Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 191 ... 349 350
Beer

Die sprint kwaliteiten van Bouwman zijn wel sterk. Maken hem tot een renner die vaker ritten moet kunnen winnen of voor een bergtrui gaan.

Poeksel

Ik zou Bouwman zijn eigen ding laten doen. Als hij een klassement wil proberen te rijden, prima, een rit heeft hij al. Bovendien kan je best in een ontsnapping zitten als mindere klassementsrenner (zie b.v. G. Martin). Als hij voor de bergtrui wil gaan, dan vandaag inderdaad lekker rustig aan doen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Je moet een rol als rittenkaper ook zelf afdwingen, met de prestatie van gisteren kan Koen met meer krediet die strijdwijze claimen voor hemzelf. Het was opvallend dat hij tegenover Renaat? al begon over de Etna en dat hij daar had meegekund met de favorietengroep maar bij de kopmannen moest blijven. Na die rit heeft de ploeg besloten om hem en Tom de vrijheid te geven voor ritzeges. Dat pakt goed uit maar voor zijn ontwikkeling is het nog beter als die ruimte er in andere rittenkoersen ook vanaf het begin is. Dan krijg je wat Kamna nu ook mag doen binnen Bora, ondanks de kopmannen een behoorlijke vrijheid voor je eigen doelen.

Michieltje

Bouwman eindigde in de Etna etappe toch ná Foss en Oomen. En vóór Dumoulin. Moest hij bij zichzelf blijven!

Michieltje

We gaan t zien morgen. Ik heb wel vertrouwen in Foss, Oomen en Bouwman. Dumoulin mag me verrassen

Voor Hongarije. Alle ballen op Loe. Hoe mooi is dat

Morgen staat de koninginnenetappe op het programma, waarin ook het klassement beslist wordt. “We zijn hier zonder klassementsrenner. We hebben wel Loe van Belle, uit het Development Team. Hij mag morgen ontdekken waar hij uitkomt. Hij mag in de slotklim proberen om met de besten mee te gaan. Zo kan hij een stap zetten. We gaan een harde koers krijgen en hopelijk kunnen we die goed afsluiten.”

kelderfan

Er is kennelijk niets gebeurd vandaag. Dan heb ik niks gemist.
Maar gelukkig is Koen weer met zijn bergtrui bezig en ook Tom wil zich laten zien op een voor hem bekende berg.
Go, go heren.

Anas

Ik weet niet of iemand weet wat Tom hier zegt.
Maar ik ben benieuwd...
https://www.telegraaf.nl/sport/114746081/tom-dumoulin-daar-ga-ik-geen-uitspraken-over-doen

AWestie

Wat is er met Foss gebeurt vandaag?

kelderfan

Oei weer niet al te best vandaag.
Sam Oomen heeft 't geprobeerd en brengt 't team thuis met een 18e. plek en dat is niet onverdienstelijk.
Maar wat is er met Dekker gebeurd in Hongarije. Daar moest 't development team de honneurs waarnemen enja @Michiel ik noem hem toch nog even Lou van Belle..
De renner waar kennelijk de ploeg op aast heeft 't rondje gewonnen. .

Laatst gewijzigd
Murcia

Oomen is redelijk maar ook niet meer dan dat, 18e is geen sollicitatie naar een verdere kopman status. Foss lijkt mij nu de echt de wrange vluchten te plukken van een seizoen met te veel hiaten en Koen kijkt al naar kansen verderop voor ritten. Het is duidelijk dat men het recept van vrijdag nu elke zogeheten tussenetappe moet toepassen. Respect voor Eenkhoorn trouwens die zichzelf echt test en niet zielloos meteen in de bus gaat zitten. Die vent moeten ze houden, gaat profijt trekken van deze drie weken in het volgende voorjaar.

YogiBear

'@kelderfan Van Belle doet het niet slecht, maar 37e in deze etappe en plekken verloren in het algemeen klassement is ook niet meteen reden om hem te benoemen. Ook wat betreft een evt contract voor de profploeg is dit niet meteen heel overtuigend. Ook niet slecht, maar gewoon normaal.

SolitaryShell

Heeft geen enkele zin om voor een klassement verder te rijden nee.

Cen Morawec

Blockhous - wat een teleurstelling.Zijn er nog klassement ambities voor Sam Oomen? Met Foss is er "over&&out" ?  

tdola

Eenkhoorn ok, maar hier wordt ie niet op beoordeeld, 50e of 100e maakt in principe weinig uit, maar t voelt ok idd.
Oomen mwah, hier komt ie ook niet echt voor.

Foss jammer, geen verbetering, integrndeel. Kan nu ook proberen in ontsnapping mee te gaan, eigenlijk zoals t hele team nu.
Hopelijk legt ie basis voor goed vervolg van het seizoen, bijv al supercompensatie in Zwitserland bijv, al klinkt dat nu nog erg ver weg.

Dumoulin baalde, bouwman optimistisch en verwacht ik nog wel wat van, kan wellicht proberen bergtrui terug te winnen.

Murcia

Ik haal liever Pluimers bij de 'grote' mannen dan Loe, die overigens geen AK renner dan wel klimmer is maar meer een man voor LBL. Talent ja, maar ik zie in hem niet de mythische held die hij soms op dit forum lijkt te zijn.

Chris1995tjv

op bouwman en leemreize na vind ik de hele giro een teleurstelling dat tom het beter doet als foss zegt genoeg, tom mist gewoon koersritme en zijn eerste koers na de giro zal denk ik al van een hoger niveau zijn het zelfde geldt voor foss.

kelderfan

'@YogiBear
Van Belle is er zeker nog niet om de stap te maken. Maar hij is als renner voor 't Vlaamse toch duidelijk beter dan die Dekker, die wederom een DNF achter zijn naam heeft staan.
@Murcia
Ja die Pascal Eenkhoorn is redelijk goed bezig en die zou ik zeker houden voor 't volgende seizoen.

kelderfan

Ja, Tom en Tobias komen echt te kort door te weinig koersritme. Dat is wel duidelijk en een boodschap voor 't team.
Ik vind eigenlijk Sam Oomen toch wel lichtpuntje is te noemen, omdat hij nog bij de twintig beste renners hoort en hij komt met jongens als Kamna en Sosa over de streep en dat zijn geen verkeerde renners.

Michieltje

Oomen bleef doorrijden en heeft er ook nog wat ingehaald. Tis een taaie rakker en met en beetje geluk tikt hij de top tien aan in Milaan

Michieltje

De komende twee weken aanvallen maar met zn allen. Een beetje zoals vorig jaar.

Van Belle zit duidelijk nog achter Pluimers idd, Murcia. Die gaat volgend seizoen nog bij Development team koersen

Murcia

Ik ben gewoon kritischer over Sam, je start hier als kopman en zit nu ergens rond plek 20 te bungelen. Dan fiets je eigenlijk achteruit t.o.v. de Sunweb jaren. Op een gegeven moment moet je dan de keuze maken vind ik, als ploeg maar ook de renner zelf over hoe nu verder. Op dit moment is hij hooguit een klimknecht van de tweede lijn en dat stelt mij teleur. Bij zijn komst had ik hogere verwachtingen maar na de beknelde liesslagader is zijn niveau niet meer verbeterd.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

'@Michiel

Je denkt toch niet werkelijk dat Oomen nog richting top 10 kan gaan toch? Kom op joh. Die mag al blij zijn als hij in de top 20 weet te blijven. Sowieso zou het vrij dom zijn als hij na vandaag überhaupt nog voor het klassement blijft gaan.

Gewoon laten lossen en maar proberen in de ontsnapping te gaan. Al heeft hij vanwege zijn totale gebrek aan explosiviteit ook niet echt de juiste kwaliteiten om een etappe te winnen.

AWestie

De Giro kan zoals gebruikelijk nog volledig ondersteboven vallen en Oomen kan in vorm raken, dus hypothetisch gezien is een hogere notering dan nu echt niet gek gedacht.

YogiBear

'@kelderfan Als we dan toch aan scorebord journalistiek doen; Dekker wordt 4e en 9e. Uitslagen die Van Belle deze week niet heeft gehaald. Maw, geen vergelijkingen zoeken die er niet zijn.

Murcia

Of het vrij dom is weet ik eerlijk gezegd niet, jij vond die rit van vrijdag van Bouwman en de rol van hem en Dumoulin toch ook slecht Jachtluipaard. Of wacht, toen schitterde je door afwezigheid om maar niet Koen, de ploeg of de leiding te hoeven complimenteren. Kritisch volgen maakt altijd meer indruk als je niet je snor drukt bij succes.

1 2 ... 191 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.