Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 189 ... 349 350
Jopie

Voor alle partijen het beste als Teunissen aan het einde van het seizoen vertrekt denk ik. Laat in mijn ogen zelden toegevoegde waarde voor de ploeg zien in het Vlaamse werk, rijdt voornamelijk zijn eigen koers om vervolgens ergens in de subtop te eindigen en nog een redelijke uitslag te rijden, waar hij dan weer op kan teren. Naast Van Aert, Laporte, Benoot en Van Baarle heb je wat mij betreft nog drie pure knechten nodig voor het Vlaamse werk (Affini, Van Hooydonck, Van der Sande bijvoorbeeld). Zo’n type is Teunissen absoluut niet. Met het vertrek van Groenewegen lijkt zijn rol in een sprinttrein ook uitgespeeld. Een overstap naar BikeExchange lijkt inderdaad het meest voor de hand liggend.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Teunissen, Van Hooydonck en Laporte zijn toch mee naar de hoogtestage. Dus ik denk echt dat die drie zullen blijven.
Tosh Van Der Sande is gehaald voor 't Vlaamse/Waalse werk en dat wil hij volgens mij ook graag.
Derhalve zie ik Kooij met de gebroeders Van Dijke, Van Der Sande en Roosen de basis vormen voor rittenkoersen in Belgie en zoals nu Hongarije.
Voor het Nieuwsblad, E3 en RVV zie ik Wout Van Aert met Van Baarle, Benoot, Laporte, Teunissen en Van Hooydonck de basis vormen.
En ik schrijf Dumoulin nog niet af. De Giro gaat ons vertellen, wat het verhaal verder wordt.

Yeez

'@jopie perfect verwoord! Teunissen rijdt altijd zijn eigen koers, om vervolgens onzichtbaar rond plek 30/25 te finishen. Van Hooydonck heeft wat dat betreft veel meer invloed gehad op het voorjaar van de ploeg, maar veel ploegen en managers zullen niet verder kijken dan de resultaten

Murcia

Dunbar is geen slechte renner maar ik zie hem niet snel bij Jumbo Visma belanden, krijg het gevoel dat nu elke zaakwaarnemer gewoon hun naam dropt voor betere aanbiedingen van de huidig geïnteresseerden.

Yeez

Het wielerwereldje is klein. Zou het niet kunnen zijn dat ze dat gewoon bij elkaar controleren ipv op al die media hysterie af te gaan?

AWestie

Qua hekken en accessoires op de weg vond ik het echt een kriegelige finale. Veel 1.2 wedstrijden waar de sprints veel te gevaarlijk zijn. Heel jammer voor de ploeg, hopelijk zijn ze relatief oké.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Alleen had deze crash niks te maken met hekken of het parcours an sich. Daar was niks mis mee Dit was, zoals bijna altijd, gewoon weer de schuld van het peloton zelf met hun gebeuk in de finale.

Kooij mag juist heel blij zijn dat er geen hekken stonden daar, anders hadden we mogelijk een nieuwe Jakobsen.

wieler4live

Kooij niet gefinisht en naar het ziekenhuis de rest van de ploeg wel gefinisht volgens de eigen insta van de ploeg

kelderfan

Oei jammer voor Olav Kooij. Hij was net goed bezig en dan weer zo'n valpartij.
@HJvN
Als je het team alleen maar bouwt rondom een sprinter, dan loop je wel een groot risico om met lege handen thuis te komen. Ik ben blij, dat JV die weg niet inslaat en kiest voor de GT/kleinere rondes met klassementsmannen..

Turtlehead

'@kelderfan, Ja, want als die in de bergen niet mee kunnen, dan heb je tenminste nog de mogelijkheid om massaal in beeld te rijden achterin het peloton.

tdola

Pech houdt nog niet op voor t team... kooij hechtwond maar verder redelijk ok. Zou hij wellicht in Veenendaal kunnen rijden de 21e?

kelderfan

'@Turtehead
Wie kunnen dan niet meekomen in de bergen.

Poeksel

De blessure lijkt mee te vallen en hij staat nog gewoon in het klassement volgens pcs. Als dat klopt kan hij morgen wellicht starten.

Overigens is het voor bijna alle teams een probleem als de kopman wegvalt, sprinter of klimmer, al wist TJV het vorig jaar in de Tour goed op te vangen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Maar op zich moet je wel gefinisht zijn en dat is niet het geval. Staat ook gek op de site van de Ronde van Hongarije, dus dan zie je ook op PCS geen DNFje?

Turtlehead

'@kelderfan: de hele Giroploeg. Niet meegekregen? Was best balen voor iedereen.

kelderfan

Ja @Turtlehead, dat was op de Etna aankomst, maar vandaag is de echte test en uiterlijk zondag moet blijken, hoe 't ervoor staat.

kelderfan

Trouwens het Nieuwsblad kopt dat Primoz Roglic's vizier weer volledig is gericht op de TdF.

wieler4live

Mick van Dijke gaat vandaag ook niet meer van start waarschijnlijk door de val van gisteren lag er ook niet echt lekker bij bron :zijn eigen insta verhaal

AWestie

Tom en Koen vooraan in koers, met zicht op trui(en) voor de tweede. Ik had je toch wel een beetje voor gek verklaard als iemand dat vanmorgen had voorspeld.

kelderfan

Een beetje gek, oei dat is een binnenkomer. Maar Koen Bouwman zegt 't goed.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Virtueel eerste in het teamklassement nu ;)

AWestie

Koen Bouwman zegt wat goed?

kelderfan

Hij had 't over meer vrijheid.🤔

AWestie

TJV laat wel zien goed te kunnen opveren na een intens demotiverende start van een grote ronde.

kelderfan

En hij kopt 'm binnen. Bravo Koen Bouwman en gefeliciteerd @Fanny

1 2 ... 189 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.