Voor alle partijen het beste als Teunissen aan het einde van het seizoen vertrekt denk ik. Laat in mijn ogen zelden toegevoegde waarde voor de ploeg zien in het Vlaamse werk, rijdt voornamelijk zijn eigen koers om vervolgens ergens in de subtop te eindigen en nog een redelijke uitslag te rijden, waar hij dan weer op kan teren. Naast Van Aert, Laporte, Benoot en Van Baarle heb je wat mij betreft nog drie pure knechten nodig voor het Vlaamse werk (Affini, Van Hooydonck, Van der Sande bijvoorbeeld). Zo’n type is Teunissen absoluut niet. Met het vertrek van Groenewegen lijkt zijn rol in een sprinttrein ook uitgespeeld. Een overstap naar BikeExchange lijkt inderdaad het meest voor de hand liggend.
Teunissen, Van Hooydonck en Laporte zijn toch mee naar de hoogtestage. Dus ik denk echt dat die drie zullen blijven.
Tosh Van Der Sande is gehaald voor 't Vlaamse/Waalse werk en dat wil hij volgens mij ook graag.
Derhalve zie ik Kooij met de gebroeders Van Dijke, Van Der Sande en Roosen de basis vormen voor rittenkoersen in Belgie en zoals nu Hongarije.
Voor het Nieuwsblad, E3 en RVV zie ik Wout Van Aert met Van Baarle, Benoot, Laporte, Teunissen en Van Hooydonck de basis vormen.
En ik schrijf Dumoulin nog niet af. De Giro gaat ons vertellen, wat het verhaal verder wordt.
Alleen had deze crash niks te maken met hekken of het parcours an sich. Daar was niks mis mee Dit was, zoals bijna altijd, gewoon weer de schuld van het peloton zelf met hun gebeuk in de finale.
Kooij mag juist heel blij zijn dat er geen hekken stonden daar, anders hadden we mogelijk een nieuwe Jakobsen.
Oei jammer voor Olav Kooij. Hij was net goed bezig en dan weer zo'n valpartij.
@HJvN
Als je het team alleen maar bouwt rondom een sprinter, dan loop je wel een groot risico om met lege handen thuis te komen. Ik ben blij, dat JV die weg niet inslaat en kiest voor de GT/kleinere rondes met klassementsmannen..
De blessure lijkt mee te vallen en hij staat nog gewoon in het klassement volgens pcs. Als dat klopt kan hij morgen wellicht starten.
Overigens is het voor bijna alle teams een probleem als de kopman wegvalt, sprinter of klimmer, al wist TJV het vorig jaar in de Tour goed op te vangen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.