Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 190 ... 349 350
kelderfan

Het is niet alleen opveren. Het is gewoon een hele goeie koers geweest van de niet-klimmers.
Bravo Tom Dumoulin, want dit was weer de oude Tom.

Poeksel

Ik zal niet zeggen dat de Giro nu sowieso geslaagd is, maar een complete mislukking kan het al niet worden. En wie weet wat Koen en Tom nog kunnen in de rest van de Giro!

Laatst gewijzigd
xistnc

Precies, fanny van harte gefeliciteerd!

25sep

Ik ben fan van Bouwman hoor. Heb ook het gevoel dat er veel meer in zijn carrière zit dan knechten en dan sporadisch een keer in de ontsnapping mee.

Rawolf

Heel mooi van Bouwman, verdiende zege. Dumoulin leek ook iets beter dan op de Etna maar zeker nog niet op het niveau waarmee je podium Giro rijd.

Dan vraag ik me toch af of er een correlatie is met de tegenvallende jumbo renners op de Etna en het begrip koershardheid, dat zoals we weten de laatste jaren stelselmatig door Jumbo Visma wordt genegeerd omdat de 2 grote kopmannen er toevallig geen baat bij hebben. Word interessant om te zien of Foss/Oomen ook nog gaan verbeteren tijdens deze Giro.

kelderfan

'@Rawolf
Daar heb je een goed punt, want hoogtetraining is prima en is een must om op hoog niveau mee te doen.
Toch moet koershardheid niet worden onderschat, want je ziet hoe Bouwman terugvecht, na een kleine inzinking.

goldone123

Ik hoop dat koen bouwman voor de berg trui gaat, morgen lossen om zondag weer puntjes te pakken?

kelderfan

Nog even Gijs Leemreize die in deze bergrit toch goed bezig is geweest in het begin en hij zit er toch goed bij in de finale met een 21e. plek.

jvh93

Prachtige overwinning vandaag! Mooi dat het bouwman eindelijk gegund is na al meerdere keren dichtbij te zijn.

Ook bij mij schoot van de week het gevoel van te weinig koershardheid door het hoofd. Je kan nog zo sterk zijn, maar zonder die hardheid wordt je er alsnog keihard af gepierd

goldone123

Doet hij toch netjes.

kelderfan

Wel weer een punt van discussie. Ik lees dat JV met Kooij, Teunissen, Van Hooydonck en de gebroeders Van Dijke de ZLM tour gaan rijden. Maar zowel PCS als de eigen site vermelden die koers niet. Is daar een reden voor.
Dat zal dan wel betekenen dat Teunissen en Van Hooydonck niet mee gaan naar de TdF.
Dus wordt 't toch Laporte die meegaat als 8e.deelnemer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

David Dekker heeft bij afwezigheid van Olav Kooij de sprint betwist en wordt netje 4e. na Fabio Jakobsen, die heeft daar luilekkerland.

Quesada Quesada

Wat een prachtkoers hebben Koen en Tom vandaag gereden. Voor ons als fans is het een zegen dat de ploeg heeft gefaald op de Etna. Nu krijgen we twee weken een aanvallend Jumbo Visma te zien!

Turtlehead

Vandaag heb ik genoten. Zó moet je koersen (maar 't moet dan wel ff lukken natuurlijk). Dit is toch veel leuker dan aanhaken tot je afhaakt (of bijblijft)!?

Murcia

Uitstekend gedaan van de ploeg maar Koen natuurlijk in het bijzonder. Moet de etappe nog kijken maar van wat ik gehoord heb is dit wel een memorabele zege en dat zijn de dagen die bijblijven. Heeft volgens mij niks met koershardheid te maken maar juist met de instelling bij renners en ploeg om na de Etna de knop om te gooien zoals verleden jaar de Tour ook al bewees. Daarnaast begint Koen nu profijt te trekken van de al langer ingezette koers als aanvallende renner ipv simpel het zoveelste wagonnetje te zijn voor de kopman. De explosiviteit is enorm verbeterd van wat ik op de steile finish zag en hopelijk krijgt of neemt hij vaker de ruimte om voor dagsucces te gaan. Vorig jaar bewees hij al een stuk beter te zijn dan de gemiddelde 'knecht' bergop.

Laatst gewijzigd
Michieltje

En een dubbele grote ronde in de benen vorig jaar

Poeksel

Is David Dekker misschien wat te vroeg afgeschreven door sommigen? Zelf de koers niet gezien maar een vierde plek is een nette prestatie.

pirazzi

De bollentrui en derde in het ploegenklassement is mooi maar de echte bergen moeten nog komen.

Murcia

Ik behoor niet bij die personen die David al hebben afgeschreven, hij heeft een behoorlijk aantal tegenvallers gehad maar tegelijkertijd is de ploeg wel minder gaan lijken op het Rabobank concept waar naar mijn mening te weinig werd doorgeselecteerd. Nu moet je wel vooruitgang tonen tijdens je contract en in dat licht zal Dekker de snelle opgang van Kooij moeten counteren met resultaten van hemzelf.

Daniel17

Een sprinter is gewoon te weinig voor een WT team, ik verwacht dat hij gewoon blijft

Fanny

Net gekeken. Wat een prestatie voor JV.
Prachtige overwinning voor Koen Bouwman in een prachtige zware bergrit met liefst 4500 hoogtemeters.
Het is hem zeer gegund nadat hij er 2x erg dichtbij was in 2 andere zware bergritten in eerdere Giro's.
Ook een prachtige teamoverwinning/samenwerking met een uitstekende rijdende en slim koersende Dumoulin.
En ja wat nu met Bouwman. Gaan voor het AK, gaan voor de bergtrui of gaan voor nog een ritoverwinning.
We zullen het zondag gaan zien.
Ik schat het laatste met in het achterhoofd de eventuele bergtrui.
Indien hij gaat knechten voor Oomen en Foss dan zal hij zeker ook nog een keer voor een ritoverwinning gaan.
Dumoulin lijkt voor voor een ritoverwinning te gaan.

ti-raleigh

Koen moet zich snel op grote achterstand laten rijden. Daarna in bergritten mee in ontsnappingen. Samen met concurrenten voor de bergtrui en dan is het: " jij de bergtrui en ik de etappe" (of andersom).

AWestie

Koen zegt tegen Schotte dat hij zich goed voelde op de Etna, maar bij de kopmannen bleef. Ook wel interessant, stiekem is Koen gewoon de beste klassementsrenner ;)

Je zou denken dat deze jongen eigenlijk de perfecte kwaliteiten heeft om ritten te kapen: bergop er slecht af te rijden, redelijk rap en ook een neusje voor de goede versnelling.

Laatst gewijzigd
horsm

Moeilijke beslissing, qua Bouwman. Hij lijkt me nu de grootste TJV kanshebber op een toptien plek AK. Maar om de bergtrui te verdedigen zou hij tijd moeten verliezen.

Ik zou dan het roer omgooien: Foss en Bouwman laten rijden voor een plek 8 t/m 10 AK en Oomen voor etappes.

Sandy Casar

Fijn om Dekker weer mee te zien doen. Heeft heel veel pech gehad tot nu toe. Ik geloof echt nog in een toekomst voor hem bij Jumbo.

En over Tour selectie hierboven. Ik denk dat Benoot en Laporte idd gaan en dat v. Hooydonck en Teunissen reserves zijn ja

1 2 ... 190 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.