heel groot, maar feit is wel dat je relatief veel (waarschijnlijk) grootverdieners of net daaronder hebt die relatief weinig (meer) presteren en waar de rek uit is/lijkt met Dumoulin, Kruijswijk, Oomen en Teunissen. Complete reset is wat overdreven, maar een kleine reset mbt de klimploeg lijkt niet overbodig. Ook met bijvoorbeeld Gesink op leeftijd en Kuss die wisselvallig blijft.

Rawolf

Toekomstige trainingskampen in Colombia gaan er sowieso niet meer inzitten….

Bizar onder niveau van Foss, Dumoulin, Oomen en Bouwman.
Zou toch haast meer achter moeten zitten, rondwarende ziekte, verkeerde excel kolom geselecteerd in trainingsschemas…. Whatever :p

Leemreize klein lichtpuntje op dag om heel snel te vergeten. (Na uitgebreide evaluatie, maar dat zal de ploeg wel doen)

Murcia

Je positie op de transfermarkt heeft een geweldige knauw gekregen. Dat is dus het argument op de dag dat duidelijk wordt waar de winnaar van Roubaix en de nummer twee van Vlaanderen naar toe gaat. Bijzonder bewijs van die stelling zullen we maar zeggen. Dan krijgen we de aloude bewering dat jong talent geen kansen krijgt bij de ploeg om zich te ontwikkelen, je moet wel haast Stevie Wonder zijn en daarbij doof om te negeren waar Leemreize nu koerst of Mick heeft gereden als eerstejaars prof (hint: het was een Monument) en niet te vergeten de bijnaam van het sprinttalent waar Maxtin zich nu mee presenteert. Maar goed, niks verbaasd mij meer van de persoon die anderen idioten noemt en het leuk vond dat in Valencia David Dekker een bocht miste en zwaar viel. Dan kun je inderdaad met een gerust hart anderen gaan rapporteren hier want met serieuze argumenten en een betrokkenheid bij de ploeg heeft het allemaal weinig van doen.

madeinstars

Ik ben meestal mild, maar vandaag is wel een beetje een afgang natuurlijk. Tom moet nu op spaarstand en hopen op een Andorra Arcalis dag later in de Giro.

Foss en Oomen moeten inderdaad gewoon doorgaan en hopej dat ze er door komen. In 2020 waren de nummer 1 en 2 van de Giro ook slecht op de Etna, dus als de vorm verbetert kan er nog een hoop. Blockhaus zal daarin wel duidelijkheid bieden.

Leemrijze ok, maar ook niet echt heel veel meer dan dat.

Koosr1946

STERKTE allemaal, soms zijn er dieptepunten in het leven maar dat zullen jullie als kerels dragen.
Verder zal KELDERFAN wel weer met een heleboel namen aan komen die gecontracteerd moeten worden.
Het zullen wel geen DSM'ers zijn want dan is een mislukking gegarandeerd

Murcia

Hallo Koos!
Fijn dat je er weer bent, ik miste je bijdrages en zag je af en toe nog voorbij komen op het DSM forum. Ben blij dat je kritische blik op TJV nog altijd recht overeind staat net als je voorliefde voor capslock. Misschien kun je kelderfan nog wat tips geven over mogelijke aankopen. Jij hebt de schat aan ervaring die wij hier missen aangezien het aantal 70 plussers hier bestaat uit jou en verder niemand.

Sjonge Jonge

Koos een week of 3 geleden op het team DSM forum:

"Ik begrijp niet wat al die mensen in hun gele pyama hier alleen moeten komen om hun negatieve gal te spuwen.
Blijf lekker in je eigen hokje en geniet van al jullie goede noteringen."

I rest my case

Quesada Quesada

Waardeloze dag voor Jumbo Visma. Het enige positieve eraan is dat het zo vroeg in de ronde gebeurt en we de ploeg de komende weken dus veelvuldig in de aanval zullen zien.

1 2 ... 186 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.